AnnaLovise Skrevet 15. juli 2025 #17201 Skrevet 15. juli 2025 Cami9 skrev (15 timer siden): Joda, men for litt pålegg liksom? hvorfor skal man være en familie hvis man ikke skal dele verken verken mat eller bad🤣Som noen andre her skriver: hva når kiden skal ha venner med hjem - skal de kjøpe egen mat til venner som de har betalt 50/50 av og må vippse den som har lagt ut? Foreldrene til respektive barn får sikkert vippskrav 😂 6
Palmemor Skrevet 15. juli 2025 #17202 Skrevet 15. juli 2025 4.5 km på en time? Ikke akkurat trening 9 1
JojoMoyes Skrevet 15. juli 2025 #17203 Skrevet 15. juli 2025 chsa skrev (3 timer siden): https://www.tv2.no/video/underholdning/pellek-viser-frem-hjemmet-og-samboeren/20165194 PelleK: "Stina som person er mer hard og kald mot mennesker og jeg pleier å kalle henne en bitch" 😂 Trodde ikke det var mulig å få et verre inntrykk/oppfattelse av de to .. Det var det 🙋🏼♀️ 5
Littelulla Skrevet 15. juli 2025 #17204 Skrevet 15. juli 2025 Palmemor skrev (6 timer siden): ah, da misforsto jeg Om de vil føre nøyaktig regnskap på det for en eller annen grunn, så værsegod. Men for oss utenforstående så fremstår det jo ganske rigid. Det må være lov å si. Så kan man jo spekulere i hvorfor, og vi har nok alle gjort oss opp noen tanker. Men det er nok totalen, følelsen av at de lever så adskilt. Hun sparker hans sko inn i garderobeskapet mens hun setter sine pent på plass. Hun vasker ikke hans klær fordi det fjerner mystikken og "han er gammel nok til å vaske sjæl". De har noen holdninger som ikke er forenelig med "folk flest" og da blir det fort til at man ler litt av dem. Problemet med å "le litt av dem" er at dere ler ikke kun av dem. "Å le litt av" de som gjør ting litt utenfor normen er jo mobbing. Når man ikke ler med, men av, noen, så er det ikke lenger verken greit eller morsomt. Selvsagt kan det være ting å lure på, men igjen så trenger ikke det gjøres på en letterliggjørende måte. 1 1 2
Palmemor Skrevet 15. juli 2025 #17205 Skrevet 15. juli 2025 Littelulla skrev (8 minutter siden): Problemet med å "le litt av dem" er at dere ler ikke kun av dem. "Å le litt av" de som gjør ting litt utenfor normen er jo mobbing. Når man ikke ler med, men av, noen, så er det ikke lenger verken greit eller morsomt. Selvsagt kan det være ting å lure på, men igjen så trenger ikke det gjøres på en letterliggjørende måte. Nja. Jeg tar det ikke som mobbing om noen ler av alt det dumme jeg gjør. 9
Littelulla Skrevet 15. juli 2025 #17206 Skrevet 15. juli 2025 chsa skrev (3 timer siden): https://www.tv2.no/video/underholdning/pellek-viser-frem-hjemmet-og-samboeren/20165194 PelleK: "Stina som person er mer hard og kald mot mennesker og jeg pleier å kalle henne en bitch" 😂 Hmm... Jeg hørte PF bruke order "hard" om Stina, mens hun selv sa "kald". Han sa at hun bruker å omtale seg selv som bitch, mens han sa "(...) men jeg syns jo ikke helt at du er det da", mens de smilte, lo og hadde en tøysete tone. 3
Littelulla Skrevet 15. juli 2025 #17207 Skrevet 15. juli 2025 Palmemor skrev (48 minutter siden): Nja. Jeg tar det ikke som mobbing om noen ler av alt det dumme jeg gjør. Nei, det skjønner jeg - så lenge dere ler sammen. Hadde du følt det greit om andre lo av deg når du ikke ville bli ledd av? Av noe du selv kanskje ikke syns er teit, men som de "rotter seg sammen" og ler av deg for? Jeg har selv en god dose selvironi og galgenhumor, men jeg hsrnogså vært den som blir ledd av. Det er ikke greit. 2
JojoMoyes Skrevet 15. juli 2025 #17208 Skrevet 15. juli 2025 Littelulla skrev (58 minutter siden): Problemet med å "le litt av dem" er at dere ler ikke kun av dem. "Å le litt av" de som gjør ting litt utenfor normen er jo mobbing. Når man ikke ler med, men av, noen, så er det ikke lenger verken greit eller morsomt. Selvsagt kan det være ting å lure på, men igjen så trenger ikke det gjøres på en letterliggjørende måte. Latterliggjøringen /fremstillingen av seg selv / forholdet /egentlig alt ! Klarer de jo helt uten hjelp fra kvinneguiden /Jodel osv .. 1 1
Palmemor Skrevet 15. juli 2025 #17209 Skrevet 15. juli 2025 Littelulla skrev (1 minutt siden): Nei, det skjønner jeg - så lenge dere ler sammen. Hadde du følt det greit om andre lo av deg når du ikke ville bli ledd av? Av noe du selv kanskje ikke syns er teit, men som de "rotter seg sammen" og ler av deg for? Jeg har selv en god dose selvironi og galgenhumor, men jeg hsrnogså vært den som blir ledd av. Det er ikke greit. Nei. Men hvis det hadde skjedd hadde jeg nok gått i meg selv og kanskje endret på hvordan jeg fremsto 1 4
Littelulla Skrevet 15. juli 2025 #17210 Skrevet 15. juli 2025 Palmemor skrev (11 minutter siden): Nei. Men hvis det hadde skjedd hadde jeg nok gått i meg selv og kanskje endret på hvordan jeg fremsto Er det sånn det skal være da? At når man gjør noe utenfor normen (om det så er å fremstå så overprivilgert at man ler av et matbudsjett andre ville grått av lykke for å ha en brøkdel av), så skal man endre seg for at andre ikke skal latterliggjøre en? Jeg syns det blir å plassere ansvaret for latterliggjøringen på feil sted, men jeg anerkjenner at vi er uenige der. 1 2 1
Littelulla Skrevet 15. juli 2025 #17211 Skrevet 15. juli 2025 JojoMoyes skrev (18 minutter siden): Latterliggjøringen /fremstillingen av seg selv / forholdet /egentlig alt ! Klarer de jo helt uten hjelp fra kvinneguiden /Jodel osv .. Du kan jo mene at de gjør det, men det endrer ikke det faktum at det foregår latterliggjøring på nevnte plattformer. Man kan vel ta ansvar for seg selv, egne holdninger og egne utsagn selvom man er uenig i/syns det er rart med andres valg, livsstil, etc? 2
Palmemor Skrevet 15. juli 2025 #17212 Skrevet 15. juli 2025 Littelulla skrev (5 minutter siden): Er det sånn det skal være da? At når man gjør noe utenfor normen (om det så er å fremstå så overprivilgert at man ler av et matbudsjett andre ville grått av lykke for å ha en brøkdel av), så skal man endre seg for at andre ikke skal latterliggjøre en? Jeg syns det blir å plassere ansvaret for latterliggjøringen på feil sted, men jeg anerkjenner at vi er uenige der. Så lenge man kan leve det overprivilgerte livet sitt fordi man gjør som man gjør, så må man nesten tåle at folk ler. De bryr seg ikke, hvorfor skal du? 1 5
Himmelen_91 Skrevet 15. juli 2025 #17213 Skrevet 15. juli 2025 Littelulla skrev (45 minutter siden): Er det sånn det skal være da? At når man gjør noe utenfor normen (om det så er å fremstå så overprivilgert at man ler av et matbudsjett andre ville grått av lykke for å ha en brøkdel av), så skal man endre seg for at andre ikke skal latterliggjøre en? Jeg syns det blir å plassere ansvaret for latterliggjøringen på feil sted, men jeg anerkjenner at vi er uenige der. Du trenger ikke gi oss lekse, bla bla bla. To voksne mennesker som velger med å brette ut livet sitt på nettet til mange ukjente, så hva forventer du? Jaja vi er ikke like perfekte som deg, men la oss diskutere dette. 3 2
Anemoi Skrevet 15. juli 2025 #17214 Skrevet 15. juli 2025 En ting er at det skal være toleranse for særegenheter og atferd utenfor det som er normalen. Noe helt annet er når man velger å legge livet ditt ut 24/7 til flere hundre tusen fremmede. Jeg har stort sett ikke oppfattet det som skrives her i tråden som under beltestedet. Dette er to garva influensere som har holdt på i mange år, de er sikkert helt klar over at det blir reaksjoner på måten de er Kanskje de til og med spisser det, for å være spesielle, jeg tror ikke man skal undervurdere dem. Influenserne har nok mye mer oversikt over hvordan de blir oppfattet, enn vi tror, og hva de skal spille på. De velger å kjøre sine løp, og gir det klikk - intet bedre. 1 4
oss-to Skrevet 15. juli 2025 #17215 Skrevet 15. juli 2025 Palmemor skrev (2 timer siden): Så lenge man kan leve det overprivilgerte livet sitt fordi man gjør som man gjør, så må man nesten tåle at folk ler. De bryr seg ikke, hvorfor skal du? Det er nesten fascinerande kor hardt enkelte her inne klamrar seg til tanken om at det finst éin riktig måte å leve på .Og alt anna må latterleggjerast. Folk som lever annleis, blir nærmast sett på som fritt vilt. Eg meinar det er greit nok å vere kritisk, men når det glir over i rein mobbing og forakt, då bør ein gå i seg sjølv. Kanskje det stikk litt djupt at andre tør å leve utanfor malen. Og rigiditeten den ser ein att i kritikken. 5
Palmemor Skrevet 15. juli 2025 #17216 Skrevet 15. juli 2025 oss-to skrev (50 minutter siden): Det er nesten fascinerande kor hardt enkelte her inne klamrar seg til tanken om at det finst éin riktig måte å leve på .Og alt anna må latterleggjerast. Folk som lever annleis, blir nærmast sett på som fritt vilt. Eg meinar det er greit nok å vere kritisk, men når det glir over i rein mobbing og forakt, då bør ein gå i seg sjølv. Kanskje det stikk litt djupt at andre tør å leve utanfor malen. Og rigiditeten den ser ein att i kritikken. Syns du måten disse lever på er helt normalt? Syns du ikke det er noe som er kritikkverdig? Hadde ikke de tjent seg søkkrike på å utlevere livene sine hadde ingen brydd seg. Men dette er mennesker som spyr ut av seg ganske hårreisende ting til tider, og får betalt for det. Dersom de hadde hatt andre offentlige roller ville kritikken vært like stor. Noe man ser går igjen hos f.eks. politikere. Så det er ingenting unikt for disse to, annet enn at ett forum har tillatt at de blir diskutert 2 3
Klink Skrevet 15. juli 2025 #17217 Skrevet 15. juli 2025 Palmemor skrev (Akkurat nå): Syns du måten disse lever på er helt normalt? Syns du ikke det er noe som er kritikkverdig? Hadde ikke de tjent seg søkkrike på å utlevere livene sine hadde ingen brydd seg. Men dette er mennesker som spyr ut av seg ganske hårreisende ting til tider, og får betalt for det. Dersom de hadde hatt andre offentlige roller ville kritikken vært like stor. Noe man ser går igjen hos f.eks. politikere. Så det er ingenting unikt for disse to, annet enn at ett forum har tillatt at de blir diskutert Men blir det ikke litt feil å sammenligne influensere og politikere? Og har du sett hvor mye hets politikere får? Det er helt sjukt. Så kanskje man burde tenke seg om litt. 1 1
Palmemor Skrevet 15. juli 2025 #17218 Skrevet 15. juli 2025 Klink skrev (2 minutter siden): Men blir det ikke litt feil å sammenligne influensere og politikere? Og har du sett hvor mye hets politikere får? Det er helt sjukt. Så kanskje man burde tenke seg om litt. Begge får betalt for å uttale seg offentlig. Jeg personlig hetser ikke politikere. Men jeg kan le av rare utsagn der og, og tenkt at de kanskje burde tenke seg om litt. Det samme tenker jeg når Stina f.eks. uttaler seg om at man ikke bør høre på stygge mennesker eller at hun ikke fikk strekkmerker fordi hun trente sjukt mye i graviditeten og ikke ble så svær 4 2
Klink Skrevet 15. juli 2025 #17219 Skrevet 15. juli 2025 Palmemor skrev (9 minutter siden): Begge får betalt for å uttale seg offentlig. Jeg personlig hetser ikke politikere. Men jeg kan le av rare utsagn der og, og tenkt at de kanskje burde tenke seg om litt. Det samme tenker jeg når Stina f.eks. uttaler seg om at man ikke bør høre på stygge mennesker eller at hun ikke fikk strekkmerker fordi hun trente sjukt mye i graviditeten og ikke ble så svær Så begge parter burde tenke seg om litt. Så går det an å svare på ting saklig og ikke gå direkte på person når man syns noe er feil. 1 3
Palmemor Skrevet 15. juli 2025 #17220 Skrevet 15. juli 2025 Klink skrev (42 minutter siden): Så begge parter burde tenke seg om litt. Så går det an å svare på ting saklig og ikke gå direkte på person når man syns noe er feil. Ja? Det er jo det jeg gjør. Men hun tjener flere millioner i året på å stå å utlevere seg selv, ungen, mannen, tonnevis med uvitenhet… da kan man diskutere det 3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå