J.. Skrevet 17. november 2025 #18501 Skrevet 17. november 2025 Palmemor skrev (8 minutter siden): Er jo det jeg sier. Hun skylder på hans behov, men det er i realiteten hennes. Det vet vi jo faktisk ingenting om. 3 1
Poly Skrevet 17. november 2025 #18502 Skrevet 17. november 2025 J.. skrev (Akkurat nå): Det vet vi jo faktisk ingenting om. Ingen 1 åringer har behov for bhg med mindre det er omsorgssvikt i bildet og det er det absolutt ikke her. 8 10
Oline5 Skrevet 17. november 2025 #18503 Skrevet 17. november 2025 Jeg tror kanskje han har godt av å begynne i barnehagen. Det er trist å se at han står ved siden av henne, stille som en mus, mens hun prater til kamera. Veldig rart at hun ikke har forberedt noe som helst til denne dagen. Plutselig kom hun på at han måtte ha med seg klær og utstyr🙄 20 1
Love2017juni Skrevet 17. november 2025 #18504 Skrevet 17. november 2025 (endret) 1åringene trenger ikke barnehage. Det er oss foreldre som trenger det. Barnehage er godt for det sosiale når de blir større, men 1åringer har ikke godt av og være i barnehagen. Morro at hun som både kan utsette barnehagestart og velge når på året han starter; velger når sykdom/influensa/omgangssyke er på topp rundt omkring i barnehagene😅 Åsså sender de han i barnehagen med 4stk meny poser med klær😂😂 Endret 17. november 2025 av Love2017juni 8 20
Palmemor Skrevet 17. november 2025 #18505 Skrevet 17. november 2025 J.. skrev (21 minutter siden): Det vet vi jo faktisk ingenting om. Hvilket behov har en ettåring av å gå i barnehage? 1 5
Nikoletta Skrevet 17. november 2025 #18506 Skrevet 17. november 2025 Når man trodde hun ikke kunne demonstrere tydeligere hvor lite tilstede hun er i den virkelige verden så skjer denne barnehagestarten… har tilgode å høre alt dumt sagt rundt dette temaet fra et og samme menneske tidligere men Stina klarer jaggu å leve opp til det ekstremt lite flatterende bilde hun viser av seg selv som menneske. Det er bare å gratulere! 11
Zooli Skrevet 17. november 2025 #18507 Skrevet 17. november 2025 J.. skrev (1 time siden): Det vet vi jo faktisk ingenting om. Tullball! Ingen 1 åring har behov av barnehage! Mor orker ikke passe på hen hele dagen. Sånn er det. 2 8
Angel75 Skrevet 17. november 2025 #18508 Skrevet 17. november 2025 Zooli skrev (18 minutter siden): Tullball! Ingen 1 åring har behov av barnehage! Mor orker ikke passe på hen hele dagen. Sånn er det. Jo, noen 1 åringer har desverre det 😓 3 3
Interiørgla Skrevet 17. november 2025 #18509 Skrevet 17. november 2025 Angel75 skrev (11 minutter siden): Jo, noen 1 åringer har desverre det 😓 Er det barnets reelle behov eller Stina`s behov du mener her 1
J.. Skrevet 17. november 2025 #18510 Skrevet 17. november 2025 (endret) Mange som tror de vet mer om andres situasjon enn de faktisk gjør,tenker jeg. Mange er på ballen om parasosiale forhold der man påstår at seeren har et innbilt vennskapsforhold til influenceren men glemmer tydeligvis at parasosiale forhold også inkluderer å tro at man kjenner til personlige forhold og valg vedkommende gjør bare fordi man får "titte inn" i veldig utvalgte,snevre deler av hverdagen deres.. Endret 17. november 2025 av J.. 3 3
Katinkalille Skrevet 17. november 2025 #18511 Skrevet 17. november 2025 Hvorfor i alle dager mener hun at han bare kan spise smørbart pålegg? Han kan da fint spise alt av pålegg... Peanøttsmør kan han for all del ikke få,fordi det blir så seigt i munnen og da kan han sette det fast i halsen... 🤡 4
oss-to Skrevet 17. november 2025 #18512 Skrevet 17. november 2025 J.. skrev (8 minutter siden): Mange som tror de vet mer om andres situasjon enn de faktisk gjør,tenker jeg. Mange er på ballen om parasosiale forhold der man påstår at seeren har et innbilt vennskapsforhold til influenceren men glemmer tydeligvis at parasosiale forhold også inkluderer å tro at man kjenner til personlige forhold og valg vedkommende gjør bare fordi man får "titte inn" i veldig utvalgte,snevre deler av hverdagen deres.. Ja, det er jo to sider av same sak . Ein får både følelsen av å kjenne nokon og trur ein veit meir om livet deira enn ein eigentleg gjer, berre fordi ein får sjå nokre utvalde bitar. 1
Zenhouse Skrevet 17. november 2025 #18513 Skrevet 17. november 2025 J.. skrev (10 minutter siden): Mange som tror de vet mer om andres situasjon enn de faktisk gjør,tenker jeg. Mange er på ballen om parasosiale forhold der man påstår at seeren har et innbilt vennskapsforhold til influenceren men glemmer tydeligvis at parasosiale forhold også inkluderer å tro at man kjenner til personlige forhold og valg vedkommende gjør bare fordi man får "titte inn" i veldig utvalgte,snevre deler av hverdagen deres.. Dette er jeg enig i. Men så må en likevel forholde seg til det lille de viser. I Stina sitt tilfelle så er lillegutt en stor del av det lille de viser. Det beste hadde vært om Stina ikke delte noe mer enn høyst «nå har han begynt i barnehage». Og ha litt effektiv arbeidstid når hun er alene om formiddagen.
Angel75 Skrevet 17. november 2025 #18514 Skrevet 17. november 2025 J.. skrev (29 minutter siden): Mange som tror de vet mer om andres situasjon enn de faktisk gjør,tenker jeg. Mange er på ballen om parasosiale forhold der man påstår at seeren har et innbilt vennskapsforhold til influenceren men glemmer tydeligvis at parasosiale forhold også inkluderer å tro at man kjenner til personlige forhold og valg vedkommende gjør bare fordi man får "titte inn" i veldig utvalgte,snevre deler av hverdagen deres.. 👏👏👏🎯🎯🎯 1
AntiBullshit Skrevet 17. november 2025 #18515 Skrevet 17. november 2025 Lar meg fascinere av at noen som går hjemme hele dagen og disponerer tiden sin helt selv gang på gang velger å kjøpe ferdig-saus, ferdig-stappe og ferdig-stuing framfor å lage selv. Synes de ferdig-posene er så motbydelig, og det tar jo ikke lang tid eller masse forkunnskaper å lage fra bunnen av. Blir så nysgjerrig på hva hun prioriterer framfor å lage ordentlig mat, for det er jo ikke sånn at dette var noe som begynte etter at de fikk barn - hun har jo alltid vært dronningen av hel og halvfabrikat, fast fashion og enkle løsninger 18 2
Maia3 Skrevet 17. november 2025 #18516 Skrevet 17. november 2025 AntiBullshit skrev (6 minutter siden): Lar meg fascinere av at noen som går hjemme hele dagen og disponerer tiden sin helt selv gang på gang velger å kjøpe ferdig-saus, ferdig-stappe og ferdig-stuing framfor å lage selv. Synes de ferdig-posene er så motbydelig, og det tar jo ikke lang tid eller masse forkunnskaper å lage fra bunnen av. Blir så nysgjerrig på hva hun prioriterer framfor å lage ordentlig mat, for det er jo ikke sånn at dette var noe som begynte etter at de fikk barn - hun har jo alltid vært dronningen av hel og halvfabrikat, fast fashion og enkle løsninger Trenger ikke å lure på hva hun prioriterer: seg selv, seg selv og seg selv igjen 3
Palmemor Skrevet 17. november 2025 #18517 Skrevet 17. november 2025 PK som er så opptatt av helsa burde jo ha lest denne https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/barnehageforskning-hvorfor-er-forskere-sa-bekymret-for-ettaringene-vare/1876605 3
catwoman Skrevet 17. november 2025 #18518 Skrevet 17. november 2025 Poly skrev (4 timer siden): Hun er virkelig i en posisjon hun kunne ha utsatt bhg start nettopp for barnets skyld. Ingen barn trenger bhg før 2-3 års alder. Trist. Veldig trist! Har selv et barn med adhd som VIRKELIG har trengt stimuli 24/7 siden han ble født. Begynte alikevell ikke i bhg før 18mnd og da fordi vi voksne måtte tilbake på jobb. Ja det krever litt å aktivisere en på 1 år, men får på følelsen at godeste Stina ikke er så interessert i å aktivisere noen andre enn seg selv. Bare det å slavisk følge «pappa-tid» hver dag siden fødsel hvor hun få fri fra sitt eget barn sier jo sitt… stakkars gutt 15
Tough cookie Skrevet 17. november 2025 #18519 Skrevet 17. november 2025 (endret) Oline5 skrev (5 timer siden): Jeg tror kanskje han har godt av å begynne i barnehagen. Det er trist å se at han står ved siden av henne, stille som en mus, mens hun prater til kamera. Veldig rart at hun ikke har forberedt noe som helst til denne dagen. Plutselig kom hun på at han måtte ha med seg klær og utstyr🙄 Jeg er pedagogisk leder og min erfaring er at de færreste foreldre kommer første dag med pakket sekk og ferdige navnelapper på barnets klær, så jeg synes det ser ut som Stina har mye på stell første barnehagedag. Å komme med klær i 4 Meny poser gjør da ingenting, da det viktigste er at barnet har flere ekstra skift tilgjengelig i barnehagen. Endret 17. november 2025 av Tough cookie 3 6
Orly Skrevet 17. november 2025 #18520 Skrevet 17. november 2025 Tough cookie skrev (23 minutter siden): Jeg er pedagogisk leder, og min erfaring er at de færreste foreldre kommer første dag med pakket sekk og ferdige navnelapper på barnets klær, så jeg synes det ser ut som Stina har mye på stell første barnehagedag. Å komme med klær i 4 Meny poser gjør da ingenting, da det viktigste er at barnet har flere ekstra skift tilgjengelig i barnehagen. Så rart , min erfaring er at klær er pakket og merket første dag . 4 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå