Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Katinkalille skrev (1 time siden):

Jaja,ser du ikke det?😉

Vil mene at stort sett alle foreldre lærer ungene sine at det ikke er ok å leke med mat. For det er noe man ikke leker med.

Du er vel kanskje av de 3 som syns det er ok å stikke på kjøpesenter for å "leke" i rulletrappa også. Ref snappen til PF.

Mitt svar var et hint om at du tar dette i feil tråd. 

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

45.000 for utredning av adhd? Nuvel… dumt hu ikke kvalifiserer for utredning på bupa da 😆

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
tausen skrev (7 minutter siden):

Hvor lenge er det vanlig å bære unger i bæresele? Ser PF hadde sele på...

Trengte vel støttehjelp til den stolen 🤣

• Liker 2
Skrevet
tausen skrev (9 minutter siden):

Hvor lenge er det vanlig å bære unger i bæresele? Ser PF hadde sele på...

For å svare deg alvorlig: så lenge det trengs. Det finnes seler opp til barneskolealder. jeg bar barnet mitt på snart tre år en del på tur nå i jula. Men da på ryggen, og som en erstatning for vogn i de situasjonene det hadde vært naturlig. I sele på rygget er det mye lettere å kommunisere enn om hun hadde sittet i vogna.

Men måten de bruker selen på, er helt sikkert for å ha kontroll på ungen. I tillegg er ikke framovervendt på magen noe særlig for verken barn eller bærer. De må for all del bruke sele, men for barnet og seg selv burde de vurdere når og hvordan. 

• Liker 8
Skrevet
PecanPie skrev (5 minutter siden):

For å svare deg alvorlig: så lenge det trengs. Det finnes seler opp til barneskolealder. jeg bar barnet mitt på snart tre år en del på tur nå i jula. Men da på ryggen, og som en erstatning for vogn i de situasjonene det hadde vært naturlig. I sele på rygget er det mye lettere å kommunisere enn om hun hadde sittet i vogna.

Men måten de bruker selen på, er helt sikkert for å ha kontroll på ungen. I tillegg er ikke framovervendt på magen noe særlig for verken barn eller bærer. De må for all del bruke sele, men for barnet og seg selv burde de vurdere når og hvordan. 

Er det ikke best ergonomisk for barnet å være på ryggen eller hofta til den som bærer? Spør av nysgjerrighet, jeg har ikke peil 

Skrevet
PecanPie skrev (7 minutter siden):

Ser bruken av å bære frem barn ute på tur, det har jo noe med lengen på turen å gjøre. Små barn orker ikke gå så langt som vi voksne ofte ønsker....men dette er in ne i huset.  Da ser jeg det som litt merkelig med et barn på snart 1,5 år

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor ønsker man så store lepper at man nesten ser tannløs ut? 

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Palmemor skrev (10 minutter siden):

Er det ikke best ergonomisk for barnet å være på ryggen eller hofta til den som bærer? Spør av nysgjerrighet, jeg har ikke peil 

Er ikke supergod på ergonomi, men jeg mener det er bedre ergonomisk for barnet å ha fremsiden av kroppen sin inn mot den som bærer. Om det er på magen, hofta eller ryggen tror jeg er mindre viktig, men for bæreren er det som regel bedre å ha barnet på ryggen, da blir det mindre tungt for korsryggen. 

tausen skrev (8 minutter siden):

Ser bruken av å bære frem barn ute på tur, det har jo noe med lengen på turen å gjøre. Små barn orker ikke gå så langt som vi voksne ofte ønsker....men dette er in ne i huset.  Da ser jeg det som litt merkelig med et barn på snart 1,5 år

Akkurat derfor jeg mener de godt kan vurdere når bruken av selen er hensiktsmessig. Generelt mener jeg barn bør få bevege seg fritt innenfor husets fire vegger, om de trenger å spenne ham fast på seg for å ha kontroll på hvor han er og hva ha gjør til enhver tid bør de se på en del andre ting enn å bare ty til selen. Så lenge huset er godt nok barnesikret (da tenker jeg på for eksempel peisgrind, trappegrind, ikke mulighet for å åpne dører eller vinduer selv o.l.)bør man kunne smøre seg ei skive eller lage en kaffe på kjøkkenet mens ungen er i stua, i alle fall sånn planløsningen i huset til Stina og PF er. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det ser fryktelig rart ut at et voksent menneske sitter eller står fremfor speilet, smiler og poserer og rett og slett digger seg selv og utseendet hun har kjøpt😳😳 Følger henne ikke, men må av og til inn å se på dette, da jeg synes det er så sykt å se på🤣 Smaken er som baken, men sorry, di leppene, øyevippene og brynene ville jeg ikke hatt om di hadde kastet dem etter meg… ganske utgått på dato og skikkelig Harry!

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
PecanPie skrev (1 time siden):

Er ikke supergod på ergonomi, men jeg mener det er bedre ergonomisk for barnet å ha fremsiden av kroppen sin inn mot den som bærer. Om det er på magen, hofta eller ryggen tror jeg er mindre viktig, men for bæreren er det som regel bedre å ha barnet på ryggen, da blir det mindre tungt for korsryggen. 

Akkurat derfor jeg mener de godt kan vurdere når bruken av selen er hensiktsmessig. Generelt mener jeg barn bør få bevege seg fritt innenfor husets fire vegger, om de trenger å spenne ham fast på seg for å ha kontroll på hvor han er og hva ha gjør til enhver tid bør de se på en del andre ting enn å bare ty til selen. Så lenge huset er godt nok barnesikret (da tenker jeg på for eksempel peisgrind, trappegrind, ikke mulighet for å åpne dører eller vinduer selv o.l.)bør man kunne smøre seg ei skive eller lage en kaffe på kjøkkenet mens ungen er i stua, i alle fall sånn planløsningen i huset til Stina og PF er. 

vi har byttet ut bæreselen med bæremeis, den blir da brukt på tur hvor vi ikke kan eller ønsker å ha med vogn. 

• Liker 3
Skrevet
Anno1969 skrev (1 time siden):

Synes det ser fryktelig rart ut at et voksent menneske sitter eller står fremfor speilet, smiler og poserer og rett og slett digger seg selv og utseendet hun har kjøpt😳😳 Følger henne ikke, men må av og til inn å se på dette, da jeg synes det er så sykt å se på🤣 Smaken er som baken, men sorry, di leppene, øyevippene og brynene ville jeg ikke hatt om di hadde kastet dem etter meg… ganske utgått på dato og skikkelig Harry!

Er helt frivillig å se slik ut,så det er vel ingen fare for at du utsettes for tvang..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Er helt frivillig å se slik ut,så det er vel ingen fare for at du utsettes for tvang..

Ja, ho om det… ho må nu bare sitt der å beundre seg selv i speilet mens hun filmer🤭 Bra hun er fornøyd selv i alle fall🤣

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det normalt og alltid si; «pappaen din» til barna? Er det noe dialekt greier?

Si til til «pappaen din» , der er «pappaen din», neimen hva har «pappaen din» gjort, skal vi gå og vekke «pappaen din». Gutten må jo snart tro at det han heter «pappaendin» 🤭🤭 

• Liker 2
Skrevet
Love2017juni skrev (5 minutter siden):

Er det normalt og alltid si; «pappaen din» til barna? Er det noe dialekt greier?

Si til til «pappaen din» , der er «pappaen din», neimen hva har «pappaen din» gjort, skal vi gå og vekke «pappaen din». Gutten må jo snart tro at det han heter «pappaendin» 🤭🤭 

Å omtale den andre parten som "pappa" eller "mamma" til barnet er vel det mest normale som finnes..

Så små barn tenker ikke engang på at foreldrene faktisk har navn..

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Å omtale den andre parten som "pappa" eller "mamma" til barnet er vel det mest normale som finnes..

Så små barn tenker ikke engang på at foreldrene faktisk har navn..

Ja men nå er det vel strengt talt ikke det denne personen mener. Ikke pappa,men "pappaen din".

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Katinkalille skrev (Akkurat nå):

Ja men nå er det vel strengt talt ikke det denne personen mener. Ikke pappa,men "pappaen din".

Og det jeg sa,gjelder jo uansett,så hvorfor gidde å pirke.

Tror ikke det er noen fare for at barnet selv sier "pappaen din" til egen far istedet for pappa..

Alt man skal bekymre seg for altså..

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Tror bæreselen har blitt en del av kroppen🫠

IMG_6555.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
J.. skrev (16 minutter siden):

Og det jeg sa,gjelder jo uansett,så hvorfor gidde å pirke.

Tror ikke det er noen fare for at barnet selv sier "pappaen din" til egen far istedet for pappa..

Alt man skal bekymre seg for altså..

Hvem pirker? 

Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Hvem pirker? 

Jeg visstnok🙋🏻‍♀️

Skrevet (endret)
Katinkalille skrev (1 time siden):

Jeg visstnok🙋🏻‍♀️

Den som påpeker pirk, pirker selv 🤭( er for øvrig enig i at det er forskjell på pappa og pappaendin, så da er jeg en pirker selv) 

Endret av Zenhouse
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...