Eurony Skrevet 13. august 2025 #17541 Skrevet 13. august 2025 Hvorfor har de ikke sokker på ungen sin? 😅 2
heavyheart Skrevet 13. august 2025 #17542 Skrevet 13. august 2025 Eurony skrev (44 minutter siden): Hvorfor har de ikke sokker på ungen sin? 😅 Han var sokkeløs i vinter også 3 2
Faina Skrevet 13. august 2025 #17543 Skrevet 13. august 2025 Lurer på om bildene hun henger på veggen også er med filter? 8 1
Littelulla Skrevet 13. august 2025 #17544 Skrevet 13. august 2025 heavyheart skrev (5 timer siden): Han var sokkeløs i vinter også Heldigvis går det fint an å følge med på om han blir for kald. Han var jo ikke barbeint ute i kulda heller. Om han trives barføtt er det vel ingen stor sak? 10
heavyheart Skrevet 14. august 2025 #17545 Skrevet 14. august 2025 Littelulla skrev (På 13.8.2025 den 21.36): Heldigvis går det fint an å følge med på om han blir for kald. Han var jo ikke barbeint ute i kulda heller. Om han trives barføtt er det vel ingen stor sak? Hvis det er så viktig å ha med en sokkeløs baby inn på kafe og butikk mens de selv går med ullgenser og boblejakke, så er det sikkert kjempebra det 8
lillebamsemums Skrevet 14. august 2025 #17546 Skrevet 14. august 2025 Faina skrev (På 13.8.2025 den 20.22): Lurer på om bildene hun henger på veggen også er med filter? som om hun kommer til å henge opp noe, blir jo for mye i stua. 2
Littelulla Skrevet 14. august 2025 #17547 Skrevet 14. august 2025 heavyheart skrev (1 time siden): Hvis det er så viktig å ha med en sokkeløs baby inn på kafe og butikk mens de selv går med ullgenser og boblejakke, så er det sikkert kjempebra det Heldig baby tenker jeg. Jeg gskulle gjerne gått mer barbeint, men takler ikke det sosiale stigmaet, hehe. Også er det en vesentlig forskjell på en baby som sitter i vogn og andre som går på bakken... Går fint an å være barbeint og likekvel ha på varme klær, heldigvis. 5
Littelulla Skrevet 14. august 2025 #17548 Skrevet 14. august 2025 Det er forfriskende deilig med ei som ikke har problemer med å si at hun tok feil eller har gjort en tabbe. Er så mange som skal komme med unnskyldninger eller skjule det, men Stina er bare rett fram med sånne ting (ref. Moonboon, strikking som må rekkes opp, etc). Det er vel noe av det jeg liker best ved henne. 3 1 1
Palmemor Skrevet 15. august 2025 #17549 Skrevet 15. august 2025 Littelulla skrev (2 timer siden): Det er forfriskende deilig med ei som ikke har problemer med å si at hun tok feil eller har gjort en tabbe. Er så mange som skal komme med unnskyldninger eller skjule det, men Stina er bare rett fram med sånne ting (ref. Moonboon, strikking som må rekkes opp, etc). Det er vel noe av det jeg liker best ved henne. Hadde vært så mye deiligere om hu ikke var så utrolig bastant først, og heller evna å være bittelitt ydmyk. Men jada. Hu skal ha for at hun angrer på det folk allerede advarte om. Neste blir vel at hu skulle ønske hu ga P fast føde før konfirmasjon 12 2
Littelulla Skrevet 15. august 2025 #17550 Skrevet 15. august 2025 Palmemor skrev (6 timer siden): Hadde vært så mye deiligere om hu ikke var så utrolig bastant først, og heller evna å være bittelitt ydmyk. Men jada. Hu skal ha for at hun angrer på det folk allerede advarte om. Neste blir vel at hu skulle ønske hu ga P fast føde før konfirmasjon Sånn som folk deler sine meninger til henne forstår jeg godt at hun ønsker å gjøre seg egne erfaringer framfor å lytte til "velmente" råd. Det er lett å sitte som en forelder med erfaring og mene noe om/for/til en førstegangs, men man må ha respekt for at førstegangeren må gjøre egne erfaringer. Samtidig syns jeg det gjør Stina enda sterkere i det at hun innrømmer feil/avgjørelser som ikke var de beste når hun vet hvor mange som ønsket å fortelle henne akkurat dette på forhånd. 1
Faina Skrevet 15. august 2025 #17551 Skrevet 15. august 2025 lillebamsemums skrev (11 timer siden): som om hun kommer til å henge opp noe, blir jo for mye i stua. Hun sier de må henge i gangen, for der filmer hun ikke 😅 2
Palmemor Skrevet 15. august 2025 #17552 Skrevet 15. august 2025 Littelulla skrev (3 timer siden): Sånn som folk deler sine meninger til henne forstår jeg godt at hun ønsker å gjøre seg egne erfaringer framfor å lytte til "velmente" råd. Det er lett å sitte som en forelder med erfaring og mene noe om/for/til en førstegangs, men man må ha respekt for at førstegangeren må gjøre egne erfaringer. Samtidig syns jeg det gjør Stina enda sterkere i det at hun innrømmer feil/avgjørelser som ikke var de beste når hun vet hvor mange som ønsket å fortelle henne akkurat dette på forhånd. De få hun har delt har ikke jeg oppfatta som kritikk, heller velmenende råd. Og hun hogger til meg en gang og skal «ha seg frabedt» sånne meldinger. Hun kunne håndtert de på en helt annen måte og hele hennes utrykk ville blitt ett annet 5 1
Littelulla Skrevet 15. august 2025 #17553 Skrevet 15. august 2025 (endret) Palmemor skrev (1 time siden): De få hun har delt har ikke jeg oppfatta som kritikk, heller velmenende råd. Og hun hogger til meg en gang og skal «ha seg frabedt» sånne meldinger. Hun kunne håndtert de på en helt annen måte og hele hennes utrykk ville blitt ett annet Jeg syns at de kommentarene hun deler og er kritisk til er berettiget. Hun kunne sikkert håndtert det bedre, men samtidig er hun også bare et menneske. Folk går på henne som person og som mor, og man må sette en grense og en standard for seg selv. Det kan folk forholde eller ikke forholde seg til, og ta konsekvensene av det. Jeg syns det er ryddig av henne, for hun er så tydelig på hva som er greit og ikke. Endret 15. august 2025 av Littelulla Rettet skriveleif 1
Pinkpashion Skrevet 15. august 2025 #17554 Skrevet 15. august 2025 Littelulla skrev (23 timer siden): Det er forfriskende deilig med ei som ikke har problemer med å si at hun tok feil eller har gjort en tabbe. Er så mange som skal komme med unnskyldninger eller skjule det, men Stina er bare rett fram med sånne ting (ref. Moonboon, strikking som må rekkes opp, etc). Det er vel noe av det jeg liker best ved henne. Har vi sett samme Stina? For den Stina jeg har sett ser inn i kamera med et morsk crazy-eye blikk og svarer veldig ufint (nesten så hun går til motangrep) hver gang noen kommer med et tips. Så kan hun 2 uker legge ut omtrent samme tips, men legger det frem som om at dette er noe hun har kommet frem til selv - og gir selvsagt null creds til den som tipset i utgangspunktet. 13 10
Littelulla Skrevet 16. august 2025 #17555 Skrevet 16. august 2025 Pinkpashion skrev (8 timer siden): Har vi sett samme Stina? For den Stina jeg har sett ser inn i kamera med et morsk crazy-eye blikk og svarer veldig ufint (nesten så hun går til motangrep) hver gang noen kommer med et tips. Så kan hun 2 uker legge ut omtrent samme tips, men legger det frem som om at dette er noe hun har kommet frem til selv - og gir selvsagt null creds til den som tipset i utgangspunktet. Vi har nok i hvertfall veldig ulike tolkninger av Stina. Mange her ser jo kun negativt i henne, og ønsker å "ta" henne for hver minste ting. Hvis man i utgangspunktet ikke liker henne, eller har fokus på å finne negative ting, så finner man det. Jeg liker henne, så jeg ser det annerledes enn deg. Jeg vet for eksempel ikke hva du mener med "crazy-eye blikk". Det kan også være at tipset blir oppfattet annerledes enn det er ment, og at Stina da erfarer at hun gjør noe annerledes enn det som først ble sagt. Igjen er det også veldig mange som har en nedlatende tone når de skal komme med "tips", noe som gjør at jeg skjønner at Stina tidvis er mer kvass enn andre ganger. Man trenger ikke tolke ting i verste mening. 3 2
Zooli Skrevet 16. august 2025 #17556 Skrevet 16. august 2025 Hvorfor forfaller så mye hos de? Hele veksthuset har ødelagte/døde planter. De har jo vært hjemme hele sommeren. Er det ikke derfor man har et veksthus for å vedlikeholde, vanne og til slutt ha feks tomater man kan spise. Hun kjøper ting til haugevis av tusenlapper som siden bare blir ødelagt. Har sett mange eksempler på det i Stinas hus. Skjønner ikke vitsen …. 15 6
Palmemor Skrevet 16. august 2025 #17557 Skrevet 16. august 2025 Littelulla skrev (2 timer siden): Vi har nok i hvertfall veldig ulike tolkninger av Stina. Mange her ser jo kun negativt i henne, og ønsker å "ta" henne for hver minste ting. Hvis man i utgangspunktet ikke liker henne, eller har fokus på å finne negative ting, så finner man det. Jeg liker henne, så jeg ser det annerledes enn deg. Jeg vet for eksempel ikke hva du mener med "crazy-eye blikk". Det kan også være at tipset blir oppfattet annerledes enn det er ment, og at Stina da erfarer at hun gjør noe annerledes enn det som først ble sagt. Igjen er det også veldig mange som har en nedlatende tone når de skal komme med "tips", noe som gjør at jeg skjønner at Stina tidvis er mer kvass enn andre ganger. Man trenger ikke tolke ting i verste mening. Crazyeyes er når hun fikk fortelle at alle tok feil, mens hun hadde rett. Hun blir helt svart i øya og vill i blikket. Skummelt å se. Samme når hun omsider «fikk lov» å fortelle hvor mye hun tjener. Det var stjerner i øya og oppriktig glede Ord har så mye makt. Om man f.eks. sier «takk for råd, men jeg ønsker å finne ut av dette på egenhånd» så er det helt greit. Men når man blir svart i øya og tordner «nå skal du høre her! Jeg skal ha meg frabedt alle disse kommentarene!» og i tillegg slenger på en personkarakteristikk på slutten, så er det alt annet enn sjarmerende 18 1
Zenhouse Skrevet 16. august 2025 #17558 Skrevet 16. august 2025 Artikkel i VG idag; bak betalingsmur. Bekrefter inntrykket mitt at de har det veldig greit sammen, er snille mot hverandre OG lever helt isolert i sin egen lille tue. Fint for dem at de har løst arbeidsfordeling og økonomi i felles enighet, om enn noe rigid som også samlivsekspert Frode Thuen påpeker i sin kommentar. Men hvordan tenker de at det totalt blir mottatt hos leserne? Han bruker 5000 kr på sushi og 6000 kr pr mnd på kosttilskudd! Hun får frem at hun har casha ut bil til 560 000 kr. Deres enorme forbruksvaner kom bedre frem, enn hvordan de løser arbeidsfordeling. Hvis det var ment som eksempel til etterfølgelse var det ikke helt vellykket, er ikke alle som har hvert sitt bad, vaskemaskin, hvert sitt kjøkken, robot vaske-og støvsuger, hvert sitt hobbyrom and so on. De tilbringer nok mer tid sammen enn det som vises i sosiale medier, bl.a med matlaging sammen ( dog ulike retter 🤭) , sofakos og filmtid. Godt de gjør noe for å bevare gnisten 😘 ( og det er ikke å vaske boxerne til Per Fredrik- for hun vil helst være tiltrukket av han til han er 90 år. Sitat Stina) 10
refill Skrevet 16. august 2025 #17559 Skrevet 16. august 2025 Zenhouse skrev (16 minutter siden): Artikkel i VG idag; bak betalingsmur. Bekrefter inntrykket mitt at de har det veldig greit sammen, er snille mot hverandre OG lever helt isolert i sin egen lille tue. Fint for dem at de har løst arbeidsfordeling og økonomi i felles enighet, om enn noe rigid som også samlivsekspert Frode Thuen påpeker i sin kommentar. Men hvordan tenker de at det totalt blir mottatt hos leserne? Han bruker 5000 kr på sushi og 6000 kr pr mnd på kosttilskudd! Hun får frem at hun har casha ut bil til 560 000 kr. Deres enorme forbruksvaner kom bedre frem, enn hvordan de løser arbeidsfordeling. Hvis det var ment som eksempel til etterfølgelse var det ikke helt vellykket, er ikke alle som har hvert sitt bad, vaskemaskin, hvert sitt kjøkken, robot vaske-og støvsuger, hvert sitt hobbyrom and so on. De tilbringer nok mer tid sammen enn det som vises i sosiale medier, bl.a med matlaging sammen ( dog ulike retter 🤭) , sofakos og filmtid. Godt de gjør noe for å bevare gnisten 😘 ( og det er ikke å vaske boxerne til Per Fredrik- for hun vil helst være tiltrukket av han til han er 90 år. Sitat Stina) Har sluttet å følge Stina for ganske lenge siden, men leste artikkelen 😅 det virker jo veldig merkelig, men whatever floats your boat, I guess. Jeg lurer fremdeles på hvordan dette livet er forenelig med et barn som etterhvert skal leve i den virkelige verden de ikke er en del av. Det fungerer sikkert mer sømløst for de enn jeg klarer å se for meg. 11
Littelulla Skrevet 16. august 2025 #17560 Skrevet 16. august 2025 Palmemor skrev (3 timer siden): Crazyeyes er når hun fikk fortelle at alle tok feil, mens hun hadde rett. Hun blir helt svart i øya og vill i blikket. Skummelt å se. Samme når hun omsider «fikk lov» å fortelle hvor mye hun tjener. Det var stjerner i øya og oppriktig glede Ord har så mye makt. Om man f.eks. sier «takk for råd, men jeg ønsker å finne ut av dette på egenhånd» så er det helt greit. Men når man blir svart i øya og tordner «nå skal du høre her! Jeg skal ha meg frabedt alle disse kommentarene!» og i tillegg slenger på en personkarakteristikk på slutten, så er det alt annet enn sjarmerende Jeg må le litt, for jeg skjønner at dere tydeligvis er flere som har sett dette - og jeg aner fortsatt ikke hva dere snakker om. Hva går jeg glipp av? Jeg følger henne og har sett innhold likt det du nevner, men ikke dette med "svarte øyne" og "ville blikk". Når det kommer til ordbruk er jeg helt enig med deg - men motsatt vei. Jeg syns følgere også kan tenke over ordlyden sin. "Velmente råd" har altfor ofte en "bare vent"-tone og/eller nedlatende og bedrevitende tone. Det er disse jeg opplever at hun tar tak i. 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå