Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Veldig nøye på å ikke gi han skjermtid før anbefalte fylte 2 år. Men det er noe helt annet når jeg drar fram mobilen og tar selfies med han, det er jo basically bare som et speilbilde"

Stina, du Stina...

• Liker 2
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MzMe skrev (12 timer siden):

Det eneste de har sammen, er vel sønnen? Hver sin økonomi, hvert sitt soverom, ja t.o.m hver sin del av huset.. Han pleier visst å måtte «låne» pålegg av henne innimellom f.eks..

Hver sin del av huset har de fordi begge jobber hjemme. Det er vel ganske selvsagt at et studio trenger ganske tilpasset plass. Det hadde ikke vært noe annerledes enn om han leide studio et annet sted. 

Det er så teit hvor dramatisk folk gjør det til angående at disse to tar egne valg som passer dem helt fint. De har det tydelig veldig fint sammen, så hva er problemet? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Littelulla skrev (22 minutter siden):

Hver sin del av huset har de fordi begge jobber hjemme. Det er vel ganske selvsagt at et studio trenger ganske tilpasset plass. Det hadde ikke vært noe annerledes enn om han leide studio et annet sted. 

Det er så teit hvor dramatisk folk gjør det til angående at disse to tar egne valg som passer dem helt fint. De har det tydelig veldig fint sammen, så hva er problemet? 

De gjør og sier mye rart. At de deler opp huset etter behov syns jeg er helt kurant. Og at han jobber på natta og sover frempå er også helt naturlig, ville vært som en annen nattarbeider. Men, at de deler 50/50 på maten til ungen sin, der mister du meg. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet
MzMe skrev (13 timer siden):

Det eneste de har sammen, er vel sønnen? Hver sin økonomi, hvert sitt soverom, ja t.o.m hver sin del av huset.. Han pleier visst å måtte «låne» pålegg av henne innimellom f.eks..

Så fint de finner ut hva som passer de og ikke bryr seg om hva andre gjør. Separate soverom har mange , at d har hver sin del av huset handler om jobb. At de ikke kjøper mat sammen og gjør mer med mini sammen er vel det jeg synes er rart 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (12 timer siden):

I min krets er det helt vanlig. Svært få skilte foreldre blant foreldrene i klassene og. Sjefen min, begge svigersøstrene, meg selv, de nærmeste naboene…. Så her er det helt vanlig, så vanlig at jeg aldri ville sagt «det er det ikke mange som er!!» og vært bastant 

Jøss det var overraskende i grunn , snakker ikke om skilte men at man blir sammen som 22 åringer og fortsatt er sammen. 10 år etterpå 

Endret av Orly
  • Liker 1
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Jøss det var overraskende i grunn , snakker ikke om skilte men at man blir sammen som 22 åringer og fortsatt er sammen. 10 år etterpå 

Er mer vanlig på småsteder enn feks i byer..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Ja det er kanskje det? Alle fra barselgruppa for 13 år siden er sammen enda, og de var alt fra 21-25 år.(dems første, min tredje) Ett par har gått fra hverandre, av 10 stk. Jeg ble sammen med pappaen til barna for 20 år siden. Så her er det hvertfall veldig vanlig. Svigerinna mi ble sammen med mannen sin da hun var 15, og de er like lykkelige nå og hun er 38

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

De gjør og sier mye rart. At de deler opp huset etter behov syns jeg er helt kurant. Og at han jobber på natta og sover frempå er også helt naturlig, ville vært som en annen nattarbeider. Men, at de deler 50/50 på maten til ungen sin, der mister du meg. 

Ja, ikke sant. Gode løsninger for familien, og en helt normal setting tross en mindre normal karriere. Dette med åndele 50/50 i den graf kan jeg forstå at noen stusser på. Jeg kan imidlertid også godt forstå behovet for den grad av struktur i hverdagen. Det er ryddig, oversiktlig og lett (for dem som trenger det slik) å forholde seg til.

Palmemor skrev (39 minutter siden):

Ja det er kanskje det? Alle fra barselgruppa for 13 år siden er sammen enda, og de var alt fra 21-25 år.(dems første, min tredje) Ett par har gått fra hverandre, av 10 stk. Jeg ble sammen med pappaen til barna for 20 år siden. Så her er det hvertfall veldig vanlig. Svigerinna mi ble sammen med mannen sin da hun var 15, og de er like lykkelige nå og hun er 38

Så koselig (for å bruke Stina sitt uttrykk, hehe!) at så mange av dere fortsatt holder sammen! Her syns jeg folk går fra hverandre over en lav sko (eller høy, jeg vet jo ikke hva som foregår i andres hjem). Jeg vet om noen ytterst få som har vært sammen med samme partner fra de var 15-20 år og som har passert 30, og ellers har de som ble sammen fra 20-25 år gått fra hverandre i løpet av max 10 år. Vi bor i en mellomstor by.

Skrevet
Littelulla skrev (3 timer siden):

Å måtte låne pålegg av sin kommende mann/kone er ganske «dramatisk» vil jeg si… 

• Liker 12
Skrevet
Littelulla skrev (2 minutter siden):

Ja, ikke sant. Gode løsninger for familien, og en helt normal setting tross en mindre normal karriere. Dette med åndele 50/50 i den graf kan jeg forstå at noen stusser på. Jeg kan imidlertid også godt forstå behovet for den grad av struktur i hverdagen. Det er ryddig, oversiktlig og lett (for dem som trenger det slik) å forholde seg til.

Så koselig (for å bruke Stina sitt uttrykk, hehe!) at så mange av dere fortsatt holder sammen! Her syns jeg folk går fra hverandre over en lav sko (eller høy, jeg vet jo ikke hva som foregår i andres hjem). Jeg vet om noen ytterst få som har vært sammen med samme partner fra de var 15-20 år og som har passert 30, og ellers har de som ble sammen fra 20-25 år gått fra hverandre i løpet av max 10 år. Vi bor i en mellomstor by.

Jaja, de får gjøre som det passer de best. Det jeg syns er kjipt er at de viser alle hvor rigide de er og jeg tenker helt oppriktig på alle de menneskene de må omgås fremover i barnehage og på skole. Alle vet om den bisarre hverdagen dems. For den er jo unektelig det. Og det at hun fremstiller seg så veldig… kort… tror jeg ikke er så heldig for sønnen på sikt. Alle avvik fra «normalen» blir snakket om, uansett hvor feil det er. 

Jada, er hyggelig det 😀 møtte mannen da jeg var 20. men da hadde jeg allerede barn og eide ett hus, bil og hadde fast jobb så var nok litt mer satt enn andre på min alder den gang da 

• Nyttig 1
Skrevet
Cami9 skrev (1 minutt siden):

Å måtte låne pålegg av sin kommende mann/kone er ganske «dramatisk» vil jeg si… 

I grunnen ikke. Hva er det å lage et stort nummer ut av? De har delt økonomi og da må de ha noen grenser. 

• Nyttig 1
Skrevet
chsa skrev (3 timer siden):

"Veldig nøye på å ikke gi han skjermtid før anbefalte fylte 2 år. Men det er noe helt annet når jeg drar fram mobilen og tar selfies med han, det er jo basically bare som et speilbilde"

Stina, du Stina...

Like skadelig for han når han ser at

mor er opptatt av mobilen 24/7z 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Littelulla skrev (1 minutt siden):

I grunnen ikke. Hva er det å lage et stort nummer ut av? De har delt økonomi og da må de ha noen grenser. 

Hahahah jepp, vipse 30kr. Nei, vet du hva! Godt vi e så forskjellig. Hadde mannen min bedt meg vipse han, ah da hadde det vært Bye Bye kompis 🤣 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Himmelen_91 skrev (5 minutter siden):

Hahahah jepp, vipse 30kr. Nei, vet du hva! Godt vi e så forskjellig. Hadde mannen min bedt meg vipse han, ah da hadde det vært Bye Bye kompis 🤣 

Nå er der jo ikke du som er i det forholdet, så hvorfor lage noe nummer ut av det? Jeg syns det er verre når folk skal slenge skitt bare for å gjøre det.

• Liker 2
Skrevet
Littelulla skrev (32 minutter siden):

Nå er der jo ikke du som er i det forholdet, så hvorfor lage noe nummer ut av det? Jeg syns det er verre når folk skal slenge skitt bare for å gjøre det.

Ikke meg som bretter livet mitt for mange fremmede…. Deal with it sistah

• Liker 4
Skrevet
Himmelen_91 skrev (7 timer siden):

Ikke meg som bretter livet mitt for mange fremmede…. Deal with it sistah

"Deal with it" er et råd flere her kunne fulgt, ja.

Skrevet
Littelulla skrev (12 timer siden):

Tja jobber hun ? Flere dager stille og når hun er tilbake er det rating av eget utseende fra chatgpt . Det kan virke som at hun snart ikke har følgere igjen og da trenger hun vel knapt å stenge gubben inne i studioet sitt for ha resten av huset i fred for å jobbe 🤷🏼‍♀️

• Liker 5
Skrevet
Himmelen_91 skrev (9 timer siden):

Like skadelig for han når han ser at

mor er opptatt av mobilen 24/7z 

At mor er avhengig av mobilen og eget utseende 24/7 er vel ikke så bra for en liten gutt å dras inn i hver dag .

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Sol, admin.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...