Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Mommy needs me time,i en stressende hverdag" hva faan stresser det neket der med?? Rekke Meny og Rusta? 

IMG_5755.png

• Liker 4
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katinkalille skrev (10 minutter siden):

"Mommy needs me time,i en stressende hverdag" hva faan stresser det neket der med?? Rekke Meny og Rusta? 

IMG_5755.png

Også er det styrketrening å bære barnet sitt…? Lite visste jeg at jeg har drevet med styrketrening i flere år 

• Liker 13
Skrevet
Summerwinter skrev (2 timer siden):

Det går jo å bestille hel benkplate da😅

Ja, men å unngå skjøter er umulig med slik løsning de har på kjøkkenet 😅

• Liker 4
Skrevet
Katinkalille skrev (1 time siden):

IMG_5755.png

Jeg tror Stina oppfatter sin egen iscenesettelse som et tegn på hvor ekstremt privilegert og vellykket hun er - at hun, ved å framstå som skjør og lett stresset, egentlig viser at hun lever så langt over «vanlige» menneskers hverdag at hun ikke engang trenger å forholde seg til den. Problemet er at det hun tror signaliserer suksess, for andre fremstår som det motsatte: som klosset, sårbart og til tider nesten litt ynkelig.

Hun virker også overbevist om at kritikk bunner i misunnelse. Men i realiteten er det svært få som misunner henne; mange opplever snarere en form for avstand og forakt for både livsstilen og måten hun framstiller seg på. Hvis hun faktisk tok innover seg at folk ikke er sjalu, men tvert imot ser ned på hele opplegget, tror jeg det ville blitt et brutalt møte med virkeligheten.

Hun har konstruert sin egen fortelling og en virkelighetsforståelse som ikke helt henger sammen med resten av verden. Å bli oppriktig overrasket over at butikker er stengt på søndager er ikke et tegn på at du er hevet over hverdagslivet - det vitner heller om at du er fullstendig ute av synk med hvordan samfunnet faktisk fungerer. Det samme gjelder forestillingen om at folk misunner livet hennes: for mange framstår det ikke som ettertraktet, men som absurd og lite tiltrekkende, noe de ikke ville valgt selv om de fikk betalt for det.

Influensere oppfattes heller ikke som en gruppe man ser opp til eller ønsker å bli en del av. For mange er det et yrke man helst ikke vil forbindes med, og som snarere vekker skepsis enn beundring. Å gjøre privatliv og personlig integritet til salgsvarer blir av de fleste sett på som ganske nedverdigende – ikke som et symbol på suksess.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

er også verdt å påpeke at Stina i utgangspunktet er helt gjennomsnittlig. Hun er en gårdsjente fra Hokksund, ikke et barn av ekstrem rikdom. Hun vokste opp med brunost og leverpostei på brødskiva, akkurat som folk flest. Hun vet utmerket godt at butikkene er stengt på søndager, at mange har bil til en halv million, og at hun ikke er den eneste som har hatt barnet hjemme etter fylte ett år.

Likevel later hun til å tro at det å framstille seg som uvitende om helt vanlige livsforhold får henne til å virke hevet over «vanlige» mennesker. I hennes egen fortelling blir denne påtatte distansen et bevis på at hun lever på et høyere nivå enn resten av oss. I realiteten har hun verken vesentlig mer penger enn folk flest, eller et liv som andre egentlig misunner.

Når hverdagen i stor grad dreier seg om å iscenesette og beundre seg selv, går man glipp av mye av den sosiale og mentale utviklingen som skjer gjennom reelle møter med andre mennesker. Det kan være grunnen til at hun fremdeles klamrer seg til glansperioden da hun betalte fotografer for å ta «modellbilder» av henne, og bygde en identitet rundt det. Hun har blitt stående fast der, mens jevnaldrende har gått videre.

Derfor kan hun også konstruere en slags fantasivirkelighet – og oppriktig tro på den. Hun har ikke helt fulgt den samme utviklingen som andre på hennes alder, og i fraværet av korrigerende motstemmer får den selvskapte fortellingen stå uimotsagt.

• Liker 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

Også er det styrketrening å bære barnet sitt…? Lite visste jeg at jeg har drevet med styrketrening i flere år 

Det positive er jo at vi er mange som plutselig er myyyee bedre trent enn vi selv trodde, dersom vi skal følge Stina sin standard 🤭😂

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror vi systemet i kjøleskapet varer lenge denne gangen?🙈

Skrevet
Palmemor skrev (På 10.1.2026 den 9.18):

Det ironiske i det hele er at hun har sagt at nå koster huset 2 millioner mer enn de ga. Nei. Det KOSTER det folk er interessert i å betale, og med ett hus i fritt fall så spørs det om verdien har steget så voldsomt 

Verdien på hus øker greit selv om benkeplater forfaller ass, det vet alle vi som eier hus. Beliggenhet, antall salg, summer i nabolaget, etterspørsel, antall soverom osv er det man ser på, ikke om listene og benkeplata er slitt - men ja, ser helt jævlig ut

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Faina skrev (3 timer siden):

Tror vi systemet i kjøleskapet varer lenge denne gangen?🙈

Synes hun rydder og organiserer hele tiden, så tviler på at det holder seg sånn 😅 

De nyttårsforsettene bærer mye preg av "meg", bortsett fra rydding/organisering. Hva med å lage inspirerende barnemat feks? Det hadde jeg syntes vært gøy å følge med på! Eller strikke noe til sønnen? Utrolig kjedelig med de ryddesnappene.. 

• Liker 6
Skrevet
Ellinelli skrev (6 timer siden):

Synes hun rydder og organiserer hele tiden, så tviler på at det holder seg sånn 😅 

De nyttårsforsettene bærer mye preg av "meg", bortsett fra rydding/organisering. Hva med å lage inspirerende barnemat feks? Det hadde jeg syntes vært gøy å følge med på! Eller strikke noe til sønnen? Utrolig kjedelig med de ryddesnappene.. 

Stina virker ikke å gjøre ting for andre – ikke engang for sin egen sønn. Holdningen hennes kan forklares som: «Vil du ha noe, får du ordne det selv, for jeg gidder i hvert fall ikke.» Hun kan riktignok strikke én type genser, men den lager hun til gjengjeld i «sykt mange farger» 😂. Det er derfor ikke akkurat lett å se for seg at sønnen kommer til å få noe hjemmestrikket fra henne. 

Hun sa jo også en gang at «det skal ikke gå utover meg at han ikke vil sove», og den setningen sier egentlig ganske mye om hvordan hun tenker.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Var innom snappen til Stina for første gang på en evighet og reagerte på noe hun sa(!). Det var snakk om økonomi og buffer, mål for 2026 og 5 mill i inntekt i 2024. Kommentaren var at hun jobbet opp buffer for tida... men med 5 mill i inntekter i 2024, og la oss si et par mill i 2025.. Hvor stort er forbruket egentlig. Si hun betaler 50% i skatt, det er 2,5 mill i nettokroner i 2024.. en mill nettokroner i 2025. Ja, vi vet at hun cashet ut bilen 🙄 til 500k, men allikevel. På 2 år er det i gjennomsnitt 145k netto i måneden. Det er mye! Og han tjener jo sine egne millioner...... 

De bruker lite på vedlikehold, så de må jo bruke sykt mye på daglige levekostnader. 

(Selv om jeg anerkjenner PF sin innsats ved juletider, det bruker han mye på! )

• Liker 5
Skrevet
EllaSays skrev (28 minutter siden):

Var innom snappen til Stina for første gang på en evighet og reagerte på noe hun sa(!). Det var snakk om økonomi og buffer, mål for 2026 og 5 mill i inntekt i 2024. Kommentaren var at hun jobbet opp buffer for tida... men med 5 mill i inntekter i 2024, og la oss si et par mill i 2025.. Hvor stort er forbruket egentlig. Si hun betaler 50% i skatt, det er 2,5 mill i nettokroner i 2024.. en mill nettokroner i 2025. Ja, vi vet at hun cashet ut bilen 🙄 til 500k, men allikevel. På 2 år er det i gjennomsnitt 145k netto i måneden. Det er mye! Og han tjener jo sine egne millioner...... 

De bruker lite på vedlikehold, så de må jo bruke sykt mye på daglige levekostnader. 

Hun har nevnt at hun bruker 15k+ på mat. Si hun bruker 20k da. I året er det 240k på mat. 

• Liker 3
Skrevet
lillebamsemums skrev (1 time siden):

Hun har nevnt at hun bruker 15k+ på mat. Si hun bruker 20k da. I året er det 240k på mat. 

Hun bruker 15.000 på mat på matbutikken. I tillegg kommer restaurant og takeaway... Så er nok for oppi mer enn 20 ja.
Men nå skulle hun jo ikke bruke penger på takeaway frem til 1.juni, fordi hun egentlig ikke liker det så godt, men hvis PF kom hjem med mat fra en spesifikk plass skulle hun spise.... Altså like stabil som alltid. 

Og ikke glem at hun hadde på to-do-list å få til 6 turer til Farris Bad i år fordi mommy needs here me-time. Da er vi jo oppi rundt 30K bare der... 

• Liker 9
Skrevet
EllaSays skrev (2 timer siden):

Hun tømmer varelageret til Sandefjord og omegns utvalg av billigbutikker opptil flere ganger i uken, med søppel som skal rett opp på loftet siden hun er sinnsykt minimalist! Og nå skal hun vel snart ha noe runder der hun tømmer plantasjen og plantehallen også. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellinelli skrev (12 timer siden):

Ja, og nå har hun ryddet en skuff på kjøkkenet med skåler. Kunne visst ikke skjønne hvorfor hun kjøpte de "blomstskålene". Så de er nå kastet. Kjøpte de i fjor og var såå fornøyde med dem 🙈

Ryddesnapper er grusomt kjedelige, ja. Og det samme er 16 bilder fra forskjellige vinkler av samme skuffen eller kjøleskapet...

• Nyttig 4
Skrevet

Skjønner ikke hu gidder å styre så mye med å forklare at det er kaldt, hvordan hu skal få blodsirkulasjon i gang osv. Er det ikke bare å gå de rundene uten å offe og akke? Så blir hu jo varm? 

• Liker 3
Skrevet

Èn ting jeg ikke forstår helt her, er alle dere som mener hun aldri er med folk. Jeg synes hun er det jeg? Man må jo huske at hennes omgangskrets og familie har mest sannsynlig jobb hver dag, og sine greier som gjør at hun ikke får vært mye med de. Men jeg husker at jeg bet meg merke i rett før hun fikk barnet, at hun var så mye med venninner og jeg misunnet nesten litt at hun har så nære venninner hun er mye med. Hun dro på masse turer, og er på jentekvelder osv, og det er hun jo fortsatt utifra hva jeg kan se? Hytteturer med venninner osv (før barnet selvsagt), kunne ønske jeg hadde sånne venninner som ville bli med på ting. Jeg tenker og mener mye rart om Stina, men akkurat dette med at hun aldri er med venner og familie, jeg ser ikke helt hvor dere får det fra? Jeg er ikke så mye med venninner og familie som henne og jeg har ikke barn. Har en fin middels stor vennekrets og familie i umiddelbar nærhet, men likevel er jeg ikke like ofte med de fordi jeg har jobb og hverdag og det samme har jo de. Synes hun gjør noe sosialt ukentlig jeg, med andre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Møffins skrev (59 minutter siden):

Èn ting jeg ikke forstår helt her, er alle dere som mener hun aldri er med folk. Jeg synes hun er det jeg? Man må jo huske at hennes omgangskrets og familie har mest sannsynlig jobb hver dag, og sine greier som gjør at hun ikke får vært mye med de. Men jeg husker at jeg bet meg merke i rett før hun fikk barnet, at hun var så mye med venninner og jeg misunnet nesten litt at hun har så nære venninner hun er mye med. Hun dro på masse turer, og er på jentekvelder osv, og det er hun jo fortsatt utifra hva jeg kan se? Hytteturer med venninner osv (før barnet selvsagt), kunne ønske jeg hadde sånne venninner som ville bli med på ting. Jeg tenker og mener mye rart om Stina, men akkurat dette med at hun aldri er med venner og familie, jeg ser ikke helt hvor dere får det fra? Jeg er ikke så mye med venninner og familie som henne og jeg har ikke barn. Har en fin middels stor vennekrets og familie i umiddelbar nærhet, men likevel er jeg ikke like ofte med de fordi jeg har jobb og hverdag og det samme har jo de. Synes hun gjør noe sosialt ukentlig jeg, med andre. 

Usedvanlig lite mtp at hennes foreldre har blitt besteforeldre spør du meg! Såå lang avstand er det ikke mellom dem.. De fleste klør jo etter å være med barnebarn så mye som mulig

• Liker 1
Skrevet
Cami9 skrev (3 minutter siden):

Usedvanlig lite mtp at hennes foreldre har blitt besteforeldre spør du meg! Såå lang avstand er det ikke mellom dem.. De fleste klør jo etter å være med barnebarn så mye som mulig

De har jo gård og sikkert nok med det og andre barn med barnebarn. Og jo, Hokksund - Sandefjord er litt avstand. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Møffins skrev (1 time siden):

Hun er absolutt med folk, og som du sier var hun mye med venner før graviditeten. Etter det ble påpekt her inne at hun er møte med folk dokumenterer hun det oftere. 

Det jeg tror man mener, og hvertfall det jeg mener, er at man får så lite påfyll av hverdag når man ikke er i jobb. Man får ikke utviklet seg, hengt med, hun leser ikke nyheter og følger ikke med på hva som skjer rundt henne. Da blir man litt låst i tiden. Har ei venninne som heller ikke leser nyheter og det går jo ikke an å snakke med henne om helt trivielle ting som står i nyhetsbilde. Når man ikke har fått med seg ett drap i nabobyen engang så går det litt trått 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...