Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud for ei pingle. Sorry, men å være alene med en unge «opptil 3 dager i uka» og ikke ha noe verdens ting å rekke??? Det livet hennes er ikke mye slitsomt. Men godt hun innrømmer at hun ikke har peil på lavkarbo da 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruRosa skrev (18 minutter siden):

Ja, og fra lavkarbo (med lite fett) til slutt på lavkarbo i julen, for så å begynne igjen rundt nyttår.

Hun mener selv at noe av grunnen er stress. Hun hadde barnet alene hele dagene noen dager i uka da PF var med i Maskorama, i tillegg til full jobb (hennes ord).

Full jobb ja.. bare at hun ikke har forpliktelser eller leveranser til verken en sjef, kollegaer, kunder eller samarbeidspartnere. Høres ut som en veldig innholdsrik og stressende jobb ja. Det er rart med det, når Stina opplever at hun har oppnådd noe, eks penger eller kropp, så er hun veldig påpasselig med å fremheve det som et resultat av egen innsats og valg. Men når det oppstår noe som hun helst ikke vil være kjent av så er det alltid noe utenfor henne som er årsaken. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Møffins skrev (2 timer siden):

Til alle som er nysgjerrig; hun har fått magekatarr. Sånn, da slipper alle å lide seg gjennom en lang avhandling og i tillegg; ikke gi henne mer penger å tjene!

Takk 🤩 Er det pga stress da? 😂

• Liker 1
Skrevet
Himmelen_91 skrev (6 minutter siden):

Takk 🤩 Er det pga stress da? 😂

Ja var så slitsomt å ha vært syk, i tillegg til å være alene med sønnen OG jobbe fullt! 

• Liker 7
Skrevet

Det er vel mer sannsynlig at hun har fått magekatarr av alt sukkerfritt godteri hun kjører i seg som er full av kunstige tilsetningsstoffer, enn "stress" 🙄 hun vet vel knapt hva stress er. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
snurk skrev (48 minutter siden):

Det er vel mer sannsynlig at hun har fått magekatarr av alt sukkerfritt godteri hun kjører i seg som er full av kunstige tilsetningsstoffer, enn "stress" 🙄 hun vet vel knapt hva stress er. 

Enig. Men stress er det jo, men pga at kroppen sliter seg ut med å prøve å fordøye den kunstige tilsetningen  hun bøtter innpå. Da har den jo ikke energi til overs for normal funksjon i hverdagen. At hun er slank tar hun jo som et tegn på at hun er sunn, så.. 

Hun opplever alt som ikke er "me-time" som en byrde som utløser stress... 

Men Stina vet alltid best, så det går helt sikkert kjempebra til slutt 🙂🍀

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnnaLovise skrev (4 minutter siden):

Enig. Men stress er det jo, men pga at kroppen sliter seg ut med å prøve å fordøye den kunstige tilsetningen  hun bøtter innpå. Da har den jo ikke energi til overs for normal funksjon i hverdagen. At hun er slank tar hun jo som et tegn på at hun er sunn, så.. 

Hun opplever alt som ikke er "me-time" som en byrde som utløser stress... 

Men Stina vet alltid best, så det går helt sikkert kjempebra til slutt 🙂🍀

Kroppen er heldigvis rusta til å tåle litt mer enn to runder sykdom og 3 dager i uka med «alt» ansvaret det innbærer å sulle rundt hjemme med en unge. Hadde dette vært oppskriften på magekatarr hadde 98% av alle kvinnfolk hatt det 

han andre da, som kjører kroppen til bristepunktet hva trening, maskorama, husarbeid, bleieskift og gudvethva-angår…. Nei stemmer. Han spiser jo normal mat og skyfler ikke i seg uante mengder cola og sukkerfritt godis 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Ja var så slitsomt å ha vært syk, i tillegg til å være alene med sønnen OG jobbe fullt! 

🤪🤪 ah hadde vært gøy å sett hu der i fulltidsjobb 🙈

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Himmelen_91 skrev (17 minutter siden):

🤪🤪 ah hadde vært gøy å sett hu der i fulltidsjobb 🙈

Det får vi desverre aldri se 😩

• Liker 5
Skrevet

Hadde ho gjort rett ifht lavkarbo, men ho gjør Ikkje det en gang. Kjører sitt eget løp. 

• Liker 6
Skrevet
Cornett skrev (11 timer siden):

Hadde ho gjort rett ifht lavkarbo, men ho gjør Ikkje det en gang. Kjører sitt eget løp. 

Hun kjører alltid sitt eget løp. Hun har ikke forutsetninger for å hverken forstå eller sette seg inn i hvordan ting fungerer. Derfor lager hun egne regler og definisjoner på alt. Deretter lyver hun hardnakket så hun tror det selv. Man blir ganske blåst når man bare går hjemme og ikke utsettes for andre impulser enn de man velger selv.

Dette er en godt voksen dame som «skjermer» seg fra nyheter, ikke kunne ha en spesifikk treningsklokke fordi den var så «negativ» (les: oppmuntret til bevegelse og økt aktivitet for å nå målene hun selv har satt), blir like sjokkert over at butikkene er stengt hver.eneste.søndag og som oppriktig tror at folk er nesegrus misunnelige på «luksuslivet» hun tror hun lever.

Det huset nede i sandefjordssumpen er en helt ekte, absurd komedie, skulle tro det var regissert.

• Liker 10
  • Nyttig 15
Skrevet

Hadde aldri tatt i sminka til Stina, fy faen for noe gris på absolutt alt? Hvorfor tørker man ikke av når det ser ut som en svinesti? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Cami9 skrev (20 minutter siden):

Hadde aldri tatt i sminka til Stina, fy faen for noe gris på absolutt alt? Hvorfor tørker man ikke av når det ser ut som en svinesti? 

Hu som har bakteriefobi og er dronninga av å ha det "cliiiint" er fader meg noe av det mest grisete jeg har sett! Æsj

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Trulsa skrev (På 29.12.2025 den 12.39):

Begge virker som særdeles gode foreldre. Mange barn blir båret i den alderen fordi de ikke evner å gå på to bein. Dette barnet har god motorikk og er langt framme iforhold til ganske mange andre. Dessuten får han mat laget hjemme og ikke middag på glass. Har heller aldri sett et eneste potetgullflak på noen bilder. Mange barn sitter i vogn med ostepop og mobil fra de er ganske små. Noen fedre blander seg ikke med barna før de er 

Endret av Sussih
Skrevet
Palmemor skrev (18 timer siden):

Herregud for ei pingle. Sorry, men å være alene med en unge «opptil 3 dager i uka» og ikke ha noe verdens ting å rekke??? Det livet hennes er ikke mye slitsomt. Men godt hun innrømmer at hun ikke har peil på lavkarbo da 

Vet om folk som er helt alene med  2 barn 24/7, og vært det i over 10 år, og det går til og med bra!!!! Hun må slutte å være så bortskjemt!!

• Liker 10
Skrevet (endret)

Dessuten m å hun ta på alvor de ekstreme smertene hun hadde, det dannes faktisk KORTISOL i kroppen pga. stress av å ikke få i seg litt godteri og karbohydrater....som igjen gir hårtap, diabetes osv....sukkerfritt godteri inneholder og maltitol, sorbitol og xylitol,  som kan gjøre at tarmen trekker til seg mer vann, og gi enda mere mageproblemer.. Stina kunne heller da porsjoner ut litt mørk sjokolade til seg selv samt en liten neve godteri med sukker og karbohydrater av og til...har i k k e troa på at hun ikke klarer å styre seg med å spise" for mye" godteri...hun er voksen, hun klarer å stoppe etter en liten neve godteri vel....jeg og har lyst til å ta sjanser og slik med å spise for mye usunt, men jeg gjør det ikke fordi jeg som voksen vet at det er usunt!! det heter ikke " den gyldne middelvei" for ingenting, hun er for ekstrem i alt hun gjør! Som da til slutt ender i ekstreme magesmerter, sykehusinnleggelser osv.

Endret av Sussih
  • Liker 2
Skrevet

Det er nesten provoserende når hun sier at det "var flere ganger i desember hvor hun bare hadde sovet 5 timer med stod opp allikevel" og det var typisk at lite søvn og sykdom kom når Per Fredrik var på Maskorama. Altså, man snakker 2-3 dager i 6 uker. Snakk om å være et skjørt aspeløv, om du oppriktig selv mener at DET er grunnen for magekatarr 🤣 Hun må jo ha null forståelse for hvordan hverdagen til folk flest er? At man har sovet i 5 timer, at alle mann blir syke på høsten og at man av og til er alene med barn gjør ikke at man får magesår. DET ER NORMAL HVERDAG FOR DE FLESTE. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Lurer på hva legen har sagt til henne ifm denne magekatarren? Jeg har heldigvis ikke opplevd å ha noe sånt selv, så aner ikke hvordan det forløper seg - om det er noe som kommer akutt og går over av seg selv eller om det er mer en langvarig greie som krever noe slags behandling el, men jeg tror (håper?) at en lege ikke har diagnostisert henne med det og bare sagt at hun må "stresse ned" uten noe mer? Som flere skriver her, så er det jo ganske åpenlyst at det hun sikkert tenker på som stress ikke alene kan være grunnen til at dette skjer - for selv om stressopplevelsen kan være individuell, så er det jo fryktelig lite stress denne dama opplever i hverdagen. Hvis hun virkelig opplever dette som stress på et så høyt nivå at kroppen reagerer sånn, er det vel mer enn den fysiske helsen som bør repareres for å si det sånn. De matvanene hennes er jo også ganske tydelig veldig usunn. Greit nok at hun har et problem med sukker og vil kutte ut snop og rent tilsatt sukker i mat/drikke, det er det jo mange som gjør - MEN å erstatte det med kunstig søtning på den måten hun gjør er jo absurd! Det virker som hun tror at så lenge det ikke er vanlig sukker i ting, er det bare å pøse på og det "gjelds ikke" liksom...hun spiser jo enorme mengder med sukkerfritt godteri/brus og baker og lager mat med kunstig søtning i stede for tilsatt sukker - og da er det jo ikke noe hun sjelden unner seg heller har jeg inntrykk av. Andre som vil unngå sukker baker kanskje ikke flere omganger med julekaker fullstappet i kunstig søtning og spiser som om det skulle vært helsekost, de dropper vel som regel de julekakene og tar seg en frukt i stede...jeg vet ikke, men det virker bare så utrolig lite gjennomtenkt hele greiene. At hun ikke har svidd hull i magesekken for lengst med det kostholdet er meg en gåte i hvert fall🙈

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet
Milla29 skrev (39 minutter siden):

Lurer på hva legen har sagt til henne ifm denne magekatarren? Jeg har heldigvis ikke opplevd å ha noe sånt selv, så aner ikke hvordan det forløper seg - om det er noe som kommer akutt og går over av seg selv eller om det er mer en langvarig greie som krever noe slags behandling el, men jeg tror (håper?) at en lege ikke har diagnostisert henne med det og bare sagt at hun må "stresse ned" uten noe mer? Som flere skriver her, så er det jo ganske åpenlyst at det hun sikkert tenker på som stress ikke alene kan være grunnen til at dette skjer - for selv om stressopplevelsen kan være individuell, så er det jo fryktelig lite stress denne dama opplever i hverdagen. Hvis hun virkelig opplever dette som stress på et så høyt nivå at kroppen reagerer sånn, er det vel mer enn den fysiske helsen som bør repareres for å si det sånn. De matvanene hennes er jo også ganske tydelig veldig usunn. Greit nok at hun har et problem med sukker og vil kutte ut snop og rent tilsatt sukker i mat/drikke, det er det jo mange som gjør - MEN å erstatte det med kunstig søtning på den måten hun gjør er jo absurd! Det virker som hun tror at så lenge det ikke er vanlig sukker i ting, er det bare å pøse på og det "gjelds ikke" liksom...hun spiser jo enorme mengder med sukkerfritt godteri/brus og baker og lager mat med kunstig søtning i stede for tilsatt sukker - og da er det jo ikke noe hun sjelden unner seg heller har jeg inntrykk av. Andre som vil unngå sukker baker kanskje ikke flere omganger med julekaker fullstappet i kunstig søtning og spiser som om det skulle vært helsekost, de dropper vel som regel de julekakene og tar seg en frukt i stede...jeg vet ikke, men det virker bare så utrolig lite gjennomtenkt hele greiene. At hun ikke har svidd hull i magesekken for lengst med det kostholdet er meg en gåte i hvert fall🙈

Dette tror jeg helt oppriktig er fordi den såkalte «sukkeravhengigheten» hennes er oppspinn. Dama er livredd kalorier og ser ut til å måle sin «vellykkethet» i å være tynn. Det er ikke et mål å være sunn der i gården, det er kun utseende som teller, men «sukkeravhengighet» er en fin unnskyldning. Man ser jo på samboer også, at to av tre personer i det kollektivet er spiseforstyrret og sykelig opptatt av vekt, kropp, mat og utseende. Han strammer kjeve og muskler så det ser ut som han har problemer med å holde seg frem til toalettet og hun suger inn magen mens hun stirrer seg selv intenst og beundrende inn i øynene. De eneste som beundrer disse to skapningene er dem selv, såpass bastant tørr jeg være. 

Som sykepleier synes jeg det er meget interessant dersom dette såkalte stresset hun opplever er årsak til magekatarr (gastritt - irritasjon i magesekken/slimhinner), men snarere ekstreme mengder up-mat og kunstig søtningsmiddel. Hun lever jo utelukkende på dette. Kunstige søtningsmidler gir sjeldent direkte gastritt, men ekstreme mengder kan gi symptomer som kan forveksles med magekatarr. Mulige symptomer kan være:  irritasjon av mageslimhinnen, økt magesyreproduksjon, forstyrrelse av tarmflora og osmotisk effekt → luft, diaré, magesmerter.

Så skal det sies at det er mulig prinsessa har opplyst til behandlende lege at hun har vært utsatt for ekstremt stress den siste tiden (det er tross alt samboer som har fått mest oppmerksomhet og fokus den siste tiden) og unnlatt å fortelle om de enorme mengdene dritt hun tyller Ibsen til alle døgnets tider. 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet
Ina89 skrev (1 minutt siden):

Dette tror jeg helt oppriktig er fordi den såkalte «sukkeravhengigheten» hennes er oppspinn. Dama er livredd kalorier og ser ut til å måle sin «vellykkethet» i å være tynn. Det er ikke et mål å være sunn der i gården, det er kun utseende som teller, men «sukkeravhengighet» er en fin unnskyldning. Man ser jo på samboer også, at to av tre personer i det kollektivet er spiseforstyrret og sykelig opptatt av vekt, kropp, mat og utseende. Han strammer kjeve og muskler så det ser ut som han har problemer med å holde seg frem til toalettet og hun suger inn magen mens hun stirrer seg selv intenst og beundrende inn i øynene. De eneste som beundrer disse to skapningene er dem selv, såpass bastant tørr jeg være. 

Som sykepleier synes jeg det er meget interessant dersom dette såkalte stresset hun opplever er årsak til magekatarr (gastritt - irritasjon i magesekken/slimhinner), men snarere ekstreme mengder up-mat og kunstig søtningsmiddel. Hun lever jo utelukkende på dette. Kunstige søtningsmidler gir sjeldent direkte gastritt, men ekstreme mengder kan gi symptomer som kan forveksles med magekatarr. Mulige symptomer kan være:  irritasjon av mageslimhinnen, økt magesyreproduksjon, forstyrrelse av tarmflora og osmotisk effekt → luft, diaré, magesmerter.

Så skal det sies at det er mulig prinsessa har opplyst til behandlende lege at hun har vært utsatt for ekstremt stress den siste tiden (det er tross alt samboer som har fått mest oppmerksomhet og fokus den siste tiden) og unnlatt å fortelle om de enorme mengdene dritt hun tyller Ibsen til alle døgnets tider. 

Tyller i seg, ikke meningen å blande Ibsen (stakkars) inn i dette røret.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...