Poly Skrevet 17. november 2025 #18521 Skrevet 17. november 2025 Hva var det med kjøkkenbenken? Ikke fått med meg
Oline5 Skrevet 17. november 2025 #18522 Skrevet 17. november 2025 Tough cookie skrev (1 time siden): Jeg er pedagogisk leder og min erfaring er at de færreste foreldre kommer første dag med pakket sekk og ferdige navnelapper på barnets klær, så jeg synes det ser ut som Stina har mye på stell første barnehagedag. Å komme med klær i 4 Meny poser gjør da ingenting, da det viktigste er at barnet har flere ekstra skift tilgjengelig i barnehagen. "Det er veldig gøy, fordi jeg er en person som er ekstremt lite forberedt på absolutt alt... og jeg kommer på nå...nå er klokka 8 på morraen... jeg burde kanskje pakka litt klær til barnehagen...jeg har ikke pakket klærne som skal til barnehagen i hele tatt, jeg..." Stinas ord, ikke mine. At hun frakter tøyet i Meny-poser kunne ikke brydd meg mindre, noe jeg heller ikke har kommentert på 2 2
Katinkalille Skrevet 17. november 2025 #18523 Skrevet 17. november 2025 Poly skrev (51 minutter siden): Hva var det med kjøkkenbenken? Ikke fått med meg Den går i oppløsning.... samme med gulvet... 3
Sol Rampelyset Skrevet 17. november 2025 #18524 Skrevet 17. november 2025 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 1
Palmemor Skrevet 17. november 2025 #18525 Skrevet 17. november 2025 Poly skrev (1 time siden): Hva var det med kjøkkenbenken? Ikke fått med meg Den har dype hakk i skjøtene flere steder, så hu tenkte å ta no tec7 nedi der. Men skulle dra på Maxbo å spørre for de hadde alltid så god service 2 1
Pasha Skrevet 17. november 2025 #18526 Skrevet 17. november 2025 Tough cookie skrev (2 timer siden): Jeg er pedagogisk leder og min erfaring er at de færreste foreldre kommer første dag med pakket sekk og ferdige navnelapper på barnets klær, så jeg synes det ser ut som Stina har mye på stell første barnehagedag. Å komme med klær i 4 Meny poser gjør da ingenting, da det viktigste er at barnet har flere ekstra skift tilgjengelig i barnehagen. Også pedagogisk leder, men med motsatt erfaring fra deg. Hos meg har vel omtrent 99% av førstegangs foreldrene alt plass ved oppstart. Flergangsforeldrene kan være litt tregere😅. 1 2
Poly Skrevet 17. november 2025 #18527 Skrevet 17. november 2025 Palmemor skrev (29 minutter siden): Den har dype hakk i skjøtene flere steder, så hu tenkte å ta no tec7 nedi der. Men skulle dra på Maxbo å spørre for de hadde alltid så god service 😅 1
Littelulla Skrevet 17. november 2025 #18528 Skrevet 17. november 2025 (endret) Min erfaring fra barnehage er at det også er stor variasjon på hvor god informasjon barnehagen gir ved oppstart. Noen sender ut utstyrslister, oversikt over tilvenningsperioden, hva som venter ved oppstart. Andre lar knapt høre fra seg før oppstart. For noen som aldri har vært borti dette før er det ikke akkurat rart om ikke alt er 100% klart innen oppstart. De første dagene er det ikke akkurat noe hastverk uansett. Får da være måte på hva man skal "ta" andre mennesker for. Hun har aldri gjort dette før. Har hun noen tanker om barnehagehverdagen som vil treffe henne i fleisen? Ja. Dette med klær og utstyr er bare flisespikkeri for å slenge dritt. Endret 17. november 2025 av Littelulla 2 11
Himmelen_91 Skrevet 17. november 2025 #18529 Skrevet 17. november 2025 Littelulla skrev (9 minutter siden): Min erfaring fra barnehage er at det også er stor variasjon på hvor god informasjon barnehagen gir ved oppstart. Noen sender ut utstyrslister, oversikt over tilvenningsperioden, hva som venter ved oppstart. Andre lar knapt høre fra seg før oppstart. For noen som aldri har vært borti dette før er det ikke akkurat rart om ikke alt er 100% klart innen oppstart. De første dagene er det ikke akkurat noe hastverk uansett. Får da være måte på hva man skal "ta" andre mennesker for. Hun har aldri gjort dette før. Har hun noen tanker om barnehagehverdagen som vil treffe henne i fleisen? Ja. Dette med klær og utstyr er bare flisespikkeri for å slenge dritt. Google er jo allés venn? Er det ikke? Bare å spørre der hva som er anbefalt ? Tipper det ligger ut liste også der. Brukte hun ikke ChatGPT til å kommentere hennes utseende eller gi henne score. Da kunne hun også brukt det 👍🏻 5
Himmelen_91 Skrevet 17. november 2025 #18530 Skrevet 17. november 2025 Katinkalille skrev (1 time siden): Den går i oppløsning.... samme med gulvet... hele leiligheten. 1
Littelulla Skrevet 17. november 2025 #18531 Skrevet 17. november 2025 Himmelen_91 skrev (11 minutter siden): Google er jo allés venn? Er det ikke? Bare å spørre der hva som er anbefalt ? Tipper det ligger ut liste også der. Brukte hun ikke ChatGPT til å kommentere hennes utseende eller gi henne score. Da kunne hun også brukt det 👍🏻 Og så er det noen som tenker at dette tar vi som det kommer, i kommunikasjon med barnehagen. Og det går også helt fint. 6 1 1
Himmelen_91 Skrevet 17. november 2025 #18532 Skrevet 17. november 2025 Littelulla skrev (49 minutter siden): Og så er det noen som tenker at dette tar vi som det kommer, i kommunikasjon med barnehagen. Og det går også helt fint. Nja, vet ikke jeg. Eller så kan man selv høre med barnehagen før barnet begynner. Hva om barnet skal ut ? Har barnet alt barnet trenger? I hvert fall ikke regntøy som ikke er föret eller softshell dress. Tenker at man kan også bruke hjernen sin litt. 5
Pigaloppa Skrevet 17. november 2025 #18533 Skrevet 17. november 2025 Palmemor skrev (6 timer siden): PK som er så opptatt av helsa burde jo ha lest denne https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/barnehageforskning-hvorfor-er-forskere-sa-bekymret-for-ettaringene-vare/1876605 Fokuset hans er nok mest på egen helse,trening og søvn. Ja,og så å gå rundt med ungen festet i bæresele inne og overalt dem er, selv om føttene hans nesten lander i grøten han koker.. tror nok det er bra for ungen å få litt bevegelsesfrihet og møte andre barn og voksne. Lurer på om PK har passet på at han har fått seg skikkelige sko, ikke bare tøfler som er det dem kler på han. 1 5
Lorieen Skrevet 18. november 2025 #18534 Skrevet 18. november 2025 Katinkalille skrev (6 timer siden): Den går i oppløsning.... samme med gulvet... Det er over min fatteevne at to mennesker med penger som gress ikke prioriterer å vedlikeholde boligen sin. Den er totalt nedslitt! 12 4
NoaideBiehtar Skrevet 18. november 2025 #18535 Skrevet 18. november 2025 Himmelen_91 skrev (7 timer siden): Google er jo allés venn? Er det ikke? Bare å spørre der hva som er anbefalt ? Tipper det ligger ut liste også der. Brukte hun ikke ChatGPT til å kommentere hennes utseende eller gi henne score. Da kunne hun også brukt det 👍🏻 Men hva er det som haster sånn for deg?? 5 2
Palmemor Skrevet 18. november 2025 #18536 Skrevet 18. november 2025 Ikke bare er hun sukkerfri, nå har hun også «begynt på lavkarbo». Som tidligere overvektig og ihuga fan av lavkarbo kan jeg jo bare informere om at det ikke er noen ting av det hun spiser som går innunder begrepet «lavkarbo». Er det ikke 17 skjeer syltetøy og 20 skiver brunost i denne «hjemmelaga» brunsausen dems fra Jacobs?? 9 8
Littelulla Skrevet 18. november 2025 #18537 Skrevet 18. november 2025 Himmelen_91 skrev (8 timer siden): Nja, vet ikke jeg. Eller så kan man selv høre med barnehagen før barnet begynner. Hva om barnet skal ut ? Har barnet alt barnet trenger? I hvert fall ikke regntøy som ikke er föret eller softshell dress. Tenker at man kan også bruke hjernen sin litt. Følg ditt eget råd: å bruke hjernen litt. De snakker med de ansatte i barnehagen ved oppstart. Pust med magen, dette går fint. 4 1
Katinkalille Skrevet 18. november 2025 #18538 Skrevet 18. november 2025 Himmelen_91 skrev (9 timer siden): Nja, vet ikke jeg. Eller så kan man selv høre med barnehagen før barnet begynner. Hva om barnet skal ut ? Har barnet alt barnet trenger? I hvert fall ikke regntøy som ikke er föret eller softshell dress. Tenker at man kan også bruke hjernen sin litt. Ikke så lett når hjernen er fraværende😂😂 3
Manana321 Skrevet 18. november 2025 #18539 Skrevet 18. november 2025 Pigaloppa skrev (9 timer siden): Fokuset hans er nok mest på egen helse,trening og søvn. Ja,og så å gå rundt med ungen festet i bæresele inne og overalt dem er, selv om føttene hans nesten lander i grøten han koker.. tror nok det er bra for ungen å få litt bevegelsesfrihet og møte andre barn og voksne. Lurer på om PK har passet på at han har fått seg skikkelige sko, ikke bare tøfler som er det dem kler på han. Man trenger ikke sko når barnet går ikke på egne bein enda. Holder med antiskli tøfler 😊 ullsokker til å sove ute i vogna 5 3
Tough cookie Skrevet 18. november 2025 #18540 Skrevet 18. november 2025 (endret) Pasha skrev (12 timer siden): Også pedagogisk leder, men med motsatt erfaring fra deg. Hos meg har vel omtrent 99% av førstegangs foreldrene alt plass ved oppstart. Flergangsforeldrene kan være litt tregere😅. Jeg jobber i en barnehage med foreldre fra land/kulturer der det ikke er vanlig at barn er i barnehagen siden moren er hjemme, eller vanlig at barna er ute når været er kaldt/dårlig. Endret 18. november 2025 av Tough cookie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå