Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Busstopp skrev (5 minutter siden):

Hun er dronningen av filter 

Er jo helt vanvittig den filterbruken.... 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Busstopp skrev (58 minutter siden):

Hun er dronningen av filter 

Trist da at unge jenter tror at hun ser slik ut

Endret av Curlyme
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva er det slags filter det er snakk om egentlig? Er tydeligvis litt noob på snapchat jeg...

Skrevet
Solli84 skrev (14 timer siden):

Tenker det er helt fair at hun ikke ønsker å fortelle om hun er gravid etter uke 6, men alle som følger henne og som kan basic forplantningslære (skolelærdom) og har logisk tenking vil jo skjønne at hun er gravid allerede om 1,5 uke (neste helg), inkludert henne selv, med mindre hun plutselig skal holde en ev mens hemmelig også (noe hun aldri tidligere har gjort). Det er ulempen med å fortelle alle som følger henne, nøyaktig på dagen hvor man er i ivf prosessen, eller vanlig prøving.

Egguttak = eggløsning (fredag som var og dermed ikm neste fredag, 14 dager etter eggløsning)

Egginnsett = dagen et ev naturlig befruktet egg når livmoren av seg selv og bruker inntil ett par-tre dager på å feste seg. Og igjen gir ikm neste fredag.

Ovitrelle (eggløsningsprøyta) er ute av kroppen ca 10 dager (eller 10/11 dpo) etter at den er satt, så den har heller ingen innvirkning på ev hcg neste helg heller.

At hun ikke ønsker å snakke noe om en ev graviditet før de har sett stigning av hcg eller hjertelyd på ul, er innafor det, og helt forståelig. Men da får de si at de ønsker å holde resten av prosessen hemmelig, og ikke legg det frem som at hun, og da følgerene, ikke vet at om hun er gravid før uke 6 fordi hun ikke tester med hjemmetester, for det vet man så lenge hun ikke har fått mensen i løpet av neste helg (som hun alltid har opplyst om). 

Forøvrig så håper jeg virkelig for deres skyld at det holder denne gangen, for prøving og ivf er virkelig ingen dans på roser, og jeg unner de virkelig det barnet de ønsker seg.

Du snakker om "basic forplantningslære" ved naturlig befruktning. 

Her er basic forplantningslære ved IVF: 

Så lenge hun tar progesteron (lutinus), så er det høy sannsynlighet for forsinket mens selv om hun ikke er gravid, OG vaginal blødning (ikke mens) er en vanlig bivirkning ... Altså, om hun ikke blør, så betyr ikke det at hun er gravid, og om hun blør, betyr ikke det at hun ikke er det. 

Jeg begynte å blø da jeg gikk på det, rundt den tiden jeg skulle hatt mensen, men det var ikke mensen. 

Bonus: Eventuelle symptomer kan også like gjerne skyldes lutinus, da mange graviditetssymptomer kommer av naturlig progesteron-økning, og hun nå tar progesteron ved siden av.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Katinkalille skrev (2 timer siden):

Så det er ikke bare jeg som reagerer på filterbruken?!🙈 Er jo helt glassaktig i ansiktet... Er litt forstyrrende å se på.. 

Bunner vel ut i usikkerhet og diverse sikkert, trist å se egentlig. Unge mennesker som «filtrerer seg ihjæl»  

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Amatariel skrev (4 timer siden):

Jeg tenker ikke at hun er hemmelighetsfull? Tvert i mot så forteller hun jo alt så og si med èn gang? De fikk ikke vite hvor mange embryo som hadde overlevd før i går, og vi fikk vite dette rett etter innsett. Hun har ikke tenkt å teste med hjemmetest for å finne ut som det har blitt graviditet, men heller vente på blodprøve. Dette er ikke å være hemmelighetsfull, bare realistisk.

Om hun blir litt stille og ikke forteller oss resultatet fra blodprøven så anser jeg heller ikke det for å være hemmelighetsfull. Hun vil vel bare være sikker på at det er holdbart, og da er det helt naturlig å vente på TUL.

Jeg mente holde en graviditet hemmelig, og ja det er forståelig at man vil det så tidlig, de fleste deler ikke slikt før de er mange uker på vei. Mulig Stina har funnet ut hvorfor nå, men for litt siden sa hun jo at hun delte fordi det hjalp henne. Det tatt i betraktning og at hun som du sier deler absolutt alt så syns jeg det var litt rart eller ulikt henne å ikke skulle dele om det blir graviditet nå! 

Endret av Klink
  • Liker 3
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Jeg mente holde en graviditet hemmelig, og ja det er forståelig at man vil det så tidlig, de fleste deler ikke slikt før de er mange uker på vei. Mulig Stina har funnet ut hvorfor nå, men for litt siden sa hun jo at hun delte fordi det hjalp henne. Det tatt i betraktning og at hun som du sier deler absolutt alt så syns jeg det var litt rart eller ulikt henne å ikke skulle dele om det blir graviditet nå! 

Fallhøyden blir veldig stor hvis hun mister. Det er jo det flere her har prøvd å si også. Det handler ikke om tabu å holde litt hemmelig som enkelte påstår. Tror faktisk ikke det var derfor heller, men for å få flere til å følge med. For hun har delt veeeldig tidlig. 

• Liker 5
Skrevet

Så om det ikke fester seg denne gangen, kan hun da si at hun har mistet igjen? 🙃

• Liker 6
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (1 time siden):

Fallhøyden blir veldig stor hvis hun mister. Det er jo det flere her har prøvd å si også. Det handler ikke om tabu å holde litt hemmelig som enkelte påstår. Tror faktisk ikke det var derfor heller, men for å få flere til å følge med. For hun har delt veeeldig tidlig. 

Hun deler det meste. Naturligvis for seere og seere får hun denne gangen også. 

Men så mye stygt som ble skrevet til henne så skjønner jeg at hun er usikker på om hun vil dele så tidlig. 

Tror ikke hun har endret tankegang rundt det å dele tidlig ifht glede osv, men heller at med alt av hormoner og med tanke på hvor stygge folk kan være så blir det litt ekstra sårt. 

Må ser jo bare hvordan folk skriver her, hun får sikkert akkurat samme og verre i innboksen itillegg til "råd". 

tøflusen skrev (1 minutt siden):

Så om det ikke fester seg denne gangen, kan hun da si at hun har mistet igjen? 🙃

Hun sier jo selv at hun ikke vil teste tidlig fordi ingenting er sikkert. Dem er ganske klar over at det er lite sjans for at det går på første forsøk. 

Hvis det skjer, så har hun på en måte "mistet" igjen hvis det er sånn som noen skriver at ved ivf er man gravid til det motsatte er bevist. 

Men jeg krysser iallefall alt jeg har for at det sitter nå, jeg unner ingen mange runder med ivf. 

• Hjerte 3
Skrevet

Av 12 egg sutter hun igjen med to ☺️ Er det et dårlig resultat siden hun fikk ut 12 egg? 

• Liker 1
Skrevet
tøflusen skrev (56 minutter siden):

Hun vil nok ikke tenke på det sånn ettersom hun sier at hun ikke anser seg som gravid nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 2
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (5 minutter siden):

Var ikke mye stygt her i tråden. Blottlegger du deg i så stor skala som hun gjør så vil flere ha meninger. Og bloggere fremstår ofte som selvdigger der de står og poserer i alle vinkler som finnes, fikser seg, bruker masse filter osv. Det er lov å påpeke ting man er lei av.

Det ser ut til at du siterer to av mine innlegg fra en annen tråd, og jeg tror ikke jeg har deltatt i noen diskusjon rundt denne Stina Bakken. Mulig det er noe her jeg misforstår? 

Skrevet

Spam!! Spammer tråden fra innhold som ikke engang er fra rampelys!

Skrevet
tøflusen skrev (2 timer siden):

Men hun kjenner jo etter hver eneste ting som skjer i kroppen. Jeg tviler på at du kan kjenne at egget fester seg. Man må prøve å ikke kjenne etter og tro alt er relatert til en graviditet.  Har selv hatt 5 forsøk så vet til en viss grad hva hun går igjennom 

• Liker 4
Skrevet
Anneisabell skrev (2 minutter siden):

Men hun kjenner jo etter hver eneste ting som skjer i kroppen. Jeg tviler på at du kan kjenne at egget fester seg. Man må prøve å ikke kjenne etter og tro alt er relatert til en graviditet.  Har selv hatt 5 forsøk så vet til en viss grad hva hun går igjennom 

Jo da, festesmerter er reelt. Men det fester seg på dag 5-6 etter befruktning - jeg vet ikke hvordan det regnes når man går på ivf. Teknisk sett så ble de jo befruktet for mange dager siden. 

• Liker 1
Skrevet
Birdo skrev (5 minutter siden):

Jo da, festesmerter er reelt. Men det fester seg på dag 5-6 etter befruktning - jeg vet ikke hvordan det regnes når man går på ivf. Teknisk sett så ble de jo befruktet for mange dager siden. 

Ok...skal jaggu bli passe slitsomt om alt som skjer i kroppen skal analyseres hele tiden...lykke til sier jeg bare 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Anneisabell skrev (3 minutter siden):

Ok...skal jaggu bli passe slitsomt om alt som skjer i kroppen skal analyseres hele tiden...lykke til sier jeg bare 

Hadde tatt en tur til granca om det var meg. Men kanskje vanskelig om man får panikk og vil hjem midt på natta 😅 håper det ikke går på helsa løs da tilslutt.. huff! 

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (3 timer siden):

Av 12 egg sutter hun igjen med to ☺️ Er det et dårlig resultat siden hun fikk ut 12 egg? 

Nei det syns jeg ikke 😊 Er alltid noen som faller fra etter befruktning. 2 blastocyster er god "fangst". Kvalitet over kvantitet er gjeldende i IVF-prosessen.

Skrevet
herzeleid skrev (3 timer siden):

Det ser ut til at du siterer to av mine innlegg fra en annen tråd, og jeg tror ikke jeg har deltatt i noen diskusjon rundt denne Stina Bakken. Mulig det er noe her jeg misforstår? 

Kom nær tasten her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...