Moppeguri Skrevet 15. mai 2025 #16521 Skrevet 15. mai 2025 Klink skrev (3 minutter siden): Det må man jo gjerne lure på, og i mange tilfeller er det jo et poeng å vite om det er det eller ikke. Å skrive om å gå med med solbriller inne og om det er normalt eller ikke. Hva spiller det for rolle? « Det er ikke normalt» brukes som argument for… ja hva da? Hvorfor skal alt være så normalt? Det er vel en måte å si at "det gjør ikke de fleste" Føler det verken er positivt eller negativt ladd om det er normalt eller ikke, men jo flere ting man gjør som andre ser på som "ikke normalt" jo mer spesiell vil man jo virke for utenforstående 4
Gjesti7654 Skrevet 15. mai 2025 #16522 Skrevet 15. mai 2025 Poly skrev (18 timer siden): Det er noe..sykt..over det hele. Eller psykt, om du vil 🙈 8 1
Dojakitty Skrevet 15. mai 2025 #16523 Skrevet 15. mai 2025 Klink skrev (1 time siden): Det brukes mye «det er ikke normalt» i denne tråden. Hvorfor må alt være så normalt? Handler vel ikke egentlig om at det ikke er lov å være unormal. Hyller som regel unormalhet. Men de to er så unormale at det grenser til psykt så da blir frasen «det er jo ikke normalt» brukt. 9 1
oss-to Skrevet 15. mai 2025 #16524 Skrevet 15. mai 2025 Det er merkeleg kor mykje energi enkelte brukar på å hakke ned på ein influensar dei verken likar eller respekterer.Det å tru at sjølv sit på fasiten av normalitet.🙈 Når ein person manglar EQ eller framstår ureflektert, så er det ikkje eit kall til mobbing – det er eit uttrykk for at folk er forskjellige. Variasjon i menneske er ei sjølvfølge, ikkje eit problem. Det er ingenting psykt i det.Viss vi først skal vere kritiske, burde vi rette blikket mot det som faktisk betyr noko: uetiske samarbeid, skjult reklame, kroppspress, overforbruk og påverking av unge. Å bruke timar på å detaljgranske personlege svakheiter hos ein enkelt influensar, medan ein overser dei verkelege problema i bransjen, seier mest om oss som publikum. 4 5
JegErIkkeMeg Skrevet 15. mai 2025 #16525 Skrevet 15. mai 2025 Trulsa skrev (16 timer siden): Er ikke det vanlig...? Ser det hver dag der jeg jobber. Du skal altså forsvare alt... Det er ikke vanlig å bruke solbriller innendørs 9 7
JegErIkkeMeg Skrevet 15. mai 2025 #16526 Skrevet 15. mai 2025 (endret) oss-to skrev (23 minutter siden): Det er merkeleg kor mykje energi enkelte brukar på å hakke ned på ein influensar dei verken likar eller respekterer.Det å tru at sjølv sit på fasiten av normalitet.🙈 Når ein person manglar EQ eller framstår ureflektert, så er det ikkje eit kall til mobbing – det er eit uttrykk for at folk er forskjellige. Variasjon i menneske er ei sjølvfølge, ikkje eit problem. Det er ingenting psykt i det.Viss vi først skal vere kritiske, burde vi rette blikket mot det som faktisk betyr noko: uetiske samarbeid, skjult reklame, kroppspress, overforbruk og påverking av unge. Å bruke timar på å detaljgranske personlege svakheiter hos ein enkelt influensar, medan ein overser dei verkelege problema i bransjen, seier mest om oss som publikum. Det "normale" som det siktes til er jo det som folk flest gjør. Det er ingen som kan si det som diskuteres ang. disse to er det de fleste gjør. Og siden du drar det inn her – kroppspress er disse to vanvittig gode på. Stina som suger inn magen, presser frem puppene og poserer så hun ser tynnest mulig ut, og PF som hele tiden skal se så vanvittig muskuløs ut og ikke kan godta at han ser ut som han gjør. Har du en forsvarstale mot det også? 🤷🏽♀️ Tillegg: For ikke å snakke om overforbruk!!!!! Endret 15. mai 2025 av JegErIkkeMeg Tillegg 10 9
oss-to Skrevet 15. mai 2025 #16527 Skrevet 15. mai 2025 (endret) Ang normalitet visar eg til innlegget mitt. Her er eit snevert syn på normalitet dykk sett opp her. Etter mi meining opptrer influensaren uansvarleg, med innhald prega av timesvis med spegling og nærgåande bilete som framhevar kroppskonturar. Dette er ikkje berre overflatisk og unødvendig – det er direkte skadeleg. Ho bidreg aktivt til å forsterke kroppspress spesielt blant ungdom som allereie strevar med sjølvbiletet sitt. Ho har eit ansvar – og det tek dei ikkje. Dessverre opplever eg at det er vanskeleg å få i gang ein reell samtale om dette. Dei fleste som deltek i debatten, heng seg heller opp i sokkeval, interiør og sushi detaljar som kanskje gjev likes, men som overskyggjer dei alvorlege spørsmåla. Resultatet er ei uthenging av influensaren og paret utan substans . Når ein prøver å balansere kritikken får ein berre hets og kommentarar på at ein er fan.so er debatten kvelt og hettsen fortsett. Endret 15. mai 2025 av oss-to Innlegget er svar til @JegErIkkeMeg 2 4
oss-to Skrevet 15. mai 2025 #16528 Skrevet 15. mai 2025 JegErIkkeMeg skrev (44 minutter siden): Det "normale" som det siktes til er jo det som folk flest gjør. Det er ingen som kan si det som diskuteres ang. disse to er det de fleste gjør. Og siden du drar det inn her – kroppspress er disse to vanvittig gode på. Stina som suger inn magen, presser frem puppene og poserer så hun ser tynnest mulig ut, og PF som hele tiden skal se så vanvittig muskuløs ut og ikke kan godta at han ser ut som han gjør. Har du en forsvarstale mot det også? 🤷🏽♀️ Tillegg: For ikke å snakke om overforbruk!!!!! Svarte deg i innlegget over. 1
FruRosa Skrevet 15. mai 2025 #16529 Skrevet 15. mai 2025 Zenhouse skrev (4 timer siden): Ja! Eneste grunnen til at hun hev dem, var vel at de tok mye plass? Veldig synd at ikke andre kunne få gleden av dem. Noe annet hadde vært om de hadde trips eller sykdommer. Hun kastet dem ut for å få plass til all julepynten. Ingenting galt med plantene. 7
Sol Rampelyset Skrevet 15. mai 2025 #16530 Skrevet 15. mai 2025 Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin. 1
esk Skrevet 15. mai 2025 #16531 Skrevet 15. mai 2025 Klink skrev (4 timer siden): Det må man jo gjerne lure på, og i mange tilfeller er det jo et poeng å vite om det er det eller ikke. Å skrive om å gå med med solbriller inne og om det er normalt eller ikke. Hva spiller det for rolle? « Det er ikke normalt» brukes som argument for… ja hva da? Hvorfor skal alt være så normalt? For selv reagerer du aldri om du ser noe du oppfatter som uvanlig? Det vekker ikke en bitteliten nysgjerrighet? 8
Gjokstad Skrevet 15. mai 2025 #16532 Skrevet 15. mai 2025 oss-to skrev (2 timer siden): Ang normalitet visar eg til innlegget mitt. Her er eit snevert syn på normalitet dykk sett opp her. Etter mi meining opptrer influensaren uansvarleg, med innhald prega av timesvis med spegling og nærgåande bilete som framhevar kroppskonturar. Dette er ikkje berre overflatisk og unødvendig – det er direkte skadeleg. Ho bidreg aktivt til å forsterke kroppspress spesielt blant ungdom som allereie strevar med sjølvbiletet sitt. Ho har eit ansvar – og det tek dei ikkje. Dessverre opplever eg at det er vanskeleg å få i gang ein reell samtale om dette. Dei fleste som deltek i debatten, heng seg heller opp i sokkeval, interiør og sushi detaljar som kanskje gjev likes, men som overskyggjer dei alvorlege spørsmåla. Resultatet er ei uthenging av influensaren og paret utan substans . Når ein prøver å balansere kritikken får ein berre hets og kommentarar på at ein er fan.so er debatten kvelt og hettsen fortsett. Jeg er ikke alltid enig med deg, men dette var et godt skrevet innlegg jeg i all hovedsak er enig med deg i👏🏼 Jeg har ofte fått inntrykk av at du forsvarer med nebb og klør (mulig jeg har vært for dårlig til å lese mellom linjene?) men her forklarte du deg veldig godt med mange gode punkter! 5 1
Klink Skrevet 15. mai 2025 #16533 Skrevet 15. mai 2025 esk skrev (31 minutter siden): For selv reagerer du aldri om du ser noe du oppfatter som uvanlig? Det vekker ikke en bitteliten nysgjerrighet? Ja, lurer på hvorfor? Svaret Stina gir er jo ikke bra nok.
Lzzy Skrevet 15. mai 2025 #16534 Skrevet 15. mai 2025 JegErIkkeMeg skrev (3 timer siden): Du skal altså forsvare alt... Det er ikke vanlig å bruke solbriller innendørs Liker vel å føle seg litt «superstar» da, man blir jo unektelig lagt merke til med solbriller innendørs året rundt. Har btw kronisk migrene selv, bruker kun solbriller i sola.. men ja, noen elsker oppmerksomhet litt mer enn andre 🙊 5
Orly Skrevet 15. mai 2025 #16535 Skrevet 15. mai 2025 Klink skrev (6 timer siden): Det må man jo gjerne lure på, og i mange tilfeller er det jo et poeng å vite om det er det eller ikke. Å skrive om å gå med med solbriller inne og om det er normalt eller ikke. Hva spiller det for rolle? « Det er ikke normalt» brukes som argument for… ja hva da? Hvorfor skal alt være så normalt? Men altså influencere ønsker selvsagt at man skal diskutere de , så det blir bare merkelig at du reagerer på det, hopp over det du ike vil diskutere da vek 2
Trulsa Skrevet 15. mai 2025 #16536 Skrevet 15. mai 2025 JegErIkkeMeg skrev (4 timer siden): Du skal altså forsvare alt... Det er ikke vanlig å bruke solbriller innendørs Joda, jeg kan både forsvare og fortelle at mange bruker solbriller innendørs. Så kan du bare gjette hvor man jobber da.... Det er vel fint at noen forsvarer dette influenserparet også slik at kg jevner seg litt ut på kritikken. 1
oss-to Skrevet 15. mai 2025 #16537 Skrevet 15. mai 2025 Orly skrev (10 minutter siden): Men altså influencere ønsker selvsagt at man skal diskutere de , så det blir bare merkelig at du reagerer på det, hopp over det du ike vil diskutere da vek Så du meinar dette er ein slags økonomisk hjelpesideside? 1
Himmelen_91 Skrevet 15. mai 2025 #16538 Skrevet 15. mai 2025 FruRosa skrev (2 timer siden): Hun kastet dem ut for å få plass til all julepynten. Ingenting galt med plantene. Hehe! Tror ikke det blir så mye julepynt de 2-3 årene 😂😂🙏🙏🙏 noen som kommer til å begynne å krabbe snart, ikke lenge til barnet skal begynne å gå 👏👏 joda om 6-7 måneder. 2
Klink Skrevet 15. mai 2025 #16539 Skrevet 15. mai 2025 (endret) Orly skrev (15 minutter siden): Men altså influencere ønsker selvsagt at man skal diskutere de , så det blir bare merkelig at du reagerer på det, hopp over det du ike vil diskutere da vek Jeg diskuterer jo? Jeg lurer på hva det spiller for rolle? Hvorfor diskuteres brillene utover at det ikke er normalt å bruke inne? Og hva gjør det at det er unormalt? Det er ikke merkelig å stille spørsmål ved det man lurer på omkring andres meninger. Endret 15. mai 2025 av Klink 2
Margit777 Skrevet 15. mai 2025 #16540 Skrevet 15. mai 2025 oss-to skrev (25 minutter siden): Så du meinar dette er ein slags økonomisk hjelpesideside? Det vil jeg si, hadde ikke visste hvem hun var før jeg leste om henne på kg, bruker ikke snapchat. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå