Matas Skrevet 29. april 2025 #16181 Skrevet 29. april 2025 Klink skrev (6 minutter siden): Jeg forsto i alle fall godt hva hun mente. Klink skrev (5 minutter siden): Ja, hun sa ett ord «feil» De aller fleste forstår hva hun mener og vil fram til, men konteksten blir feil når hun bruker feil ord akkurat i dette tilfellet. Det er jo ikke hun som har blitt for lav, det er hekken som har blitt for høy. Jada, det er språkpirk akkurat som når noen sier at de skal lukke opp vinduet, alle forstår det, men det er allikevel veldig feil.
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16182 Skrevet 29. april 2025 Klink skrev (1 minutt siden): Den mensa/iq uttalelsen hennes brukes for alt det er verdt og deretter litt til forstår jeg. Selvsagt! Hvertfall når hun har sagt det med full overbevisning så mange ganger 3 3
Klink Skrevet 29. april 2025 #16183 Skrevet 29. april 2025 oss-to skrev (7 minutter siden): Syntes dette vart morosamt og måtte spørre chatgpt om påstanden din. Her er svaret. Kan ein som er mensamedlem seie eg er blitt for kort for hekken, den er blitt so innmari stor. Ja, ein Mensa-medlem kan heilt klart seie noko slikt! Det å vere medlem i Mensa betyr at ein har ein IQ blant dei 2 % høgaste, men det seier ikkje noko om språkstil, dialekt, humor eller uttrykksmåtar. Setninga du nemner – «eg er blitt for kort for hekken, den er blitt so innmari stor» – er eit fargerikt, kanskje litt humoristisk eller folkeleg uttrykk, men på ingen måte uforenleg med høg intelligens. Intelligente folk bruker ofte både ironi, dialekt og kreative vendingar for å uttrykke seg – og det kan til og med vere eit teikn på språkleg intelligens og kreativitet. Intelligens handlar ikkje om å alltid bruke «fint» eller akademisk språk, men om å tilpasse språk og uttrykk til situasjonen. fantastisk! 3
Klink Skrevet 29. april 2025 #16184 Skrevet 29. april 2025 (endret) Matas skrev (9 minutter siden): De aller fleste forstår hva hun mener og vil fram til, men konteksten blir feil når hun bruker feil ord akkurat i dette tilfellet. Det er jo ikke hun som har blitt for lav, det er hekken som har blitt for høy. Jada, det er språkpirk akkurat som når noen sier at de skal lukke opp vinduet, alle forstår det, men det er allikevel veldig feil. Jaja , men for meg oppfattes det som hakking på alt dette mennesket foretar seg. Endret 29. april 2025 av Klink 2 5
Poly Skrevet 29. april 2025 #16185 Skrevet 29. april 2025 Ja Stina, det er nok sokkene det står på om barnet er overopphetet eller ei….. 7 1
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16186 Skrevet 29. april 2025 Snakker norsk, svensk og amerikansk som om hu skulle snakka det hele livet… eller morsmål, da… Hun MÅ ut og finne på noe annet og få noe input fra mennesker. Hun blir jo bare dummere og dummere 12 3
Kokoknit Skrevet 29. april 2025 #16187 Skrevet 29. april 2025 Poly skrev (1 time siden): Ja Stina, det er nok sokkene det står på om barnet er overopphetet eller ei….. Altså, hun ranter om at hun kommer til å få kritikk av mammapolitiet fordi han ikke har sokker- men det er jo sååå varmt inne, så hun skal IKKE ha noe kritikk for det i dag. Babyen har på seg lillelam ulldress og bare føtter mens Stina står der i singlet…. Skjønner ikke at hun ikke selv ser hvor dumt dette er? Det som har vært kritisert før har jo vært at de begge har sittet på cafe med svære jakker over ullgensere mens babyen har sittet i tynt bomullstøy uten verken sokker eller teppe…. 20
Gjokstad Skrevet 29. april 2025 #16188 Skrevet 29. april 2025 Kokoknit skrev (15 minutter siden): Altså, hun ranter om at hun kommer til å få kritikk av mammapolitiet fordi han ikke har sokker- men det er jo sååå varmt inne, så hun skal IKKE ha noe kritikk for det i dag. Babyen har på seg lillelam ulldress og bare føtter mens Stina står der i singlet…. Skjønner ikke at hun ikke selv ser hvor dumt dette er? Det som har vært kritisert før har jo vært at de begge har sittet på cafe med svære jakker over ullgensere mens babyen har sittet i tynt bomullstøy uten verken sokker eller teppe…. Ja, tenkte det samme. Er vel ingen som har kritisert henne/de for at han ikke har hatt på sokker hjemme såvidt jeg har fått med meg hvertfall? 1
Klink Skrevet 29. april 2025 #16189 Skrevet 29. april 2025 Kokoknit skrev (16 minutter siden): Altså, hun ranter om at hun kommer til å få kritikk av mammapolitiet fordi han ikke har sokker- men det er jo sååå varmt inne, så hun skal IKKE ha noe kritikk for det i dag. Babyen har på seg lillelam ulldress og bare føtter mens Stina står der i singlet…. Skjønner ikke at hun ikke selv ser hvor dumt dette er? Det som har vært kritisert før har jo vært at de begge har sittet på cafe med svære jakker over ullgensere mens babyen har sittet i tynt bomullstøy uten verken sokker eller teppe…. Kan det tenkes at Stina kjenner om han er varm eller kald? 6
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16190 Skrevet 29. april 2025 Kokoknit skrev (19 minutter siden): Altså, hun ranter om at hun kommer til å få kritikk av mammapolitiet fordi han ikke har sokker- men det er jo sååå varmt inne, så hun skal IKKE ha noe kritikk for det i dag. Babyen har på seg lillelam ulldress og bare føtter mens Stina står der i singlet…. Skjønner ikke at hun ikke selv ser hvor dumt dette er? Det som har vært kritisert før har jo vært at de begge har sittet på cafe med svære jakker over ullgensere mens babyen har sittet i tynt bomullstøy uten verken sokker eller teppe…. Ja og i tillegg er hu skrekkelig lite ydmyk! «Kan dere ha litt tillit?» og «før jeg får kjeft/før folk klikker». Håper ikke hun snakker sånn til fagfolk som kommer med råd 10
Klink Skrevet 29. april 2025 #16191 Skrevet 29. april 2025 Hun sier jo i samme video at hun sjekker temperaturen og at folk kritiserer henne pga sokkene ute på restaurant og forklarer hvorfor. Det unnlates å ta med i diskusjonen her? 1 5
Klink Skrevet 29. april 2025 #16192 Skrevet 29. april 2025 Palmemor skrev (Akkurat nå): Ja og i tillegg er hu skrekkelig lite ydmyk! «Kan dere ha litt tillit?» og «før jeg får kjeft/før folk klikker». Håper ikke hun snakker sånn til fagfolk som kommer med råd Øh, hun sier som sant er. Kjeft får hun jo hele tiden for alt. 2 8
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16193 Skrevet 29. april 2025 Klink skrev (34 minutter siden): Øh, hun sier som sant er. Kjeft får hun jo hele tiden for alt. Jeg er ikke så sikker på at hun får så himla mye kjeft, men hun får nok oftere enn hun skulle ønske, kritikk. Hadde hun derimot tatt til seg noen av rådene/kritikken og/eller vært litt ydmyk så hadde hun nok ikke opplevd dette i så stor grad. F.eks. har jeg aldri sett henne legge ut meldinger av den sorten hun bedyrer å få. Hun har derimot lagt ut meldinger som gjengs nok blir oppfattet som kritikk/råd. Som hun selvsagt flyr helt i taket for. 7
Oline5 Skrevet 29. april 2025 #16194 Skrevet 29. april 2025 Klink skrev (59 minutter siden): Hun sier jo i samme video at hun sjekker temperaturen og at folk kritiserer henne pga sokkene ute på restaurant og forklarer hvorfor. Det unnlates å ta med i diskusjonen her? I dag har det vel vært så og si sommer-temperaturer. Kanskje litt forskjell på det og ute-kafé i vintermånedene? I dag er det lillelam-dress inne i 23-24 grader... På kafé var det tynn bomulldress/pysj, uten lue, sokker og teppe...hmmm, hva skal man si, litt bakvendt-land kanskje? Egentlig burde jeg ikke kommentere, for jeg er ganske sikker på at det er akkurat det Stina vil oppnå. Da kan hun liksom bevise hvor ille mamma-politiet er. Snappene hennes forsvinner jo, så da finnes det jo ikke noe å "ta henne på". Tilbake sitter vi som noen "sure, bitre kjerringer". Bare synd vi lønner henne med millioner i samme slengen 🥴 8 11
Klink Skrevet 29. april 2025 #16195 Skrevet 29. april 2025 Oline5 skrev (1 minutt siden): I dag har det vel vært så og si sommer-temperaturer. Kanskje litt forskjell på det og ute-kafé i vintermånedene? I dag er det lillelam-dress inne i 23-24 grader... På kafé var det tynn bomulldress/pysj, uten lue, sokker og teppe...hmmm, hva skal man si, litt bakvendt-land kanskje? Egentlig burde jeg ikke kommentere, for jeg er ganske sikker på at det er akkurat det Stina vil oppnå. Da kan hun liksom bevise hvor ille mamma-politiet er. Snappene hennes forsvinner jo, så da finnes det jo ikke noe å "ta henne på". Tilbake sitter vi som noen "sure, bitre kjerringer". Bare synd vi lønner henne med millioner i samme slengen 🥴 Hun forklarte hvorfor hun ikke hadde sokker på i de tilfellene før i år var det jeg mente. 1
Vinnanna15 Skrevet 29. april 2025 #16196 Skrevet 29. april 2025 Klink skrev (51 minutter siden): Hun forklarte hvorfor hun ikke hadde sokker på i de tilfellene før i år var det jeg mente. Ingen som blir overoppheta av et par sokker i Februar/Mars i Norge! 9 2
Klink Skrevet 30. april 2025 #16197 Skrevet 30. april 2025 (endret) Vinnanna15 skrev (6 timer siden): Ingen som blir overoppheta av et par sokker i Februar/Mars i Norge! Dersom han ble varm i vinterposen så var det lurt å ta av han litt for å få kjølt han ned. Og inne i dag så hadde han jo på seg en lillelamdress og den kan han jo bli varm i inne. Endret 30. april 2025 av Klink 1
Pigaloppa Skrevet 30. april 2025 #16198 Skrevet 30. april 2025 Klink skrev (12 timer siden): Jaja , men for meg oppfattes det som hakking på alt dette mennesket foretar seg. Enig med deg. 1
Dojakitty Skrevet 30. april 2025 #16199 Skrevet 30. april 2025 Klink skrev (12 timer siden): Den mensa/iq uttalelsen hennes brukes for alt det er verdt og deretter litt til forstår jeg. Ja du syns ikke folk skal holdes ansvarlig for det de sier du kanskje? Eller bare ikke Stina? 4
Dojakitty Skrevet 30. april 2025 #16200 Skrevet 30. april 2025 Klink skrev (10 timer siden): Øh, hun sier som sant er. Kjeft får hun jo hele tiden for alt. Hvordan vet du om hun får kjeft eller bare sier at hun får det? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå