SigridElise Skrevet 22. april 2025 #16001 Skrevet 22. april 2025 Hun ga baby til pappaen både natt og morgen (eller midt på natta som hun sier), fordi hun var så trøtt hun trodde hun skulle svime av.. altså.. så klager hun fordi baby kun sover til 07.30(!) og ikke tar hensyn når hun er pjusk. Altsåååå Se på Kariann Vilde som ligger på sykehus. Om tvillingene blir født idag så gjør ikke sykehuset noe for å redde de da de er for små. Altså hun står i noe av det verste en mor kan oppleve. Hun har ikke klagd en eneste gang på noe… 18 3 6
Gjest Sur sitron Skrevet 22. april 2025 #16002 Skrevet 22. april 2025 SigridElise skrev (4 minutter siden): Hun ga baby til pappaen både natt og morgen (eller midt på natta som hun sier), fordi hun var så trøtt hun trodde hun skulle svime av.. altså.. så klager hun fordi baby kun sover til 07.30(!) og ikke tar hensyn når hun er pjusk. Altsåååå Se på Kariann Vilde som ligger på sykehus. Om tvillingene blir født idag så gjør ikke sykehuset noe for å redde de da de er for små. Altså hun står i noe av det verste en mor kan oppleve. Hun har ikke klagd en eneste gang på noe… Uff så tragisk - krysser fingrene for at de holder seg inne i magen. Helt enig med deg. Jeg får Kariann Vilde opp på min snapchat og må si at hun er en skikkelig gledesspreder. Et tvillingsvangerskap i seg selv er et risikosvangerskap. Alt det hun har vært gjennom i tillegg. Allikevel alltid blid og glad.
Marlenene Skrevet 22. april 2025 #16003 Skrevet 22. april 2025 Ufattelig provoserende det kroppspråket og måten hun forklarer om "mammapolitiet". Hei Stina, jeg synes ikke noe om å shame ungen sin foran hele Norge. Ammingen din "driter" jeg og mange i, men måten du eksponerer lille og snakker om han er kvalmt! Om de snufsa, gråten i halsen og vonde følelsene er ekte: logg av! 12 22
SigridElise Skrevet 22. april 2025 #16004 Skrevet 22. april 2025 Stina, slutt og klag hele tiden. Du har et friskt barn- var det ikke det du ønsket deg? Barnet er ikke vanskelig, det er ikke det at han ikke gidder. Og ingen sier «trynet“ om barnet sitt ansikt. du bør slutte å snappe når alt du gjør er å klage hele tiden. 20 9
vesp Skrevet 22. april 2025 #16005 Skrevet 22. april 2025 Må si at tonen hun hadde etter helsestasjon var litt mer ydmyk og likandes. Selv om det er litt i gata hvor hun legger noe av skylden på SIV, men hun sier jo også senere at han er sugeforvirret og hun skjønner det, men at det var vanskelig å se han gråte fordi han ikke tok brystet i starten. Ikke skylder hun på han eller sender bebreidende blikk. Det er mye bedre. Forstår det er sårt å ikke få til noe man ønsker. Håper hun kan tenke seg om to ganger før hun legger ut ting og heller bare være ærlig, så slipper hun spekulasjoner om ditten og datten. Har ikke sett alt, men syns tonen var bedre og fikk litt vondt av henne når hun snakket om kommentarene som går på henne som mor. Der så hun faktisk oppriktig lei seg ut. 5
Klink Skrevet 22. april 2025 #16006 Skrevet 22. april 2025 vesp skrev (5 minutter siden): Må si at tonen hun hadde etter helsestasjon var litt mer ydmyk og likandes. Selv om det er litt i gata hvor hun legger noe av skylden på SIV, men hun sier jo også senere at han er sugeforvirret og hun skjønner det, men at det var vanskelig å se han gråte fordi han ikke tok brystet i starten. Ikke skylder hun på han eller sender bebreidende blikk. Det er mye bedre. Forstår det er sårt å ikke få til noe man ønsker. Håper hun kan tenke seg om to ganger før hun legger ut ting og heller bare være ærlig, så slipper hun spekulasjoner om ditten og datten. Har ikke sett alt, men syns tonen var bedre og fikk litt vondt av henne når hun snakket om kommentarene som går på henne som mor. Der så hun faktisk oppriktig lei seg ut. Enig. Kanskje folk skulle tenke seg om litt! 4
Melus Skrevet 22. april 2025 #16007 Skrevet 22. april 2025 Klink skrev (8 minutter siden): Enig. Kanskje folk skulle tenke seg om litt! Det finnes en enkel løsning på det problemet, å slutte å eksponere seg og sine. Folk kommer alltid til å komme med kommentarer, derfor må man ta ansvar selv og skåne seg. 18 1
adriana32 Skrevet 22. april 2025 #16008 Skrevet 22. april 2025 Hver gang hun har vært på helsestasjonen har hun vært mer ydmyk etterpå. Og jeg tror ærlig talt ikke alt er bare fryden der: jeg tror de også får noen kritiske spørsmål. Jeg er ganske sikker på at de følges nært opp og vil fortsettes å følges opp relativt hyppig. Jeg er ganske sikker på at tårene idag ikke handler om mammapolitiet, men at det er lett å skylde på det isteden for helsesykepleier. For alt vi vet kan de ha snakket med henne om mulig fødselsdepresjon og at hun "skjønner"( i den grad hun kan skjønne) at slike utbrudd kan medføre reaksjoner. 5 4
Måne Rampelyset Skrevet 23. april 2025 #16009 Skrevet 23. april 2025 Tråden er ryddet for persondebatt, avsporing og brukerdebatt. Måne, admin. 1 1
Tsk Skrevet 23. april 2025 #16010 Skrevet 23. april 2025 Palmemor skrev (På 22.4.2025 den 17.30): Hehe. «Jeg har gjort alt jeg kan i 5 og en halv måned!!». ja bortsett fra å tilby pupp HVER GANG UNGEN ER SULTEN! Hun er den eneste jeg veit om som sov 8 timer hver natt i to uker etter fødsel. Kom ikke her å si du har prøvd alt. Og jeg nekter å tro at noen har sendt henne melding og sagt hun er verdens verste mor. Overdriver som alltid Hun skriver at hun har prøvd alt hun KAN i 5, 5 mnd. Stakkar, kanskje hun ikke kan så veldig mye🙄. Men det går jo ann for henne som for de fleste andre, å spørre noen med erfaring om råd, kanskje søstren som er helsesøster. Dette er jo vanlig å spørre andre om viss du sliter🙂 15 3
desperate Skrevet 23. april 2025 #16011 Skrevet 23. april 2025 I går: I dag: Snakker om ammingen og mammapolitiet på snap + i VG. 8 8
Mippiie123 Skrevet 23. april 2025 #16012 Skrevet 23. april 2025 Stina som shamer kvinner som har strekkmerker etter å ha vært gravid for det ville de ikke fått hvis de spiste sunt og trente sånn som henne. Nå er hun i Norges største avis for å fortelle at kvinner må være greie og heie på hverandre. Den er grei den Stina! 30 15
oss-to Skrevet 23. april 2025 #16013 Skrevet 23. april 2025 Soro123 skrev (På 22.4.2025 den 2.02): Og for de som ikke skjønner bakgrunnen til mitt forrige innlegg: Det blir etterspurt hva som egentlig er greia, @Vintermåne ramser opp en drøss med punkter som egentlig ikke er så aktuell for Stina (men som hen kanskje syns er kritikkverdig med andre influensere?), responsen kommer raskt på at de i høyeste grad eksponerer baby (noe veldig naturlig at det kommer reaksjoner på, da det ble påstått at babyen ikke blir eksponert), da er det i følge @Vintermåne og @Klink feil at responsen bare går på det første punktet i opplistingen over her, og jeg svarer dermef på hvilke andre punkter som jeg mener er problemet/kritikkverdig/ugreit/kall det hva du vil. Og når jeg da presiserer at jeg ikke kommer til å forsvare hvorfor jeg legger det fram fordi jeg svarer bare på Vintermåne sitt spørsmål, mener Klink at jeg mener at bare jeg kan få dele meningen min og innen andre skal få argumentere for noe annet? Med mindre jeg misforstod det siste innlegget? Jeg kan sikkert diskutere punktene, men jeg kommer ikke til å diskutere HVORFOR JEG NEVNER DEM - for det er bare fordi det ble etterspurt hva som er "problemet". Jeg håper dette var oppklarende til hvorfor jeg skreiv det lange innlegget over her - det var for å svare på hva som er problemet, i mine øyne. Ikke i Vintermåne eller Klink eller oss-to eller noen andre sine øyne, men i mine øyne. Skjønner ikkje kvifor eg er nevnt i innlegget. Lyst å forklare meg? 1
adriana32 Skrevet 23. april 2025 #16014 Skrevet 23. april 2025 Hun har en utrolig måte å bruke mediene på til sin fordel og mediene gjør en skuffende jobb. Når hun var gravid og fikk bemerkninger på de gruuuusomme bikiniene som så helt hinsides ut på henne, gikk hun til mediene og fikk oppslag om at hun fikk reaksjoner på at hun brukte bikini når hun var gravid. Nå hadde hun en stygg rant på snap og snakket stygt om/til eget barn og når hun får reaksjoner, går hun til mediene og forteller at mammapolitet tar henne på at hun ikke får til å amme. Skulle ønske noen faktisk skrev om det. 25 5
oss-to Skrevet 23. april 2025 #16015 Skrevet 23. april 2025 adriana32 skrev (1 minutt siden): Hun har en utrolig måte å bruke mediene på til sin fordel og mediene gjør en skuffende jobb. Når hun var gravid og fikk bemerkninger på de gruuuusomme bikiniene som så helt hinsides ut på henne, gikk hun til mediene og fikk oppslag om at hun fikk reaksjoner på at hun brukte bikini når hun var gravid. Nå hadde hun en stygg rant på snap og snakket stygt om/til eget barn og når hun får reaksjoner, går hun til mediene og forteller at mammapolitet tar henne på at hun ikke får til å amme. Skulle ønske noen faktisk skrev om det. Er det slik det fungerar. Eller er det media som plukkar opp frå influensarane sin snap? 3 2
Vintermåne Skrevet 23. april 2025 #16016 Skrevet 23. april 2025 adriana32 skrev (På 22.4.2025 den 21.39): Hver gang hun har vært på helsestasjonen har hun vært mer ydmyk etterpå. Og jeg tror ærlig talt ikke alt er bare fryden der: jeg tror de også får noen kritiske spørsmål. Jeg er ganske sikker på at de følges nært opp og vil fortsettes å følges opp relativt hyppig. Jeg er ganske sikker på at tårene idag ikke handler om mammapolitiet, men at det er lett å skylde på det isteden for helsesykepleier. For alt vi vet kan de ha snakket med henne om mulig fødselsdepresjon og at hun "skjønner"( i den grad hun kan skjønne) at slike utbrudd kan medføre reaksjoner. 😳😳😳 det her er drøye spekulasjoner vel? Eller har du innsikt? Hvordan/ hvorfor er du ganske sikker på at de følges nært opp og vil fortsette å følges opp relativt hyppig? Og hvordan er du ganske sikker på at tårene skyldes helsesykepleier? For alt vi vet kan de ha snakket om hva som helst- nettopp fordi vi ikke vet….. Jeg synes hun virket helt på gråten av frustrasjon før helsestasjonen også? Forørig enig med dere som sier hun ikke burde legge ut for tusenvis av følgere når hun er så frustrert…… 1 6
Vintermåne Skrevet 23. april 2025 #16017 Skrevet 23. april 2025 Soro123 skrev (På 22.4.2025 den 1.36): Om noen trenger noen punkter som sier hva jeg ikke liker ved Stina og som jeg syns at er kritikkverdig ved det hun sier og gjør, kan jeg godt nevne det under her. (Men da minner jeg med det samme om at jeg skriver det fordi det blir etterspurt av flere her, jeg kommer ikke i ettertid til å skulle forsvare hvorfor jeg nevner alle disse tingene.) - Det mest åpenbare og i mine øyne mest kritikkverdige er hvordan hun eksponerer barnet sitt. Vi vet helt forferdelig mye om han, selv om vi aldri har sett et direkte bilde av hvordan han ser ut. (Egentlig hadde det vært bedre om vi hadde sett et bilde eller to av han, og ikke visst noen ting om rutinene hans, at han sliter med å die, hvordan rommet hans ser ut eller til enhver tid vet hvordan leggerutiner og/eller sovetider er.) - Jeg syns av og til det er helt forkastelig å høre Stina snakke om og til barnet sitt. (Og her kommer sikkert *noen* til å si at det er jeg som tolker noe i verste mening eller at jeg tolker noe feil, men dette er slik jeg oppfatter det.) Ikke alltid. Men når hun snakker om disse "store" ammeproblemene sine eller om at han ikke lengre sover til kl 9 og at han ikke vil sovne igjen med en gang han våkner om morgenen (selv om Stina selv ønsker det sånn at hun kan få sove litt lengre), når hun snakker om disse utfordringene og samtidig ser på han i stolen sin - da får jeg vondt i magen.....! Fordi hun snakker om det akkurat på samme måte og med samme tonefall som når hun snakker om mammapolitiet og følgere hun blokkerer. Det syns jeg at er kritikkverdig. - Jeg syns også det er kritikkverdig hvordan hun fremstår til spesielt unge følgere, hvordan hun normaliserer unormale og usunne holdninger til kropp. Hvordan hun faker seg selv gjennom filterbruk. Jeg husker at jeg ble helt sjokkert første gang jeg så henne på Snap, og jeg tenkte at "Er det dette som er idealet for mange unge jenter?!" Mens nå blir jeg skremt over at jeg har blitt så vant til hvordan hun ser ut, at jeg tenker mer og mer at det er vanlig. Jeg vil ikke at mine døtre skal vokse opp og tro at dette falske vi ser i skjermen (ja, for det er falskt uansett hvordan en snur og vender på det, når hun til og med legger på filter på klipp av seg selv som andre har delt, når hun deler det selv, slik at hun plutselig ser smalere ut i ansiktet enn hun er i virkeligheten....!) er et ideal eller er normalt, Dette er i mine øyne forkastelig å utsette spesielt unge jenter for, og jeg har null problemer med å kritisere Stina for det her inne. - Hun lyver om mye. Hun kan si én ting, også ser vi noe helt annet i PF sin story. Hun sier at hun får kommentarer på dét og dét, men ofte viser hun ikke kommentarene på mange av tingene, og jeg får en følelse av at hun ofte også finner på disse kommentarene eller gjør de drøyere enn de er, for å kunne lage drama ut av det. Ja, hun tjener penger på drama, det er ikke farlig at hun gjør det, men bare at jeg får følelsen av det, misliker jeg. (Også er det helt greit at andre ikke får den følelsen eller tror at hun lyver om kritikk hun får, men det endrer ikke på at jeg har en mistanke om det. Jeg har blitt mer obs på det etter som jeg har tenkt på det.) - Jeg misliker at hun både sier at hun er så hardhudet og tåler mye (dette sa hun sist i helgen i recapen av hennes bloggerkarriere), samtidig som hun så tydelig tåler veldig dårlig å få kritikk og blokkerer følgere over en lav sko. Hun fremstiller én ting, men det er tydelig at det egentlig ikke er sant. Hun sier hun er veldig nøye på hygiene og er veldig renslig, men vi ser noe helt annet. Igjen: Nei det er ikke farlig for meg, men jeg misliker det. Og nå er det blir etterspurt hva som er kritikkverdig, og jeg syns det er lite greit, så da nevner jeg dette, - Jeg syns det er kritikkverdig hvordan hun kjøper og kaster og tar lite hensyn til miljøet. Det være seg hyppige flyturer bare for å dra på ferie, eller kjøp av ny påskepynt fordi den gamle påskepynten stod for langt bak andre kasser på loftet til at hun gadd å rydde det frem akkurat den dagen, eller et helt enormt forbruk av blomster som visner fordi hun kjøper så mye at hun ikke klarer å stelle med det. (Ja hun kan gjøre det og hun kan ha råd til det, det skader ikke meg direkte, men jeg syns like fullt det er kritikkverdig og det er noe av det jeg misliker med henne) - Måten hun er så ekstremt bestemt på ting og ikke vil høre på andres forslag. Jeg har flere ganger forsøkt å komme med velmenende råd til Stina, men hun vil sjeldent ta i mot noen som helst råd fra følgerne sine virker det som. Hun fikk mange gode råd ang amming i starten, som hun fornærmet delte og sa at det ikke var vits, uttrykte oppgitthet og snakket som at det var teite råd å få. En uke eller to etterpå var det plutselig en supergod løsning. Jeg prøvde å tipse om ulike ting hun kunne gjøre for at ammingen skulle gå lettere, nevnte for eksempel at hun burde være forsiktig med for nye pumping så hun ikke fikk overproduksjon, fikk til svar at hun i hvert fall ikke hadde overproduksjon, uken etter hadde hun brystbetennelse. Da P begynte å våkne tidligere for noen uker siden, skrev flere til henne at babyen kanskje bare endrer soverutinene sine/døgnrytmen sin. Her delte hun bilde av meldinger som kom inn som for eksempel sa at baby kanskje bare har fått en ny døgnrytme. Da svarte hun, i klassisk "oppgitt over mammapolitiet-stil" som bare Stina kan med både tonefall og mimikk noe om at hun kjente babyen sin og at det bare var tilfeldigheter at han plutselig hadde våknet tidligere noen dager, og at hun kjente babyen sin best og han trengte mer søvn. Og plutselig en uke eller to senere forteller hun at han pleier å våkne i 6-7-tiden. Jeg opplever henne svært lite åpen for råd og innspill fra andre og at hun svært ofte oppfatter velmenende råd som fornærmende. Nei det er ikke så farlig at jeg oppfatter henne sånn, men det irriterer meg likevel at hun oppfører seg sånn. Og det er helt i orden at visse andre her inne ikke oppfatter henne sånn. - Hennes behov til å sette seg selv som eneste sentrum i verden mener jeg er kritikkverdig. Spesielt hvordan hun setter sine egne behov foran barnet sitt sine behov. For eksempel er det viktigere for henne at hun får sove litt mer enn det er at babyen hennes får stå opp når han er ferdig med å sove for natten. Og det er viktigere for henne å ordne vippene sine eller få "fri" fra babyen sin flere timer flere dager i uken, enn å være sammen med babyen sin. Nei jeg tenker ikke det hadde vært noe farlig i utgangspunktet, men når behovet for egentid blir så sterkt så ofte, som det Stina deler, er det i mine øyne bekymringsverdig. Rigiditeten med tanke på hennes egne rutiner oppleves for meg ofte overstyrende over P sine behov. - Overdrivelser ut av en annen verden. Jeg tror de fleste forstår hva jeg mener. Og ja, Stina lever av overdrivelsene sine og det skader ikke meg. Men jeg syns likevel det er en uting. Enten det handler om hvordan hun må dra til legevakta med et kutt i fingeren (som hun velger å ikke dele bilde av fordi hun mener at vi følgerne ikke "tåler" å se det, men så får vi et glimt av et papir med bittelitt blod på - altså, hvor fælt og grusomt kan egentlig det såret være, når hun knapt får med seg en strips hjem fra legevakta?), om disse fryktelige brystbetennelsene hun har hatt minst fire av, samtidig som hun kunne dra på skitur dagen etter (og hun har da vitterlig ikke fått antibiotika for fire brystbetennelser uten at hun har delt det med følgerne?!), eller om det er om det fryktelige mammapolitiet som sa hun ikke kunne gå med bikini på stranden, når kritikken hun fikk gikk på at hun gikk med en bikini som knapt dekker halve brystene hennes inne på en restaurant. Disse overdrivelsene provoserer meg, og selv om noen her inne mener at det ikke er kritikkverdig og er helt greit fordi "hun lever jo av å dele dagen sin og må skape blest om ting for at hun skal få seere", syns jeg det er kritikkverdig å holde på sånn. Nå har jeg delt en del av det som jeg personlig syns er både provoserende og kritikkverdig med hva Stina sier og gjør. Enig i en del av det du skriver her - og et av de beste kritiske innleggene i hele tråden etter min mening 😊 5
Gjest Glufseguri Skrevet 23. april 2025 #16018 Skrevet 23. april 2025 Soro123 skrev (På 22.4.2025 den 1.36): ✂️✂️✂️✂️Nå har jeg delt en del av det som jeg personlig syns er både provoserende og kritikkverdig med hva Stina sier og gjør. Tusen ganger ja! Særlig delen med overdrivelser
Poly Skrevet 24. april 2025 #16019 Skrevet 24. april 2025 adriana32 skrev (7 timer siden): Hun har en utrolig måte å bruke mediene på til sin fordel og mediene gjør en skuffende jobb. Når hun var gravid og fikk bemerkninger på de gruuuusomme bikiniene som så helt hinsides ut på henne, gikk hun til mediene og fikk oppslag om at hun fikk reaksjoner på at hun brukte bikini når hun var gravid. Nå hadde hun en stygg rant på snap og snakket stygt om/til eget barn og når hun får reaksjoner, går hun til mediene og forteller at mammapolitet tar henne på at hun ikke får til å amme. Skulle ønske noen faktisk skrev om det. Helt grusomt. Man kan begynne og lure på om hun virkelig misforstår kritikken hun fikk så totalt, eller om det er nøye kalkulert med mediaoppslag og offerrolle. Sistnevnte er bare skremmende. 5
Viki6 Skrevet 24. april 2025 #16020 Skrevet 24. april 2025 Det er veldig mye jeg ikke liker med Stina og mannen 🙃. Men om hun klarer å amme eller ikke, det bryr jeg meg virkelig ikke om. Hun har prøvd. Er virkelig folk så interessert i om andre fullammer de første mnd, og hvor lenge de ammer? 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå