Gå til innhold

Stina Bakken

Anbefalte innlegg

Skrevet
Margit777 skrev (56 minutter siden):

Hva skjedde?

Det toppet seg bare når hun står og klager over mammapolitiet som sa at hun bare kunne vente til ungen var født, for da fikk hun ikke tid til hår, sminke, hage, strikking osv. 

Men det fikk hun altså, så man må skjerpe seg. Jeeez. Ja, hun som har en mann hjemme døgnet rundt som blir pisket til å rydde etter henne og ta ungen så hun kan fikse hår og gjøre sine ting, for henne er det null stress. For 95% av oss andre mødre med normale familier, så er det ikke like enkelt. Jeg fikk bare akutt nok av det der uvesenet. Har lenge mislikt henne, men nå fikk jeg hjerneslag av å se henne 🤮

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Her ligger det ingen kirke i nærheten av der toget går. Starter fra skolen og går til gamlehjemmet. Så aldri gått i gudstjeneste på 17.mai. Men har ingen problemer med å se at det skjer der kirka naturlig ligger midt i ruta. Hadde det vært sånn her, så hadde vi nok gått i kirka da, og ungene måtte bare innfunnet seg med det 🤪

• Liker 2
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Jeg husker, bare ikke ordrett, og da er det så dumt hvis man sier noe feil :D Men det er måten hun fremstiller ting på, måten hun ordlegger seg.

"Jeg skal ikke inn i noe kirke, eh, ingenting imot hvis noen på en måte velger å være kristne, med mindre de er sånn ekstremistkristne"

Det blir for dumt. Det finnes idioter overalt, ikke bare kristne. "Som på en måte begynner å innskrenke andres rettigheter eller noe sånt noe"....

"Vanlig folk som er normalt kristen holdt jeg på å si. Som bare går i kirka og ber til Gud og ikke gjør noe mot andre". Hun er så snever.

(og nå har jeg sjekket snappene på nytt for ikke å sitere helt gæernt)

Mange gjør det. Det handler ikke nødvendigvis om religion. Hvorfor drar hun inn gale og syke mennekser?? (Nei, jeg er ikke kristen selv. Blir bare oppgitt)

Samme budskap og fremleggelse på blogginnlegget fra 2019 ( der hun skriver de gikk  i kirka på 17.mai.) samme reaksjoner i kommentar feltet på det hun sier om ekstremister osv.  Så ikke mye som har endret seg på 6 år foråsidetsånn.  

• Liker 1
Skrevet
Faina skrev (25 minutter siden):

Det toppet seg bare når hun står og klager over mammapolitiet som sa at hun bare kunne vente til ungen var født, for da fikk hun ikke tid til hår, sminke, hage, strikking osv. 

Men det fikk hun altså, så man må skjerpe seg. Jeeez. Ja, hun som har en mann hjemme døgnet rundt som blir pisket til å rydde etter henne og ta ungen så hun kan fikse hår og gjøre sine ting, for henne er det null stress. For 95% av oss andre mødre med normale familier, så er det ikke like enkelt. Jeg fikk bare akutt nok av det der uvesenet. Har lenge mislikt henne, men nå fikk jeg hjerneslag av å se henne 🤮

"det er ikke så mange som er alene med barna". Kødder hun eller? Hun snakker som hun har vett til da, det skal hun ha. Langer ut om at det er ikke _så_ mange som er helt alene, og at de som er alene har annen familie. Jeg blir flau. Vi har INGEN familie, og når min mann jobba borte mandag til fredag var jeg pokka nødt å ta ungene alene da. Alle 3. Inkludert jobb. Og jeg er ikke unik på noe vis. 

Igjen, de er så overpriviligerte at de ser ikke skogen for bare trær

• Liker 16
Skrevet
Faina skrev (22 minutter siden):

Her ligger det ingen kirke i nærheten av der toget går. Starter fra skolen og går til gamlehjemmet. Så aldri gått i gudstjeneste på 17.mai. Men har ingen problemer med å se at det skjer der kirka naturlig ligger midt i ruta. Hadde det vært sånn her, så hadde vi nok gått i kirka da, og ungene måtte bare innfunnet seg med det 🤪

Enig. Kirka er ikke en del av programmet her, eller for noen rundt. Toget går klokka 10 i byen, og skolene starter opplegg 13. Men vet det skjer, og hadde det skjedd måtte ungene fint bare blitt med på det. 

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (11 minutter siden):

"det er ikke så mange som er alene med barna". Kødder hun eller? Hun snakker som hun har vett til da, det skal hun ha. Langer ut om at det er ikke _så_ mange som er helt alene, og at de som er alene har annen familie. Jeg blir flau. Vi har INGEN familie, og når min mann jobba borte mandag til fredag var jeg pokka nødt å ta ungene alene da. Alle 3. Inkludert jobb. Og jeg er ikke unik på noe vis. 

Igjen, de er så overpriviligerte at de ser ikke skogen for bare trær

Ja, man skulle ikke tro det var mulig å være så i sin egen verden. Det er nesten flere som er alene med barn enn som bor sammen med barnefar (eller ny mann), og langt fra alle har familie rundt seg. Eller familie som faktisk har tid og mulighet til å stille opp så masse. Men dette evner ikke Stina å se eller forstå. Alt og alle er likt som hos dem. Takk gode gud at verden ikke er som innafor deres vegger!

• Liker 2
Skrevet
Faina skrev (12 minutter siden):

Ja, man skulle ikke tro det var mulig å være så i sin egen verden. Det er nesten flere som er alene med barn enn som bor sammen med barnefar (eller ny mann), og langt fra alle har familie rundt seg. Eller familie som faktisk har tid og mulighet til å stille opp så masse. Men dette evner ikke Stina å se eller forstå. Alt og alle er likt som hos dem. Takk gode gud at verden ikke er som innafor deres vegger!

Spurte chatGPT. Dette var svaret jeg fikk oppsummert:

🔍 Oppsummering

• Ca. 1 av 10 barn (8–12 %) fødes av en enslig mor, med noe høyere tall i enkelte områder  .
  • Totalt ca. 25 % av barn bor kun med én forelder  .
  • 50–60 % av nyfødte har samboende foreldre, mens 20–30 % har gifte foreldre ().

Tallene er fra mellom 2014-2018

Dersom du ønsker oppdaterte tall (for eksempel fra 2023–2025), kan du sjekke SSBs statistikkbank om «fødsler etter mors sivilstatus» og «barns bostatus under 18 år». Har du spesifikke regioner eller årstall du vil se nærmere på, hjelper jeg gjerne videre!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Faina skrev (1 time siden):

Da gjør dere det feil. 😂 Ruta skal selvfølgelig settes opp utfra hvor kirka er! Kirka er overhodet ikke naturlig "midt i ruta" hos oss, er en svær omvei. 😂

• Liker 1
Skrevet

Uansett om gudstjeneste kanskje var en del av 17.maiprogrammet der Stina vokste opp tviler jeg sterkt på at den varte i 2 timer! Jeg har aldri opplevd at en gudstjeneste er så lang!

• Liker 7
Skrevet
FruRosa skrev (11 minutter siden):

Uansett om gudstjeneste kanskje var en del av 17.maiprogrammet der Stina vokste opp tviler jeg sterkt på at den varte i 2 timer! Jeg har aldri opplevd at en gudstjeneste er så lang!

Klart den ikke er. Hun overdriver, som alltid

• Liker 9
Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvorfor Stina, og andre influensere, lyver så mye? Alle vet at man ikke får oppblåste lepper av lipliner. Alle vet også at hvis man er hoven pga vann i kroppen (noe hun IKKE er plaget av) så går det tilbake. Det forblir ikke i leppene. Hvorfor tror hun helt oppriktig på sin egen løgn? Kanskje hun har sett Villanden.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (4 timer siden):

Jeg husker, bare ikke ordrett, og da er det så dumt hvis man sier noe feil :D Men det er måten hun fremstiller ting på, måten hun ordlegger seg.

"Jeg skal ikke inn i noe kirke, eh, ingenting imot hvis noen på en måte velger å være kristne, med mindre de er sånn ekstremistkristne"

Det blir for dumt. Det finnes idioter overalt, ikke bare kristne. "Som på en måte begynner å innskrenke andres rettigheter eller noe sånt noe"....

"Vanlig folk som er normalt kristen holdt jeg på å si. Som bare går i kirka og ber til Gud og ikke gjør noe mot andre". Hun er så snever.

(og nå har jeg sjekket snappene på nytt for ikke å sitere helt gæernt)

Mange gjør det. Det handler ikke nødvendigvis om religion. Hvorfor drar hun inn gale og syke mennekser?? (Nei, jeg er ikke kristen selv. Blir bare oppgitt)

Ok. Jeg skjønner at dette oppleves problematisk, men jeg forstår ikke hvorfor. 

Hun begrunnet hvorfor hun ikke ønsker å gifte seg i kirke. I Norge er det jo kirkelig eller humanetisk/borgerlig som er vanlig. Ergo er andre religioner irrelevant i denne sammenheng. Derfor ser jeg ikke det utsagnet som noe feil sånn sett. Er det noe jeg går glipp av?

Ville du utdypet hva du mener med snever ut ifra hva du skriver her? Ordforrådet? 

Slik jeg forsto det hun snakket om så forklarte hun hvorfor hun ikke ønsket å gifte seg i kirken, men samtidig  at hun ikke har noe imot personlig kristne (så lenge de ikke er homofobe og abortmotstandere). Derfor forstår jeg ikke hva som ble så feil. Jeg tar dog gjerne imot oppklaringer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (2 timer siden):

Da gjør dere det feil. 😂 Ruta skal selvfølgelig settes opp utfra hvor kirka er! Kirka er overhodet ikke naturlig "midt i ruta" hos oss, er en svær omvei. 😂

Haha, ja vi får bare gå 1,5 mil fra skolen til kirka og så videre 1,5 mil til gamlehjemmet og så et par km videre til skolen 😅 Tror vi må ordne oss en hel helg til 17.mai så vi rekker de to timene med gudstjeneste 😁

Skrevet
lillebamsemums skrev (2 timer siden):

Spurte chatGPT. Dette var svaret jeg fikk oppsummert:

🔍 Oppsummering

• Ca. 1 av 10 barn (8–12 %) fødes av en enslig mor, med noe høyere tall i enkelte områder  .
  • Totalt ca. 25 % av barn bor kun med én forelder  .
  • 50–60 % av nyfødte har samboende foreldre, mens 20–30 % har gifte foreldre ().

Tallene er fra mellom 2014-2018

Dersom du ønsker oppdaterte tall (for eksempel fra 2023–2025), kan du sjekke SSBs statistikkbank om «fødsler etter mors sivilstatus» og «barns bostatus under 18 år». Har du spesifikke regioner eller årstall du vil se nærmere på, hjelper jeg gjerne videre!

Ja, det er litt flere enn omtrent ingen som hun tror...

• Liker 1
Skrevet
FruRosa skrev (1 time siden):

Nei, kun når det er barndåp... 17.mai vil vel selv presten gjøre andre ting 🤪

• Liker 1
Skrevet
Littelulla skrev (15 minutter siden):

Ok. Jeg skjønner at dette oppleves problematisk, men jeg forstår ikke hvorfor. 

Hun begrunnet hvorfor hun ikke ønsker å gifte seg i kirke. I Norge er det jo kirkelig eller humanetisk/borgerlig som er vanlig. Ergo er andre religioner irrelevant i denne sammenheng. Derfor ser jeg ikke det utsagnet som noe feil sånn sett. Er det noe jeg går glipp av?

Ville du utdypet hva du mener med snever ut ifra hva du skriver her? Ordforrådet? 

Slik jeg forsto det hun snakket om så forklarte hun hvorfor hun ikke ønsket å gifte seg i kirken, men samtidig  at hun ikke har noe imot personlig kristne (så lenge de ikke er homofobe og abortmotstandere). Derfor forstår jeg ikke hva som ble så feil. Jeg tar dog gjerne imot oppklaringer.

Det er måten hun ordlegger seg på. Hun får det til å høres ut som at de som  f.eks er homofobe er kristne. Hun definerer galskapen inn i kristendommen. Hun har en fryktelig klønete måte å formulere seg på

• Liker 8
Skrevet
Faina skrev (5 timer siden):

Altså, hvorfor måå hun kommentere at det er forresten P som lager lyder i bakgrunnen og at han lager lyder med munnen. Akkurat som noen trodde noe annet?? Jeeez, menneske!

Fordi det ikke er helt normalt at en voksen mann sitter og uler i bakgrunnen

Skrevet
Pigaloppa skrev (13 minutter siden):

Nettopp derfor trenger hun ikke presisere det. Hun står jo å smiler og sier "er du så tøff? Tester du stemmen? Er du tøff du??" til de små føttene som sparker. Alle skjønner at det er ungen. Ingen tror det er PF?

• Liker 10
Skrevet
Pigaloppa skrev (57 minutter siden):

Jamen ingen trodde vel det var den voksne mannen. Alle skjønner at det er ungen. Det er unødvendig å si det i hver eneste snap ungen lager lyd, at det "forresten er P som lager den lyden".

Skrevet
Palmemor skrev (44 minutter siden):

Nettopp derfor trenger hun ikke presisere det. Hun står jo å smiler og sier "er du så tøff? Tester du stemmen? Er du tøff du??" til de små føttene som sparker. Alle skjønner at det er ungen. Ingen tror det er PF?

Nei. Og ingen tror det selv om vi ikke ser føttene hans heller. Om han ligger på gulvet eller er i stua med faren, så skjønner man jo greia 🙈😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...