AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Jeg føler at jeg aldri kan ha håret løst fordi det er så "fluffy" nederst. Aner ikke hvordan jeg kan forklare det, men det er akkurat som om håret mitt blir større og større jo nærmere tuppene man kommer. Dette er jo motsatt effekt enn det man ønsker. Trodde det var fordi håret er slitt, men har klippet av meg nesten alt håret flere ganger for å starte på ny frisk, men det hjelper ikke. Blir det kort nok blir det faktisk nesten verre. Hva kan gjøres med dette? Eller er jeg dømt til å ha hestehale resten av livet? Anonymkode: 2e1e1...aa6
Daisy_B Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 Jeg har en sprayflaske med en blanding av balsam og vann som jeg bruker til å spraye nederste del av håret med. Klemmer det inn i håret. Det funker 1
Unika Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 Rettetang! Eventuelt føne håret slik at det blir mer volum på toppen.
Perle Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Keratin behandling og/eller "Brazilian frizzout" 3
Søgni Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 På mitt hår blir dette alltid verst når jeg har oppklipt hår! Frisøren min sa at dette ikke er helt uvanlig. Derfor stemmer din erfaring med min, at det ofte blir verre jo kortere det er, nettopp fordi man da får denne "oppklipte kransen", som en bonus er den strategisk plassert der man har hårstrikket, slik at det slites mer der. Nå har jeg en bob, hvor håret er minimalt oppklipt, kun bak, og jeg har ikke lenger fluffy hår nederst. Jeg kan ikke finne på å la frisøren skjære i håret mitt i alle fall, da er jeg dømt til å se ut som en mopp. Ellers bruker jeg hårkur for tørt hår, og et stylingprodukt for å samle småhår, jeg synes faktisk ikke rettetang hjelper, men at det tvert om gjør det verre over tid.
Perle Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 (endret) Vil også tipse om en "steam"/damp rettetang. De venninnene jeg har med afrohår sverger alle til disse. Tror til og med Loréal har kommet med en modell. Disse er visst mye mer effektive enn andre rettetenger. https://youtu.be/WZWYHiub_VA Endret 28. august 2017 av Perle
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 Dropp alt av rettetang og varmebehandling. Det er kun en quick fix, og vil gjøre håret ditt mer tørt, skadet og frizzy. Sats heller på å ha litt lengde på håret, slik at det blir tyngre. Og bruk olje i tuppene for å samle. Synes uansett det høres ut som et ikke-problem. Mitt hår er motsatt, lengdene ser tynne og pistrete ut med en gang håret vokser forbi skuldrene. Hadde gitt alt for fylde! Anonymkode: f7af1...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 7 timer siden, Perle skrev: Keratin behandling og/eller "Brazilian frizzout" Synes før-bildene var fine, jeg.. Det er jo bare krøller, liksom. Fint med krøller og litt 'drama', alle trenger ikke ha glatt hår. Noen av bildene er jo helt tydelig etnisk/afro-hår også.. Hva med å jobbe MED hårstrukturen og ikke steike og ødelegge håret sitt. Anonymkode: f7af1...6e2 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 Jo lengre hår du har, jo mindre fluffy blir det nederst, selv ved rett avklipping. Fordi du får tyngde i håret. Å bruke tyngende balsam kan også hjelpe. Eller å spraye håret med leave-in-balsam. Anonymkode: 1c83e...2aa
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #10 Skrevet 28. august 2017 Jeg har også sånt hår. Jeg kaller det A-hår, for det ser ut som en A hvis det er løst. Jeg fletter det mye, etter det har vært flettet i en dag (etter det er vasket) så holder det seg fint i et par dager. Jeg vasker håret 2 ganger i uken. Olje nederst i håret kan hjelpe deg, men min erfaring er at det hjelper kun på det øverste laget. Hvis man tar i "overalt" så der det fett ut. Jeg bruker ingen silikonprodukter, når jeg gjorde det så var håret helt ekstremt frizzy og null krøller. Men det er ikke lett å finne stylingsprodukter uten silikon. Har også prøvd balsammetoden, det fungerte veldig bra for fruset sin det, men jeg slet virkelig med at det ikke skulle se fett ut, skylte og skylte. Så nå skal jeg prøve å vaske det nederste håret med kun balsam, for det er det som er verst. Så får vi se hvordan det går. Anonymkode: 89993...aad
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 Gi beskjed til frisøren så er det noen som faktisk klarer å klippe det til slik at det ikke blir så ille. Selv sverger jeg til rettetang. Har brukt det nesten hver dag i 15 år og håret ser like fint ut. Anonymkode: c4ca2...ba8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 TS her! A-hår er en god beskrivelse. Håret mitt er tjukt og frisørene velger alltid å klippe det opp. Utrolig at fagfolkene ikke har gjort den koblingen, men nå er det slutt på oppklipping fremover ja. Skjæring har jeg selv skjønt at blir krise så der har jeg satt ned foten. Hadde håper det vad mulig å unngå rettetang og styr, er ganske lat og er ikke spesielt interessert i å bruke mye tid på håret. @Søgni har du et bilde som viser hvordan håret ditt er klippet? Anonymkode: 2e1e1...aa6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #13 Skrevet 28. august 2017 13 timer siden, Perle skrev: Keratin behandling og/eller "Brazilian frizzout" Veldig dårlige eksempler. Jeg synes flere av før bildene var finere og forstår ikke hvorfor du kan sette det opp slik når det tydeligvis er forskjellige hårtyper! Skal alle ha likt hår? Hvorfor skal du definere at slett hår er finere enn fall/krøller? Folk har forskjellig hår. Synes fall/krøller gjerne i langt hår, er fantastisk, som f.eks det nederste bildet til venstre. Hår med rettetang hadde jeg styrt langt unna...ingenting ødelegger mer på sikt, enn rettetang. Det sliter enormt på håret. Å bleke det for mye , sliter også. Synes forøvrig at ekte afrohår kan være nyyydelig! Anonymkode: 43361...6fc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #14 Skrevet 28. august 2017 13 timer siden, Perle skrev: Vil også tipse om en "steam"/damp rettetang. De venninnene jeg har med afrohår sverger alle til disse. Tror til og med Loréal har kommet med en modell. Disse er visst mye mer effektive enn andre rettetenger. https://youtu.be/WZWYHiub_VA Du har tydeligvis NULL peiling på hår. Rettetang sliter ENORMT på håret, ødelegger hårstrukturen osv. De venninnene dine burde heller embrace sitt naturlige afrohår! Ts: få mer lengde, ikke klipp det opp, men ha jevn lengde og bruk litt olje i tuppene. Ikke bruk syntetiske produkter. Hilsen ei med langt, tjukt hår med naturlig fall/krøller, som ALDRI kommer til å bruke rettetang! Anonymkode: 43361...6fc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #15 Skrevet 28. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig dårlige eksempler. Jeg synes flere av før bildene var finere og forstår ikke hvorfor du kan sette det opp slik når det tydeligvis er forskjellige hårtyper! Skal alle ha likt hår? Hvorfor skal du definere at slett hår er finere enn fall/krøller? Folk har forskjellig hår. Synes fall/krøller gjerne i langt hår, er fantastisk, som f.eks det nederste bildet til venstre. Hår med rettetang hadde jeg styrt langt unna...ingenting ødelegger mer på sikt, enn rettetang. Det sliter enormt på håret. Å bleke det for mye , sliter også. Synes forøvrig at ekte afrohår kan være nyyydelig! Anonymkode: 43361...6fc Vedkommende du siterer har jo bare postet noen bilder. Hun har ikke "definert at slett hår er finere enn fall/krøller". De på bildet har jo bestemt å gjøre dette selv, noe de jo har helt lov til. Anonymkode: aa08c...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #16 Skrevet 28. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis NULL peiling på hår. Rettetang sliter ENORMT på håret, ødelegger hårstrukturen osv. De venninnene dine burde heller embrace sitt naturlige afrohår! Ts: få mer lengde, ikke klipp det opp, men ha jevn lengde og bruk litt olje i tuppene. Ikke bruk syntetiske produkter. Hilsen ei med langt, tjukt hår med naturlig fall/krøller, som ALDRI kommer til å bruke rettetang! Anonymkode: 43361...6fc Hah.. så mye sliter det faktisk ikke på håret ! Og vet du hva? Det vokser ut nytt, hele tiden. Krøller ser rotete ut Anonymkode: 1c83e...2aa
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #17 Skrevet 28. august 2017 TS her igjen. Har skjønt at oppklipping må unngås. Synes det er utrolig at ikke frisører har foreslått dette selv. Men dere skriver også litt lengde på håret, hva vil det si? Jeg trives best med ca skulderlangt hår, kan det funke hvis det ikke klippes opp? Eller må det være lenger? Anonymkode: 2e1e1...aa6
Perle Skrevet 28. august 2017 #18 Skrevet 28. august 2017 Ja, rettetenger sliter. Men noens hår tåler det fint. Jeg har også naturlig fall og håret bruser seg og krøller seg ved fukt. Liker at det er voumøst, men visse partier må vare "temmes" og tuppene samles. Husker frustrasjonen i tidligere barn og tenårene, hvor man ikke hadde noe hjelpemidler. Alle vennine mine hadde blankt fint hår og jeg så ut som en sopp. Kunne aldri ha det løst. I et desperat førsøk klippet jeg det nokså kort, men det gjorde det ennå værre. :| Anbefaler virkelig keratinbehandling. Det sliter ikke og håret blir skinnende blankt! https://www.google.no/search?q=keratin+vehandling+flr+og+etter&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-no&client=safari#imgrc=ItLVqgAiC8T9nM: Jeg liker som sagt volum og fall, og har aldri kastet meg på trenden med "pinnerett" hår. Synes afrohår det kuleste som finnes! Ville bare nevne dette med damprettetang, da jeg vet at de jeg kjenner med villest sverger til dette de gangene de vil ha det rett.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #19 Skrevet 28. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her! A-hår er en god beskrivelse. Håret mitt er tjukt og frisørene velger alltid å klippe det opp. Utrolig at fagfolkene ikke har gjort den koblingen, men nå er det slutt på oppklipping fremover ja. Skjæring har jeg selv skjønt at blir krise så der har jeg satt ned foten. Hadde håper det vad mulig å unngå rettetang og styr, er ganske lat og er ikke spesielt interessert i å bruke mye tid på håret. @Søgni har du et bilde som viser hvordan håret ditt er klippet? Anonymkode: 2e1e1...aa6 Jeg har dessverre også den erfaringen at frisører ikke er gode på den type hår. De vil så gjerne klippe det opp. Det er jo rart, for ikke alle i Norge har nordisk hår. Vi med naturlig frizzy (heldige vi), trenger jo også en god klipp. Lengde fungerer sånn halvveis for min del. Nå har jeg hår ned til skulderbladende, men det har lite å si. Har hatt skulderlangt hår også og det ble ikke mer frusete. Anonymkode: 89993...aad
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #20 Skrevet 31. august 2017 Jeg har til rett nedenfor skuldrene, sånn at det er det korteste av den man kan kalle "langt". Jeg har flatt hår på toppen og mer volum nederst, noe som ser helt idiotisk ut til ansiktsfasongen min. Derfor har jeg også lært å ikke klippe det opp, og det MÅ være langt nok til at det er nær skuldrene mine. Jeg bruker volumtang (evnt kjapp tuppering av underhåret) ved hodebunnen og samler tuppene med LITT hårolje. Jeg hadde elsket å ha volum på hele håret og hadde lett takket ja til krøller, synes bustete/rotete hår er kult og passer mye bedre til personligheten min enn mitt glatte balsamhår. Anonymkode: 3a335...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå