Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
oss-to skrev (32 minutter siden):

No veit jo du kva du har skrevet. Og eg meinte ikkje at du hadde sendt melding. Men det som er meint som eit godt råd treng ikkje være det, når mottakaren oppfattar det annaleis. Var litt av poenget mitt.

Ja, jeg skjønte hva du mente. Jeg mente bare å poengtere at jeg ikke tror noen har vært så krass og ufyselig som hun skal ha det til. Hun har jo en latterlig lav tåleevne til å leve av å dele livet sitt, og er mer krenkbar enn noen jeg har sett 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt at halvannet år med ufrivillig barnløshet er over, siden det er hundre tusen prosent verdt det. Mensaklubben er nok stolt

• Liker 14
Skrevet
Dojakitty skrev (17 timer siden):

Også må jeg bare si jeg syns det er VELDIG merkelig av VG å skrive at de har snakket med ammehjelpen osv og de kaller dette brystvegring. 
Vi som har fulgt dette sirkuset siden dag1 vet at Stina og mannen har gitt barnet flaske allerede på føden,at mor har sovet 8+ timer på natta de første ukene, at flaske og flaskesterilisatore (2STK!!!!) var kjøpt inn ca sekundet barnet ble født. 
Det var hele tiden åpenbart en plan å gi barnet flaske. 
Vi vet også at det å gi et nyfødt barn flaske kan skape suge forvirring. Siden jeg vet dette så regner jeg med de på føden vet dette også ammehjelpen. 
Så hvorfor legges skylden på barnet i denne artikkelen?! Å kaller det «brystvegring»? 

Jeg bare spør. 

Det er jo brystvegring selv om det er foreldrenes handlinger som har ført til denne vegringen og sugeforvirringen. Rådene er jo de samme. 

Marlenene skrev (15 timer siden):

Argh. Nå er jeg sånn ordentlig provosert!

En ting er VG, og måten de fremstiller saken. Mens vi sitter her å har et helt annet inntrykk som @Dojakittyskriver. Men at AMMEHJELPEN deler artikkelen... jeg skrev at jeg synes det er kjipt at de deler saken mtp alt det som Stina presterer å gjøre, si og mene om og til sønnen sin. Ble jo halshugget av et annet menneske og ammehjelpen kommenterte at de kun besvarer det vg spør om, når det er en mor som forteller om utfordringene sine. Nei nei nei ammehjelpen, hele den artikkelen handler om INFLUENCER Stina Bakken, som tjener seg søkkrik på sympatiklikk og eksponering av det stakkars barnet sitt. Jeg er så sint. 

vesp skrev (14 timer siden):

Jeg reagerte også på at ammehjelpen valgte å kommentere saken. Det syns jeg de kunne spart seg for.

For det første, dere kan ikke anta at Ammehjelpen sitter og følger med på diverse influensere nei og hvordan de mater barnet sitt. Hadde det ikke vært for denne tråden hadde jeg aldri hørt om Stina og hadde sikkert scrollet forbi den artikkelen i VG også for dæven så uinteressant innhold... 

For det andre må ammehjelpen være uhyre forsiktige med hvordan de uttaler seg om diverse influensere, de skal ikke starte noen ordkrig i media. Da er det bedre at de behandler alle likt, og gjør det de er ment å gjøre - spre informasjon og veilede. Når VG tar kontakt må de selvfølgelig benytte anledningen til å komme med nøytral kunnskap og informasjon. Forventer du at en frivillig organisasjon skal si "åh, hun der Stina? Nei da gidder vi ikke, vi gir bare råd til de vi mener gjør alt riktig vi."? 

Det er jo sånne som Stina og hennes målgruppe som trenger veiledning aller, aller mest. I en medieartikkel må de bare forholde seg mest mulig nøytrale og komme med kunnskapsbasert informasjon, så får det være opp til mor om hun vil oppsøke individuell veiledning. 

• Liker 5
  • Nyttig 16
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (3 timer siden):

Det er jo brystvegring selv om det er foreldrenes handlinger som har ført til denne vegringen og sugeforvirringen. Rådene er jo de samme. 

For det første, dere kan ikke anta at Ammehjelpen sitter og følger med på diverse influensere nei og hvordan de mater barnet sitt. Hadde det ikke vært for denne tråden hadde jeg aldri hørt om Stina og hadde sikkert scrollet forbi den artikkelen i VG også for dæven så uinteressant innhold... 

For det andre må ammehjelpen være uhyre forsiktige med hvordan de uttaler seg om diverse influensere, de skal ikke starte noen ordkrig i media. Da er det bedre at de behandler alle likt, og gjør det de er ment å gjøre - spre informasjon og veilede. Når VG tar kontakt må de selvfølgelig benytte anledningen til å komme med nøytral kunnskap og informasjon. Forventer du at en frivillig organisasjon skal si "åh, hun der Stina? Nei da gidder vi ikke, vi gir bare råd til de vi mener gjør alt riktig vi."? 

Det er jo sånne som Stina og hennes målgruppe som trenger veiledning aller, aller mest. I en medieartikkel må de bare forholde seg mest mulig nøytrale og komme med kunnskapsbasert informasjon, så får det være opp til mor om hun vil oppsøke individuell veiledning. 

Joda, jeg ser det såklart fra begge sider her og du har jo et poeng.

Skrevet
IDGAF skrev (23 timer siden):

Tror hun dette er sjokkerende, hvordan hadde hun trodd det skulle være å ha baby? Jeg har ikke hatt en hel natts søvn siden jeg var gravid med førstemann i 2021 😂 Slik er jo mammalivet for de fleste av oss 😅

Er dette en konkurranse? Hvis dette er tilfelle så har ikke jeg hatt en hel natts søvn siden våren 1994...

• Liker 3
Skrevet
Trulsa skrev (14 minutter siden):

Er dette en konkurranse? Hvis dette er tilfelle så har ikke jeg hatt en hel natts søvn siden våren 1994...

Det er ingen konkurranse, men å gå ut i VG og si at man ikke har hatt en hel natts søvn siden man var høygravid når ungen er 5 mnd gammel er 1) ræva journalistikk, og 2) ikke så rart, eller?

• Liker 12
  • Nyttig 9
Gjest Sur sitron
Skrevet
Palmemor skrev (5 minutter siden):

Det er ingen konkurranse, men å gå ut i VG og si at man ikke har hatt en hel natts søvn siden man var høygravid når ungen er 5 mnd gammel er 1) ræva journalistikk, og 2) ikke så rart, eller?

Har VG virkelig kontaktet henne for å få et intervju om ammeproblemer og manglende søvn hos foreldre til en  mnd gammel baby? 

Det er jo komisk. 

Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (4 minutter siden):

Har VG virkelig kontaktet henne for å få et intervju om ammeproblemer og manglende søvn hos foreldre til en  mnd gammel baby? 

Det er jo komisk. 

Ja, åpenbart

Stina Bakken om ammeproblem: – Sårt og tabu

"– Altså, jeg har ikke hatt en hel natts søvn siden jeg gikk høygravid. Jeg føler jeg må forklare og forsvare meg hele tiden."

Joda, det har du. Rett etter fødsel faktisk. Ikke rart ungen ikke vil ha pupp

Endret av Palmemor
  • Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (På 24.4.2025 den 12.32):

Det er ett halvt år, det. Det er ikke akkurat noe å skrike om.... Eldste min er 21 og jeg kan vel telle på to hender hvor ofte jeg har fått en hel natt søvn, uforstyrrende, på den tida. Men selv som 19 år gammel førstegangsmor uten tilgang på annet enn en BOK om graviditet og spedbarnstid, så skjønte jeg at en hel natt søvn var bare ett vagt minne da mitt barn kom til verden. 

Til å ha ett så etterlengtet og ønsket barn, så har de elendig peiling

Palmemor skrev (16 timer siden):

Hun legger veldig sjeldent ut disse kommentarerne hun får. Om de er så grusomme som hun skal ha det til så får hun belyse det da? Tror ikke ett sekund på at noen har skrevet til henne å sagt at hun er en dårlig mor 

Palmemor skrev (1 time siden):

Ja, åpenbart

Stina Bakken om ammeproblem: – Sårt og tabu

"– Altså, jeg har ikke hatt en hel natts søvn siden jeg gikk høygravid. Jeg føler jeg må forklare og forsvare meg hele tiden."

Joda, det har du. Rett etter fødsel faktisk. Ikke rart ungen ikke vil ha pupp

Det er imponerandes korleis du har svaret på alt!  Det var jo deg VG skulle ha ringt.

Endret av oss-to
  • Liker 1
Skrevet
oss-to skrev (45 minutter siden):

Det er imponerandes korleis du har svaret på alt!  Det var jo deg VG skulle ha ringt.

Unnskyld, men hvem våkna og beit deg i leggen? 

Slutt å forsvar denne galskapen di legger frem som en sannhet. Det er ikke sunt!

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (25 minutter siden):

Unnskyld, men hvem våkna og beit deg i leggen? 

Slutt å forsvar denne galskapen di legger frem som en sannhet. Det er ikke sunt!

Kvar i mine innlegg ser du forsvar. Det er forskjell på å prøve være objektiv, belyse frå fleire kantar en å sitte å fabrikere fakta. Influenseverda er so mykje negativt at ein treng ikkje fabrikere eller være ondaskapsfull for å få fram poeng.

Endret av oss-to
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (2 timer siden):

Det er jo komisk. 

Eller er journalisten venn av Stina og  PF? 🤔

• Liker 12
Skrevet
Sommer48 skrev (6 minutter siden):

Eller er journalisten venn av Stina og  PF? 🤔

Er slik mange journalister jobbar no. Sitter på forskjellige Some platformar, trålar etter saker som kan gje klikk. Pressa er jo like avhengig av klikk som influensarane. Truleg difor dei stillar få kritiske spørsmål.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (43 minutter siden):

Kvar i mine innlegg ser du forsvar. Det er forskjell på å prøve være objektiv, belyse frå fleire kantar en å sitte å fabrikere fakta. Influenseverda er so mykje negativt at ein treng ikkje fabrikere eller være ondaskapsfull for å få fram poeng.

Jeg er ikke ondskapsfull fordi jeg er ærlig 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke ondskapsfull fordi jeg er ærlig 

Ondskapsfull er kanskje ikkje riktig ord. Men at ein låser seg til ein sannheit viser at det manglar på fleksibilitet og rausheit. I mitt innlegg er det kommentarar eg kommenterar, og ikkje personar/deg som person. Det er ikkje ærligheit men ditt syn du pressenterar, det er det stor forskjell på.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (6 minutter siden):

Ondskapsfull er kanskje ikkje riktig ord. Men at ein låser seg til ein sannheit viser at det manglar på fleksibilitet og rausheit. I mitt innlegg er det kommentarar eg kommenterar, og ikkje personar/deg som person. Det er ikkje ærligheit men ditt syn du pressenterar, det er det stor forskjell på.

Mener du her at du ikke kommenterer brukere her inne? Vet ikke om jeg forstår riktig hva du mener. 

• Liker 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Mener du her at du ikke kommenterer brukere her inne? Vet ikke om jeg forstår riktig hva du mener. 

Døme nå det blir kommentert : -det ikke er rart ungen ikke  vil ha pupp.

Kommentaren er ondskapsfull . Ikkje den som skriv det. 

Skrevet
oss-to skrev (4 minutter siden):

Er det en ondskapsfull kommentar? Det er jo ren fakta. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (7 minutter siden):

Men det er jo sant? Han starta livet med å få flaske. Da er det klart han ikke _gidder_ å jobbe for maten. Det er jo ekstremt slitsomt for babyer å die om de vet det kommer raskt fra flaske. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (Akkurat nå):

Men det er jo sant? Han starta livet med å få flaske. Da er det klart han ikke _gidder_ å jobbe for maten. Det er jo ekstremt slitsomt for babyer å die om de vet det kommer raskt fra flaske. 

Mange barn starter livet med å få flaske og med arbeid greier mor amminga fordi. Det er umogeleg utifrå det som er gitt oss på snap å låse dette som sannheit. Sannheita er at vi ikkje veit. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...