nallemaja Skrevet 28. januar 2005 #41 Del Skrevet 28. januar 2005 Først vil jeg bare si at unger er forskjellige, og at noen barn kan ha problemer som gjør at bleieslutt er vanskelig. Mange sier at man må vente til barnet er modent før man slutter med bleie. Jeg tror heller man må vente på at foreldrene er blitt modene til å la barnet slutte med bleier. Det å få et barn til å slutte med bleier, er et tiltak som medfører en god del drittarbeid. Mange foreldre utsetter dette, i håp om at ungen bli større og at det da går lettere. Barn bør og kan slutte med bleier når de er to år. Jeg har tre barn som har gjort det. Det er 14 dager med drittarbeid, så er det over. Hvis bare foreldrene gidder å gjøre det, så er det ikke noe problem. Jeg tviler overhode ikke på at barn før om årene sluttet tidligere med bleier. Det var nok en sammenheng med at bleiene var dårlig, og at foreldrene ikke gad å vakse bleiene så lenge. De tok tak i det, og tvang barna til å slutte tidliger. Så bli moden folkens, og la barna slippe bleien. altså. Jeg får rett og slett ikke guttungen min til å slutte med bleie, og han er snart fire... jeg er hjemmeværende, og det er ikke på innsatsviljen min det står på... vi har flere ganger prøvd å "tvinge" han til å slutte i perioder på 2-3 uker, men da blir han så ulykkelig. Han tisser av og til i potta, men somregel holder han seg i opptil 7(!!!!)timer, og så tisser han seg ut. Han nekter å bæsje i do eller på potta, og gjør det heller i trusa. Noen som har gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amona Skrevet 29. januar 2005 #42 Del Skrevet 29. januar 2005 Noen som har gode råd?Stress ned, glem hele pottetringen og fortsett med bleier på han. Ikke nevn bleiebruken eller dogåingen med et ord, bare skift på han når det er nødvendig. La det hele være hans egen avgjørelse dette med bleieslutten, så skal du se han blir fort tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå