Gå til innhold

Stina Bakken

Anbefalte innlegg

Skrevet
leetha skrev (Akkurat nå):

Jøss det var høyt. vi er 6 stykker (bla 3 tenåringsguttter) annenhver uke. To voksne og ei jente på 10 den andre uken. Vi bruker 12000 i mnd....

Sikkert fordi dere kjøper frosne grønnsaker og ikke handler frukt og bær 😅😅

• Liker 4
Skrevet
Palmemor skrev (14 minutter siden):

Jo. Men hun hadde regnet ut snittet for de siste 12 mnd og kom til 15.000 pr mnd 

Åja sånn ja! Helt sykt! Er så gøy at hun skal skryte så mye av pengebruken din, men en ny rist til ovnen det trenger hun ikke 😅🥹 fint å se begge sløse bort så mye penger, men å prioritere litt nye møbler det blir også feil. 

• Liker 7
Skrevet
Himmelen_91 skrev (2 minutter siden):

Åja sånn ja! Helt sykt! Er så gøy at hun skal skryte så mye av pengebruken din, men en ny rist til ovnen det trenger hun ikke 😅🥹 fint å se begge sløse bort så mye penger, men å prioritere litt nye møbler det blir også feil. 

Eller ei spaghettiøse…

• Liker 4
Skrevet
Himmelen_91 skrev (2 timer siden):

Det beste er å lage grøten hjemme, ikke kjøpe ferdig grøt. Men dette har hun vel ikke tid til 😂

Akkurat det med grøten forstår jeg henne på, og følte veldig på selv da barna var babyer. Hun har snakket åpent om at det handler om næringssammensetning i kjøpegrøt vs hjemmelaget. Babygrøt er tilsatt mye mer vitaminer, osv. 

Palmemor skrev (5 timer siden):

Hehe 😁 Ja, kvalmt var kanskje ett dårlig valg av ord, men akkurat da kjente jeg det i magen. Hun forstår ikke hvor overpriviligert hun er, eller hvordan hun fremstår

Enig igjen (og akkurat om dette har jeg vel nevnt før at jeg er enig): hun forstår ikke hvor overpriviligert hun er. Og det tror jeg er vanskelig for alle, om man ikke har kjent på kroppen selv hvordan det er å leve på lite. I hvertfall ser det sånn ut i diverse kommentarfelt rundt når det kommer til lavtlønnede/fattige. Det er ikke unikt for henne, men klart det er ille når man har så mange følgere å stå og le av at man har et så enormt overforbruk mens altfor mange ikke har nok til mat til både barna og seg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Littelulla skrev (4 minutter siden):

Akkurat det med grøten forstår jeg henne på, og følte veldig på selv da barna var babyer. Hun har snakket åpent om at det handler om næringssammensetning i kjøpegrøt vs hjemmelaget. Babygrøt er tilsatt mye mer vitaminer, osv. 

Enig igjen (og akkurat om dette har jeg vel nevnt før at jeg er enig): hun forstår ikke hvor overpriviligert hun er. Og det tror jeg er vanskelig for alle, om man ikke har kjent på kroppen selv hvordan det er å leve på lite. I hvertfall ser det sånn ut i diverse kommentarfelt rundt når det kommer til lavtlønnede/fattige. Det er ikke unikt for henne, men klart det er ille når man har så mange følgere å stå og le av at man har et så enormt overforbruk mens altfor mange ikke har nok til mat til både barna og seg selv. 

Ja det er akkurat det. Hun (og andre influensere med henne) har ett ansvar for hva og hvordan de formidler ting. Det finnes så mange unge, sårbare jenter der ute som ser opp til disse damene (her synser jeg bare, men hun er nok ikke ett idol for «folk flest» som er ferdig med ungdomsskolen). Det finnes så mange usikre mennesker som føler på en tilkortkommenhet når de ser hva andre kan og gjør. De er ikke ulikt undertøysmodellene folk ble påvirket av før 

• Liker 2
Skrevet

Ble ikke overrasket over forbruket hennes når det gjelder mat. Reagerer ganske sterkt på at hun i det hele tatt er frekk nok til å skryte av det  "for jeg har jo god råd, så jeg bare bruker det jeg vil". Ble helt uvel da hun begynte å si at hun skulle bli flinkere til å ikke kjøpe den aller dyreste maten "kanskje, vi får se", mens hun smiler og ler. Det finnes mennesker som sliter økonomisk og ikke har råd til mat. Da er det trist å se det forbruket hun står og skryter av. 

Helt i orden at hun bruker mye penger. Det er hennes, og hun bestemmer. Bare ikke stå å skryt av det. Senest i dag leste jeg at det er ekstra vanskelig for mange mennesker i juli som ikke får gratis matkasser pga ferietid. Hadde hun kanskje fulgt med litt i nyhetene, så hadde hun være flau over å stå å prate om forbruket sitt. Det er ikke bare henne i influenserbransjen det gjelder.

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
Littelulla skrev (1 time siden):

Det er fullt mulig å lage grøt som dekker barnets jernbehov hjemme, ved å bruke jernrike kornsorter som havre eller hirse, og tilsette vitamin C-rike ingredienser for å øke jernopptaket.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Himmelen_91 skrev (7 timer siden):

Det er fullt mulig å lage grøt som dekker barnets jernbehov hjemme, ved å bruke jernrike kornsorter som havre eller hirse, og tilsette vitamin C-rike ingredienser for å øke jernopptaket.

Men det er ikke alltid fullt mulig å få ungen til å spise den hjemmelagede grøten. 🙈

Altså, hvorfor mase om hva slags grøt barnet får? Hjemmelaget er bra, bortelaget er bra. Det er ingen big deal. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Og idag skal hun snakke litt mer om det. Samt si at hun hvertfall ikke leser på jodel og KG, men at folk nok er sinte. Eller "ikke sinte da". Hun elsker jo oppmerksomheten, selv om hun burde være flau

• Liker 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Forstår jeg det riktig at de har hvert sitt matbudsjett? 😱 At hun betaler for sitt og halvparten av uken? Det er såå merkelig

• Liker 9
Skrevet
Cami9 skrev (29 minutter siden):

Forstår jeg det riktig at de har hvert sitt matbudsjett? 😱 At hun betaler for sitt og halvparten av uken? Det er såå merkelig

De har hvert sitt budsjett for alt. Deler alt 50/50, med unntak av lånet siden eierandel der er 1/3

Han har jo "lånt" pålegg av henne ved flere anledninger, og hun har vippset han for å kjøpe noe for henne i butikken. De tjener helt hinsides mye penger, og teller likevel på kronene. Det er litt komisk

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Hanneli skrev (11 timer siden):

Ble ikke overrasket over forbruket hennes når det gjelder mat. Reagerer ganske sterkt på at hun i det hele tatt er frekk nok til å skryte av det  "for jeg har jo god råd, så jeg bare bruker det jeg vil". Ble helt uvel da hun begynte å si at hun skulle bli flinkere til å ikke kjøpe den aller dyreste maten "kanskje, vi får se", mens hun smiler og ler. Det finnes mennesker som sliter økonomisk og ikke har råd til mat. Da er det trist å se det forbruket hun står og skryter av. 

Helt i orden at hun bruker mye penger. Det er hennes, og hun bestemmer. Bare ikke stå å skryt av det. Senest i dag leste jeg at det er ekstra vanskelig for mange mennesker i juli som ikke får gratis matkasser pga ferietid. Hadde hun kanskje fulgt med litt i nyhetene, så hadde hun være flau over å stå å prate om forbruket sitt. Det er ikke bare henne i influenserbransjen det gjelder.

Topp innlegg, støttes!!! 

Skrevet

Det jeg syns er snedig er at hun legger ut om hvor mye hun bruker, sier så at det er "helt villt" og at hun må skjerpe seg, for så å si "jeg er voksen og bestemmer selv hva jeg bruker pengene på". Hun er det minst ydmyke menneske jeg vet om, virkelig. Ikke en gang utviser hun takknemmelighet for at det finnes muligheter for henne til å tjene disse latterlige summene. Hun er ikke glad for det privilegerte livet hun lever. "jeg liker å gjøre det enkelt for meg selv og da koster det penger" Hun skjønner ikke litt engang hva det vil si å leve ett normalt liv.

• Liker 14
Skrevet

Vi er to voksne som unner oss det vi vil ha av mat med god kvalitet. Lager sunnere mat enn henne da. Fisk, rent kjøtt osv. Kjøper masse ferske grønnsaker og frukt. Bruker 10 - 11.000 i mnd på matbutikk. Har ikke Foodora eller lignende her. Skulle vi ha brukt like mye som henne, så hadde det blitt 30.000 i mnd. Det tror jeg ikke vi hadde klart om vi hadde prøvd 😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (9 minutter siden):

Det jeg syns er snedig er at hun legger ut om hvor mye hun bruker, sier så at det er "helt villt" og at hun må skjerpe seg, for så å si "jeg er voksen og bestemmer selv hva jeg bruker pengene på". Hun er det minst ydmyke menneske jeg vet om, virkelig. Ikke en gang utviser hun takknemmelighet for at det finnes muligheter for henne til å tjene disse latterlige summene. Hun er ikke glad for det privilegerte livet hun lever. "jeg liker å gjøre det enkelt for meg selv og da koster det penger" Hun skjønner ikke litt engang hva det vil si å leve ett normalt liv.

Dette nærmer seg sykelig, i beste fall er det en influenser helt uten selvinnsikt - det er nesten stakkarslig. Hun får antagelig veldig lite korreksjoner i nærmiljøet - en gjenganger i denne bransjen. 

• Liker 6
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

Dette nærmer seg sykelig, i beste fall er det en influenser helt uten selvinnsikt - det er nesten stakkarslig. Hun får antagelig veldig lite korreksjoner i nærmiljøet - en gjenganger i denne bransjen. 

Jeg kan ikke forklare det, men det er noe med hele utrykket hennes når hun skal fortelle at dette er noe hun velger, hun bestemmer, hun kan gjøre som hun vil. Hun blir helt "vill" i blikket, litt sånn ovenifra og ned. Ingen skal komme her å fortelle henne hvordan hun skal gjøre noe. Og om hun snakker sånn med de rundt henne som hun gjør på snap så skjønner jeg godt at ingen sier noe. 
Det er litt som da hun hadde en lang rant om "mammapolitiet som tok feil", sto å gossa seg og var skikkelig ufyselig

• Liker 13
Skrevet
Palmemor skrev (5 timer siden):

De har hvert sitt budsjett for alt. Deler alt 50/50, med unntak av lånet siden eierandel der er 1/3

Han har jo "lånt" pålegg av henne ved flere anledninger, og hun har vippset han for å kjøpe noe for henne i butikken. De tjener helt hinsides mye penger, og teller likevel på kronene. Det er litt komisk

Eh ja, det er veldig komisk og rart?! Så når PF skriver at han handler «FOR» Stina, så er det faktisk det han gjør? 😂 Ser for meg vippskravene som renner inn… Herregud så spesielt assa

• Liker 7
Skrevet
Cami9 skrev (1 time siden):

Eh ja, det er veldig komisk og rart?! Så når PF skriver at han handler «FOR» Stina, så er det faktisk det han gjør? 😂 Ser for meg vippskravene som renner inn… Herregud så spesielt assa

Jada, han handler for henne. Hun har tidligere sagt at da bare vipser hun penger for det han kjøper… 

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Jada, han handler for henne. Hun har tidligere sagt at da bare vipser hun penger for det han kjøper… 

Orker ikke😂 Det er jo helt sinnsykt? 

• Liker 2
Skrevet
Cami9 skrev (12 minutter siden):

Orker ikke😂 Det er jo helt sinnsykt? 

Ganske villt når begge tjener flere millioner i året 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...