Aragon Skrevet 28. april 2025 #16161 Skrevet 28. april 2025 Leoline skrev (1 time siden): Jeg har prøvd å få sånne påskeliljer som Stina kastet til å komme tilbake, det gjør de ikke, vet om mange som ikke lykkes med det. De løkene du har hatt i 3 generasjoner er det en helt annen kvalitet på. Vi kjøper påskeliljer på vanlig matbutikk, og etter påska setter vi de i jorda. De kommer alltid opp igjen, år etter år. Blir flere med tiden, så mye påskeliljer i hagen. Men tror kanskje noen setter de for dypt. Kan være det som har vært problemet? Stina kaster de for hun gidder ikke prøve. Ærlig sak at en ikke gidder, men det har ingenting med kvalitet på løken. Hun er dronningen av bruk og kast . Kaster knoller til georginer hvert år også. 16
Lilleiskaffe Skrevet 28. april 2025 #16162 Skrevet 28. april 2025 Jeg er helt enig i at den snakkingen/filmingen Stina gjør mens hun kjører bil er ekstremt unødvendig og det burde hun slutte med asap. En ting er å svare i telefonen, det kan være viktig og dessuten ser man fremdeles på trafikken, det er ikke et kamera som tar fokuset vekk fra trafikken, men det å filme til Snapchat samtidig som man kjører er rett og slett unødvendig. Det er ikke noe man MÅ gjøre. Veldig uansvarlig og unødvendig. Det er fort gjort å da se på det kameraet, man blir mindre bevist i trafikken. Det er farlig, og det går bra helt til det plutselig ikke går bra.. 10
Aragon Skrevet 28. april 2025 #16163 Skrevet 28. april 2025 Jeg synes det er spesielt at flere synes hun er så flink med hage og blomster. Hun sår ikke mye, kjøper det meste ferdig,planter i potter og kaster flerårige planter hvert år, for å kjøpe samme året etter. De kaster til og med jorda , og kjøper ny 🙈 Greit å kjøpe jord altså, men hvis man er flink med hage og blomster regner jeg det som en selvfølge å ikke bare kjøpe plante jord ny hvert år fordi man ser på jorda fra året før som søppel. De kaster alt over rekkverket , bare for å bli kvitt det. Hagen er i stor grad ferdig fra før, og PF har stått for klipping. Tenker mange kan sies å være flinke med blomster og hage hvis vi skal ha disse som utgangspunkt . 15 1
oss-to Skrevet 28. april 2025 #16164 Skrevet 28. april 2025 Aragon skrev (36 minutter siden): Jeg synes det er spesielt at flere synes hun er så flink med hage og blomster. Hun sår ikke mye, kjøper det meste ferdig,planter i potter og kaster flerårige planter hvert år, for å kjøpe samme året etter. De kaster til og med jorda , og kjøper ny 🙈 Greit å kjøpe jord altså, men hvis man er flink med hage og blomster regner jeg det som en selvfølge å ikke bare kjøpe plante jord ny hvert år fordi man ser på jorda fra året før som søppel. De kaster alt over rekkverket , bare for å bli kvitt det. Hagen er i stor grad ferdig fra før, og PF har stått for klipping. Tenker mange kan sies å være flinke med blomster og hage hvis vi skal ha disse som utgangspunkt . Det eine utelet truleg ikkje det andre. Det kjem vel an på kva ståsted du kjem frå. Og det er jo mange som er flinke med hage, det veit vi som tek livet av alt av levandes plantar. 2
Leoline Skrevet 28. april 2025 #16165 Skrevet 28. april 2025 Aragon skrev (2 timer siden): Vi kjøper påskeliljer på vanlig matbutikk, og etter påska setter vi de i jorda. De kommer alltid opp igjen, år etter år. Blir flere med tiden, så mye påskeliljer i hagen. Men tror kanskje noen setter de for dypt. Kan være det som har vært problemet? Stina kaster de for hun gidder ikke prøve. Ærlig sak at en ikke gidder, men det har ingenting med kvalitet på løken. Hun er dronningen av bruk og kast . Kaster knoller til georginer hvert år også. Ok, da er jeg og Stina dronninger av bruk og kast begge to. 2
Vinnanna15 Skrevet 29. april 2025 #16166 Skrevet 29. april 2025 Hun sa det så fint selv i dag; "Jeg har blitt for kort." 🙈😂 11
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16167 Skrevet 29. april 2025 Vinnanna15 skrev (1 time siden): Hun sa det så fint selv i dag; "Jeg har blitt for kort." 🙈😂 Hahahaha! Jeg orker ikke det mensamennesket der 😅 6 3
Leoline Skrevet 29. april 2025 #16168 Skrevet 29. april 2025 Vinnanna15 skrev (3 timer siden): Hun sa det så fint selv i dag; "Jeg har blitt for kort." 🙈😂 Det var ikke det hun sa, hun sa jeg er for lav til å klippe den høye hekken. Får da være måte på å vri å vrenge på alt hun sier. 1 7
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16169 Skrevet 29. april 2025 Leoline skrev (11 minutter siden): Det var ikke det hun sa, hun sa jeg er for lav til å klippe den høye hekken. Får da være måte på å vri å vrenge på alt hun sier. Ja, hun sa det først. Og så sa hun «jeg har rett og slett blitt for lav». Det er ikke å vrenge på noe. Det er fakta 14
Vinnanna15 Skrevet 29. april 2025 #16170 Skrevet 29. april 2025 Leoline skrev (21 minutter siden): Det var ikke det hun sa, hun sa jeg er for lav til å klippe den høye hekken. Får da være måte på å vri å vrenge på alt hun sier. Beklager. Hun har blitt for lav,ikke for kort😅 1
oss-to Skrevet 29. april 2025 #16171 Skrevet 29. april 2025 (endret) Palmemor skrev (3 timer siden): Ja, hun sa det først. Og så sa hun «jeg har rett og slett blitt for lav». Det er ikke å vrenge på noe. Det er fakta Fakta er vel at ho sa . "Jeg har rett og slett blitt for lav, den hekken har blitt så innmari stor" men klart mykje meir morosamt om ein tek det heilt ut av kontekst, i tillegg bytter ut ord😅. Og fakta er sannheita blir vrengt. Endret 29. april 2025 av oss-to 1 4
Isola2 Skrevet 29. april 2025 #16172 Skrevet 29. april 2025 Aragon skrev (På 28.4.2025 den 16.32): Jeg synes det er spesielt at flere synes hun er så flink med hage og blomster. Hun sår ikke mye, kjøper det meste ferdig,planter i potter og kaster flerårige planter hvert år, for å kjøpe samme året etter. De kaster til og med jorda , og kjøper ny 🙈 Greit å kjøpe jord altså, men hvis man er flink med hage og blomster regner jeg det som en selvfølge å ikke bare kjøpe plante jord ny hvert år fordi man ser på jorda fra året før som søppel. De kaster alt over rekkverket , bare for å bli kvitt det. Hagen er i stor grad ferdig fra før, og PF har stått for klipping. Tenker mange kan sies å være flinke med blomster og hage hvis vi skal ha disse som utgangspunkt . Hun er flink til og har anledning til å bruke MASSE penger på blomster og planter hvert år, men synes det blir litt feil når hun kaster såpass mye og ikke gidder ta vare på det. 3
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16173 Skrevet 29. april 2025 oss-to skrev (7 minutter siden): Fakta er vel at ho sa . "Jeg har rett og slett blitt for lav, den hekken har blitt så innmari stor" men klart mykje meir morosamt om ein tek det heilt ut av kontekst, i tillegg bytter ut ord😅. Og fakta er sannheita blir vrengt. Hun sa jo «jeg har rett og slett blitt for lav»? Jeg har ikke bytta ut noen ord. Ja, hun sa etterpå at hekken har blitt stor, men hun sa «jeg har rett og slett blitt for lav». Uansett hvilken kontekst man tar det fra er det feil måte å uttale seg på. Såpass krav burde man ha til noen som har høy nok iq til å være mensamedlem 4
Klink Skrevet 29. april 2025 #16174 Skrevet 29. april 2025 oss-to skrev (17 minutter siden): Fakta er vel at ho sa . "Jeg har rett og slett blitt for lav, den hekken har blitt så innmari stor" men klart mykje meir morosamt om ein tek det heilt ut av kontekst, i tillegg bytter ut ord😅. Og fakta er sannheita blir vrengt. Akkurat det jeg hadde tenkt å skrive. Hun sier jo at hun har blitt for lav for å klippe hekken fordi den har vokst seg så høy. 2 1
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16175 Skrevet 29. april 2025 Klink skrev (Akkurat nå): Akkurat det jeg hadde tenkt å skrive. Hun sier jo at hun har blitt for lav for å klippe hekken fordi den har vokst seg så høy. Hun har jo ikke BLITT for lav! Hun ER for lav fordi hekken har vokst seg høy 8
Klink Skrevet 29. april 2025 #16176 Skrevet 29. april 2025 Palmemor skrev (9 minutter siden): Hun sa jo «jeg har rett og slett blitt for lav»? Jeg har ikke bytta ut noen ord. Ja, hun sa etterpå at hekken har blitt stor, men hun sa «jeg har rett og slett blitt for lav». Uansett hvilken kontekst man tar det fra er det feil måte å uttale seg på. Såpass krav burde man ha til noen som har høy nok iq til å være mensamedlem Jeg forsto i alle fall godt hva hun mente. 4
Klink Skrevet 29. april 2025 #16177 Skrevet 29. april 2025 Palmemor skrev (Akkurat nå): Hun har jo ikke BLITT for lav! Hun ER for lav fordi hekken har vokst seg høy Ja, hun sa ett ord «feil» 2
Palmemor Skrevet 29. april 2025 #16178 Skrevet 29. april 2025 Klink skrev (3 minutter siden): Jeg forsto i alle fall godt hva hun mente. Jeg og skjønte det. Men det er likevel morsomt at hun som har så latterlig høy iq ikke kan formulere seg riktig 5 10
Klink Skrevet 29. april 2025 #16179 Skrevet 29. april 2025 Palmemor skrev (Akkurat nå): Jeg og skjønte det. Men det er likevel morsomt at hun som har så latterlig høy iq ikke kan formulere seg riktig Den mensa/iq uttalelsen hennes brukes for alt det er verdt og deretter litt til forstår jeg. 1 4
oss-to Skrevet 29. april 2025 #16180 Skrevet 29. april 2025 (endret) Palmemor skrev (24 minutter siden): Hun sa jo «jeg har rett og slett blitt for lav»? Jeg har ikke bytta ut noen ord. Ja, hun sa etterpå at hekken har blitt stor, men hun sa «jeg har rett og slett blitt for lav». Uansett hvilken kontekst man tar det fra er det feil måte å uttale seg på. Såpass krav burde man ha til noen som har høy nok iq til å være mensamedlem Syntes dette vart morosamt og måtte spørre chatgpt om påstanden din. Her er svaret. Kan ein som er mensamedlem seie eg er blitt for kort for hekken, den er blitt so innmari stor. Ja, ein Mensa-medlem kan heilt klart seie noko slikt! Det å vere medlem i Mensa betyr at ein har ein IQ blant dei 2 % høgaste, men det seier ikkje noko om språkstil, dialekt, humor eller uttrykksmåtar. Setninga du nemner – «eg er blitt for kort for hekken, den er blitt so innmari stor» – er eit fargerikt, kanskje litt humoristisk eller folkeleg uttrykk, men på ingen måte uforenleg med høg intelligens. Intelligente folk bruker ofte både ironi, dialekt og kreative vendingar for å uttrykke seg – og det kan til og med vere eit teikn på språkleg intelligens og kreativitet. Intelligens handlar ikkje om å alltid bruke «fint» eller akademisk språk, men om å tilpasse språk og uttrykk til situasjonen. Endret 29. april 2025 av oss-to 2 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå