Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
tausen skrev (17 timer siden):

Det er mange former for mishandling. Det betyr ikke bare slag og verbal mishandling.  Et eksempel i nabolaget her er en jente( nå voksen) fikk alt hun trengte av materielle ting, men fikk ikke leke med andre, ingen besøk,ingen fritidsaktiviteter osv. Vedkommende bor fortsatt hjemme med foreldrene i godt voksen alder og vil nok dessverre ikke bo alene før de er vekk. Og hvordan blir det da? Hun fungere dårlig på jobb, lite eller ingen venner. Hadde hun fått en normal oppvekst og fått utviklet seg normalt hadde nok livet hennes vært anderledes.  Det kaller jeg og mange andre en form for mishandling.  Har i alle år hørt generasjonen før meg sagt at hadde hun bare fått en annen oppvekst så hadde nok hun vært anderledes.  

Ungen er 1 år. Hvordan kan du mene at den mishandles pr nå? Vet du at ungen ikke vil få venner? Begynne på fritidsaktiviteter når den blir eldre? Altså seriøst. Du snakker jo helt jævlig om et barn som bare er 1 år gammel. Ingen, absolutt ingen, vet hvordan fremtiden til dette barnet ser ut.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rosererrøde skrev (4 minutter siden):

Ungen er 1 år. Hvordan kan du mene at den mishandles pr nå? Vet du at ungen ikke vil få venner? Begynne på fritidsaktiviteter når den blir eldre? Altså seriøst. Du snakker jo helt jævlig om et barn som bare er 1 år gammel. Ingen, absolutt ingen, vet hvordan fremtiden til dette barnet ser ut.

Fortsetter det i samme stil så blir det barnet sykt bortskjemt og like egoistisk som foreldrene...trenger vel ikke være professor for å tenke seg det. Mener du at S og PF er gode rollemodeller? Ja, materialistisk sett vil aldri det barnet mangle noe. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
enhjørningfis skrev (18 timer siden):

Det handler vel mer om typ prioritering i min sak, i og med at jeg også har så å si vært alene med de i 16 år også.. de har alltid lært grenser, og hva et nei betyr. Å siden du dro inn media å det som skjer der, så kan jeg også informere om jeg startet med samtaler om både samtykke og sex fra de var ganske små 👌🏽 prioriteringer = ikke utbrent mamma i mitt tilfelle! Å det ble pine meg fine, flotte gutter av det at mamma ikke valgte å pynte hjemme og gitt 🤷🏽‍♀️

Det at gutten til S og PF ikke går i bhg pga det er stress for foreldrene, er heller noe ungen taper mye på! Å det at det er "stress" å levere ungen i bhg innen kl. 9/10, den er grei, gleder meg til kidden deres starter på skolen å må være der innen 08.15/08.30 🫡 sier meg ikke enig i alt de gjør, for guds skyld ikke misforstå, men forstå også at man gjør prioriteringer som foreldre, nettopp for å være gode foreldre som har energi til alt.. nå er de to stk på en kid, så de burde ha mer energi enn jeg hadde alene med 3 kids 🫡🤷🏽‍♀️

Synes fremdeles det er skremmende å høre at man ikke prioriterer grensesetting i barns oppvekst. Det er noe av det mest essensielle når det kommer til barneoppdragelse. 

Stina og Per Fruktdrikk vil selvsagt alltid selv mene at deres egen sønn er reflektert, moden, flott og snill. Det tror jeg de aller fleste tenker om egne barn. Det betyr ikke nødvendigvis at samfunnet mener det samme. Man blir «blind» av egne følelser og relasjoner. Barnet ditt kan være det søteste, snilleste og mest omtenksomme hjemme (i dine øyne), men så kan de oppføre seg ufyselig øvrig. 

Alle kjipe mennesker har vært barn de og. Det er (stort sett) alltid noen som er glad i mennesket bak handlingene/oppførselen. Men man kommer ikke unna at dårlig (mangel på) oppdragelse blir svært synlig for alle rundt den indre kjernen, og ikke nødvendigvis fordi de er så søte og snille - oftest fordi de er vanskelige, egoistiske og selvopptatte. Som mor/far så sønn osv.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Pigaloppa skrev (20 timer siden):

Og du tenker at det er greit å påstå at alenemødre ser lettere på gi ipad til så små barn? Hun kan vel heller si at hun selv har lyst å gi P ipad så dem får bla spise sammen på restaurant. 

Jeg ser det motsatte blant familie og venner rundt oss. De ungene som konstant har iPad/mobil i hendene, de har to foreldre under samme tak. Mens alenemødrene sjeldent tyr til det hjelpemiddelet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser helt klart for meg at dette barnet vil få sjokk den dagen han begynner i barnehagen. Der det ikke er lov å gjøre hva man vil... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan si hva man vil om at man ikke skal la samfunnet «styre» livet sitt og at man må tørre å stå opp for seg selv og hva man selv tror på - det er jeg forsåvidt enig i. Men nå er det nå engang sånn at vi lever i et fellesskap og det fellesskapet er man på en måte nødt til å forholde seg til. Det må dette barnet også på et tidspunkt. Når barnet får suse på som det selv vil, akkurat slik foreldrene gjør, så vil det dessverre få konsekvenser, enten man vil det eller ei. Ved å bevisst trekke barnet ut fra «gruppa» og fellesskapet så skaper man (som regel) et barn som vil fortsette å (ofte) havne på utsiden. 

Det er ingen hemmelighet at jeg synes «livsstilen» S og PF kjører er skremmende og egoistisk. Men jeg synes faktisk det er verre at de viderefører denne egoismen og lærer bort at det er det som er «normalen». 

• Nyttig 2
Skrevet

Fikk ikke hatt på lyd selv, noen som kan gjengi kort hva hun svarte på kommentaren om for store lepper på snap? 

Skrevet
Ylvid skrev (7 minutter siden):

Fikk ikke hatt på lyd selv, noen som kan gjengi kort hva hun svarte på kommentaren om for store lepper på snap? 

Basically at hun driter i hva andre mener om det. 

Skrevet
12 minutter siden, Ylvid said:

Hun sa bare at man er veldig hoven de første dagene etter påfyll, hun liker å ha store lepper og at folk burde kommentere mindre på andre sitt utseende.

Skrevet
J.. skrev (5 timer siden):

Dette er regelbrudd (rapportert).

Tåpelig hersketeknikk å skape spekulasjoner som en måte å kvele diskusjonen på.

Uten motsigelser eller uenigheter er det ingen diskusjon,men et ekkokammer.

Men er vel kanskje det man ønsker seg.

Hersketeknikk? Tuller du? Anbefaler å åpne ordboka og lese definisjonen 🥴 Man kan jo lure på det og når du ser på tomler opp osv så er jeg ikke den eneste som tenker det samme. Om de fleste sier seg enig i noe her så er vedkommende alltid uenig og prøver å enten renvaske Stina eller beskytte hun på en eller annen måte og er ikke enig i noe andre skriver. Går inn i diskusjoner som fører ingen vei også. Ingenting i mot det bare så det er sagt. Alle får ha sine meninger og vedkommende er sikkert et bra menneske, men det er mye som tilsier det. Sånn. Avslutter diskusjonen her. Det var bare noe jeg og tilfeldigvis ikke bare jeg som lurte på. Ha en riktig fin kveld 😊

• Nyttig 2
Skrevet
Faina skrev (1 time siden):

Ser helt klart for meg at dette barnet vil få sjokk den dagen han begynner i barnehagen. Der det ikke er lov å gjøre hva man vil... 

why?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...