Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
IDGAF skrev (14 minutter siden):

Tror hun dette er sjokkerende, hvordan hadde hun trodd det skulle være å ha baby? Jeg har ikke hatt en hel natts søvn siden jeg var gravid med førstemann i 2021 😂 Slik er jo mammalivet for de fleste av oss 😅

Det er ett halvt år, det. Det er ikke akkurat noe å skrike om.... Eldste min er 21 og jeg kan vel telle på to hender hvor ofte jeg har fått en hel natt søvn, uforstyrrende, på den tida. Men selv som 19 år gammel førstegangsmor uten tilgang på annet enn en BOK om graviditet og spedbarnstid, så skjønte jeg at en hel natt søvn var bare ett vagt minne da mitt barn kom til verden. 

Til å ha ett så etterlengtet og ønsket barn, så har de elendig peiling

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Palmemor skrev (50 minutter siden):

Åja, det som for oss andre er ett halvt døgn! 😂

Hun sier jo 7.30 er midt på natta også da så det er jo ikke helt tipptopptommelopp sånn sett 

• Liker 13
Skrevet

Også må jeg bare si jeg syns det er VELDIG merkelig av VG å skrive at de har snakket med ammehjelpen osv og de kaller dette brystvegring. 
Vi som har fulgt dette sirkuset siden dag1 vet at Stina og mannen har gitt barnet flaske allerede på føden,at mor har sovet 8+ timer på natta de første ukene, at flaske og flaskesterilisatore (2STK!!!!) var kjøpt inn ca sekundet barnet ble født. 
Det var hele tiden åpenbart en plan å gi barnet flaske. 
Vi vet også at det å gi et nyfødt barn flaske kan skape suge forvirring. Siden jeg vet dette så regner jeg med de på føden vet dette også ammehjelpen. 
Så hvorfor legges skylden på barnet i denne artikkelen?! Å kaller det «brystvegring»? 

Jeg bare spør. 

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet

Argh. Nå er jeg sånn ordentlig provosert!

En ting er VG, og måten de fremstiller saken. Mens vi sitter her å har et helt annet inntrykk som @Dojakittyskriver. Men at AMMEHJELPEN deler artikkelen... jeg skrev at jeg synes det er kjipt at de deler saken mtp alt det som Stina presterer å gjøre, si og mene om og til sønnen sin. Ble jo halshugget av et annet menneske og ammehjelpen kommenterte at de kun besvarer det vg spør om, når det er en mor som forteller om utfordringene sine. Nei nei nei ammehjelpen, hele den artikkelen handler om INFLUENCER Stina Bakken, som tjener seg søkkrik på sympatiklikk og eksponering av det stakkars barnet sitt. Jeg er så sint. 

• Liker 18
  • Nyttig 11
Skrevet
Marlenene skrev (22 minutter siden):

En ting er VG, og måten de fremstiller saken. Mens vi sitter her å har et helt annet inntrykk som @Dojakittyskriver. Men at AMMEHJELPEN deler artikkelen... jeg skrev at jeg synes det er kjipt at de deler saken mtp alt det som Stina presterer å gjøre, si og mene om og til sønnen sin. Ble jo halshugget av et annet menneske og ammehjelpen kommenterte at de kun besvarer det vg spør om, når det er en mor som forteller om utfordringene sine. Nei nei nei ammehjelpen, hele den artikkelen handler om INFLUENCER Stina Bakken, som tjener seg søkkrik på sympatiklikk og eksponering av det stakkars barnet sitt. Jeg er så sint. 

Jeg reagerte litt på dette jeg også 🫢 syntes ikke det var innafor 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Marlenene skrev (58 minutter siden):

Jeg reagerte også på at ammehjelpen valgte å kommentere saken. Det syns jeg de kunne spart seg for.

• Liker 5
Skrevet

Ammehjelpen er avhengig av å få ut informasjon, klart dei svarar når VG ringer. Dei seier jo generell informasjon i artikkelen. Synest det er vel hardt å ta dei for det. 

Ang influensaren og amming veit vi jo eigentleg svært lite. Sjølv om folk her har bastante meiningar, har vi aldri sett influensaren amme.Det kan være haugevis av forklaringar om kvifor ho ikkje har mestra amminga. Ja , vi har høyrt prat og sett flaskekoking ,men dette er vel ikkje nok for eit heilheitsbilete.

Synast det var flott kommentert av ammehjelpen. Søk proffesjonell hjelp og ha tolmodighet. 

Eg kunne tenkt meg å vist kven som kontaktar kven når avisene er talerøyr for influensarane.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner.

Måne, admin. 

• Liker 1
Gjest Glufseguri
Skrevet

Kudos til de som i det minste forsøkte å nyansere opphavet til kritikken i VG sitt FB kommentarfelt..

Selvsagt en Stina-minion som ikke skjønte noe da😏

Skrevet
Glufseguri skrev (28 minutter siden):

Kudos til de som i det minste forsøkte å nyansere opphavet til kritikken i VG sitt FB kommentarfelt..

Selvsagt en Stina-minion som ikke skjønte noe da😏

Ser bare én kommentar der som er saklig 🤦‍♀️ alt annet er "fy mammapolitiet" eller "influencere er ikke egnet som mødre". Er det kanskje i noen andre kommentarfelt? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg blir altså så irritert over folk som får helt normal og legitim kritikk eller bare råd og tips og så er det med en gang sutring og roping over at man er utsatt for MAMMAPOLITI og da er alle automatisk på den personens side for alle ytringer om noens foreldrerolle (basert på deres egen overdeling i dette tilfellet!) er jo kun HAT.

Sikker på at en influencer kunne slått ungene sine og så fått oppslag i VG om at barnevernet er så jævli MAMMAPOLITI og stakkars dem. Så jo mediers vinkling av SE-saken. Ikke et ord der om at hun reiste fra sin lille baby for å dra på ferie til Ibiza, der var det kun at HATERE meldte til barnevernet fordi ditt og datt av helt irrelevante greier. Hvorfor er mediene så ufattelig lite kritiske med en gang det skal skrives noe om en influencer?

Endret av SoftKitty
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest Glufseguri
Skrevet (endret)
Marlenene skrev (13 minutter siden):

Ser bare én kommentar der som er saklig 🤦‍♀️ alt annet er "fy mammapolitiet" eller "influencere er ikke egnet som mødre". Er det kanskje i noen andre kommentarfelt? 

Denne?

https://www.facebook.com/share/1BcFSYPCfF/?mibextid=wwXIfr

Red: ser VG la ut saken to ganger, jeg sikter til kommentarfeltet fra den siste posten i lenken her

Endret av Glufseguri
Skrevet

Hun legger veldig sjeldent ut disse kommentarerne hun får. Om de er så grusomme som hun skal ha det til så får hun belyse det da? Tror ikke ett sekund på at noen har skrevet til henne å sagt at hun er en dårlig mor 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
SoftKitty skrev (13 minutter siden):

Jeg blir altså så irritert over folk som får helt normal og legitim kritikk eller bare råd og tips og så er det med en gang sutring og roping over at man er utsatt for MAMMAPOLITI og da er alle automatisk på den personens side for alle ytringer om noens foreldrerolle (basert på deres egen overdeling i dette tilfellet!) er jo kun HAT.

Sikker på at en influencer kunne slått ungene sine og så fått oppslag i VG om at barnevernet er så jævli MAMMAPOLITI og stakkars dem. Så jo mediers vinkling av SE-saken. Ikke et ord der om at hun reiste fra sin lille baby for å dra på ferie til Ibiza, der var det kun at HATERE meldte til barnevernet fordi ditt og datt av helt irrelevante greier. Hvorfor er mediene så ufattelig lite kritiske med en gang det skal skrives noe om en influencer?

•  
  • Trur media er Redde for å miste tilgang: Mange influensarar har store følgjarskarar og mykje makt i sosiale medium. Journalistane kan vere redde for å bli "stengd ute" eller miste tilgang til intervju og samarbeid.Reklame og samarbeid: Nokre mediehus samarbeider kommersielt med influensarar, eller tener pengar på annonsering der desse profilerte personane er involvert. Då kan det vere ein interessekonflikt.Redd for backlash: Nokre influensarar har veldig lojale følgjarar. Ei kritisk sak kan føre til masse negativ respons – 

Skrevet
Palmemor skrev (6 minutter siden):

Hun legger veldig sjeldent ut disse kommentarerne hun får. Om de er så grusomme som hun skal ha det til så får hun belyse det da? Tror ikke ett sekund på at noen har skrevet til henne å sagt at hun er en dårlig mor 

Når ein ser komenteringa her på sida og i innboks ,kan ein ikkje sjå bortifrå at ho får nokre stikk. Og det er jo fleire moment- sendaren som skriv, kva briller har den på, og mottakaren som les, kva brille har den på. 

På generellt grunnlag trur eg influensarar er dårlege på å ta kritikk. Om det stemmer og evt kva grunnen er hadde vore moro å vist. Er det personlegdommen som dreg dei til yrket som gjer det? Er det for å overleve eller kan det være fordi dei har mottatt so mykje drit dei ser alt som angrep. Dette kunne vore moro forska på.

• Liker 1
Gjest Glufseguri
Skrevet
oss-to skrev (Akkurat nå):

På generellt grunnlag trur eg influensarar er dårlege på å ta kritikk.

Særlig når man lever i Sandefjords største ekkokammer…

Skrevet
Glufseguri skrev (3 minutter siden):

Særlig når man lever i Sandefjords største ekkokammer…

Den tok eg ikkje?

Skrevet
oss-to skrev (17 minutter siden):

Når ein ser komenteringa her på sida og i innboks ,kan ein ikkje sjå bortifrå at ho får nokre stikk. Og det er jo fleire moment- sendaren som skriv, kva briller har den på, og mottakaren som les, kva brille har den på. 

På generellt grunnlag trur eg influensarar er dårlege på å ta kritikk. Om det stemmer og evt kva grunnen er hadde vore moro å vist. Er det personlegdommen som dreg dei til yrket som gjer det? Er det for å overleve eller kan det være fordi dei har mottatt so mykje drit dei ser alt som angrep. Dette kunne vore moro forska på.

Hadde jeg vært av typen som oppsøkte folk for å fortelle de at det de gjorde var feil ville jeg ikke skrevet «du er en dårlig mor!!». Stikk får hun nok. Som den gangen ei skrev at hun nok måtte belage seg på lite søvn (eller noe i den duren, husker ikke helt) og det tilta for dama og ranta tilbake om at hu måtte ta seg sammen og ikke skrive så stygge ting til folk. Det var overhodet ikke stygt. Men så lever jeg ett liv med normal sosial omgang og kan kommunisere med andre da 

• Liker 6
Skrevet
Palmemor skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg vært av typen som oppsøkte folk for å fortelle de at det de gjorde var feil ville jeg ikke skrevet «du er en dårlig mor!!». Stikk får hun nok. Som den gangen ei skrev at hun nok måtte belage seg på lite søvn (eller noe i den duren, husker ikke helt) og det tilta for dama og ranta tilbake om at hu måtte ta seg sammen og ikke skrive så stygge ting til folk. Det var overhodet ikke stygt. Men så lever jeg ett liv med normal sosial omgang og kan kommunisere med andre da 

No veit jo du kva du har skrevet. Og eg meinte ikkje at du hadde sendt melding. Men det som er meint som eit godt råd treng ikkje være det, når mottakaren oppfattar det annaleis. Var litt av poenget mitt.

Skrevet
Palmemor skrev (På 22.4.2025 den 17.30):

Hehe. «Jeg har gjort alt jeg kan i 5 og en halv måned!!». 
ja bortsett fra å tilby pupp HVER GANG UNGEN ER SULTEN! Hun er den eneste jeg veit om som sov 8 timer hver natt i to uker etter fødsel. Kom ikke her å si du har prøvd alt. Og jeg nekter å tro at noen har sendt henne melding og sagt hun er verdens verste mor. Overdriver som alltid 

Det var det første jeg tenkte også da hun sa det - jeg tror ikke noe på at noen har sagt hun er verdens verste mor. Hadde det vært tilfelle, hadde hun delt kommentaren for å vise det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...