Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Palmemor skrev (9 minutter siden):

«Hun tar jo faktisk vare på ett barn» Da kan man ikke rydde samtidig… 😅😅 Jeg blir sliten. Samtidig gir det meg en liten glede fordi jeg føler meg så normal! Tar meg i å ha hjulpet ungen med lekser mens jeg laga middag og når vi setter oss til bords er kjøkkenet like strøkent som da jeg begynte. Så tenker jeg «så vanskelig er det ikke, Stina» 😅😅

Ja! Jeg tror du er inne på noe jeg også har kjent på og at det er grunnen til at jeg har fulgt med. Jeg føler meg så ressurssterk etter å ha sett på storyene hennes, for akkurat nå for tiden føler jeg meg ikke ressurssterk. Derfor føler jeg meg mer normal etter jeg har sett. Ikke alltid, men ofte.. Hun fremstiller seg så hjelpesløs i mange situasjoner. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også må jeg jo si at jeg syns det er trist hvis sønnen deres en dag søker opp moren sin, og får se side opp og side ned med utelukkende negative kommentarer. Det gjør litt vondt i mammahjertet. Og jeg sier ikke at jeg ikke selv er med på dette. Men tenker litt på det. Jeg syns hun må stå for det hun legger ut da hun selv velger hva hun legger ut, samtidig som jeg ikke håper hun blir knekt av slemme og negative kommenterer, ei heller at hun tviler på seg selv som mor. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er spesielt at hun skal få noen andre for å beise terrassen sin .... Det er da ikke hokus pokus og absolutt noe man burde kunne klare å gjøre selv. I mine øyne hvertfall 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Moppeguri skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er spesielt at hun skal få noen andre for å beise terrassen sin .... Det er da ikke hokus pokus og absolutt noe man burde kunne klare å gjøre selv. I mine øyne hvertfall 

Hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg lett satt det vekk! Makan til drittarbeid 😅😁

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
TulleJenny skrev (1 time siden):

Hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg lett satt det vekk! Makan til drittarbeid 😅😁

Enig! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Forstår ikke helt jeg. Hun filmer og han filmer at de rydder hver dag nesten men hvordan kan det bli såpass mye rot på et døgn. Liksom alt fra kjøkken til stue (ja, var jo sånn før barn også)

• Liker 13
Skrevet
TulleJenny skrev (7 timer siden):

Samme her. Vurderer det sterkt i år. Tar ganske lang tid også. 

Å bruke pengene sine på å lønne annen arbeidskraft er da bare fornuftig, når man kan? 

• Liker 5
Skrevet
Moppeguri skrev (7 timer siden):

Akkurat det hadde jeg satt bort og. Er noe med å kjenne sine begrensninger 😅 men jeg har vaska den selv, skal sies 

• Liker 2
Skrevet
Vålull skrev (5 timer siden):

Forstår ikke helt jeg. Hun filmer og han filmer at de rydder hver dag nesten men hvordan kan det bli såpass mye rot på et døgn. Liksom alt fra kjøkken til stue (ja, var jo sånn før barn også)

De slipper jo ting ned der de står. Hun virker til å være allergisk mot å gjøre ting litt og litt, rydde underveis sånn som vi andre gjør. Hun vasker jo alle klærne på én dag og der vi andre kanskje hadde vaska jevnt og trutt. 

• Liker 7
Skrevet
Moppeguri skrev (7 timer siden):

Så du hadde valgt å gjøre det selv hvis du kunne betalt noen til å gjøre det? Vi kunne betalt noen, men de pengene trenger vi til andre ting derfor velger vi å gjøre det selv. Hadde vi hatt nok penger til alt hadde vi lett betalt noen for å gjøre det. 

• Liker 3
Skrevet
Palmemor skrev (3 minutter siden):

De slipper jo ting ned der de står. Hun virker til å være allergisk mot å gjøre ting litt og litt, rydde underveis sånn som vi andre gjør. Hun vasker jo alle klærne på én dag og der vi andre kanskje hadde vaska jevnt og trutt. 

Det her er ikke spekulasjoner siden hun har snakket om diagnosen selv. Dersom hun har adhd kan det være ganske typisk at det hoper seg opp. 

Skrevet
Klink skrev (27 minutter siden):

Det her er ikke spekulasjoner siden hun har snakket om diagnosen selv. Dersom hun har adhd kan det være ganske typisk at det hoper seg opp. 

Har hun sjekka seg for det? Eller hevet seg på trenden?

• Liker 3
Skrevet
Palmemor skrev (21 minutter siden):

Har hun sjekka seg for det? Eller hevet seg på trenden?

Hun er ikke diagnostisert nei

• Liker 4
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Så du hadde valgt å gjøre det selv hvis du kunne betalt noen til å gjøre det? Vi kunne betalt noen, men de pengene trenger vi til andre ting derfor velger vi å gjøre det selv. Hadde vi hatt nok penger til alt hadde vi lett betalt noen for å gjøre det. 

Er da fint og gjøre ting selv. Lære seg og ta vare på hus og hjem. Syns snapen til Karianne Spetalen er så forfriskende, der mannen går rundt og fikser plen og hage selv, enda de er stinn i gryn. Skikkelig mann han der Spetalen!

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (1 time siden):

At man vasker en dag i uken ser jeg ikke problemet med, det gjør vi også for å slippe å vaske halvfulle maskiner og så er det godt å bare ha en dag med vasking av klær  . Vi rydder underveis selvsagt men det er noe annet og vi vasker selvsagt klær oftere om det er nok til full maskin 

Endret av Orly
  • Liker 1
Skrevet
Poly skrev (10 minutter siden):

Er da fint og gjøre ting selv. Lære seg og ta vare på hus og hjem. Syns snapen til Karianne Spetalen er så forfriskende, der mannen går rundt og fikser plen og hage selv, enda de er stinn i gryn. Skikkelig mann han der Spetalen!

Jeg er helt enig med deg i at det fint og flott å lære seg å ta vare på det man har, for all del. Men akkurat beising av terrassen er hvertfall noe jeg ikke hadde følt meg komfortabel med. Det skal bli pent også :) Male huset gjør jeg selv, da. Nå har jeg en grunnmur som trenger kjærlighet, og jeg har ikke råd til å sette det bort så da prøver vi! Det blir uansett ikke verre enn det er, OG veggen er mot en hekk som ingen ser. 

• Liker 2
Skrevet
Orly skrev (2 minutter siden):

At man vasker en dag i uken ser jeg ikke problemet med, det gjør vi også for å slippe å vaske halvfulle maskiner og så er det godt å bare ha en dag med vasking av klær  . Vi rydder underveis selvsagt men det er noe annet og vi vasker selvsagt klær oftere om det er nok til full maskin 

Neinei, jeg mener ikke at det i seg selv er ett problem. Men hun slår meg som en skippertaksperson, ikke en som tar ting underveis. 
Nå er vi så mange i husstanden at å vaske en dag i uka hadde jo krevd 12 maskiner og det gidder jeg ikke. Så å vaske en dag i uka er det jo mange som gjør. Men hu tar aldri noe underveis, virker det som

• Liker 3
Gjest Sur sitron
Skrevet
Poly skrev (6 minutter siden):

Jeg er helt enig. Det er ikke noe stort arbeid å beise terrassen. Man ligger ikke på alle fire dersom terrassen er stor. Det går veldig fint å bruke et langt skaft til malekosten så går man oppreist og beiser. 

Når det gjelder han Spetalen så virker han rett og slett som en drømmemann. Han jobber i hagen så ofte han kan, i tillegg virker han å ha et svært nært forhold til datteren og hun virker å elske å være med pappaen. Så koselig å se da ha klippet plenen med motorklipper og hun kommer etter med leke-klipperen sin. 
Så disker han opp for kona som er sengeliggende ifm risikosvangerskap med tvillinger. Nei, for en mann. (det virker absolutt ikke å være noe skuespill - det virker oppriktig).

Fantastisk å se noen med masse penger gjøre masse arbeid både inne og ute selv. 

Skrevet
Dojakitty skrev (25 minutter siden):

Hun er ikke diagnostisert nei

Hun bare sier hun har adhd, som alle andre influensere? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Poly skrev (1 time siden):

Husk å legge til at de har au pair da, som henter i barnehagen og alt mulig. Det frigjør en del tid (og energi!) mange andre småbarnsfamilier ikke har! 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...