Orly Skrevet 9. februar 2024 #1661 Del Skrevet 9. februar 2024 Klink skrev (8 timer siden): Hun har ikke helt perspektiv på ting da, såå lenge har de da ikke prøvd å bli gravide, om en sammenligner med egentlig de fleste andre par som må over på IVF! De har prøvd over ett pr og det betegnes som lenge og derfor får man hjelp etter det 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9. februar 2024 #1662 Del Skrevet 9. februar 2024 Orly skrev (1 time siden): De har prøvd over ett pr og det betegnes som lenge og derfor får man hjelp etter det Jeg vet det. Leste på snappen hennes at det var så tøft å ha prøvd så lenge uten å bli gravid og tøft med IVF. Folk har flere uttak enn ett og er prøvere over flere år. Så i denne sammenheng har de ikke vært prøvere lenge. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirenas Skrevet 9. februar 2024 #1663 Del Skrevet 9. februar 2024 Klink skrev (2 minutter siden): Jeg vet det. Leste på snappen hennes at det var så tøft å ha prøvd så lenge uten å bli gravid og tøft med IVF. Folk har flere uttak enn ett og er prøvere over flere år. Så i denne sammenheng har de ikke vært prøvere lenge. Så fordi andre har det verre så kan ikke hun synes det er tøft? Håper ikke du svarer vennene dine irl på samme måte... 8 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 9. februar 2024 #1664 Del Skrevet 9. februar 2024 Sprite skrev (1 time siden): Kjente det igår da hun sitter der å tar sprøyte nr 7 (?) og legger ut om hvor heldige vi som blir gravide fort er…. For dette er jaggu ikke lett asså!!! Altså hva gir du meg. Snakk heller når du har satt sprøyte nr 9725 og forsøk nr 20 ikke gikk…. Nada perspektiv. Akkurat dette 👍🏻 Er en offerrolle som er inntatt så veldig fort der, at jeg blir sliten av å høre på ho. Jeg skjønner at det var kjipt at de likevel måtte ha ivf, men altså… det har ikke kommet til ul av egg en gang . Og hvis hormonene nå er så ekstremt slitsomme , så kommer ho seriøst til å slite senere hvis dette drar ut før graviditet. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 9. februar 2024 #1665 Del Skrevet 9. februar 2024 sirenas skrev (7 minutter siden): Så fordi andre har det verre så kan ikke hun synes det er tøft? Håper ikke du svarer vennene dine irl på samme måte... Jo, hun kan selvfølgelig få lov å kjenne på at det er tøft . Men ho må liksom bare hele tiden komme inn med små stikk over hvor heldige alle andre er med undertone av bitterhet. Og det er veldig lite sjarmerende . 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. februar 2024 #1666 Del Skrevet 9. februar 2024 Aragon skrev (28 minutter siden): Og det er veldig lite sjarmerende . Livet er ikke alltid så sjarmerende,derfor kan man ikke forvente at folk skal oppføre seg slik hele tiden heller. Må være lov å ha en dårlig dag/uke/periode. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. februar 2024 #1667 Del Skrevet 9. februar 2024 Sprite skrev (2 timer siden): Kjente det igår da hun sitter der å tar sprøyte nr 7 (?) og legger ut om hvor heldige vi som blir gravide fort er…. For dette er jaggu ikke lett asså!!! Altså hva gir du meg. Snakk heller når du har satt sprøyte nr 9725 og forsøk nr 20 ikke gikk…. Nada perspektiv. Men for henne er jo dette lenge. Hun har jo absolutt innsikt i at andre sliter mer, har opplevd verre, flere aborter osv. Men hun har opplevd det hun har opplevd, og må få lov til å veie opp mot det. De fleste som offisielt går inn i prøveboblen skulle helst vært gravid i går! Og tiden snegler seg da fremover. For oss som har vært i boblen så vet vi at èn dag føles som en uke, en måned føles som et år... det føles umenneskelig lenge, selv om det utenfra bare er en brøkdel av livet. Man kan sammenligne til man blir blå, men det er klart det er en lang og tung prosess for Stina å sitte å ta IVF-sprøyter nå når hun har vært gravid to ganger på under ett år uten at hun sitter med en termindato nå, når hun også vet at det finnes andre mennesker som har sex med prevensjon og til og med klarer å bli gravide (og ikke miste). Samtidig som hun vet at andre par har tosifret antall IVF-forsøk bak seg uten hell, og at noen faktisk aldri blir foreldre. Man vet disse tingene, men man FØLER bare det man selv har opplevd. Da er det dårlig gjort og "ta" henne på hennes egne følelser. 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9. februar 2024 #1668 Del Skrevet 9. februar 2024 (endret) sirenas skrev (1 time siden): Så fordi andre har det verre så kan ikke hun synes det er tøft? Håper ikke du svarer vennene dine irl på samme måte... Ja det var jo akkurat det jeg mente. Hun kan risikere å måtte gjøre dette et par ganger til , folk er prøvere i mange år så tenker hun ikke er helt realistisk med tanke på at ting kan bli mye tøffere enn dette. Og at i et IVF perspektiv er ikke dette lenge. Endret 9. februar 2024 av Klink 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 9. februar 2024 #1669 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg visste ikke at det gikk an å reagere såpass mye såpass fort heller. På hormoner altså. Men men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. februar 2024 #1670 Del Skrevet 9. februar 2024 Klink skrev (1 time siden): Jeg vet det. Leste på snappen hennes at det var så tøft å ha prøvd så lenge uten å bli gravid og tøft med IVF. Folk har flere uttak enn ett og er prøvere over flere år. Så i denne sammenheng har de ikke vært prøvere lenge. Jo det har det, Hvorfir sette de opp mot hverandre på den måten? Over ett år betegnes som lenge 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. februar 2024 #1671 Del Skrevet 9. februar 2024 Sprite skrev (1 minutt siden): Jeg visste ikke at det gikk an å reagere såpass mye såpass fort heller. På hormoner altså. Men men Man kan reagere veldig fort på det jo 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. februar 2024 #1672 Del Skrevet 9. februar 2024 Aragon skrev (1 time siden): Jo, hun kan selvfølgelig få lov å kjenne på at det er tøft . Men ho må liksom bare hele tiden komme inn med små stikk over hvor heldige alle andre er med undertone av bitterhet. Og det er veldig lite sjarmerende . Folk som blir gravide uten Ivf er heldige 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 9. februar 2024 #1673 Del Skrevet 9. februar 2024 Orly skrev (1 minutt siden): Man kan reagere veldig fort på det jo Ja okei. Vanskelig å vite når det meste er dramatisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 9. februar 2024 #1674 Del Skrevet 9. februar 2024 Orly skrev (1 minutt siden): Folk som blir gravide uten Ivf er heldige Men de som får hjelp med IVF er også VELDIG heldige!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 9. februar 2024 #1675 Del Skrevet 9. februar 2024 Sprite skrev (5 minutter siden): Jeg visste ikke at det gikk an å reagere såpass mye såpass fort heller. På hormoner altså. Men men Ja da lærte du noe nytt i dag 🙄 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. februar 2024 #1676 Del Skrevet 9. februar 2024 Sprite skrev (2 minutter siden): Men de som får hjelp med IVF er også VELDIG heldige!!! Det er likevel en helt annen prosess og man putte mye hormoner i kroppen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. februar 2024 #1677 Del Skrevet 9. februar 2024 Sprite skrev (3 minutter siden): Ja okei. Vanskelig å vite når det meste er dramatisk Tenker kanskje man skal være forsiktig å slenge ut tiing når man så åpenbart ikke vet noe om prosessen 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. februar 2024 #1678 Del Skrevet 9. februar 2024 Orly skrev (4 minutter siden): Folk som blir gravide uten Ivf er heldige Hva med de som ikke ønsker å bli gravide, der uhell skjer? De føler seg neppe heldige. Perspektiv er viktig her. Folk er forskjellige, og situasjoner er forskjellige. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet 9. februar 2024 #1679 Del Skrevet 9. februar 2024 Aragon skrev (1 time siden): Jo, hun kan selvfølgelig få lov å kjenne på at det er tøft . Men ho må liksom bare hele tiden komme inn med små stikk over hvor heldige alle andre er med undertone av bitterhet. Og det er veldig lite sjarmerende . Hvorfor er du så bitter? Jeg har blitt lett gravid tre ganger. Den første satt i egglederen uten at vi prøvde å bli gravide, så den måtte ut, men jaggu var jeg ikke gravid på neste syklus. Neste barn kom også på første forsøk. Jeg ER heldig, veldig heldig, og blir ikke fornærmet over å bli kalt heldig. Om man prøver i 1 år eller 4 år så er vel skuffelsen like stor, og jeg forstår veldig godt at det er vondt. Jeg har ikke det minste problem med å forstå at det må føles urettferdig at andre får det til uten problemer, mens en selv ikke blir gravid, eller mister gang på gang. Jeg sitter på andre siden og synes selv det er utrolig urettferdig at noen skal måtte møte så mye motgang, mens andre får det nærmest servert. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 9. februar 2024 #1680 Del Skrevet 9. februar 2024 Hvorfor skal disse tingene sammenlignes? Det finnes alltid noen som har det verre, men det spiller ingen rolle for den som befinner seg i en vanskelig situasjon. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå