AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Ønsker å dra til en privat gynekolog, og ta en "full sjekk". Har tidligere dratt til fastlegen, men er ikke fornøyd med kvaliteten på undersøkelsene der. Har dere vært hos privat gynekolog? Er det nok å si at jeg ønsker å teste meg for alle type kjønnssykdommer, eller må jeg spesifisere de jeg ønsker å teste? Jeg var nemlig litt uheldig med valg av forrige partner. Jeg har ingen symptomer på sykdommer, men er likevel redd at jeg har noe. Derfor ønsker jeg å teste alt som kan testes. Anonymkode: 3c5f5...7d9
SiMa Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 Du trenger ikke ramse opp alle kjønnssykdommer du "kanskje kan ha". Gynekologen vet hvilke kjønnssykdommer som finnes, og man vet sjelden på forhånd hvilke man kan være smittet av (med mindre man har fått en telefon om at tidligere partner for eksempel har klamydia). Si at du vil testes for "alle". En fastlege klarer fint å teste dette, hva "mangler" for at du skal være fornøyd med fastlegens undersøkelse?
Gjest Cocosa Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 Veldig fornøyd med privat gu. Fikk sjekket at alt var Ok med meg (ikke kjønnssykdommer, da dette ikke er relevant), og fikk tatt celleprøve
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 6 minutter siden, SiMa skrev: Du trenger ikke ramse opp alle kjønnssykdommer du "kanskje kan ha". Gynekologen vet hvilke kjønnssykdommer som finnes, og man vet sjelden på forhånd hvilke man kan være smittet av (med mindre man har fått en telefon om at tidligere partner for eksempel har klamydia). Si at du vil testes for "alle". En fastlege klarer fint å teste dette, hva "mangler" for at du skal være fornøyd med fastlegens undersøkelse? Takk, da sier jeg "alle" samt den som partner fikk påvist fastlegen tok kun urinprøve for å sjekke om jeg hadde en kjønnssykdom som hos kvinner ikke kan sjekkes via urinprøve. Samt at hun ikke sjekker de sykdommene jeg ønsker å teste meg for, siden jeg ikke har symptomene. Jeg skjønner at det er kostbart, så da får jeg heller gå privat Anonymkode: 3c5f5...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 Jeg går til Volvat. Det er bare å si at du er usikker på siste partner og ønsker å sjekkes for div kjønnssykdommer. Jeg går til gynekolog fordi jeg ønsker innvendig UL, en lege som bare kjenner fanger ikke opp ting på eggstokkene før det er ganske så ille. UL ser ting med en gang. Anonymkode: ae912...633
SiMa Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk, da sier jeg "alle" samt den som partner fikk påvist fastlegen tok kun urinprøve for å sjekke om jeg hadde en kjønnssykdom som hos kvinner ikke kan sjekkes via urinprøve. Samt at hun ikke sjekker de sykdommene jeg ønsker å teste meg for, siden jeg ikke har symptomene. Jeg skjønner at det er kostbart, så da får jeg heller gå privat Anonymkode: 3c5f5...7d9 Sløvt av fastlegen. Skjønner godt at du ikke stoler på henne.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 Jeg gikk til en privatpraktiserende gyn. som har fått gode vurderinger på Legelisten. Ba om å testes for alle kjønnssykdommer da jeg akkurat hadde fått vite at mine tidligere kjæreste hadde vært utro. Jeg forsto henne slik at hun skulle teste for alt, men siden viste det seg at hun kun hadde testet for klamydia. Anonymkode: 1900e...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå