Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte mest på at ting var finmost og dynka i saus. Altfor mye saus. Men også veldig merkelig at det ikke blir servert grønnsaker til. Tror det første med smak mine fikk var nettopp kokt frukt- og grønnsaker. 

De er ikke til å forstå seg på de folka der.  

• Liker 8
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katinkalille skrev (5 timer siden):

Absolutt ikke,men,ungen er straks 1 år,så litt biter i maten hadde sikkert vært lurt. Dette er jo helt finmost. 

Kan være mange grunner til at han ikke får biter, merkelig å kritisere det

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
EllaSays skrev (3 timer siden):

Tenkte mest på at ting var finmost og dynka i saus. Altfor mye saus. Men også veldig merkelig at det ikke blir servert grønnsaker til. Tror det første med smak mine fikk var nettopp kokt frukt- og grønnsaker. 

De er ikke til å forstå seg på de folka der.  

Barnet får grønnsaker å tygge på. PelleK skriver innimellom når han presenterer maten at barnet får grønnsaker fra Pelle K sin tallerken. 

• Liker 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Barnet får grønnsaker å tygge på. PelleK skriver innimellom når han presenterer maten at barnet får grønnsaker fra Pelle K sin tallerken. 

Det er bra. Jeg var ikke klar over det. Takk for at du sier ifra 💕👌

• Hjerte 1
Skrevet
MzMe skrev (12 timer siden):

Er det feil å gi en unge på 1 år husmannskost, også nå? 

Og når hun i tillegg har sagt at hun praktiserer BLW,så vil jeg påstå at dette er laaaangt unna akkurat det! 

• Liker 8
Skrevet
Orly skrev (2 timer siden):

Kan være mange grunner til at han ikke får biter, merkelig å kritisere det

Da hadde hun vel ikke trengt å si mer enn 1 gang,at hun praktiserer blw eller?😉 Dette er ihvertfall ikke blw😅

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Wow!! Dette er den beste flettetutorialen jeg har sett,som gav et så flott resultat🤩🤩🤩

IMG_3899.jpeg

IMG_3898.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Katinkalille skrev (2 minutter siden):

Wow!! Dette er den beste flettetutorialen jeg har sett,som gav et så flott resultat🤩🤩🤩

IMG_3899.jpeg

IMG_3898.jpeg

Hun kan mer enn å varme opp pastasaus på glass si. Skulle tro hun var utdannet stjernefrisør i tillegg til gourmetkokk 

• Liker 13
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 timer siden):

Enda rarere at han ikke får det til middag da. Og hvorfor bærer de han rundt i den bæreselen inne? Ser pelle fremdeles kjører på med baris når han henger der,kanskje heller øve på å få gutten til å bli litt trygg og selvstendig 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Katinkalille skrev (2 timer siden):

IMG_3899.jpeg

IMG_3898.jpeg

Det er vel ironi? 🤣 Overhodet ikke fint 

Endret av Maia3
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Pigaloppa skrev (32 minutter siden):

Enda rarere at han ikke får det til middag da. Og hvorfor bærer de han rundt i den bæreselen inne? Ser pelle fremdeles kjører på med baris når han henger der,kanskje heller øve på å få gutten til å bli litt trygg og selvstendig 

Dette med bæresele (spesielt inne) er vi mange som ikke skjønner noe av. Virker som at gutten er i "bur" hele tiden.  Enten i lekegrind ,stol, ballbinge eller selen. Får han aldri være løs og krabbe rundt, så han kan lære seg å gå? Latterlig opplegg

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Får vondt av å se hun stabber de dahliaknollene med saksen for å fjerne jord 😬 

Forresten ikke rart de må beise flere ganger i året sånn som hun griser med jord OG de bruker høytrykkspyler for å vaske ordentlig etterpå 😳 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Katinkalille skrev (8 timer siden):

Og når hun i tillegg har sagt at hun praktiserer BLW,så vil jeg påstå at dette er laaaangt unna akkurat det! 

Hun sier hun praktiserer BLW når hun klemmer grøt ut fra en pose på en skje som hun holder og mater ham med. Når hun fikk påpekt at litt av poenget er at han skal få kjenne på maten og teksturene der, så postet hun fra de var på butikken og P fikk holde matvarene innpakket i plast så «han får kjenne på teksturene».

Hun er jo livredd for at han skal sette noe i halsen, regner med det er derfor hun moser alt.

Også gøy at hun påpeker at han ikke skal ha salt på/i maten, men bruker fond med 21 g salt per 100 g i «sausen» 🤡

Katinkalille skrev (8 timer siden):

IMG_3899.jpeg

IMG_3898.jpeg

Og dette er noe av det jævligste jeg har sett – det er så vanvittig tydelig at hun ikke ser over det hun legger ut, for dette er da ikke i nærheten av noe å vise frem 😅

• Liker 15
  • Nyttig 5
Gjest sushi92
Skrevet

Om du leser her Stina så får du noen forslag til mat.

Eggerøre,hardkokt egg i skiver,bananlapper,grove vafler,mat muffins,paprika,banan biter,agurk i staver uten skallet på,kokt brokkoli,kokte gulrøtter,kokt søtpotet,vannmelon,jordbær,bringebær,smoothie som man lager selv. Er SÅ mye godt man kan gi barna sine og man må begynne så tidlig så mulig for ett godt grunnlag for de små. Stina,som ALLE mødre gjør så godt de kan. Men blir sprø av å se ristet brød med ultraprosessert pålegg og null annet hver morgen og middag uten noe spor av grønt🫣 

Skrevet
Katinkalille skrev (På 14.10.2025 den 7.01):

Absolutt ikke,men,ungen er straks 1 år,så litt biter i maten hadde sikkert vært lurt. Dette er jo helt finmost. 

Kan hende han ikke takler biter i maten ennå.. Unger er forskjellige 🙂

• Liker 1
Skrevet
MzMe skrev (5 minutter siden):

Absolutt. Har 5 stk selv. Men,når ungen er 1 år,og de mener han skal i bhg,så kunne det nok ha vært lurt å starta med biter! I bhg har de ikke frukt"smokker",så litt fruktbiter hadde ikke vært skadelig. Det legges daglig ut bilder av frokosttallerken,med frukt til mor og ingenting til ungen🤷🏻‍♀️

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Var en tur innom Stina etter gammelt, hva er greien med den bingen? Altså jeg skjønner jo greien, men har ikke sett lignende hos noen andre. 

• Liker 8
Skrevet
Maia3 skrev (På 14.10.2025 den 18.09):

Dette med bæresele (spesielt inne) er vi mange som ikke skjønner noe av. Virker som at gutten er i "bur" hele tiden.  Enten i lekegrind ,stol, ballbinge eller selen. Får han aldri være løs og krabbe rundt, så han kan lære seg å gå? Latterlig opplegg

Dette har jeg også tenkt de gangene jeg ser det. Håper virkelig den ungen får mer frihet enn det framstår! Ser bare for meg et barn vi fikk inn på småbarnsavdelingen i bhg, han bare satt som en potetsekk på gulvet og rakte hender opp, ville bæres over alt, og alltid ha hjelp. Ville ikke klatre selv opp i stol en gang , han var yngst og mor og far løftet , bar og brukte grind og stol hele tiden fordi han var «så liten» Han var vel rundt 1,5-2 år, og lå langt bak de andre motorisk. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aragon skrev (1 time siden):

Dette har jeg også tenkt de gangene jeg ser det. Håper virkelig den ungen får mer frihet enn det framstår! Ser bare for meg et barn vi fikk inn på småbarnsavdelingen i bhg, han bare satt som en potetsekk på gulvet og rakte hender opp, ville bæres over alt, og alltid ha hjelp. Ville ikke klatre selv opp i stol en gang , han var yngst og mor og far løftet , bar og brukte grind og stol hele tiden fordi han var «så liten» Han var vel rundt 1,5-2 år, og lå langt bak de andre motorisk. 

Tipper det er pga hunden.

• Liker 1
Skrevet
MzMe skrev (7 timer siden):

Mye mulig, men de første dagene etter hs-besøk fikk han vel litt av hvert og faren forteller fra tid til annen at han deler brokkoli med sønnen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...