Palmemor Skrevet 24. januar #19561 Skrevet 24. januar refill skrev (1 time siden): Er det riktig eller en overdrivelse? At PF ikke kan legge ungen? Det er jo litt.. uheldig? Hun sa at han blir gira av å se PF og hvis han går inn til han på kvelden tror han at det «skal skje noe» han har jo lagt ungen før uten henne, og hun sa at hvis hun skulle dra bort på kvelden og ødelegge søvnen hans så måtte det være verdt det 1 2
Marlenene Skrevet 24. januar #19562 Skrevet 24. januar Mennesker med ADHD blir ofte omtalt som mennesker som har mye omsorg for andre, så jeg kjenner ikke igjen påstandene at det er «klassisk» å være egoistisk, og ikke kunne sette seg inn i andres situasjon. Det blir fryktelig generaliserende. Det er nok like mye av begge deler. Som en som har levd med diagnosen i 20 år, og har mange rundt meg med ADHD og på autismespekteret, så kan jeg med hånden på hjertet si at disse menneskene er noen av de varmeste jeg vet om. Som virkelig bryr seg om andre, og kanskje tar litt for lite hensyn til seg selv. Meg selv inkludert. Så at noen har denne oppfatningen som nevnt over av folk som har ADHD er bare trist. Godt mulig Stina er på spekteret, men her tror jeg det er personligheten hennes som er uengasjert i andre, og selvopptatt. Ikke pga en eventuell diagnose. 11 3 4
Manana321 Skrevet 24. januar #19563 Skrevet 24. januar Palmemor skrev (8 timer siden): Hun sa at han blir gira av å se PF og hvis han går inn til han på kvelden tror han at det «skal skje noe» han har jo lagt ungen før uten henne, og hun sa at hvis hun skulle dra bort på kvelden og ødelegge søvnen hans så måtte det være verdt det Tror nok hun er bare bitter. Ingen lykke til til nominerte eller gratulasjoner til de som vant heller. Så selvsentrert tror ikke det går ann å være.. Frøken "jeg jeg jeg" klarer ikke å være der for andre med mindre det gjelder hun selv. 4 2
Sommer48 Skrevet 25. januar #19565 Skrevet 25. januar (endret) tausen skrev (1 time siden): Har ho tatt ferie.....eller er jeg blokkert🤭 Hun skulle være alene med sønnen en en el to dager nå i helgen, så hun har nok mye søvn og ta igjen 🥱😴 Endret 25. januar av Sommer48 6 3
tausen Skrevet 25. januar #19566 Skrevet 25. januar Sommer48 skrev (1 time siden): Hun skulle være alene med sønnen en en el to dager nå i helgen, så hun har nok mye søvn og ta igjen 🥱😴 Hjelpes....ja da er ho nok sliten😅😅 11
Sol Rampelyset Skrevet 25. januar #19567 Skrevet 25. januar Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin.
Ina89 Skrevet 27. januar #19568 Skrevet 27. januar Manana321 skrev (På 24.1.2026 den 23.19): Tror nok hun er bare bitter. Ingen lykke til til nominerte eller gratulasjoner til de som vant heller. Så selvsentrert tror ikke det går ann å være.. Frøken "jeg jeg jeg" klarer ikke å være der for andre med mindre det gjelder hun selv. Jeg synes helt oppriktig at det er litt skummelt å være såpass selvsentrert og i tillegg ikke engang legge skjul på det. Tenker at det sier mye om hvor skadelig det er å surre rundt hjemme i egen boble, der man «skjermer» seg fra alt som ikke utelukkende er positivt for egen del. Selv når hun skal gifte seg orker hun ikke løfte en finger for at gjestene skal ha det fint, hun «gidder ikke» betale for at gjester skal ha med partner dersom hun ikke er «like close» med de også. Dåpen til sønnen, foregikk på billigst mulig måte med et minimum av servering, mens når de selv er gjester forsyner de seg grådig med begge hender, helt skamløst. At man kan tjene såpass grovt på å selge selvrespekten sin og leve i en verden der man kan blokkere alle som ikke hyller deg, er ganske sjukt. Mennesker ansatt i samfunnskritiske yrker jobber ræva av seg for å holde samfunnet i gang, og så er «lønnsvinnerne» en gjeng med aper som selger sjelen, både sin egen og uskyldige barns, til høystbydende. Det er ubehagelig å være vitne til. 11 29
Marlenene Skrevet 27. januar #19569 Skrevet 27. januar Ina89 skrev (3 timer siden): Jeg synes helt oppriktig at det er litt skummelt å være såpass selvsentrert og i tillegg ikke engang legge skjul på det. Tenker at det sier mye om hvor skadelig det er å surre rundt hjemme i egen boble, der man «skjermer» seg fra alt som ikke utelukkende er positivt for egen del. Selv når hun skal gifte seg orker hun ikke løfte en finger for at gjestene skal ha det fint, hun «gidder ikke» betale for at gjester skal ha med partner dersom hun ikke er «like close» med de også. Dåpen til sønnen, foregikk på billigst mulig måte med et minimum av servering, mens når de selv er gjester forsyner de seg grådig med begge hender, helt skamløst. At man kan tjene såpass grovt på å selge selvrespekten sin og leve i en verden der man kan blokkere alle som ikke hyller deg, er ganske sjukt. Mennesker ansatt i samfunnskritiske yrker jobber ræva av seg for å holde samfunnet i gang, og så er «lønnsvinnerne» en gjeng med aper som selger sjelen, både sin egen og uskyldige barns, til høystbydende. Det er ubehagelig å være vitne til. Håper Stina leser denne og at den delen av hjernen som reagerer med skam, våkner og kjenner seg litt pinlig berørt. 4 9
Palmemor Skrevet 28. januar #19570 Skrevet 28. januar Marlenene skrev (9 timer siden): Håper Stina leser denne og at den delen av hjernen som reagerer med skam, våkner og kjenner seg litt pinlig berørt. Jeg tror helt oppriktig at hun ikke evner å føle skam for noe hun selv gjør som kan påvirke andre. 3 8
oss-to Skrevet 28. januar #19571 Skrevet 28. januar Ina89 skrev (15 timer siden): Jeg synes helt oppriktig at det er litt skummelt å være såpass selvsentrert og i tillegg ikke engang legge skjul på det. Tenker at det sier mye om hvor skadelig det er å surre rundt hjemme i egen boble, der man «skjermer» seg fra alt som ikke utelukkende er positivt for egen del. Selv når hun skal gifte seg orker hun ikke løfte en finger for at gjestene skal ha det fint, hun «gidder ikke» betale for at gjester skal ha med partner dersom hun ikke er «like close» med de også. Dåpen til sønnen, foregikk på billigst mulig måte med et minimum av servering, mens når de selv er gjester forsyner de seg grådig med begge hender, helt skamløst. At man kan tjene såpass grovt på å selge selvrespekten sin og leve i en verden der man kan blokkere alle som ikke hyller deg, er ganske sjukt. Mennesker ansatt i samfunnskritiske yrker jobber ræva av seg for å holde samfunnet i gang, og så er «lønnsvinnerne» en gjeng med aper som selger sjelen, både sin egen og uskyldige barns, til høystbydende. Det er ubehagelig å være vitne til. Marlenene skrev (12 timer siden): Håper Stina leser denne og at den delen av hjernen som reagerer med skam, våkner og kjenner seg litt pinlig berørt. Palmemor skrev (2 timer siden): Jeg tror helt oppriktig at hun ikke evner å føle skam for noe hun selv gjør som kan påvirke andre. Kritikk av offentleg innhald og rolle er både legitimt og nødvendig. Men når ein går frå å diskutere handlingar og strukturar til å spekulere i skam, mistar kritikken mykje av krafta si. Sakleg kritikk treff betre. 1 1
Palmemor Skrevet 28. januar #19572 Skrevet 28. januar oss-to skrev (3 timer siden): Kritikk av offentleg innhald og rolle er både legitimt og nødvendig. Men når ein går frå å diskutere handlingar og strukturar til å spekulere i skam, mistar kritikken mykje av krafta si. Sakleg kritikk treff betre. Men det er jo helt reelt og basert utelukkende på hva og hvordan hun fremstiller seg selv. Se bare på strekkemerke-saken. Hun la ut ETT innlegg hvor hun beklaga, var stille ett døgn, og tilbake til sitt vante jeg dagen derpå. Eneste gang jeg har sett henne uten at puppene har falt ut er da hun annonserte at svigemor døde dagen før. Hun snakker høyt om seg og sine behov, det er det mest grunnleggende for henne å dekke, så kommer barnet og kanskje hvis det er noe igjen, mannen. Hun kjører over mange mennesker med uttalelsene sine og handlingene, og stopper ikke opp ett sekund å tenker over hvordan det hun sier og gjør kan påvirker andre. 6 12
oss-to Skrevet 28. januar #19573 Skrevet 28. januar Palmemor skrev (13 minutter siden): Men det er jo helt reelt og basert utelukkende på hva og hvordan hun fremstiller seg selv. Se bare på strekkemerke-saken. Hun la ut ETT innlegg hvor hun beklaga, var stille ett døgn, og tilbake til sitt vante jeg dagen derpå. Eneste gang jeg har sett henne uten at puppene har falt ut er da hun annonserte at svigemor døde dagen før. Hun snakker høyt om seg og sine behov, det er det mest grunnleggende for henne å dekke, så kommer barnet og kanskje hvis det er noe igjen, mannen. Hun kjører over mange mennesker med uttalelsene sine og handlingene, og stopper ikke opp ett sekund å tenker over hvordan det hun sier og gjør kan påvirker andre. Det er heilt greitt å kritisere det ho deler offentlig, men å spekulere i kva ho føler eller kva slags person ho er, seier meir om den som kommenterer enn om influensaren. Mange sit i glasshus, så det er sterkast å halde seg til handlingane ho faktisk viser og avfølge. 2 2
Palmemor Skrevet 28. januar #19574 Skrevet 28. januar oss-to skrev (14 minutter siden): Det er heilt greitt å kritisere det ho deler offentlig, men å spekulere i kva ho føler eller kva slags person ho er, seier meir om den som kommenterer enn om influensaren. Mange sit i glasshus, så det er sterkast å halde seg til handlingane ho faktisk viser og avfølge. Jeg sier ikke at hun føler verken det ene eller andre, jeg sier bare at det virker ikke som hun gjør det. Jeg er den første i verden til å innrømme feil, at jeg er uvitende om mye, at andre vet langt mer enn meg, så jeg føler ikke jeg sitter i noe glasshus. Ikke følger jeg henne heller 1 8
oss-to Skrevet 28. januar #19575 Skrevet 28. januar (endret) . Endret 28. januar av oss-to Dobbel posting
oss-to Skrevet 28. januar #19576 Skrevet 28. januar Palmemor skrev (6 timer siden): Jeg tror helt oppriktig at hun ikke evner å føle skam for noe hun selv gjør som kan påvirke andre. Palmemor skrev (16 minutter siden): Jeg sier ikke at hun føler verken det ene eller andre, jeg sier bare at det virker ikke som hun gjør det. Jeg er den første i verden til å innrømme feil, at jeg er uvitende om mye, at andre vet langt mer enn meg, så jeg føler ikke jeg sitter i noe glasshus. Ikke følger jeg henne heller Det er nesten litt kunst å vere aktiv her og samtidig peike på skam og lavmål ,det er som å spegle seg sjølv medan ein rister på hovudet over speilet. Samfunnskritikk er viktig, men nokre innlegg minnar mest om ekko av det ein sjølv kritiserer. 3
Pigaloppa Skrevet 28. januar #19577 Skrevet 28. januar tausen skrev (På 25.1.2026 den 15.03): Har ho tatt ferie.....eller er jeg blokkert🤭 Fått fylt på nebbet ser det ut som 10
Ina89 Skrevet 28. januar #19578 Skrevet 28. januar Palmemor skrev (8 timer siden): Jeg tror helt oppriktig at hun ikke evner å føle skam for noe hun selv gjør som kan påvirke andre. Jeg -tror- at Stina ville fått sjokk dersom hun hadde sett seg selv gjennom andres øyne og oppdaget av verden faktisk ikke beundrer henne og er nesegrus sjalu på det «perfekte» livet hun ser ut til å tro hun lever. Dersom hun hadde innsett at de aller fleste rister på hodet og ser ned på den måten å tjene penger på tror jeg hun ville blitt oppriktig sjokkert. Hun lever livet sitt som om hele verden skylder henne en tjeneste. oss-to skrev (2 timer siden): Det er heilt greitt å kritisere det ho deler offentlig, men å spekulere i kva ho føler eller kva slags person ho er, seier meir om den som kommenterer enn om influensaren. Mange sit i glasshus, så det er sterkast å halde seg til handlingane ho faktisk viser og avfølge. Stina legger regelmessig ut innhold der hun forklarer (både med ord og handlinger) at hun setter seg selv og egne behov foran alt annet. Hun legger ut dette innholdet helt frivillig i sosiale medier, fordi hun søker oppmerksomheten det gir. De aller fleste presiserer at dette er hvordan man oppfatter henne. Derfor mener jeg dette er innafor å diskutere, hun ønsker både oppmerksomheten og pengene. Dersom du opplever at hun fremstiller seg som f.eks. genuin, omsorgsfull og empatisk står du såklart fritt til det. Du har rett til dine tolkninger og jeg til mine. Men at holdningene og fremtoningen til en influenser, som lever av innholdet de frivillig legger ut, diskuteres er ikke spekulering, det er diskusjon av innholdet hun ønsker å formidle. 1 7
oss-to Skrevet 28. januar #19579 Skrevet 28. januar (endret) Ina89 skrev (22 minutter siden): Jeg -tror- at Stina ville fått sjokk dersom hun hadde sett seg selv gjennom andres øyne og oppdaget av verden faktisk ikke beundrer henne og er nesegrus sjalu på det «perfekte» livet hun ser ut til å tro hun lever. Dersom hun hadde innsett at de aller fleste rister på hodet og ser ned på den måten å tjene penger på tror jeg hun ville blitt oppriktig sjokkert. Hun lever livet sitt som om hele verden skylder henne en tjeneste. Stina legger regelmessig ut innhold der hun forklarer (både med ord og handlinger) at hun setter seg selv og egne behov foran alt annet. Hun legger ut dette innholdet helt frivillig i sosiale medier, fordi hun søker oppmerksomheten det gir. De aller fleste presiserer at dette er hvordan man oppfatter henne. Derfor mener jeg dette er innafor å diskutere, hun ønsker både oppmerksomheten og pengene. Dersom du opplever at hun fremstiller seg som f.eks. genuin, omsorgsfull og empatisk står du såklart fritt til det. Du har rett til dine tolkninger og jeg til mine. Men at holdningene og fremtoningen til en influenser, som lever av innholdet de frivillig legger ut, diskuteres er ikke spekulering, det er diskusjon av innholdet hun ønsker å formidle. Eg trur vi snakkar forbi kvarandre.Eg er eigentleg samd i mykje av kritikken og meiner avfølg er rett val. Det eg reagerer på, er forma ,at kommentarfeltet gir rom for skam og personangrep. Det er like uheldig som ukritisk påverknad. Endret 28. januar av oss-to Pressisering 1 1
Palmemor Skrevet 28. januar #19580 Skrevet 28. januar oss-to skrev (2 timer siden): Det er nesten litt kunst å vere aktiv her og samtidig peike på skam og lavmål ,det er som å spegle seg sjølv medan ein rister på hovudet over speilet. Samfunnskritikk er viktig, men nokre innlegg minnar mest om ekko av det ein sjølv kritiserer. Men du tar jo feil. Jeg skriver «jeg tror» i første avsnitt du siterer. Og så er det jo en egen kunst å ikke alltid henge seg opp i småting og heller se det store bilde. Jeg har ikke alltid tid til å dypdykke og forklare hva jeg mener, verken her eller i det virkelige liv. Så beklager at jeg ikke har vært detaljert nok til å få frem absolutt alle nyanser av det jeg tenker å mener, men jeg er rimelig sikker på at jeg aldri har påberopt meg å VITE hva hun føler 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå