Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Poly skrev (46 minutter siden):

Alle barn går før eller siden uansett.

Barnet hennes går innenfor den alderen som er helt normalt å begynne å gå. Til og med tidligere enn de «normale sene». 

Endret av Klink
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ina89 skrev (1 time siden):

Nettopp. Men allergien til Stina er ikke som andre allergier, kroppen hennes kjenner faktisk forskjell på om hvitløken kommer fra first price baguetter - da tåler hun det nemlig. Hun tåler også aioli som er kjøpt på meny, men tror ikke hun tåler den om den er fra REMA 1000. Hun tåler også hvitløk på ferie, for det kjenner kroppen hennes nemlig. Dessuten gjelder ikke allergien om hun spiser det hun ikke tåler, baklengs hver tredje torsdag i uken på en fredag. Hun tåler også alt hun er allergisk mot om hun drikker brus ved siden av. 

Vet det høres teit ut når du skriver det sånn, men jeg har faktisk det samme med enkelte matvarer som hasselnøtt og tomat bl.a 😅 så det er faktisk mulig å reagere forskjellig utifra hvordan det er tilberedt f.eks. og så kan man jo også vokse det litt fra seg og reagere enten mer eller mindre med tiden. Nå støtter jeg ikke Stina helt altså for jeg tror også noe er selektivt der med vilje 🙈 men bare sånn til info så går det faktisk an.  

Nå har jeg flere autoimmune sykdommer som liker å herje litt sånn at jeg kan plutselig reagere på en matvare jeg ikke reagerer på til vanlig..

• Liker 1
Skrevet
Blomsterjente92 skrev (15 minutter siden):

Vet det høres teit ut når du skriver det sånn, men jeg har faktisk det samme med enkelte matvarer som hasselnøtt og tomat bl.a 😅 så det er faktisk mulig å reagere forskjellig utifra hvordan det er tilberedt f.eks. og så kan man jo også vokse det litt fra seg og reagere enten mer eller mindre med tiden. Nå støtter jeg ikke Stina helt altså for jeg tror også noe er selektivt der med vilje 🙈 men bare sånn til info så går det faktisk an.  

Nå har jeg flere autoimmune sykdommer som liker å herje litt sånn at jeg kan plutselig reagere på en matvare jeg ikke reagerer på til vanlig..

Mennesker er ulike, det er helt klart. Men i tilfellet Stina (som tråden handler om) er dette kun selektivt og når det passer henne. Det samme med alle de andre reglene hun har laget seg, fordi hun ikke klarer å «holde seg til» hvordan den eller den dietten/kostholdet (osv., osv.) fungerer. Hun må for all del spise akkurat det hun føler for, men å påstå man er sukkerfri, når man på ingen måte er det, kun fordi hun er det etter «egne regler» blir for dumt. Hun forklarer dette med at kroppen hennes kjenner forskjell på ditt og datt, som om hun er et medisinsk vidunder. Har man allergi for ditt eller datt så hjelper det ikke å stå på hodet mens du spiser det hver femte tirsdag, mens du spreller med beina, du er like fullt allergisk. 

Å reagere på ulike typer mat ut fra dagsform, sykdom o.l., er ikke allergi. Det er normale reaksjoner.

Jeg tror også at grunnen til at man (jeg) reagerer så sterkt er fordi hun er brautende og totalt mangler både sosiale antenner, kunnskap og er grunnleggende ignorant. Alt skal være akkurat sånn det passer henne best, hverken mer eller mindre. Hun «skjermer» seg fra nyheter og alt som ikke er krampeaktig positivt. Hun skiftet ut klokken sin (!!!) fordi den var så «negativ». Den kom kun med varsler for å hjelpe henne å nå mål hun selv har sagt hun ønsker å nå, men er milevis å klare å gjennomføre. Hun blokkerer ute alle tilbakemeldinger som ikke forteller henne hvor tynn og pen og populær hun er. Hun oppleves svært nedlatende og har så mange problematiske utsagn og holdninger at jeg oppriktig skammer meg på hennes vegne. Hun fremviser en total mangel på folkeskikk og grunnleggende respekt for andre mennesker og hun er ikke redd for å vise at hun setter seg selv først, så seg selv og deretter seg selv igjen.

• Liker 5
  • Nyttig 16
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

HVIS Jupiter står i bane med Merkur. 

Ja, men bare hvis, aldri ellers! 

• Liker 1
Skrevet
Ina89 skrev (1 time siden):

Mennesker er ulike, det er helt klart. Men i tilfellet Stina (som tråden handler om) er dette kun selektivt og når det passer henne. Det samme med alle de andre reglene hun har laget seg, fordi hun ikke klarer å «holde seg til» hvordan den eller den dietten/kostholdet (osv., osv.) fungerer. Hun må for all del spise akkurat det hun føler for, men å påstå man er sukkerfri, når man på ingen måte er det, kun fordi hun er det etter «egne regler» blir for dumt. Hun forklarer dette med at kroppen hennes kjenner forskjell på ditt og datt, som om hun er et medisinsk vidunder. Har man allergi for ditt eller datt så hjelper det ikke å stå på hodet mens du spiser det hver femte tirsdag, mens du spreller med beina, du er like fullt allergisk. 

Å reagere på ulike typer mat ut fra dagsform, sykdom o.l., er ikke allergi. Det er normale reaksjoner.

Jeg tror også at grunnen til at man (jeg) reagerer så sterkt er fordi hun er brautende og totalt mangler både sosiale antenner, kunnskap og er grunnleggende ignorant. Alt skal være akkurat sånn det passer henne best, hverken mer eller mindre. Hun «skjermer» seg fra nyheter og alt som ikke er krampeaktig positivt. Hun skiftet ut klokken sin (!!!) fordi den var så «negativ». Den kom kun med varsler for å hjelpe henne å nå mål hun selv har sagt hun ønsker å nå, men er milevis å klare å gjennomføre. Hun blokkerer ute alle tilbakemeldinger som ikke forteller henne hvor tynn og pen og populær hun er. Hun oppleves svært nedlatende og har så mange problematiske utsagn og holdninger at jeg oppriktig skammer meg på hennes vegne. Hun fremviser en total mangel på folkeskikk og grunnleggende respekt for andre mennesker og hun er ikke redd for å vise at hun setter seg selv først, så seg selv og deretter seg selv igjen.

Trodde hun byttet klokken sin for å kunne si at hun brukte 10 000 kr på den nye klokken jeg. Sånn «se på meg, jeg kan kjøpe en pulsklokke jeg absolutt ikke trenger og har ikke behov for alt av muligheter den tilbyr» 🤪

• Liker 4
Skrevet
elisabeth30 skrev (9 minutter siden):

Trodde hun byttet klokken sin for å kunne si at hun brukte 10 000 kr på den nye klokken jeg. Sånn «se på meg, jeg kan kjøpe en pulsklokke jeg absolutt ikke trenger og har ikke behov for alt av muligheter den tilbyr» 🤪

Ja hun fikk jo poengtert mange nok ganger hvor dyr garminen var, og den nye applewatchen. Men hu sa at hu bytta fordi garmin var negativ, og viste feil «hele tiden» 

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

Ja hun fikk jo poengtert mange nok ganger hvor dyr garminen var, og den nye applewatchen. Men hu sa at hu bytta fordi garmin var negativ, og viste feil «hele tiden» 

Hæ? Har hun gått tilbake til Apple Watch pga det? Milde himmel! Deilig å lade klokka daglig 😂🙈

• Liker 3
Skrevet
Ina89 skrev (5 timer siden):

Nettopp. Men allergien til Stina er ikke som andre allergier, kroppen hennes kjenner faktisk forskjell på om hvitløken kommer fra first price baguetter - da tåler hun det nemlig. Hun tåler også aioli som er kjøpt på meny, men tror ikke hun tåler den om den er fra REMA 1000. Hun tåler også hvitløk på ferie, for det kjenner kroppen hennes nemlig. Dessuten gjelder ikke allergien om hun spiser det hun ikke tåler, baklengs hver tredje torsdag i uken på en fredag. Hun tåler også alt hun er allergisk mot om hun drikker brus ved siden av. 

😅😅😅 spesiell allergi, den må være grei å forholde seg til. Allergisk når det passer😜 ho burde jo få skolepengene tilbake😉

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (7 timer siden):

Ja. Kjemperart. Ingen gjør det 

Håper du er ironisk nå.

Skrevet
rosererrøde skrev (6 minutter siden):

Håper du er ironisk nå.

Selvsagt var jeg ironisk. Det påpeker jeg i svaret mitt over også 

• Nyttig 1
Skrevet

Plantebilder i hele stua nå, men gud forby at PF får henge opp en tegning..

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Guido skrev (5 minutter siden):

Plantebilder i hele stua nå, men gud forby at PF får henge opp en tegning..

Ja, fy.. Tenk så håpløst at de ble enige om noe å ha oppe i stedet for å ha oppe kunst kun en av dem trives med. Dårlig utgangspunkt for et ekteskap, dette..

*sarkasme*

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor ble det av yogurtkunsten? 

Skrevet
Ina89 skrev (5 timer siden):

Jeg er enig med deg altså. Jeg tenker at man skal være forsiktig med å bruke ordet allergi så lett, det er jo en grunn til at jeg selv bruker ordet "reagere" mest, men Hasselnøtt er jeg faktisk legit allergisk mot 😅 men likevel kan jeg spise litt så lenge det er varmebehandlet, reagerer veldig om jeg spiser en hasselnøtt rå liksom. Nå er alt med Stina så ekstremt da, så er vi egentlig overrasket.. for å bruke hennes eget språk, hun er ekstremt vanskelig å ta seriøs. Enig i alt du skrev sånn ellers, ville bare nevne dette med reaksjoner og allergi ikke alltid er så svart hvit. Det er gråsoner i allergi og ikke alle dævver av alt de er allergiske mot. Greit å skille intoleranser og allergi også. 

• Nyttig 3
Skrevet

Var det dette som var make over? 🤣 altså dette var dagens 🤣🤣🤣

IMG_1063.png

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (6 timer siden):

Barnet hennes går innenfor den alderen som er helt normalt å begynne å gå. Til og med tidligere enn de «normale sene». 

Hvor mange måneder er barnet? 

Skrevet
Himmelen_91 skrev (3 minutter siden):

Hvor mange måneder er barnet? 

Det kan du vel finne ut av selv. Jeg så på snap i dag at barnet går mange skritt, som betyr at det må ha gått en stund alt. 

• Nyttig 1
Skrevet
Blomsterjente92 skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg altså. Jeg tenker at man skal være forsiktig med å bruke ordet allergi så lett, det er jo en grunn til at jeg selv bruker ordet "reagere" mest, men Hasselnøtt er jeg faktisk legit allergisk mot 😅 men likevel kan jeg spise litt så lenge det er varmebehandlet, reagerer veldig om jeg spiser en hasselnøtt rå liksom. Nå er alt med Stina så ekstremt da, så er vi egentlig overrasket.. for å bruke hennes eget språk, hun er ekstremt vanskelig å ta seriøs. Enig i alt du skrev sånn ellers, ville bare nevne dette med reaksjoner og allergi ikke alltid er så svart hvit. Det er gråsoner i allergi og ikke alle dævver av alt de er allergiske mot. Greit å skille intoleranser og allergi også. 

Det var ikke ment for å korrigere deg, det var kun for å få frem hvor overdrevent alt er med henne. Man kan være allergisk uten å gå i sjokk, all allergi er ikke hyperallergi. Men dette er altså mennesket som dro på legevakten etter et lite blodtrykksfall, men var nærmest døden nær, før de «gjenopplivet» henne akkurat i tid til å få stor-shoppa på rusta på vei hjem. Og som nærmest kuttet av seg hånden i blenderen, dro på legevakten, for å få et lite plaster, og bli sendt hjem uten legekonsultasjon. Fødselen varte i flere måneder og hun var gravid ekstremt mye lenger enn alle andre. Hun var døden nær av ekstrem svangerskapskvalme, men ble magisk frisk når det skjedde ting hun likte, som ferie o.l. Hun var på jentekveld, kjørte forbi ørtogførti butikker på vei hjem, parkerte bilen og la seg på sofaen mens hun sende P.F ut for å handle for henne. Hun var «sjukt bekymret for ekstremt lite liv i magen», men nektet å drikke saft fordi hun var «sukkerfri». Samtidig som hun lå på sofaen og dyttet nedpå med både sukker og andre søtstoffer. Mannen er forsåvidt ikke noe bedre han heller, som gikk bananas over 37.5 temp.

P.F tror at folk vil gå mann av huse om de får et lite glimt av han eller bilen hans (dette har han selv pratet om flere ganger i egne kanaler), fordi han er så supermega kjendis. Newsflash: jeg bor i Sandefjord, har sett de oftere enn jeg skulle ønske, og gjett hva: ingen løftet så mye som et øyebryn. Eller, folk fniser jo, men det er ikke fordi de er kjendiser, det er fordi de er litt av et syn der de tramper rundt, hun med puppene en halvmeter foran, gigantiske vipper på øynene og den slitte guccien trygt plassert på magen, mens han halser etter samtidig som han strammer det som strammes kan og prøver å se barsk ut med boksebukser, saueskinnsjakke og solbriller. De viser gang på gang hvor virkelighetsfjerne de er, de tror helt oppriktig at verden dreier seg rundt dem. Newsflash (igjen): det gjør den ikke.

Så kommer vi jo tilbake til det samme hver eneste gang, hvor man kan stille seg spørsmålet om det egentlig er sunt å isolere seg på den måten og unngå all form for ytre stimuli. Det virker som de bare stoppet utviklingen sin tidlig på ungdomsskolen og etter det har de ikke kommet seg videre i utviklingen. De lever såpass isolert fra resten av samfunnet at det blir komisk. Jeg nekter å tro at det er sunt. Man ser jo hvor langt bak de henger både i sosial kompetanse og så banale ting som enkel allmennkunnskap. 

• Liker 5
  • Nyttig 18
Skrevet
Klink skrev (3 timer siden):

Det kan du vel finne ut av selv. Jeg så på snap i dag at barnet går mange skritt, som betyr at det må ha gått en stund alt. 

Det er du som er eksperten her👍🏻

Skrevet
Klink skrev (13 timer siden):

Er det spesielt å bytte stil og ha andre ønsker gjennom livet? 

Stil? Det der er jo hærverk.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...