oss-to Skrevet torsdag kl 21:29 #16541 Del Skrevet torsdag kl 21:29 Margit777 skrev (15 minutter siden): Det vil jeg si, hadde ikke visste hvem hun var før jeg leste om henne på kg, bruker ikke snapchat. Er einig. Influensarar håvar inn milionar på gule overskrifter, sjokerande uttalelsar, og kontroversiell levestil. Her er ein 828 siders lang reklameplakat. All oppmerksomheit på godt eller vondt gir klingandes mynt i kassa. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet torsdag kl 21:38 #16542 Del Skrevet torsdag kl 21:38 Gjokstad skrev (2 timer siden): Jeg er ikke alltid enig med deg, men dette var et godt skrevet innlegg jeg i all hovedsak er enig med deg i👏🏼 Jeg har ofte fått inntrykk av at du forsvarer med nebb og klør (mulig jeg har vært for dårlig til å lese mellom linjene?) men her forklarte du deg veldig godt med mange gode punkter! Takk. Som du ser hjelp det lite . Å skilje sak og person er ikkje hiarkiet verdig. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet fredag kl 02:55 #16543 Del Skrevet fredag kl 02:55 Hva skjer med Stina forresten ? Lenge siden hu har lagt ut noe? Veit er blokkert, men pleide å få opp hennes snap? Fikk sikkert mye kritikk som hun ikke tålte angående spisestolen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet fredag kl 04:00 #16544 Del Skrevet fredag kl 04:00 oss-to skrev (7 timer siden): Så du meinar dette er ein slags økonomisk hjelpesideside? Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet fredag kl 04:00 #16545 Del Skrevet fredag kl 04:00 Klink skrev (7 timer siden): Jeg diskuterer jo? Jeg lurer på hva det spiller for rolle? Hvorfor diskuteres brillene utover at det ikke er normalt å bruke inne? Og hva gjør det at det er unormalt? Det er ikke merkelig å stille spørsmål ved det man lurer på omkring andres meninger. Hvorfor skal man ikke få diskutere det om du vil, du vil bare arrestere de som mener noe om det for det er ikke viktig for deg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet fredag kl 06:15 #16546 Del Skrevet fredag kl 06:15 oss-to skrev (13 timer siden): Ang normalitet visar eg til innlegget mitt. Her er eit snevert syn på normalitet dykk sett opp her. Etter mi meining opptrer influensaren uansvarleg, med innhald prega av timesvis med spegling og nærgåande bilete som framhevar kroppskonturar. Dette er ikkje berre overflatisk og unødvendig – det er direkte skadeleg. Ho bidreg aktivt til å forsterke kroppspress spesielt blant ungdom som allereie strevar med sjølvbiletet sitt. Ho har eit ansvar – og det tek dei ikkje. Dessverre opplever eg at det er vanskeleg å få i gang ein reell samtale om dette. Dei fleste som deltek i debatten, heng seg heller opp i sokkeval, interiør og sushi detaljar som kanskje gjev likes, men som overskyggjer dei alvorlege spørsmåla. Resultatet er ei uthenging av influensaren og paret utan substans . Når ein prøver å balansere kritikken får ein berre hets og kommentarar på at ein er fan.so er debatten kvelt og hettsen fortsett. 👏🏼👏🏼👏🏼 Helt enig! Jeg synes den derre «du forsvarer alt» «du er fan» - er utrolig tåpelig!! Jeg er virkelig kritisk til influencer-bransjen, på grunnlag av nettopp det du skriver, men ikke pga solbriller, slitte benkeplater, slitt terassegulv osv….. Hvis vi absolutt skal snakke om hva som er normalt og ikke- er det virkelig normalt for voksne folk og sitte på nett og diskutere hvor folk bruker solbriller, hvor mange sushibiter folk spiser, hvor møkkete folk har det, at folk har fuglereir på taket 🤷🏻♀️ er DET normalt?? 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 06:25 #16547 Del Skrevet fredag kl 06:25 Vintermåne skrev (5 minutter siden): 👏🏼👏🏼👏🏼 Helt enig! Jeg synes den derre «du forsvarer alt» «du er fan» - er utrolig tåpelig!! Jeg er virkelig kritisk til influencer-bransjen, på grunnlag av nettopp det du skriver, men ikke pga solbriller, slitte benkeplater, slitt terassegulv osv….. Hvis vi absolutt skal snakke om hva som er normalt og ikke- er det virkelig normalt for voksne folk og sitte på nett og diskutere hvor folk bruker solbriller, hvor mange sushibiter folk spiser, hvor møkkete folk har det, at folk har fuglereir på taket 🤷🏻♀️ er DET normalt?? Jeg kan være enig i at det er smålig å diskutere sånne småting, selv om jeg gjør det selv. Men ja, det ER normalt å diskutere ting som faller litt utenfor hva en selv ville gjort. Jeg f.eks har ett foreldrepar i klassen hvor det er så bedritent og rotete hjemme hos de at det lukter. Det er klart det snakkes om. For det er jo ikke "normalt" å ha det sånn? Det har alltid og vil alltid snakkes om folk som gjør ting som en ikke helt er vant med/gjør selv. Jeg syns Stina (og PF) har ett ubrukelig syn på penger, de kaster rundt seg med det som om at det er småstein og skryter uhemmet av hvor mye penger de har (spesielt hun). Da syns jeg, og mange med meg, at de har rare prioriteringer når det f.eks kommer til å svi av sinnsykt mye penger på blomster og nips, men ikke vedlikeholde huset. Det er jo sånt folk snakker om det? Om naboen naver og klager på dårlig råd, men likevel røyker og fester hver helg, så blir det jo ett tema...? Når hun går ut å sier at hun ikke fikk strekkmerker fordi hun var sjukt flink til å trene (hvilket hun ikke var, altså løgn) så når hun ut til en rekke sårbare mennesker. Når hun sier "det må være så tøft å være alene og ikke ha så mye penger som meeeeg" så rakker hun ned på den vanlige mann i gata. Hun er ett forbilde, og hun er ikke sitt ansvar bevisst. For MEG er hun ikke ett forbilde eller noen jeg ser opp til. Men for usikre unge jenter så kan hun, og mange med henne, ha en negativ innvirkning. Så kan man si hva man vil av de som lar seg påvirke, men reklamebransjen hadde ikke eksistert uten at folk lot seg påvirke av det de så og hørte. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet fredag kl 06:36 #16548 Del Skrevet fredag kl 06:36 Palmemor skrev (3 minutter siden): Jeg kan være enig i at det er smålig å diskutere sånne småting, selv om jeg gjør det selv. Men ja, det ER normalt å diskutere ting som faller litt utenfor hva en selv ville gjort. Jeg f.eks har ett foreldrepar i klassen hvor det er så bedritent og rotete hjemme hos de at det lukter. Det er klart det snakkes om. For det er jo ikke "normalt" å ha det sånn? Det har alltid og vil alltid snakkes om folk som gjør ting som en ikke helt er vant med/gjør selv. Jeg syns Stina (og PF) har ett ubrukelig syn på penger, de kaster rundt seg med det som om at det er småstein og skryter uhemmet av hvor mye penger de har (spesielt hun). Da syns jeg, og mange med meg, at de har rare prioriteringer når det f.eks kommer til å svi av sinnsykt mye penger på blomster og nips, men ikke vedlikeholde huset. Det er jo sånt folk snakker om det? Om naboen naver og klager på dårlig råd, men likevel røyker og fester hver helg, så blir det jo ett tema...? Når hun går ut å sier at hun ikke fikk strekkmerker fordi hun var sjukt flink til å trene (hvilket hun ikke var, altså løgn) så når hun ut til en rekke sårbare mennesker. Når hun sier "det må være så tøft å være alene og ikke ha så mye penger som meeeeg" så rakker hun ned på den vanlige mann i gata. Hun er ett forbilde, og hun er ikke sitt ansvar bevisst. For MEG er hun ikke ett forbilde eller noen jeg ser opp til. Men for usikre unge jenter så kan hun, og mange med henne, ha en negativ innvirkning. Så kan man si hva man vil av de som lar seg påvirke, men reklamebransjen hadde ikke eksistert uten at folk lot seg påvirke av det de så og hørte. Ja- dette er jeg enig i- særlig siste avsnitt 👍🏼 Det er påvirkningskraften og influencernes (mangel på) ansvar jeg er kritisk til- som jeg synes burde vært diskutert mye mer, og på et mye høyere plan enn her på KG- da det er mye som er direkte skadelig!!! Min mening da, er at det som faktisk er skadelig og som burde snakkes høyt om forsvinner helt i viss-vass som hvem som rydder kjøkkenbenken, om hun har brystbetennelse eller ikke, terassegulv, rot på toppen av kjøkkenskap, møkkete gulv og da ispedt en god dose mom-shaming 🙃 Når det er dette som dominerer debatten, så fremstår jo kritikken på KG som nettopp anonyme troll som bare er ute etter å rakke ned ….. 🤷🏻♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 07:05 #16549 Del Skrevet fredag kl 07:05 Vintermåne skrev (28 minutter siden): Ja- dette er jeg enig i- særlig siste avsnitt 👍🏼 Det er påvirkningskraften og influencernes (mangel på) ansvar jeg er kritisk til- som jeg synes burde vært diskutert mye mer, og på et mye høyere plan enn her på KG- da det er mye som er direkte skadelig!!! Min mening da, er at det som faktisk er skadelig og som burde snakkes høyt om forsvinner helt i viss-vass som hvem som rydder kjøkkenbenken, om hun har brystbetennelse eller ikke, terassegulv, rot på toppen av kjøkkenskap, møkkete gulv og da ispedt en god dose mom-shaming 🙃 Når det er dette som dominerer debatten, så fremstår jo kritikken på KG som nettopp anonyme troll som bare er ute etter å rakke ned ….. 🤷🏻♀️ Det er ikke alle det er mulig å diskutere med, og da blir man fort litt barnslig og "teit" i debatten. Merker det selv at når jeg prøver å være saklig og fornuftig uten hell, så blir jeg urimelig. De som "forsvarer" forsvarer jo uansett, så det er kanskje der feilen ligger. Det er vanskelig å nå ut til folket her på KG og ha en saklig debatt 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet fredag kl 08:01 #16550 Del Skrevet fredag kl 08:01 Vintermåne skrev (1 time siden): Ja- dette er jeg enig i- særlig siste avsnitt 👍🏼 Det er påvirkningskraften og influencernes (mangel på) ansvar jeg er kritisk til- som jeg synes burde vært diskutert mye mer, og på et mye høyere plan enn her på KG- da det er mye som er direkte skadelig!!! Min mening da, er at det som faktisk er skadelig og som burde snakkes høyt om forsvinner helt i viss-vass som hvem som rydder kjøkkenbenken, om hun har brystbetennelse eller ikke, terassegulv, rot på toppen av kjøkkenskap, møkkete gulv og da ispedt en god dose mom-shaming 🙃 Når det er dette som dominerer debatten, så fremstår jo kritikken på KG som nettopp anonyme troll som bare er ute etter å rakke ned ….. 🤷🏻♀️ 👆🥇 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet fredag kl 08:16 #16551 Del Skrevet fredag kl 08:16 Himmelen_91 skrev (5 timer siden): Hva skjer med Stina forresten ? Lenge siden hu har lagt ut noe? Veit er blokkert, men pleide å få opp hennes snap? Fikk sikkert mye kritikk som hun ikke tålte angående spisestolen Kanskje hun har fylt på leppene eller noe? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet fredag kl 08:36 #16552 Del Skrevet fredag kl 08:36 Jeg er delt….synes det på ene siden er helt idiotisk å trekke frem at singleten til PK må lukte ille under sauejakka, og at Stina har tragisk kjedelige,repetitive frokoster. Men dette er jo innholdet de leverer, altså seg selv. For å tjene penger. Alle andre bedrifter må jo tåle å få varene de leverer vurdert? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet fredag kl 10:37 #16553 Del Skrevet fredag kl 10:37 JegErIkkeMeg skrev (18 timer siden): Det "normale" som det siktes til er jo det som folk flest gjør. Det er ingen som kan si det som diskuteres ang. disse to er det de fleste gjør. Og siden du drar det inn her – kroppspress er disse to vanvittig gode på. Stina som suger inn magen, presser frem puppene og poserer så hun ser tynnest mulig ut, og PF som hele tiden skal se så vanvittig muskuløs ut og ikke kan godta at han ser ut som han gjør. Har du en forsvarstale mot det også? 🤷🏽♀️ Tillegg: For ikke å snakke om overforbruk!!!!! Nå er ikke PF liten og tynn, men over 1,80. SB der i mot er lav og spinkel. Rekk opp handa hvem som ikke drar inn magen på bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet fredag kl 10:54 #16554 Del Skrevet fredag kl 10:54 Trulsa skrev (16 minutter siden): Nå er ikke PF liten og tynn, men over 1,80. SB der i mot er lav og spinkel. Rekk opp handa hvem som ikke drar inn magen på bilder! 🙋♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet fredag kl 11:23 #16555 Del Skrevet fredag kl 11:23 (endret) Trulsa skrev (45 minutter siden): Nå er ikke PF liten og tynn, men over 1,80. SB der i mot er lav og spinkel. Rekk opp handa hvem som ikke drar inn magen på bilder! Jeg har da aldri sagt at PF er liten og tynn? PF er relativt høy, men langt fra så muskuløs som han forsøker å se ut som. Han ønsker å være stor og muskuløs og er god til å posere og vinkle kameraet slik at han ser mye større ut enn han er, fokus på å spise mye og trene for å bli større. Men han er over 180 cm høy og 65 kg, så stor er han ikke. Det er ikke noe galt i å se ut som de gjør, de ser jo begge egentlig ganske normale ut (med unntak av Stinas operasjoner). Det jeg reagerer på er heller ikke at hun absolutt skal dra inn magen, det gjør nok ganske mange (som du sier). Det jeg reagerer på er at det skal være så posert for å se best mulig ut og fremme det som finere enn slik de egentlig ser ut, og det signalet det sender ut til de som følger dem – at de selv ikke synes de er bra nok "som de er". Endret fredag kl 11:23 av JegErIkkeMeg Skrivefeil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet fredag kl 16:52 #16556 Del Skrevet fredag kl 16:52 Tråden er ryddet for persondebatt og brukerdebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet fredag kl 17:27 #16557 Del Skrevet fredag kl 17:27 Palmemor skrev (10 timer siden): Jeg kan være enig i at det er smålig å diskutere sånne småting, selv om jeg gjør det selv. Men ja, det ER normalt å diskutere ting som faller litt utenfor hva en selv ville gjort. Jeg f.eks har ett foreldrepar i klassen hvor det er så bedritent og rotete hjemme hos de at det lukter. Det er klart det snakkes om. For det er jo ikke "normalt" å ha det sånn? Det har alltid og vil alltid snakkes om folk som gjør ting som en ikke helt er vant med/gjør selv. Jeg syns Stina (og PF) har ett ubrukelig syn på penger, de kaster rundt seg med det som om at det er småstein og skryter uhemmet av hvor mye penger de har (spesielt hun). Da syns jeg, og mange med meg, at de har rare prioriteringer når det f.eks kommer til å svi av sinnsykt mye penger på blomster og nips, men ikke vedlikeholde huset. Det er jo sånt folk snakker om det? Om naboen naver og klager på dårlig råd, men likevel røyker og fester hver helg, så blir det jo ett tema...? Når hun går ut å sier at hun ikke fikk strekkmerker fordi hun var sjukt flink til å trene (hvilket hun ikke var, altså løgn) så når hun ut til en rekke sårbare mennesker. Når hun sier "det må være så tøft å være alene og ikke ha så mye penger som meeeeg" så rakker hun ned på den vanlige mann i gata. Hun er ett forbilde, og hun er ikke sitt ansvar bevisst. For MEG er hun ikke ett forbilde eller noen jeg ser opp til. Men for usikre unge jenter så kan hun, og mange med henne, ha en negativ innvirkning. Så kan man si hva man vil av de som lar seg påvirke, men reklamebransjen hadde ikke eksistert uten at folk lot seg påvirke av det de så og hørte. For å ta et eksempel: Å ha det så bedritent rundt seg at det lukter blir litt annerledes enn å diskutere solbriller inne syns jeg. Ja det er litt rart og ja jeg ville kanskje spurt om det var en grunn til det dersom jeg kjente noen som gjør det inne. Deretter når jeg hadde fått forklaringen hadde jeg gått videre med livet. Ikke kverulerer på årsaken. Eller snakket om det med naboen etterpå. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet fredag kl 17:29 #16558 Del Skrevet fredag kl 17:29 Palmemor skrev (10 timer siden): Det er ikke alle det er mulig å diskutere med, og da blir man fort litt barnslig og "teit" i debatten. Merker det selv at når jeg prøver å være saklig og fornuftig uten hell, så blir jeg urimelig. De som "forsvarer" forsvarer jo uansett, så det er kanskje der feilen ligger. Det er vanskelig å nå ut til folket her på KG og ha en saklig debatt Man må jo kunne godta at andre har andre meninger enn deg uten at det kalles forsvar? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 18:04 #16559 Del Skrevet fredag kl 18:04 Klink skrev (35 minutter siden): Man må jo kunne godta at andre har andre meninger enn deg uten at det kalles forsvar? Ja selvsagt. Jeg har også andre meninger enn andre. Men jeg prøver ikke å prakke på andre mine meninger som en sannhet 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet fredag kl 18:14 #16560 Del Skrevet fredag kl 18:14 Klink skrev (45 minutter siden): Man må jo kunne godta at andre har andre meninger enn deg uten at det kalles forsvar? 👆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå