AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Hvis noen hadde sagt til deg at barnet ditt var "en skitten tanke" - hvordan hadde du tolket dette? Anonymkode: 0ff53...0a2
Svigermor Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 Jeg hadde ikke skjønt bæret og hadde derfor ikke prøvd å tolke det i det hele tatt. Vedkommende mente ikke at barnet var en tanke skittent, da? 2
Dr. A. Kula Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 Det kommer selvsagt vel så mye annet på kontekst og tonefall, mimikk etc når kommentaren kom. Trolig er det et forsøk på en morsomheter, der "en skitten tanke" refererer til at man har sex (og underforstått muligens litt kinky sådan) for å lage barn. En omskrevet versjon av "å være et glimt i fars øye". 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Alt fra hvordan man lager barn til pedofili, kommer an på kontekst og hvem som sier og. Anonymkode: 1f224...715 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen hadde sagt til deg at barnet ditt var "en skitten tanke" - hvordan hadde du tolket dette? Anonymkode: 0ff53...0a2 Da hadde jeg lurt på hva personen har mellom ørene. Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: f6773...73f 2
stan Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 10 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Det kommer selvsagt vel så mye annet på kontekst og tonefall, mimikk etc når kommentaren kom. Trolig er det et forsøk på en morsomheter, der "en skitten tanke" refererer til at man har sex (og underforstått muligens litt kinky sådan) for å lage barn. En omskrevet versjon av "å være et glimt i fars øye". Tror nok du har rett. Men er det ikke litt gammeldags å mene at sex er skittent? Særlig om det er mellom ektefeller?
Dr. A. Kula Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, stan skrev: Tror nok du har rett. Men er det ikke litt gammeldags å mene at sex er skittent? Særlig om det er mellom ektefeller? Nå er det ikke sexen i seg selv som er skitten, men tanken på at noen har hatt sex. Altså selve tanken. Og den kan jo være mye mer enn bare sex, ergo potensielt skitten. Nå vet vi heller ingenting om foreldrerelasjonen til barnet, det kommer ikke frem i HI, så derfor påpeker jeg at mange ytre forhold har mye å si for hvordan kommentaren kan tolkes.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 11 minutter siden, stan skrev: Tror nok du har rett. Men er det ikke litt gammeldags å mene at sex er skittent? Særlig om det er mellom ektefeller? Det er gammeldags å tenke at sex er noe forbeholdt ektefeller. Anonymkode: 659b6...bae
stan Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 8 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Nå er det ikke sexen i seg selv som er skitten, men tanken på at noen har hatt sex. Altså selve tanken. Og den kan jo være mye mer enn bare sex, ergo potensielt skitten. Nå vet vi heller ingenting om foreldrerelasjonen til barnet, det kommer ikke frem i HI, så derfor påpeker jeg at mange ytre forhold har mye å si for hvordan kommentaren kan tolkes. Joda du har rett. Jeg ville bare problematisere hva er en skitten tanke. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gammeldags å tenke at sex er noe forbeholdt ektefeller. Anonymkode: 659b6...bae Enig, men siden det er blitt barn så er det sannsynlig at de enten er gifte eller samboere. Men ikke nødvendigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå