Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Faina skrev (8 minutter siden):

Ja, noe hadde hun i garderoben nede og noe hentet hun på loftet. Kjoler hun aldri hadde brukt. Galematias. 

De fleste kjolene så veldig for små ut og ikke noe man tar på seg i en familiemiddag heller. De to vide røde var fine, en lang og en kort. Litt drøy utringning, men ellers ok.

Hadde de bare blitt for små, men hu har jo knapt klær hvor ikke jura tyter ut 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

«men det er med forbehold, han kan ikke spise rått kjøtt. Han kan ikke spise sushi lissom» 

hvem spiser rått kjøtt sånn til vanlig utenom biff tartar? Og det er jo en vesentlig forskjell på rått kjøtt og sushi da 😆😆

• Liker 7
Skrevet
Palmemor skrev (9 timer siden):

«men det er med forbehold, han kan ikke spise rått kjøtt. Han kan ikke spise sushi lissom» 

hvem spiser rått kjøtt sånn til vanlig utenom biff tartar? Og det er jo en vesentlig forskjell på rått kjøtt og sushi da 😆😆

Tenkte det samme 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
Katinkalille skrev (På 23.12.2025 den 18.34):

Jo... pga jern.. men mengden leverpostei den ungen får er ikke helt heldig... men å smake på en juleskinkebit,nei gud forby....

Faina skrev (17 timer siden):

Men hun spiser juleskinke og waldorfsalat til frokost. Det er den perfekte julefrokosten... da kunne vel ungen også fått smake skinke 🤷‍♀️

Han fikk jo skinke? Flere ganger til og med..

Endret av Matas
  • Liker 2
Skrevet
Matas skrev (7 timer siden):

Han fikk jo skinke? Flere ganger til og med..

I går, ja. Men det var første gangen også. Hun har spist skinke flere dager der han har mast, men ikke fått.

• Liker 4
Skrevet

«Nå ringes julaften inn» skrev hun på snap da hun skulle se askepott. Men hun har vel egne regler for sånt og 

• Liker 8
Skrevet
Faina skrev (2 timer siden):

I går, ja. Men det var første gangen også. Hun har spist skinke flere dager der han har mast, men ikke fått.

Ah, jeg så ikke på datoene det var skrevet🙈 Sorry, my bad.

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

«Nå ringes julaften inn» skrev hun på snap da hun skulle se askepott. Men hun har vel egne regler for sånt og 

Hun er ikke den eneste hvor jula ringes inn når Askepott går på tv i følge kommentarfeltet på Facebook. Og hvis jula ringes inn for henne og mange andre da, så er vel det ett fett for resten av oss? Det må være opp til hver enkelt hva som får de i julestemning og hva som gjør at de føler at nå ringes julen inn. At Sølvguttene synger julen inn klokken 17 er ikke fasit for alle. Det finnes heller ingen regler for når jula ringes inn?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Matas skrev (2 minutter siden):

Hun er ikke den eneste hvor jula ringes inn når Askepott går på tv i følge kommentarfeltet på Facebook. Og hvis jula ringes inn for henne og mange andre da, så er vel det ett fett for resten av oss? Det må være opp til hver enkelt hva som får de i julestemning og hva som gjør at de føler at nå ringes julen inn. At Sølvguttene synger julen inn klokken 17 er ikke fasit for alle. Det finnes heller ingen regler for når jula ringes inn?

Sånn utover at kirkene kimer klokka 17 over hele landet nettopp fordi jula ringes inn da, så nei. Da er det ingen regler 

Poenget er at det er nok en bortinatta-uttalelse fra en person som fortsatt mentalt er 16 år gammel. Eller en artig feil, spørs hvordan du ser det 

Hadde ei venninne som sendte snap i juni «nå er sommeren på hell». Blir litt i samme gata 

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg så ett bilde av julekortet deres. Jeg fikk litt sjokk. Hodet hennes så ut nesten som å være klypt ut og limt inn på kroppen. Det så ekstremt fiksa på og unaturlig ut. Er det noen andre som har sett dette? 

• Liker 5
Skrevet
Matas skrev (29 minutter siden):

Jula ringes inn kl 17, det er udiskutabelt. Men at den virkelige julefølelsen slår inn pga en tradisjon man har, om det er Askepott, Donald eller lukten av svidd ribbe, det er noe annet og 100% subjektivt og uten fasit. 

• Liker 10
  • Nyttig 12
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Sånn utover at kirkene kimer klokka 17 over hele landet nettopp fordi jula ringes inn da, så nei. Da er det ingen regler.

For alle som ikke er personlige kristne,har kirken og kirkeklokkene absolutt ingen betydning på julaften,og bestemmer derfor ikke når "julen ringes inn"..

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

For alle som ikke er personlige kristne,har kirken og kirkeklokkene absolutt ingen betydning på julaften,og bestemmer derfor ikke når "julen ringes inn"..

Jeg er verken personlig kristen eller kulturkristen, men julen ringes inn kl 17 likevel. Hvordan hver og en påvirkes av det er jo ulikt. 

Du kan vri og vende på det, men julen ringes altså inn kl 17 uansett.

• Liker 11
  • Nyttig 17
Skrevet
J.. skrev (15 minutter siden):

Og god jul til deg og! 

poeneget, i fare for å gjenta meg selv, er at hu er potte fjern! Som da hun sa at helsestasjon sa ungen kan spise alt. Bortsett fra rått kjøtt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Julen er ikke engang en kristen skikk,så kirken er faktisk helt irrelevant..

• Liker 1
Skrevet
Matas skrev (2 timer siden):

Jo, akkurat det er det faktisk regler for. Du kan ikke sitte i stua di og påstå jula ringes inn, sorry. 😂

J.. skrev (39 minutter siden):

Hvorfor bruke begrepet "ringe inn jula" hvis du ikke bryr deg om når den ringes inn? Det er jo motstridende. Hvis du og Stina ikke er kristne og gir faen i når kirka ringer inn jula så kan dere ikke bare ringe den inn på et annet tidspunkt. Jeg kan ikke sitte 24. juli og påstå at nå ringes jula inn fordi det har jeg bestemt for meg selv. 😂

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
J.. skrev (11 minutter siden):

Julen er ikke engang en kristen skikk,så kirken er faktisk helt irrelevant..

Så hvorfor insisterer du på å ringe inn jula? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Enig.. julen ringes inn klokka 17:00 når kirkeklokkene slår. Om julaften starter for Stina når Askepott vises på TV, så må hun bruke et annet uttrykk :)

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellinelli skrev (1 time siden):

Enig.. julen ringes inn klokka 17:00 når kirkeklokkene slår. Om julaften starter for Stina når Askepott vises på TV, så må hun bruke et annet uttrykk :)

Enig.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Jo, akkurat det er det faktisk regler for. Du kan ikke sitte i stua di og påstå jula ringes inn, sorry. 😂

Hvorfor bruke begrepet "ringe inn jula" hvis du ikke bryr deg om når den ringes inn? Det er jo motstridende. Hvis du og Stina ikke er kristne og gir faen i når kirka ringer inn jula så kan dere ikke bare ringe den inn på et annet tidspunkt. Jeg kan ikke sitte 24. juli og påstå at nå ringes jula inn fordi det har jeg bestemt for meg selv. 😂

Det er ikke en regel, men en skikk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...