Sannhetsøkende Skrevet 11. februar 2024 #1721 Skrevet 11. februar 2024 Helene90 skrev (26 minutter siden): Ja det er ganske trist lesing her. Jeg har forståelse for at mennesker kan være nysgjerrig og stille spørsmål til infertilitet og assistert befruktning etc, men så dømmende og kritiserende holdninger som er her inne er skammelig. Uavhengig av tema og situasjon, så er det meste her i livet veldig individuelt. JA hun velger selv å dele livet sitt, men det betyr ikke at mennesker trenger å oppføre seg så bedrittent som mange her inne gjør. Blir veldig tydelig hvem som følger henne KUN for å kritisere og dømme hver minste ting hun gjør og sier.. Rene flisespikkeriet. Helt ok med debatt og diskusjon, men her inne er rene heksejakten fra enkelte. Håper de skammer seg, ser seg selv i speilet og går i seg selv. Altså, når man lufter en mening om en sak så skal tilhengere komme på banen og vri og vrenge på den en sier for å fremme sin egen fortreffelighet. Det er ikke heksejakt å ha en mening heller. Følger og følger. Avfulgte da det ble for mye av det for en stund siden. Ellers ser jeg det dukker opp på snappen med overskrift, uten at jeg går inn. Hun har også vært overdreven sur tidligere på del hun syns stilte feil spørsmål. Ofte var det ikke vondt ment fra dem. Dette er flere måneder siden nå. 5
Helene90 Skrevet 11. februar 2024 #1722 Skrevet 11. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (6 minutter siden): Altså, når man lufter en mening om en sak så skal tilhengere komme på banen og vri og vrenge på den en sier for å fremme sin egen fortreffelighet. Det er ikke heksejakt å ha en mening heller. Følger og følger. Avfulgte da det ble for mye av det for en stund siden. Ellers ser jeg det dukker opp på snappen med overskrift, uten at jeg går inn. Hun har også vært overdreven sur tidligere på del hun syns stilte feil spørsmål. Ofte var det ikke vondt ment fra dem. Dette er flere måneder siden nå. 90% av det som er "lufter" her inne i det siste er ikke en mening.. En mening er ikke heksejakt nei, var ikke det jeg skrev heller. Men fryktelig mye av det som skrives her er ikke en mening. Det er ren synsing og dømmende kommentarer om teamer og situasjoner og ting de veldig tydelig ikke vet noe som helst om. IVF er en knall tøff prosess. Syns hun er tøff som deler den prosessen ( ja jeg vet hun tjener penger på alt hun deler), det er en fysisk og psykisk krevende prosess å stå i, på toppen av en nylig SA og en tidligere EXU. Å sitte på nett bak et tastatur og diskutere, dømme og spekulere i et annet menneskes vinde øyeblikk er usmakelig. Har folk glemt normal folkeskikk og medmenneskelighet? Du valgte å avfølge noe som flere kanskje burde gjøre, men likevel sitter du her inne og kommenterer. Så på et eller annet plan så har du jo et behov for å ha en mening om noe du egentlig ikke har interesse av.. Ser man noe man ikke liker, scroll videre eller avfølg. Er ikke vanskeligere enn det. Til og med barn forstår det, så burde voksne folk klare det også. 8 1 2
Labbus Skrevet 11. februar 2024 #1723 Skrevet 11. februar 2024 Lillemor1982 skrev (På 7.12.2023 den 20.47): Sykt cringe 🤢😂 Hunden forstår ca 74 ord , men JULEKALENDER blir for langt.....Intet stygt om hundeglade,men altså 😁 Lender....hunden var sikkert drittlei , han er jo ikke et menneske 5 1
Sannhetsøkende Skrevet 11. februar 2024 #1724 Skrevet 11. februar 2024 Helene90 skrev (2 timer siden): 90% av det som er "lufter" her inne i det siste er ikke en mening.. En mening er ikke heksejakt nei, var ikke det jeg skrev heller. Men fryktelig mye av det som skrives her er ikke en mening. Det er ren synsing og dømmende kommentarer om teamer og situasjoner og ting de veldig tydelig ikke vet noe som helst om. IVF er en knall tøff prosess. Syns hun er tøff som deler den prosessen ( ja jeg vet hun tjener penger på alt hun deler), det er en fysisk og psykisk krevende prosess å stå i, på toppen av en nylig SA og en tidligere EXU. Å sitte på nett bak et tastatur og diskutere, dømme og spekulere i et annet menneskes vinde øyeblikk er usmakelig. Har folk glemt normal folkeskikk og medmenneskelighet? Du valgte å avfølge noe som flere kanskje burde gjøre, men likevel sitter du her inne og kommenterer. Så på et eller annet plan så har du jo et behov for å ha en mening om noe du egentlig ikke har interesse av.. Ser man noe man ikke liker, scroll videre eller avfølg. Er ikke vanskeligere enn det. Til og med barn forstår det, så burde voksne folk klare det også. Jeg lufter min mening som igjen blir vridd om. Jeg svarer vedkommende igjen. Hvis dere syns det er ille så la være å svare. Dessuten så har jeg nevnt Stina slik hun var FØR hun begynte på IVF. 7
Labbus Skrevet 11. februar 2024 #1725 Skrevet 11. februar 2024 tøflusen skrev (På 10.12.2023 den 21.04): Nå var det så mye mugger framme at tilogmed jeg hadde problemer med å høre og lese tekst 🥴🤣 Er innom Snapchat omtrent daglig,noen av de får beskjed om at de viser "hud" litt som stikker fram under genseren.....Hvorfor slipper enkelte unna selv om puppene er på vei ut lissom !!! SE er jo i samme klasse 😊 7 1
Labbus Skrevet 11. februar 2024 #1726 Skrevet 11. februar 2024 Jeg har 6 gutter som har fått kjærlighet og omsorg hele veien ❤️ 1 2
Labbus Skrevet 11. februar 2024 #1727 Skrevet 11. februar 2024 Melus skrev (På 1.2.2024 den 23.22): Jeg synes det er et snodig fokus, men vi er alle forskjellig. Så "pedantisk" som hun er så kanskje fargene på garn hun har i hus ikke matcher....Vet jeg ikke burde skrevet det,men i en sammenblanding av alt hun legger ut så forstår jeg nesten ikke hvordan hun får tid til en baby . Greit at "mamma" kommer for middags laging/ husvask noen dager , men hennes mamma har vel også et liv . På stua er det en sofa samt et bord å noen planter,som må ryddes hver dag 😎 Vel vel 4 2
Labbus Skrevet 12. februar 2024 #1728 Skrevet 12. februar 2024 Aragon skrev (På 2.2.2024 den 23.01): Tror det er lurt å hive seg rundt å begynne med ivf nå når muligheten lå så åpen for de . Så får vi håpe de lykkes❤️. Det er leit nå, men forhåpentligvis vil de lykkes raskt ❤️ Så håper jeg fokuset framover kan være litt positivt i forhold til prosessen , og ikke bare fokus på hvor teit kroppen er , for den prosessen er tung nok fra før . Håper de kan kjenne litt på spenningen og gjøre det til en del av historien sin. Det ser svart ut nå, men snart kan de kanskje se at de tross alt som har skjedd har vært litt heldige med timingen på ivf og forhold rundt det. De har vært veldig heldig i forhold til ventetid på ivf, og tross alt ikke prøvd uten hjelp i veldig mange år. Før noen sier noe annet vet jeg at hver sin ventetid virker lang , men jeg mener generelt. De er heldige som på kort varsel kan hente ut ivf medisiner til 15 000 uten at det ser ut til å gå noe særlig ut over hverdagen. Det er det veldig mange som ikke kan . Og de kan begynne i dag . Ønsker de masse lykke til å håper spiren sitter på 1 innsett 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Vi x fingrene at det går veien. Min nabo brukte nesten hundre tusen på ivf ,men så kom det tvillinger 🥰 1 1
Labbus Skrevet 12. februar 2024 #1729 Skrevet 12. februar 2024 MariaIsabel skrev (På 3.2.2024 den 9.50): Hun hadde en kjemisk graviditet, som er en tidlig spontanabort. Så om en venninne av deg sier hun nettopp fikk positiv test etter å ha prøvd i 1,5 år, så sier du ikke gratulerer? Det er jo isåfall mye mer rart ... Herregud, for noen stygge holdninger, dere burde alle gå en lang runde med dere selv og spørre dere selv hvorfor dere har så mye bitterhet. Hun er bitter fordi hun nettopp mista. Hva er deres grunn? Sjalusi? Det er helt naturlig å tenke slik, og hun har ikke sagt noe stygt om noen. Eller tenker dere at sprøytenarkomane er sunne mennesker som ville blitt fantastiske foreldre? Selvsagt er det bittert å se slike folk bli gravide lett som ingenting samtidig som man selv er vesentlig mye sunnere (ihjelkokt brokkoli og sukrin er faktisk sunnere enn heroin, tro det eller ei), tar folat daglig, trener osv, og har orden på livet sitt, og likevel klarer ikke kroppen å produsere et barn. Hun setter bare ord på det de fleste i hennes situasjon tenker. Skjerp dere. Alle vet jo at røyk/snus ikke er bra . Men hvor mange i verden har blitt gravide samme hvor mye nikotin eller sukker som tilføres kroppen !!! Sier overhodet ikke at det er bra,men nesten hysterisk hvor høyt det blir satt på stigen. Ønsker uansett det beste for dem ,barn blir det sikkert før julestua er klar 🥰 2 1
Labbus Skrevet 12. februar 2024 #1730 Skrevet 12. februar 2024 MariaIsabel skrev (På 4.2.2024 den 9.54): Vel, der er vi uenige. Jeg mener nemlig ikke at alle mennesker fortjener like mye. For å fortjene noe, må man ha gjort seg fortjent til det. Å fortjene, betyr å ha gjort seg verdig/berettiget til. En som er sunn og har livet sitt på stell, har gjort seg mer fortjent til at kroppen deres skal fungere, og til å bli foreldre, enn en som er ekstremt usunn (f.eks narkoman), og har en livsstil som medfører total kaos for en selv og alle rundt seg. Så er det likevel slik at livet er urettferdig, og ofte rammer tilfeldig elendighet, som infertilitet, kreft osv, gode mennesker som egentlig har gjort det meste riktig i livet. Det er urettferdig, fordi man føler man ikke fortjener det. Da kommer naturlig nok tanker om at noen ville fortjent det mer. Det er ikke en politisk korrekt uttalelse, men det er en naturlig tanke, som heller ikke egentlig er feil sånn rent konkret. Om man graver seg ned i denne tanken og snakker om det konstant, så blir det selvsagt et problem, for man bør ikke ha fokuset der, men at tanken streifer et par ganger og at man da nevner det i et ærlig, sårt, rått og ufiltrert øyeblikk i den verste fasen av sorgen, det er faktisk helt greit. Som sagt i ett tidligere innlegg så har jeg født 6 friske gutter . Vanlig kosthold foruten kaffe/brus for det gjorde meg kvalm. Vil bare si alt med måte ,men blir litt for mye av det ang kosthold . Oppfordrer ingen til snus,men min mann bruker ca ei eske pr uke,allikevel ble det barn !!! Tenker tilbake på 50-60 tallet hvor de fleste menn røkte samt inntok flytende som er fy fy alldeles i dag........Ble født veldig mange barn ,spesielt slutten av 60 tallet . Men skjønner det er tungt når en sliter med å bli gravid. Ønsker det beste for de det gjelder,har det tett på livet med nær familie hva de utsettes av prøvelser. Til slutt, Stina ble ikke gravid fordi hennes mann sluttet med snus rett over nytt år !!!! Arrester meg de som vil men det blir for naivt å tro 8
Labbus Skrevet 12. februar 2024 #1731 Skrevet 12. februar 2024 Blåttvann skrev (På 4.2.2024 den 0.16): Igjen, poenget er at Stina selv mener hun er så mye sunnere enn andre. Det er hun ikke. Hun har et vanlig kosthold. Og vanlig kosthold er ikke spesielt sunt. Så hva tror hun andre spiser? Mækkærn til alle måltider og 1 kg smågodt til dessert? Man ser absolutt at utseende påvirker hva andre mener om deg og det du gjør ja. Vil tro hun hadde fått mer hat om hun var overvektig. Selvfølgelig,man tjener jo ikke penger på sosiale medier om ikke kropp å utseende er på plass. Men,det krever mye av de som eksponerer seg så all ære til dem 👍 2
Labbus Skrevet 12. februar 2024 #1732 Skrevet 12. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (På 6.2.2024 den 1.09): Unnskyld meg. Men er Stina hellig for deg eller noe? Du må faktisk tåle at noen mener noe annet enn deg. Er ikke bare du som har rett på dine meninger. Jeg syns faktisk det er helt unødvendig av vg og dagblad og skrive om dette. Det samme mener jeg om Sophie Elise. Syns ikke media skal gi henne særlig mer oppmerksomhet. Når skroller gjennom vg eller dagblad så får du med deg mer enn nok bare av å se overskriften. Jeg gidder aldri å lese artikkelen. Personlig syns jeg dette blir blåst opp veldig. Det lukter oppmerksomhetssyk lang vei. Er så hjertens enig ! Sophie Elise som nesten brekker ryggen opp i en sofa "gravid" Altså litt for meget,tusenvis har vært gravide men influencere har det jo så mye værre. Når barn nr 4 var på vei,var dagens dusj luxus...Kom dessverre ikke i VG fordi 😂 7 1
Labbus Skrevet 12. februar 2024 #1733 Skrevet 12. februar 2024 Klink skrev (På 8.2.2024 den 22.42): Hun har ikke helt perspektiv på ting da, såå lenge har de da ikke prøvd å bli gravide, om en sammenligner med egentlig de fleste andre par som må over på IVF! Flere par har brukt år på IVF,å ikke minst penger og energi. Her snakker vi litt over ei uke .Ønsker for de at det kommer barn i hus etterhvert,men all mediaen blir for drygt 2 1
Labbus Skrevet 12. februar 2024 #1734 Skrevet 12. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (På 9.2.2024 den 13.43): Det er altfor tidlig å annonsere en graviditet i uke 3. Det handler ikke om tabu som flere påstår, men fallhøyden blir desto høyere når det ikke varer. Så ja, jeg tror penger er motivet her. Og virkemiddelet funker jo, på noen. Altfor mye fritid til tankekjør !!!! Vipper,hår,sminke ,klær....Når det er gjort for dagen er det en sofa og et bord som må ryddes. Er nok ikke så snill nu,men hva fasan 🙃 2 2
Jenzen Skrevet 12. februar 2024 #1735 Skrevet 12. februar 2024 Stusset kraftig over da hun sa at det ikke var like enkelt å få barn for alle,og at de som blir gravide fort ikke burde skryte av d!! Verden dreier seg ikke bare om hun selv…på en måte!! 9 2
Blåttvann Skrevet 12. februar 2024 #1736 Skrevet 12. februar 2024 Labbus skrev (5 timer siden): Selvfølgelig,man tjener jo ikke penger på sosiale medier om ikke kropp å utseende er på plass. Men,det krever mye av de som eksponerer seg så all ære til dem 👍 Man kan tjene penger uten å ha utseende eller kropp etter dagens skjønnhetsstandard. Det har blitt populært å vise seg fra sin verste side. Morratryne, rotete hus, overvektige kropp, Grandis til middag. Mange tjener penger på nettopp det. Hvis du trykker på +-tegnet før "siter" på innlegg du vil svare på så kan du svare på alle innleggene i ett innlegg, da slipper du å spamme tråden med veldig mange innlegg etter hverandre. 5
Kjerringrokk Skrevet 12. februar 2024 #1737 Skrevet 12. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (12 timer siden): Altså, når man lufter en mening om en sak så skal tilhengere komme på banen og vri og vrenge på den en sier for å fremme sin egen fortreffelighet. Det er ikke heksejakt å ha en mening heller. Følger og følger. Avfulgte da det ble for mye av det for en stund siden. Ellers ser jeg det dukker opp på snappen med overskrift, uten at jeg går inn. Hun har også vært overdreven sur tidligere på del hun syns stilte feil spørsmål. Ofte var det ikke vondt ment fra dem. Dette er flere måneder siden nå. Vel... du lufter ikkje din mening, du kritiserer henne og hennes reise på veien der målet hennes er å bli mor. Det er en stor forskjell. Syns også det e spesielt å ha et brukernavn Sannhetssøkende når du kun spekulerer og lillegger henne dine meninger. Eg hører ikkje det du mener hun sier. 3 2
tuppa Skrevet 12. februar 2024 #1738 Skrevet 12. februar 2024 (endret) Marihone skrev (På 5.2.2024 den 15.43): Jo, Stina stresser, overtenker og er besatt av dette. Jeg har sett mange stories av henne i en lang periode før jeg skrev i hennes tråd (er ikke person jeg er så opptatt av egentlig), men dette er kun et forslag. Hun gjør som hun vil såklart. Jeg forstår det er frustrerende å ikke bli gravid. Jeg kjenner et par som brukte 5 år, så begynte de på IVF, det gikk ikke bra, så tok de pause fra alt, så ble de plutselig gravid naturlig. Hun selv sa de stresset og tenkte mindre på baby i denne perioden de hadde pause. Så jo, stress har noe å si for kroppen. Jeg har mye kunnskap om stress, da jeg selv har gått i behandling for det. Hva er galt med å prøve mine forslag? Litt late to the party kanskje, men jeg må bare kommentere dette 😜 Jeg visste at du kom til å komme med dette eksempelet. Hvordan er dette paret representativt for alle ufrivillig barnløse par tenker du? Ufrivillig barnløse har hørt dette tusen ganger før. Og vet du hvorfor? Fordi det er sensasjonelt. Det er en utrolig og sensasjonell historie - og er overhodet ikke tilfelle for flertallet. Det vil alltid være noen som er i behandling med IVF (eller i adopsjonskø) som blir gravide spontant, men det er ingen trøst for paret som står midt oppi behandlingen. Det eneste det fører til er å gi kvinnen skyldfølelse for at hennes stress er årsaken til at man ikke blir gravid. Har du tenkt litt over at det faktisk er litt kvinnefiendtlig å påstå at om man tenker mye på å bli gravid så reduserer man sjansene sine? De fleste (90-95%) blir gravide til slutt, men det betyr ikke at det ikke er ekstremt tøft å stå i og at man ikke kan søke hjelp underveis. Infertilitet er svært komplekst, da det er mange variabler som gjør det så ulikt fra par til par hva som er årsaken til det. At noen råder om "å ikke stresse" viser rett og slett bare mangel på kunnskap om temaet. Endret 12. februar 2024 av tuppa 8 2
KoopaTroopa Skrevet 12. februar 2024 #1739 Skrevet 12. februar 2024 tuppa skrev (3 minutter siden): Litt late to the party kanskje, men jeg må bare kommentere dette 😜 Jeg visste at du kom til å komme med dette eksempelet. Hvordan er dette paret representativt for alle ufrivillig barnløse par tenker du? Ufrivillig barnløse har hørt dette tusen ganger før. Og vet du hvorfor? Fordi det er sensasjonelt. Det er en utrolig og sensasjonell historie - og er overhodet ikke tilfelle for flertallet. Det vil alltid være noen som er i behandling med IVF (eller i adopsjonskø) som blir gravide spontant, men det er ingen trøst for paret som står midt oppi behandlingen. Det eneste det fører til er å gi kvinnen skyldfølelse for at hennes stress er årsaken til at man ikke blir gravid. Har du tenkt litt over at det faktisk er litt kvinnefiendtlig å påstå at om man tenker mye på å bli gravid så reduserer man sjansene sine? De fleste (90-95%) blir gravide til slutt, men det betyr ikke at det ikke er ekstremt tøft å stå i og at man ikke kan søke hjelp underveis. Infertilitet er svært komplekst, da det er mange variabler fordi det er så ulikt fra par til par hva som kan være årsaken til det. At noen råder om "å ikke stresse" viser rett og slett bare mangel på kunnskap om temaet. Helt enig med deg. Her sitter det altså en som blir lett gravid og har fasiten på hvorfor andre ikke blor gravide. Så utrolig kunnskapsløst. Jeg kan love deg at du også hadde begynt å stresse etter månedsvis med negative tester @Marihone men det var du heldig og slapp. Det er mange ivf-behandlinger hvert eneste år, hvordan forklarer du det siden alle blir gravide i det de har time til ivf i følge deg? Det vil alltid statistisk være noen som man hører om her og der, men det er ikke normalen. 3 2
Sannhetsøkende Skrevet 12. februar 2024 #1740 Skrevet 12. februar 2024 Kjerringrokk skrev (3 timer siden): Vel... du lufter ikkje din mening, du kritiserer henne og hennes reise på veien der målet hennes er å bli mor. Det er en stor forskjell. Syns også det e spesielt å ha et brukernavn Sannhetssøkende når du kun spekulerer og lillegger henne dine meninger. Eg hører ikkje det du mener hun sier. Hva pakker har brukernavnet mitt med noe som helst å gjøre egentlig? For en test hersketeknikk. Kritiserer? Jeg sier det jeg mener om en som bruker "stillingen" sin godt. Det et lov å ha en mening uten at dere skal ta det som en kritikk. Dette blir for dumt. Snakk om å la seg krenke ihjel. Get a life 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå