Måne Rampelyset Skrevet 7. august 2025 #17521 Skrevet 7. august 2025 Tråden er ryddet for personangrep. Måne, admin.
Pigaloppa Skrevet 10. august 2025 #17522 Skrevet 10. august 2025 Milo277 skrev (På 7.8.2025 den 13.43): Det er kanel i noen av GroGro-grøtene som er i pose vet jeg. Hun får vel grave ut kanelen fra posene… Mye mulig PF også har lagt ut bilde av grøt med kanel 🤷🏻♀️ Hver sin skål med masse kanel🎯
Oline5 Skrevet 11. august 2025 #17523 Skrevet 11. august 2025 (endret) Pigaloppa skrev (På 10.8.2025 den 9.40): Hver sin skål med masse kanel🎯 Hadde håpet at vi var ferdig med denne kanel-diskusjonen egentlig... Det bidrar bare til å bekrefte det mange mener; at Kvinneguiden er et "fordummende, flisespikkende ekko-kammer med sjalu, gamle kjerringer " 🤷♀️ Hvem andre orker å diskutere kanel i snart en uke, liksom? Joda, på KG gjør man det 👍🥴 Når det er sagt, så tror jeg faktisk at hele diskusjonen beror på en misforståelse. Jeg tror PF har tatt bilde av sine egne tallerkener med grøt. Han pleier som regel å lage klar to samtidig, i stedet for å forsyne seg to ganger. Jeg tviler sterkt på at de har "giddet" å bløtlegge gryn i timesvis, og alt det "stuck-et" der 🙄 Endret 11. august 2025 av Oline5 11 9
Mippiie123 Skrevet 11. august 2025 #17524 Skrevet 11. august 2025 Hvorfor angrer hun på moonboon? Noen som orket å høre? Så bare det var skrevet på jodel.
CMHuser Skrevet 11. august 2025 #17525 Skrevet 11. august 2025 Mippiie123 skrev (7 minutter siden): Hvorfor angrer hun på moonboon? Noen som orket å høre? Så bare det var skrevet på jodel. Fordi hun nå må gå å vugge han i søvn fordi han er vandt til denne vuggingen i moonboon 😊 2
FruRosa Skrevet 11. august 2025 #17526 Skrevet 11. august 2025 CMHuser skrev (56 minutter siden): Fordi hun nå må gå å vugge han i søvn fordi han er vandt til denne vuggingen i moonboon 😊 Hmmmm… var det noen som advarte henne om at dette kunne skje, tro? Og snakket for døve ører, for Stina «visste» hva hun holdt på med. 16 2
Himmelen_91 Skrevet 11. august 2025 #17527 Skrevet 11. august 2025 Haha dagens 🤣🤣🤣 hun liker ikke fikse negler i salongen for at det tar tid og hun har ikke tålmodighet til det🤣hun vil ikke bruke resten av dagen på det for hun vil være med barnet sitt 🤣fikser a ikke vippene sine hver 2 uke ? 🤣er jo meg meg meg hele tiden, hadde ikke gjort noe om hun hadde fikset neglene også. 11
Himmelen_91 Skrevet 11. august 2025 #17528 Skrevet 11. august 2025 FruRosa skrev (35 minutter siden): Hmmmm… var det noen som advarte henne om at dette kunne skje, tro? Og snakket for døve ører, for Stina «visste» hva hun holdt på med. Nei altså, som jeg nevnte for en stund siden her, at det bare er idiotisk å kjøpe moonboon før barnet er født, man vet ikke om man får en rolig baby. Hun hadde ikke trengt dette fra starten av, han var jo veldig rolig!! 5
Mippiie123 Skrevet 11. august 2025 #17529 Skrevet 11. august 2025 Angående dette med moonboon, det er jo bare et par uker siden hun brukte belte på han for at han skulle ligge i ro i den? Jeg har hørt folk som har brukt moonboon på barna når de var et par mnd gamle for å så ha en overgang til seng/vogn uten problem. Deres gutt har brukt moonboon i 8-9 mnd? Han er jo ikke vant til annet så tipper de sliter litt nå ja. Men som flere nevner så ble hun vel advart.. 16
Palmemor Skrevet 11. august 2025 #17530 Skrevet 11. august 2025 Mippiie123 skrev (23 minutter siden): Angående dette med moonboon, det er jo bare et par uker siden hun brukte belte på han for at han skulle ligge i ro i den? Jeg har hørt folk som har brukt moonboon på barna når de var et par mnd gamle for å så ha en overgang til seng/vogn uten problem. Deres gutt har brukt moonboon i 8-9 mnd? Han er jo ikke vant til annet så tipper de sliter litt nå ja. Men som flere nevner så ble hun vel advart.. Og nå har hun problemer med foten fordi hun trener så sjukt mye styrke i form av å bære ungen… 16
Oline5 Skrevet 11. august 2025 #17531 Skrevet 11. august 2025 Palmemor skrev (33 minutter siden): Og nå har hun problemer med foten fordi hun trener så sjukt mye styrke i form av å bære ungen… Og, i følge henne selv, har PF snart senebetennelse i armene av å bære. Har han ikke akkurat benka 130 kg, dobbelt av kroppsvekten? Det henger ikke helt på greip, synes jeg. Så mye styr og klaging hele tiden. 17 2
Palmemor Skrevet 11. august 2025 #17532 Skrevet 11. august 2025 Oline5 skrev (27 minutter siden): Og, i følge henne selv, har PF snart senebetennelse i armene av å bære. Har han ikke akkurat benka 130 kg, dobbelt av kroppsvekten? Det henger ikke helt på greip, synes jeg. Så mye styr og klaging hele tiden. Haha sa hun det?? Han skulle jo på legevakta med 37.8 i temp så tålegrensen er vel litt under pari på dem begge 9 2
pukka Skrevet 12. august 2025 #17533 Skrevet 12. august 2025 Mippiie123 skrev (10 timer siden): Angående dette med moonboon, det er jo bare et par uker siden hun brukte belte på han for at han skulle ligge i ro i den? Jeg har hørt folk som har brukt moonboon på barna når de var et par mnd gamle for å så ha en overgang til seng/vogn uten problem. Deres gutt har brukt moonboon i 8-9 mnd? Han er jo ikke vant til annet så tipper de sliter litt nå ja. Men som flere nevner så ble hun vel advart.. Klaging på moonboon har nok mye med forventningene hennes å gjøre. Mitt barn som brukte moonboon hadde verken noe mer eller mindre behov for bevegelse i 8-9 måneders alder enn mine barn som ikke brukte det. Men jeg forventer heller ikke at så små babyer skal kunne sovne av seg selv uten støtte/hjelp. De færreste kan legges i sengen sin for så å sovne fint av seg selv etter 10 minutter, vil jeg tro? Dette krever nok mye prøving, feiling og trening for de fleste. 7
Palmemor Skrevet 12. august 2025 #17534 Skrevet 12. august 2025 pukka skrev (15 minutter siden): Klaging på moonboon har nok mye med forventningene hennes å gjøre. Mitt barn som brukte moonboon hadde verken noe mer eller mindre behov for bevegelse i 8-9 måneders alder enn mine barn som ikke brukte det. Men jeg forventer heller ikke at så små babyer skal kunne sovne av seg selv uten støtte/hjelp. De færreste kan legges i sengen sin for så å sovne fint av seg selv etter 10 minutter, vil jeg tro? Dette krever nok mye prøving, feiling og trening for de fleste. Det krever litt mer enn bare ett forsøk, ja. Ser hun ofte sier «.. og da sovna han på 5 minutter så det funka kjempebra!!» uten å tilsynelatende forstå at det kan ha vært andre årsaker til han han sovna fort 6
Nikoletta Skrevet 12. august 2025 #17535 Skrevet 12. august 2025 Nå er det en stund siden jeg sluttet å følge Stina, men det fokuset på at den ungen skal sove er fortsatt tilstede skjønner jeg. Fatter ikke hvorfor mennesker velger å få barn når de tilsynelatende ikke har verken tid eller lyst til å tilbringe tid sammen med de eller å lære barna kjenne slik at de kan imøtekomme behovene som barna deres har. Det er bare trist. 9 4
Plasticrose Skrevet 12. august 2025 #17536 Skrevet 12. august 2025 Er det vanlig med kontroll på helsestasjonen hver mnd? Vår er 8 mnd og har ikke vært der siden 6 mnd og skal ikke før 10 mnd ettersom 8 mnd kontrollen ble avlyst. 5
PostmannPat Skrevet 12. august 2025 #17537 Skrevet 12. august 2025 Plasticrose skrev (1 time siden): Er det vanlig med kontroll på helsestasjonen hver mnd? Vår er 8 mnd og har ikke vært der siden 6 mnd og skal ikke før 10 mnd ettersom 8 mnd kontrollen ble avlyst. 6, 8, 10, 12 mnd i følge Oslo kommune. https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/helsetjenester/helsestasjon-og-vaksine/helsestasjon-for-barn-0-5-ar/#toc-1 1
Palmemor Skrevet 12. august 2025 #17538 Skrevet 12. august 2025 PostmannPat skrev (3 minutter siden): 6, 8, 10, 12 mnd i følge Oslo kommune. https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/helsetjenester/helsestasjon-og-vaksine/helsestasjon-for-barn-0-5-ar/#toc-1 Hun har vært på kontroll hver mnd. men det er jo ingen skam i det! Greit å følge med og kanskje på litt veiledning. De fremstår jo veldig usikre så da kan det være greit å snakke med fagfolk 7 2
PostmannPat Skrevet 12. august 2025 #17539 Skrevet 12. august 2025 Palmemor skrev (58 minutter siden): Hun har vært på kontroll hver mnd. men det er jo ingen skam i det! Greit å følge med og kanskje på litt veiledning. De fremstår jo veldig usikre så da kan det være greit å snakke med fagfolk Helt enig. Jeg har selv gått på drop in-timer hos helsestasjonen for å følge med på vekt blant annet. Syns det er kjempefint at muligheten fins! 1 1
Katinkalille Skrevet 13. august 2025 #17540 Skrevet 13. august 2025 Kan ikke spise frokost fordi det var tomt for ost🤡 Fikk tydeligvis ikke med seg det i går da hun laget frokost😂 Med mindre PF har lånt ost av henne å glemt å si ifra. Blir nok dobbelt vippskrav🤡 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå