Faina Skrevet 15. oktober #18101 Skrevet 15. oktober Enhver skjønner jo at beisen forsvinner når du bruker høytrykkspyler på den 🙈 Og dette fikk de gjort av proffe i sommer... har huk ingen voksne som kan fortelle henne litt, lære henne å være voksen?? 11
Faina Skrevet 15. oktober #18102 Skrevet 15. oktober (endret) Å skylde på at det "er et gammelt gulv som ikke holder så godt på beisen" er bare tull. Svigers har en eldgammel platting på hytta som holder helt fint på beisen, men de spyler kun med hageslangen 😅 Og såå gammelt er ikke det huset eller terrassen der altså. Endret 15. oktober av Faina La til en setning 5
Maia3 Skrevet 15. oktober #18103 Skrevet 15. oktober Faina skrev (3 minutter siden): Enhver skjønner jo at beisen forsvinner når du bruker høytrykkspyler på den 🙈 Og dette fikk de gjort av proffe i sommer... har huk ingen voksne som kan fortelle henne litt, lære henne å være voksen?? Absolutt ingen skal fortelle den damen der noe som helst. Hun kan og vet alt mulig selv! 11
refill Skrevet 15. oktober #18104 Skrevet 15. oktober Skjønner ikke hvorfor hun ikke dekket terrassen med litt plast og tok med seg knollene (eller hva det er) til et mer egnet sted for å rense de. Og selvsagt bruker du ikke høytrykkspyler med mindre du skal preppe for oppussing 👀 10 1
Himmelen_91 Skrevet 17. oktober #18105 Skrevet 17. oktober refill skrev (På 15.10.2025 den 14.49): Var en tur innom Stina etter gammelt, hva er greien med den bingen? Altså jeg skjønner jo greien, men har ikke sett lignende hos noen andre. Sånn at barnet ikke forstyrrer mor. 8
-Turtle Skrevet 18. oktober #18106 Skrevet 18. oktober Kledd på både seg selv og ungene for å kjøre til butikken. Men P nektet og begynte å gråte da hun skulle sette han i bilen, så da ble det ingen tur på butikken... 😮💨 Hun skulle jo også gi beskjed til bhg at de måtte si ifra hvis han ble lei seg og begynte å gråte, så kunne hun hente han. Altså.. hvis jeg har bestemt at jeg og barnet mitt skal kjøre noe sted så skal vi det. Hun har nektet å sette seg i bilen mange ganger, men er det egentlig opp til barnet å bestemme? Ikke her hos meg i allefall. Og om barnet mitt blir lei seg iløpet av barnehagedagen så ordner det seg selv om jeg ikke henter henne. Det er en del av livet. 23 4
blomstergal Skrevet 18. oktober #18107 Skrevet 18. oktober Drar på sentret med ungen i body.. Dagen etter sitt han i lekebingen inne med lillelamdress 😅 14
Himmelen_91 Skrevet 19. oktober #18108 Skrevet 19. oktober blomstergal skrev (9 timer siden): Drar på sentret med ungen i body.. Dagen etter sitt han i lekebingen inne med lillelamdress 😅 Hehe, jenta e ikke helt god. Men må si at hun e flink til å kle på seg selv, det skal hun ha 🤣 4
Himmelen_91 Skrevet 19. oktober #18109 Skrevet 19. oktober -Turtle skrev (12 timer siden): Kledd på både seg selv og ungene for å kjøre til butikken. Men P nektet og begynte å gråte da hun skulle sette han i bilen, så da ble det ingen tur på butikken... 😮💨 Hun skulle jo også gi beskjed til bhg at de måtte si ifra hvis han ble lei seg og begynte å gråte, så kunne hun hente han. Altså.. hvis jeg har bestemt at jeg og barnet mitt skal kjøre noe sted så skal vi det. Hun har nektet å sette seg i bilen mange ganger, men er det egentlig opp til barnet å bestemme? Ikke her hos meg i allefall. Og om barnet mitt blir lei seg iløpet av barnehagedagen så ordner det seg selv om jeg ikke henter henne. Det er en del av livet. Så kan det også bare være på at hun egentlig ikke orket den turen? At hun ville nok at peffedik sku handle for henne 🤓 ungen har jo ikke fylt ett år engang, så om han nekter seg å sitte i bilen, gi en leke prat rolig til han. Ingen har sagt brukt makt, men ja vi alle har vært der. Var nok bare hennes unnskyldning. 3 1
Blåttvann Skrevet 19. oktober #18110 Skrevet 19. oktober (endret) Isola2 skrev (På 15.10.2025 den 19.47): Tipper det er pga hunden. Så de har ungen i bur slik at hunden kan gå fritt? Endret 19. oktober av Blåttvann 9
Måne Rampelyset Skrevet 19. oktober #18111 Skrevet 19. oktober Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
MaKis Skrevet 20. oktober #18112 Skrevet 20. oktober (endret) Kan se som meg at Stina blir en av disse. Hun må jo lære ungen sin å tåle litt motgang.. https://www.kk.no/mamma/foreldre-ber-meg-ringe-fordi-barnet-deres-var-lei-seg-i-friminuttet/83685581?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1760689512 Endret 20. oktober av MaKis 3
Palmemor Skrevet 20. oktober #18113 Skrevet 20. oktober MaKis skrev (3 timer siden): Kan se som meg at Stina blir en av disse. Hun må jo lære ungen sin å tåle litt motgang.. https://www.kk.no/mamma/foreldre-ber-meg-ringe-fordi-barnet-deres-var-lei-seg-i-friminuttet/83685581?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1760689512 For å lære bort det må man jo tåle det selv… 6 1
Katinkalille Skrevet 20. oktober #18114 Skrevet 20. oktober Palmemor skrev (1 time siden): For å lære bort det må man jo tåle det selv… Haha ja det kan være en fordel😅 4
Pigaloppa Skrevet 21. oktober #18115 Skrevet 21. oktober At hun ikke bare innrømmer at hun er på en godteri stopp,ikke en sukker stopp. Og som gourmet kokk burde det ikke være noe problem for henne å lage alle mat fra bunnen for å unngå sukker? Trenger ikke være husmor fra 50- tallet for å få til det😊man er ikke sukkerfri/ alkoholfri/ glutenfri så lenge man velger å få i seg det, selv om det er bitte bitte bitte bittelitt i det. 5 9
Palmemor Skrevet 21. oktober #18116 Skrevet 21. oktober Pigaloppa skrev (7 minutter siden): At hun ikke bare innrømmer at hun er på en godteri stopp,ikke en sukker stopp. Og som gourmet kokk burde det ikke være noe problem for henne å lage alle mat fra bunnen for å unngå sukker? Trenger ikke være husmor fra 50- tallet for å få til det😊man er ikke sukkerfri/ alkoholfri/ glutenfri så lenge man velger å få i seg det, selv om det er bitte bitte bitte bittelitt i det. Lite blir mye tilslutt… hun sier hun velger matvarer som har under 5gram sukker pr 100 gram (eller noe sånn, husker ikke helt), men om hun spiser 20 matvarer iløpet av dagen med den regelen så har hun jo spist mye… hun skjønner ikke selv hvor fjern hu er 6 13
Illusen Skrevet 21. oktober #18117 Skrevet 21. oktober (endret) Pigaloppa skrev (4 timer siden): At hun ikke bare innrømmer at hun er på en godteri stopp,ikke en sukker stopp. Og som gourmet kokk burde det ikke være noe problem for henne å lage alle mat fra bunnen for å unngå sukker? Trenger ikke være husmor fra 50- tallet for å få til det😊man er ikke sukkerfri/ alkoholfri/ glutenfri så lenge man velger å få i seg det, selv om det er bitte bitte bitte bittelitt i det. Hun er jo absolutt ikke på en godteristopp. Hun lasser jo innpå haugevis av godteri med kunstig søtning i hver eneste dag. Til og med på stelle-tralla til P har hun jo ett eget rom til poser med sukkerfrie godteposer. Stina er like avhengig av søtt som hun alltid har vært - men har byttet ut vanlig sukker med søtningsmiddel…. Endret 21. oktober av Illusen 6 12
Pigaloppa Skrevet 21. oktober #18118 Skrevet 21. oktober Illusen skrev (25 minutter siden): Hun er jo absolutt ikke på en godteristopp. Hun lasser jo innpå haugevis av godteri med kunstig søtning i hver eneste dag. Til og med på stelle-tralla til P har hun jo ett eget rom til poser med sukkerfrie godteposer. Stina er like avhengig av søtt som hun alltid har vært - men har byttet ut vanlig sukker med søtningsmiddel…. Ser den👍
elisabeth30 Skrevet 21. oktober #18119 Skrevet 21. oktober Jeg har selv prøvd sukkerfritt godteri, fikk kjempevondt i magen! Med de mengdene hun spiser så vil jeg ikke vite hva hun går gjennom 10
elisabeth30 Skrevet 21. oktober #18120 Skrevet 21. oktober elisabeth30 skrev (1 time siden): Jeg har selv prøvd sukkerfritt godteri, fikk kjempevondt i magen! Med de mengdene hun spiser så vil jeg ikke vite hva hun går gjennom Og ja, jeg vet at det kan være individuelt altså 😉 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå