refill Skrevet 25. desember #19161 Skrevet 25. desember Selv om det ikke er regel eller lov, så stammer jo uttrykket "nå ringes julen inn" nettopp fra at kirken ringer julen inn kl 17. Noe de fremdeles gjør. Kristen eller ei 😅 Det er vel mer naturlig å "erklære julen for åpnet" el om man refererer til Askepott eller andre tradisjoner, all den tid "ringing" er knyttet til en helt spesifikk, landsomfattende hendelse med tradisjoner siden nittenpilogbue. 12 4
lillelily Skrevet torsdag kl. 23:22 #19162 Skrevet torsdag kl. 23:22 Lettere og riktigere å bare si "NÅ er det jul" da, hvor alle forstår at nå kom julefølelsen for den som uttaler seg. Hun har noen såkalte gullkorn. 😅 1 3
Littelulla Skrevet torsdag kl. 23:27 #19163 Skrevet torsdag kl. 23:27 Faina skrev (15 timer siden): I går, ja. Men det var første gangen også. Hun har spist skinke flere dager der han har mast, men ikke fått. Han har fått smake skinke flere ganger tidligere.
Katinkalille Skrevet fredag kl. 00:06 #19164 Skrevet fredag kl. 00:06 Littelulla skrev (37 minutter siden): Han har fått smake skinke flere ganger tidligere. Juleskinke? Veldig rart hun stod å sa at: deeet kan du ikke få lille venn... 7
JojoMoyes Skrevet fredag kl. 00:16 #19165 Skrevet fredag kl. 00:16 Matas skrev (13 timer siden): Hun er ikke den eneste hvor jula ringes inn når Askepott går på tv i følge kommentarfeltet på Facebook. Og hvis jula ringes inn for henne og mange andre da, så er vel det ett fett for resten av oss? Det må være opp til hver enkelt hva som får de i julestemning og hva som gjør at de føler at nå ringes julen inn. At Sølvguttene synger julen inn klokken 17 er ikke fasit for alle. Det finnes heller ingen regler for når jula ringes inn? I følge Gud og de! Som er grunnen til at vi feirer denne julen , så ringes vel julen inn kl 17 . Her ringte det klokkeklart i kirkeklokker oppi gaten i går kl 17 . Men om du og SB vil krangle på det også? Be my guest . Julen ringes inn kl 17 i følge både kirken og sølvguttene🤷🏼♀️ 4 5
Trulsa Skrevet fredag kl. 01:14 #19167 Skrevet fredag kl. 01:14 Natu skrev (14 timer siden): Jeg så ett bilde av julekortet deres. Jeg fikk litt sjokk. Hodet hennes så ut nesten som å være klypt ut og limt inn på kroppen. Det så ekstremt fiksa på og unaturlig ut. Er det noen andre som har sett dette? Nei, det er det bare du som har sett!
Trulsa Skrevet fredag kl. 01:16 #19168 Skrevet fredag kl. 01:16 JojoMoyes skrev (58 minutter siden): I følge Gud og de! Som er grunnen til at vi feirer denne julen , så ringes vel julen inn kl 17 . Her ringte det klokkeklart i kirkeklokker oppi gaten i går kl 17 . Men om du og SB vil krangle på det også? Be my guest . Julen ringes inn kl 17 i følge både kirken og sølvguttene🤷🏼♀️ Hvorfor mener "Gud og de" at det er greit å feire den 25.12 da? 1 1
Littelulla Skrevet fredag kl. 06:53 #19169 Skrevet fredag kl. 06:53 Katinkalille skrev (6 timer siden): Juleskinke? Veldig rart hun stod å sa at: deeet kan du ikke få lille venn... Ja, det er rart. Med mindre det var fra klippet hvor hun ønsket å prøve å få barnet til å spise opp brødskivene og ikke bare pålegget. Da fikk jeg med meg at hun ba ham vente (men så fikk han etterhvert).
NoaideBiehtar Skrevet fredag kl. 10:44 #19170 Skrevet fredag kl. 10:44 Trulsa skrev (9 timer siden): Hvorfor mener "Gud og de" at det er greit å feire den 25.12 da? For det er fortsatt jul 25.12? Denne posten forklarer hvorfor vi i Norden feirer 24.12. https://www.instagram.com/reel/DSmWBW6jeSx/?igsh=dHByODZ4ZTMwMmhn 4
Palmemor Skrevet fredag kl. 11:04 #19171 Skrevet fredag kl. 11:04 Med alt hun ikke rekker i denne julestria tror jeg vi skal være glad for at hu ikke er vår kollega. Måtte sikkert hatt fri hele desember hu der 7
BlåSwix Skrevet fredag kl. 12:24 #19172 Skrevet fredag kl. 12:24 Palmemor skrev (1 time siden): Med alt hun ikke rekker i denne julestria tror jeg vi skal være glad for at hu ikke er vår kollega. Måtte sikkert hatt fri hele desember hu der Sannsynligvis hele november også, så tidlig som de starter med jula🤠 4
Palmemor Skrevet fredag kl. 14:04 #19173 Skrevet fredag kl. 14:04 Jeg vet hu er avhengig av brus altså, men maten smaker ikke godt uten brus?? Da er du bra avhengig 8
Sannhetsøkende Skrevet fredag kl. 14:17 #19174 Skrevet fredag kl. 14:17 Alt man skal henge seg oppi! Jeg er helt for å påpeke at det som er uekte. Hvordan de tjener penger på å utlevere livet sitt. Dramaen de skaper ved å fortelle media at de mistet sitt ufødte barn som så vidt hadde blitt unnfanget. Den overdrevne filterbruken. Hun ser ganske ulik ut på bilder som er tatt av andre enn de hun selv tar med sin mobil. Men hvis dere seriøst syns det hun gjør er så forkastelig. Slutt å følg henne! Dere bidrar jo. Og absolutt alt hun er gjør er galt. Vær litt medmenneske og. Vi har alle våre ting, men det blir litt vel mye å ta henne på. Har selv sluttet å følge bloggere. Syns de virker så grådige og høye på seg selv. Ekstremt pr kåre og oppmerksomhetssyke. Derfor sluttet jeg å bruke mer energi på dem. 2 6
Matas Skrevet fredag kl. 14:20 #19175 Skrevet fredag kl. 14:20 JojoMoyes skrev (13 timer siden): I følge Gud og de! Som er grunnen til at vi feirer denne julen , så ringes vel julen inn kl 17 . Her ringte det klokkeklart i kirkeklokker oppi gaten i går kl 17 . Men om du og SB vil krangle på det også? Be my guest . Julen ringes inn kl 17 i følge både kirken og sølvguttene🤷🏼♀️ Som jeg skrev, om hun og andre mener at julen ringes inn tidligere, så er vel det ett fett for resten av oss? Her ringes julen inn kl. 17 med sølvguttene hvert eneste år, men jeg klarer fint å være åpen for at andre ikke har den samme tradisjonen. Det at folk skriver at kl. 17 er en regel blir jo feil når det er en skikk? Ja, det er en skikk og tradisjon for mange, men det betyr ikke det at det er det for alle, og det er helt greit. En stor del av befolkningen i Norge feirer ikke kristen jul, så da er det ikke så unormalt at en del ikke følger den gamle skikken med kl. 17.00 på julaften. 5 1
Palmemor Skrevet fredag kl. 14:54 #19176 Skrevet fredag kl. 14:54 Matas skrev (34 minutter siden): Som jeg skrev, om hun og andre mener at julen ringes inn tidligere, så er vel det ett fett for resten av oss? Her ringes julen inn kl. 17 med sølvguttene hvert eneste år, men jeg klarer fint å være åpen for at andre ikke har den samme tradisjonen. Det at folk skriver at kl. 17 er en regel blir jo feil når det er en skikk? Ja, det er en skikk og tradisjon for mange, men det betyr ikke det at det er det for alle, og det er helt greit. En stor del av befolkningen i Norge feirer ikke kristen jul, så da er det ikke så unormalt at en del ikke følger den gamle skikken med kl. 17.00 på julaften. Kirkeklokkene spiller klokka 17 i hele ladet for å ringe jula inn. Da er det fort sånn det er. 7 1
Palmemor Skrevet fredag kl. 14:55 #19177 Skrevet fredag kl. 14:55 Sannhetsøkende skrev (37 minutter siden): Alt man skal henge seg oppi! Jeg er helt for å påpeke at det som er uekte. Hvordan de tjener penger på å utlevere livet sitt. Dramaen de skaper ved å fortelle media at de mistet sitt ufødte barn som så vidt hadde blitt unnfanget. Den overdrevne filterbruken. Hun ser ganske ulik ut på bilder som er tatt av andre enn de hun selv tar med sin mobil. Men hvis dere seriøst syns det hun gjør er så forkastelig. Slutt å følg henne! Dere bidrar jo. Og absolutt alt hun er gjør er galt. Vær litt medmenneske og. Vi har alle våre ting, men det blir litt vel mye å ta henne på. Har selv sluttet å følge bloggere. Syns de virker så grådige og høye på seg selv. Ekstremt pr kåre og oppmerksomhetssyke. Derfor sluttet jeg å bruke mer energi på dem. Følger henne ikke, men hu kommer på utforsk. Og det er veldig gøy å se hvor fjerne andre er. 3
JojoMoyes Skrevet fredag kl. 15:01 #19178 Skrevet fredag kl. 15:01 lillelily skrev (15 timer siden): Lettere og riktigere å bare si "NÅ er det jul" da, hvor alle forstår at nå kom julefølelsen for den som uttaler seg. Hun har noen såkalte gullkorn. 😅 Hun sier jo at det er jul i begynnelsen av november 🤦🏼♀️🤷🏼♀️ 3
Palmemor Skrevet fredag kl. 15:03 #19179 Skrevet fredag kl. 15:03 JojoMoyes skrev (1 minutt siden): Hun sier jo at det er jul i begynnelsen av november 🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Gleder meg til 17.mai i mars jeg 2 4
JojoMoyes Skrevet fredag kl. 15:09 #19180 Skrevet fredag kl. 15:09 Palmemor skrev (5 minutter siden): Gleder meg til 17.mai i mars jeg Ja flaggene må vel frem ca 17 mars om hun skal rekke alt i sin travle hverdag med et barn . 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå