Ina89 Skrevet 17. januar #19481 Skrevet 17. januar Palmemor skrev (48 minutter siden): Er så glad hun er målestokk sånn at jeg kan føle jeg har trent hard styrke i hvertfall 10 år med alle de ungene jeg har 😆😆 Med Stina’s målestokk er vi dødelige både ekstremsportutøvere og atleter 😂 Skal man sammenligne seg med hennes nivå kan man fort bli høy på seg selv 😬 Hun kunne ikke engang ta på putetrekk fordi da måtte hun strekke seg. For ikke å glemme den ene gangen hun nesten døde av blodtrykksfall. Heldigvis gikk de liv i henne igjen på legevakta, så hun kunne dra på shopping på rusta etterpå! 18
Palmemor Skrevet 17. januar #19482 Skrevet 17. januar Ina89 skrev (30 minutter siden): Med Stina’s målestokk er vi dødelige både ekstremsportutøvere og atleter 😂 Skal man sammenligne seg med hennes nivå kan man fort bli høy på seg selv 😬 Hun kunne ikke engang ta på putetrekk fordi da måtte hun strekke seg. For ikke å glemme den ene gangen hun nesten døde av blodtrykksfall. Heldigvis gikk de liv i henne igjen på legevakta, så hun kunne dra på shopping på rusta etterpå! Haha! Det med putetrekket har jeg ikke fått med meg 😆😆 elsker at hun trengte en dna-analyse for å inne at hun ikke liker ubehag 🤣 2
Ina89 Skrevet 17. januar #19483 Skrevet 17. januar Palmemor skrev (1 time siden): Haha! Det med putetrekket har jeg ikke fått med meg 😆😆 elsker at hun trengte en dna-analyse for å inne at hun ikke liker ubehag 🤣 Hun lå for det meste i stabilt sideleie på sofaen mens hun tyllet i seg «sukkerfritt» til det tøyt ut av ørene. Godt jobba, med tanke på at hun var ekstremt kvalm, men klarte seg med en halv afipran. Slenger man på verdens lengste og verste fødsel på toppen der, snakker vi. Utrolig beleilig at fødselen stoppet opp akkurat de dagene de skulle pynte til jul ♥️ Vil påstå den testingen var tid hun kunne brukt på den ekstreme treninga si 😂 7
Love2017juni Skrevet 17. januar #19484 Skrevet 17. januar AntiBullshit skrev (11 timer siden): For ikke å snakke om at aiolien også inneholder hvitløk som hun liksom ikke tåler sikkert handla på meny den også, så da går det fint 🤣🤣 8 1
AnnaLovise Skrevet 17. januar #19485 Skrevet 17. januar Silverdust skrev (20 timer siden): Stina trenger en detox av kunstige søtningsstoffer. Noen som husker når det startet? Det virker så ekstremt med de mengdene at det virker som det sløver henne ned. Husker hun var på ferie med jentene og kunne ikke kjøpe sukkerholdig gelato engang! Dama har ikke diabetes heller. Virker ikke som besøket på legevakta satt noe i perspektiv heller 😂😂 PS: PelleK er ikke noe bedre så ensidig kost han har. Hun kommer til å bakoversveis den dagen hun får diabetes/insulinresistens av den sinnsyke mengden sukkererstatning (pga søtningstoffer kan endre tarmfloraen). Snakk om å lure seg selv. Hun har holdt på noen år nå. 2 1 1
Silverdust Skrevet 17. januar #19486 Skrevet 17. januar AnnaLovise skrev (1 time siden): Hun kommer til å bakoversveis den dagen hun får diabetes/insulinresistens av den sinnsyke mengden sukkererstatning (pga søtningstoffer kan endre tarmfloraen). Snakk om å lure seg selv. Hun har holdt på noen år nå. Aldri hørt om at man kan få diabetes av det. Men vet kroppen kan bli "lurt" av kunstig søtning. 2
Sol Rampelyset Skrevet 18. januar #19487 Skrevet 18. januar Tråden er ryddet for sitater uten kilde. Sol, admin. 1
Pigaloppa Skrevet 19. januar #19488 Skrevet 19. januar Silverdust skrev (På 17.1.2026 den 23.29): Aldri hørt om at man kan få diabetes av det. Men vet kroppen kan bli "lurt" av kunstig søtning. 1
Guido Skrevet 19. januar #19489 Skrevet 19. januar Foccaccia på skittent stekebrett. 😳 (la bakepapir oppå, men altså..) 6
tausen Skrevet 19. januar #19490 Skrevet 19. januar S lurer på om hun har ADHD, nei... du er bare like umoden som en bortskjemt tenåring. Livet er kun lek og morro for deg. Når ting ikke passer gir du over ansvaret til P... 4 10
Littelulla Skrevet 19. januar #19491 Skrevet 19. januar tausen skrev (2 timer siden): S lurer på om hun har ADHD, nei... du er bare like umoden som en bortskjemt tenåring. Livet er kun lek og morro for deg. Når ting ikke passer gir du over ansvaret til P... Det er faktisk veldig mange kjennetegn på denne nevrotypen hos Stina. Veldig mye av det som blir bitchet om her inne er typisk fungering for adhd-ere, men som nevrotypikere ler av og ser ned på av kunnskapsmangel. 1 10
Palmemor Skrevet 19. januar #19492 Skrevet 19. januar Littelulla skrev (25 minutter siden): Det er faktisk veldig mange kjennetegn på denne nevrotypen hos Stina. Veldig mye av det som blir bitchet om her inne er typisk fungering for adhd-ere, men som nevrotypikere ler av og ser ned på av kunnskapsmangel. Det er ingenting i veien for å ha adhd. Eller noe annet nevrotypisk. Men da får hun ta tak i det, det er jo ikke første gang hun lurer på om hun har en diagnose. Nå står hun atter engang å deijer seg og langer ut om at har man ikke skjønt a til nå kan det være det samme. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, hun lever som at hele verden skylder hu en tjeneste. Som i mange tilfeller er helt typisk adhd 7 2
Littelulla Skrevet 19. januar #19493 Skrevet 19. januar Palmemor skrev (9 minutter siden): Det er ingenting i veien for å ha adhd. Eller noe annet nevrotypisk. Men da får hun ta tak i det, det er jo ikke første gang hun lurer på om hun har en diagnose. Nå står hun atter engang å deijer seg og langer ut om at har man ikke skjønt a til nå kan det være det samme. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, hun lever som at hele verden skylder hu en tjeneste. Som i mange tilfeller er helt typisk adhd Den siste påstanden din er ganske borti natta... Hva har det med adhd å gjøre? Jeg sier ikke at jeg mener hun ikke bør lære mer om nevrodivergent fungering. Jeg svarte på kommrntaren om at det bastant ikke er snakk om adhd. Ingen av oss vet svaret, for hun er ikke utredet. 4
Palmemor Skrevet 19. januar #19494 Skrevet 19. januar Littelulla skrev (Akkurat nå): Den siste påstanden din er ganske borti natta... Hva har det med adhd å gjøre? Jeg sier ikke at jeg mener hun ikke bør lære mer om nevrodivergent fungering. Jeg svarte på kommrntaren om at det bastant ikke er snakk om adhd. Ingen av oss vet svaret, for hun er ikke utredet. Det er bare ett utrykk, ikke noe å ta på vei for. Det ligger selvsagt langt mer bak det enn bare en kommentar. Mye av hennes handlingsmønster er veldig relatert til autismespekterer, så ja hun bør absolutt utredes. Men denne klickbaiten hun driver med nå er nok bare det, klickbait. Hun kommer til å melke det litt, før hun ramler tilbake til gamle vaner 7 1 1
Littelulla Skrevet 19. januar #19495 Skrevet 19. januar Palmemor skrev (17 minutter siden): Det er bare ett utrykk, ikke noe å ta på vei for. Det ligger selvsagt langt mer bak det enn bare en kommentar. Mye av hennes handlingsmønster er veldig relatert til autismespekterer, så ja hun bør absolutt utredes. Men denne klickbaiten hun driver med nå er nok bare det, klickbait. Hun kommer til å melke det litt, før hun ramler tilbake til gamle vaner Hvorfor nå gå på hersketeknikk (nedverdige mitt spørsmål til deg som "Å ta på vei" framfor å svare meg)? Jeg sier meg ikke uenig i resten av det du skriver. 2
Palmemor Skrevet 19. januar #19496 Skrevet 19. januar Littelulla skrev (2 minutter siden): Hvorfor nå gå på hersketeknikk (nedverdige mitt spørsmål til deg som "Å ta på vei" framfor å svare meg)? Jeg sier meg ikke uenig i resten av det du skriver. Det var på ingen måte ment som en hersketeknikk, så det beklager jeg virkelig! Det jeg mener med utsagnet er at mange med adhd er fryktelig egoistiske, alt er alle andres feil og man er ikke så interessert i andres ve og vel. Nå er dette veldig generaliserende og forenklet, det er jeg fullstendig klar over, men for mange med adhd og andre autismediagnoser så er det vanskelig å sette seg inn i andre og dems følelser. Stina viser dette ofte, som f.eks. ved å si at hu ikke gidder både det ene og det andre, at hun ikke skal lide fordi sønnen sover dårlig, at hun ikke gidder å gjøre PF sine oppgaver fordi han er voksen og kan klare det selv, mens hun flyr rundt og legger fra seg ting akkurat der hun står når det trengs. Hun oppfører seg som en primadonna, og ja, jeg vet at mye kan tilskrives at hun nok etter alt å dømme er på spekteret, men så lenge hun faktisk ikke lar seg utrede så er det sånn hun fremstiller seg vi må ta høyde for når ting diskuteres. 8 3
Pigaloppa Skrevet 19. januar #19497 Skrevet 19. januar Palmemor skrev (48 minutter siden): Det er bare ett utrykk, ikke noe å ta på vei for. Det ligger selvsagt langt mer bak det enn bare en kommentar. Mye av hennes handlingsmønster er veldig relatert til autismespekterer, så ja hun bør absolutt utredes. Men denne klickbaiten hun driver med nå er nok bare det, klickbait. Hun kommer til å melke det litt, før hun ramler tilbake til gamle vaner Heller nok til den retningen jeg også. 3
Littelulla Skrevet 19. januar #19498 Skrevet 19. januar (endret) Palmemor skrev (1 time siden): Det var på ingen måte ment som en hersketeknikk, så det beklager jeg virkelig! Det jeg mener med utsagnet er at mange med adhd er fryktelig egoistiske, alt er alle andres feil og man er ikke så interessert i andres ve og vel. Nå er dette veldig generaliserende og forenklet, det er jeg fullstendig klar over, men for mange med adhd og andre autismediagnoser så er det vanskelig å sette seg inn i andre og dems følelser. Stina viser dette ofte, som f.eks. ved å si at hu ikke gidder både det ene og det andre, at hun ikke skal lide fordi sønnen sover dårlig, at hun ikke gidder å gjøre PF sine oppgaver fordi han er voksen og kan klare det selv, mens hun flyr rundt og legger fra seg ting akkurat der hun står når det trengs. Hun oppfører seg som en primadonna, og ja, jeg vet at mye kan tilskrives at hun nok etter alt å dømme er på spekteret, men så lenge hun faktisk ikke lar seg utrede så er det sånn hun fremstiller seg vi må ta høyde for når ting diskuteres. Takk for beklagelsen. Har du hørt om det dobbelte empati-problemet? Det handler om nettopp det du tar opp: nevrodivergente og nevrotypiske kan ha like store problemer med å forstå hverandres fungering, og misforstår derfor hverandres uttrykk. Dette handler da ikke om at adhd-ere/autister/nevrodivergente "er" sånn eller slik, men at nevrotypiske tar utgangspunkt i sin fungering uten å fordtå den nevrodivergente. Endret 19. januar av Littelulla 4
Palmemor Skrevet 19. januar #19499 Skrevet 19. januar Littelulla skrev (47 minutter siden): Takk for beklagelsen. Har du hørt om det dobbelte emapi-problemet? Det handler om nettopp det du tar opp: nevrodivergente og nevrotypiske kan ha like store problemer med å forstå hverandres fungering, og misforstår derfor hverandres uttrykk. Dette handler da ikke om at adhd-ere/autister/nevrodivergente "er" sånn eller slik, men at nevrotypiske tar utgangspunkt i sin fungering uten å fordtå den nevrodivergente. Nei, ikke i at det har ett ord, men er kjent med det du forklarer. Og det er jeg helt enig i. Mannen min er autist (ganske fersk) så jeg er absolutt enig i det du sier. Men hun har jo ingen diagnose og da blir det litt dumt å skulle unnskylde henne og hennes væremåte. Jeg tror jeg har nevnt det i denne tråden før, at jeg skulle ønske hun fikk en utredning og faktisk brukte det til sin fordel. Kvinner er jo underrepresentert på spekteret og jeg synes det hadde vært så flott om hun brukte «sin stemme» til å belyse dette 2
MajaKristin Skrevet 19. januar #19500 Skrevet 19. januar Littelulla skrev (1 time siden): Takk for beklagelsen. Har du hørt om det dobbelte empati-problemet? Det handler om nettopp det du tar opp: nevrodivergente og nevrotypiske kan ha like store problemer med å forstå hverandres fungering, og misforstår derfor hverandres uttrykk. Dette handler da ikke om at adhd-ere/autister/nevrodivergente "er" sånn eller slik, men at nevrotypiske tar utgangspunkt i sin fungering uten å fordtå den nevrodivergente. Ofte tenker jeg at kanskje alle disse typiske greiene for den og den diagnosen er bare at en er menneskelig? "Alle" har fått ADHD i dag og "ALLE" liker å ha noe å "skylde på" fordi en bare gjør menneskelige ting. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå