Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

NoaideBiehtar skrev (9 timer siden):

Det er jo brystvegring selv om det er foreldrenes handlinger som har ført til denne vegringen og sugeforvirringen. Rådene er jo de samme. 

For det første, dere kan ikke anta at Ammehjelpen sitter og følger med på diverse influensere nei og hvordan de mater barnet sitt. Hadde det ikke vært for denne tråden hadde jeg aldri hørt om Stina og hadde sikkert scrollet forbi den artikkelen i VG også for dæven så uinteressant innhold... 

For det andre må ammehjelpen være uhyre forsiktige med hvordan de uttaler seg om diverse influensere, de skal ikke starte noen ordkrig i media. Da er det bedre at de behandler alle likt, og gjør det de er ment å gjøre - spre informasjon og veilede. Når VG tar kontakt må de selvfølgelig benytte anledningen til å komme med nøytral kunnskap og informasjon. Forventer du at en frivillig organisasjon skal si "åh, hun der Stina? Nei da gidder vi ikke, vi gir bare råd til de vi mener gjør alt riktig vi."? 

Det er jo sånne som Stina og hennes målgruppe som trenger veiledning aller, aller mest. I en medieartikkel må de bare forholde seg mest mulig nøytrale og komme med kunnskapsbasert informasjon, så får det være opp til mor om hun vil oppsøke individuell veiledning. 

Du har veldig rett her, lot meg bare provosere så veldig av Stina..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oss-to skrev (4 minutter siden):

Mange barn starter livet med å få flaske og med arbeid greier mor amminga fordi. Det er umogeleg utifrå det som er gitt oss på snap å låse dette som sannheit. Sannheita er at vi ikkje veit. 

Det vi vet er at han fikk flaske på sykehuset, at Stina sov 8 timer hver natt de første ukene (han fikk da flaske av far) og at hun pumper og far gir på flaske når hun ikke er hjemme/opptatt med andre ting. Det vi vet er at hun har sagt at hun ikke skal endre på ting fordi hun har fått barn. 

Så kan man jo synse og tro i vilden sky utover det, men her forholder jeg meg faktisk til det som blir sagt av Stina selv. Det er ikke noe jeg finner på. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (8 minutter siden):

Det vi vet er at han fikk flaske på sykehuset, at Stina sov 8 timer hver natt de første ukene (han fikk da flaske av far) og at hun pumper og far gir på flaske når hun ikke er hjemme/opptatt med andre ting. Det vi vet er at hun har sagt at hun ikke skal endre på ting fordi hun har fått barn. 

Så kan man jo synse og tro i vilden sky utover det, men her forholder jeg meg faktisk til det som blir sagt av Stina selv. Det er ikke noe jeg finner på. 

Men det er jo ikkje desse komentarane eg bestrider😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (3 minutter siden):

Men det er jo ikkje desse komentarane eg bestrider😅

Nei vel, da har jeg misforstått hva du vil frem til med å mene at jeg har fasiten på alt. Men det er greit det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (35 minutter siden):

Mange barn starter livet med å få flaske og med arbeid greier mor amminga fordi. Det er umogeleg utifrå det som er gitt oss på snap å låse dette som sannheit. Sannheita er at vi ikkje veit. 

Er det virkelig mange som begynner på flaske og så går over til amming? Hvor har du det i fra?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (4 minutter siden):

Er det virkelig mange som begynner på flaske og så går over til amming? Hvor har du det i fra?

Jeg vet ikke hvor mange det er, men ved problemer med å suge eller annet så må man jo gi flaske da. Jeg måtte gi flaske på grunn av gulsott på sykehuset og ammingen ble vel etablert etter det likevel. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor mange det er, men ved problemer med å suge eller annet så må man jo gi flaske da. Jeg måtte gi flaske på grunn av gulsott på sykehuset og ammingen ble vel etablert etter det likevel. 

Det vanlige når det er problemer helt i starten er å gi fra kopp eller sprøyte.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (4 minutter siden):

Stemmer det. De anbefaler ikke å gi flaske dersom målet er fullamming. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 minutter siden):

Nei, man må absolutt ikke, og bør jo ikke  bruke flaske. Hvor har du det fra da? Trodde sykehus ikke bruker  flaske når man skal amme.... Mitt barn fikk fra kopp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå er jeg drit dehydrert kjenner jeg... " Akkurat fått i seg 1 liter væske på cafe 😆 Hun sier så mye rart... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (19 minutter siden):

Nei, man må absolutt ikke, og bør jo ikke  bruke flaske. Hvor har du det fra da? Trodde sykehus ikke bruker  flaske når man skal amme.... Mitt barn fikk fra kopp. 

Trodde jeg og. Som nevnt tidligere fikk mitt barn bankmelk fra kopp på SiV for maaaange herrens år siden

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (30 minutter siden):

Det er helt riktig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (33 minutter siden):

Ja vi prøvde, men det gikk best fra flaske. Og ammingen gikk greit likevel var poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (20 minutter siden):

Ja vi prøvde, men det gikk best fra flaske. Og ammingen gikk greit likevel var poenget. 

Dermed tror jeg ikke det er MANGE som starter med flaske, det var mitt poeng. Og som du skrev over her, : når det er problemer med suge eller annet så må man gi flaske da. Nei, det MÅ man ikke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Dermed tror jeg ikke det er MANGE som starter med flaske, det var mitt poeng. Og som du skrev over her, : når det er problemer med suge eller annet så må man gi flaske da. Nei, det MÅ man ikke. 

Sorry, det var eg som drog inn ordet mange. Skjønnar det vart vanskeleg. Sjå bort i frå det ordet. Kunne stått det er , det er fleire, det er nokre men poenget er at dei får til amminga etterkvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bibbi_ skrev (31 minutter siden):

Nei, men det er ofte det , det ender med er min erfaring. 
Selvfølgelig gjelder ikke det alle, men det gjelder for de i min barselgruppe x3

Men ja det jeg skrev var upresist for man prøver gjerne med kopp og anbefales også å ikke begynne med smokk nettopp på grunn av suge forvirring. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å si " tryne" til babyen er ikke slemt- men alle andre er slemme? Enten er hun litt paranoid eller så har hun null selvinnsikt.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sussih skrev (1 minutt siden):

Så å si " tryne" til babyen er ikke slemt- men alle andre er slemme? Enten er hun litt paranoid eller så har hun null selvinnsikt.  

Null selvinnsikt 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen andre som kunne sagt jeg har en kvise midt i tryne, eller han slo meg midt i trynet eller jeg tryna foreksempel? 
Dette mener jeg blir bare tullekritikk. 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...