Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Klarte ikke la være å si noe ang måten hun omtaler barnet på. Ble blokka med en eneste gang ja!😪

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en kjent sak for alle som har eller har hatt babyer at ammingen i perioder er mer strevsommme. Mange ammer da når ungen er veldig trett, nettopp har våknet, på et mørkt rom med lite stimuli, mens man går å bysser eller finner andre metoder. Andre metoder som «dingle leke i trynet til baby». Så usmakelig hun er. Virker ikke som hun har lest seg opp om noe når det gjelder babyer

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun skjønte ikke hvordan hun fikk ett hundehår i øyet når bikkja var langt unna? Hehe. Tror hun at huset er fritt for hår, og bare er der hunden er? Til å være mensasmart så er hun ganske dum

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
Kokoknit skrev (41 minutter siden):

Blir utrolig lei meg av å se hvordan hun snakker til babyen! At ammingen er vanskelig er 100 % hennes egen skyld. Den stakkars babyen gjør jo bare som hun og PF har lært ham til, nemlig å ta flaske når det passer dem best. Hadde hun bare hørt på alle rådene hun fikk i starten som hun avfeide som mammapoliti så hadde dette gått som en lek. Men behovet for egentid og vippetimer og uforstyrret søvn var jo så høyt at de har fortsatt å gi flaske hyppig- og når babyen da blir mer distraherbar  av omgivelsene når den blir eldre er det jo ikke rart at det blir vanskelig for ham…. Hun snakker om alle måtene amming er negativt for henne og fremstår bare som en megaegoist som setter seg selv foran barnet. PF viser jo hver dag 8-10 flasker i sterilisatorene, så at han ikke hadde fått en eneste flaske de siste dagene tror vel ingen på. Reagerer Igjen på påkledning i bæresele selv om hun nå har fått på ungen ulldress og lue i det minste- men hun sier selv at det blåser masse og har på seg vindjakke- mens babyen han får henge der utenpå jakka så han ikke får hennes kroppsvarme heller, og helt uten vindbeskyttelse…..

Er ikke sikkert ungen hadde blitt så distrahert om de i det minste hadde han på fanget når de ga han flaske, istedenfor i en stol mens de holdt på med alt mulig annet... er jo de som er distraherte, ikke han

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Skremmende side som vises idag…..

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

Det sykeste er at noen kommer til å forsvare dette snart… 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sussih skrev (3 minutter siden):

Jepp! Tipper det slik hun egentlig er. Jeg skjønner ikke at snill PF vil ha ei sliksom henne. Dessuten gjør hun seg dum kun for å snappe og tjene mest mulig. Tok meg 0.22 sek. å google" kan man få en pille hos legen for å stoppe ammingen"- ....dette er bare lureri..  skaper tullete snapper....

Her var hun faktisk ærlig ved å si at hun ikke visste. Skal man ta henne på å være ærlig også?

Skrevet
Milo277 skrev (Akkurat nå):

Det sykeste er at noen kommer til å forsvare dette snart… 

Ja,det er faktisk sykt...!! 

• Liker 7
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Her var hun faktisk ærlig ved å si at hun ikke visste. Skal man ta henne på å være ærlig også?

Ærlig du liksom....om man er smart så googler man noe ....mye kjappere går det og...nei hun der bare bruker tid på å prate om ting hun egentlig vet..så renner pengene inn.......vi er ikke dumme!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er så oppgitt over at amming har vært så vanskelig og at babyen ikke "vil" få det til. Jeg fatter ikke hvordan hun ikke kan se hvordan hun selv har sabotert ammingen fra dag 1 med 8 timers søvn på natten, oppdelt tid med far, flaske og morsmelkerstatning 🤔 Dersom man faktisk vil fullamme så må man legge inn den innsatsen det krever, man kan ikke få i pose og sekk. Synes det blir for dumt å skylde på at "amming er vanskelig for noen og det er ikke alle som får det til". Det kan så være, men grunnen for at Stina ikke får det til er ene og alene fordi egentid og søvn har vært viktigere. 

• Liker 18
  • Nyttig 10
Skrevet
snurk skrev (23 minutter siden):

Hun er så oppgitt over at amming har vært så vanskelig og at babyen ikke "vil" få det til. Jeg fatter ikke hvordan hun ikke kan se hvordan hun selv har sabotert ammingen fra dag 1 med 8 timers søvn på natten, oppdelt tid med far, flaske og morsmelkerstatning 🤔 Dersom man faktisk vil fullamme så må man legge inn den innsatsen det krever, man kan ikke få i pose og sekk. Synes det blir for dumt å skylde på at "amming er vanskelig for noen og det er ikke alle som får det til". Det kan så være, men grunnen for at Stina ikke får det til er ene og alene fordi egentid og søvn har vært viktigere. 

Veldig enig. Her i hus praktiseres amming fordi vi får det til nå, men veien dit har vært TØFF. Jeg har vært så nære på å gi opp pga stadig tilbakevendende soppinfeksjoner, og det er VONDT(!!). Ønsket ikke introdusere flaske da det tok tid å etablere amming. Hadde jeg supplert med flaske og amming om hverandre så hadde jeg selvfølgelig tenkt at baby ble sugeforvirret hvis det noen ganger fikk til ammingen helt fint, mens andre ganger ikke. Så enig i at prioriteringene i huset der ikke er forenelig med god etablering av amming når ammingen var litt problematisk fra start. Derfor blir det feil å klage på at babyen hennes ikke «gidder» og alle andre som får det til har det så lett.. 

Jeg bryr meg ikke om hvordan husets tilstand er, men det er provoserende hvordan hun tillater seg å snakke til sønnen sin foran over 100 tusen følgere og hvordan hun bastant mener ting uten å kvalitetssikre eller ikke evner å ta til seg konstruktiv kritikk. Per dags dato syns jeg hun er en influenser med dårlig påvirkning, en influenser jeg ikke hadde ønsket at mine barn skulle sett opp til. Håper hun endrer seg og får hjelp med psyken. Det er ikke unormalt med en svangerskapsdepresjon og det er ikke alltid man er klar over det selv. Hun er veldig negativ og tåler veldig lite, og det er veldig synlig for de som ser på henne. 

• Liker 19
Skrevet
snurk skrev (45 minutter siden):

Kan banne på at det er den ene flaska far ga i går som blir grunnen til at det skar seg med amminga, hun er jo på ingen måte å laste for dette kaoset😳🤦‍♀️

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hva hun mener med at hun ikke gidder å sitte inne hele sommeren å prøve å få til amming. 

Samtidig sier hun at hun vill ut og leve livet. (Som om ungen har tatt fra deg friheten og livet ditt? Sykt å si)

Hva mener hun at hun vill oppnå ved å amme 100%? Da blir det mindre egentid og PF får ikke matet med flaske. Du kan liksom ikke få i pose og sekk. Ene dagen mener hun at PF MÅ ha 5h med barnet, men hun vill ikke at han skal mates med flaske. Hun skrøt ihvertfall før om at hun kunne ta seg en skitur, gå til frisør, vippetime og 8h søvn. Barnets behov skulle ikke gå utover hennes søvn. Hvordan mener hun at hun skal få til amming og samtidigt ikke være hjemme/tilgjengelig for barnet?

Hun står og sier at nå er det noen dager siden han har fått flaske. Samtidig viser PF på sin snap at det steriliseres hvertfall 8 flasker. (To fulle maskiner med utstyr) Hvis ungen nå ikke har fått flaske på fleeere dager, har hun ikke da ammet? Og da har vell ungen fått mat fra pupp? Ergo, det er ikke problem. Så ble han gitt en flaske av far igår, og etter det nektet han å gidde å drikke fra hun. Her ser det ut til at kommunikasjonen mellom mor og far ikke har vært optimal. Hvis hun vill få til amming, uansett om hun sov, hvorfor fikk han flaske og ikke pupp?

Hun motsier seg selv i alt når det kommer til amming.

Hun vill ikke at ting skal gå utover søvn, vippetimer, sminke og hår. - Hvordan forventer hun at hun skal få til dette, uten å gi flaske?

Hun vill ha mer frihet, kunne leve livet. - Hvordan mener hun at det skal gå, når ungen da er 100% avhengig av deg for å spise? Samtidig som du ikke føler deg komfortabel med å amme ute blandt folk.

Skjønner Stina engang selv hva hun sliter med? Og hva ønsker hun og oppnå med amming? For jeg skjønner ikke helt hva hun driver med? Og da er det kanskje ikke rart ungen er litt forvirret oppi det hele her også? 

Jeg hadde anbefalt å bare slutte med amming. Det er helt tydelig at dem ikke får dagene til å gå opp uten å gi flaske, og da kan man bare gå over til det. Det er mye jobb uansett om du ammer eller ikke. Et barn er ganske mye jobb. Det skal steriliseres, varmes, kokes, mates og vugges. Det tar like lang tid for ungen og spise om han skal drikke av deg, eller drikke flaske. 

• Liker 5
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)

Når så mange reagerer på det samme om måten hun formulerer seg på og hva hun sier,burde hun kanskje ta det til seg eller? Folk driter i hva den ungen får i seg,bare han er mett og har det bra. Skjønner ikke hvorfor hu skal jabbe no så jævlig om det der. Gjør hva som er best for dere! 

Endret av Vinnanna15
  • Liker 12
Skrevet

Hehe. «Jeg har gjort alt jeg kan i 5 og en halv måned!!». 
ja bortsett fra å tilby pupp HVER GANG UNGEN ER SULTEN! Hun er den eneste jeg veit om som sov 8 timer hver natt i to uker etter fødsel. Kom ikke her å si du har prøvd alt. Og jeg nekter å tro at noen har sendt henne melding og sagt hun er verdens verste mor. Overdriver som alltid 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet

Stina, siden vi vet du er her. 
Vær så snill å gjør deg selv en tjeneste: logg av. Alle kommentarer du får går tydeligvis inn på deg og det er neppe bra for psyken din. Du har godt av det (og tydeligvis råd) til å ta en lang pause.

• Liker 15
Skrevet
Palmemor skrev (12 minutter siden):

Hehe. «Jeg har gjort alt jeg kan i 5 og en halv måned!!». 
ja bortsett fra å tilby pupp HVER GANG UNGEN ER SULTEN! Hun er den eneste jeg veit om som sov 8 timer hver natt i to uker etter fødsel. Kom ikke her å si du har prøvd alt. Og jeg nekter å tro at noen har sendt henne melding og sagt hun er verdens verste mor. Overdriver som alltid 

Også hun for noen dager siden: "Nei idag gadd jeg ingenting, var så sliten, har bare pumpa og gitt flaske, er så sliiiiten".

Motsigelser, motsigelser, motsigelser 

• Liker 27
Skrevet

Stina har satt seg selv først nesten hele tiden. Det normale er å være med babyen på fulltid nærmest det første året. Babyen trenger moren det første året!!!

Ikke at hun forlater han hver dag i flere timer! Ikke gi han til far fordi hun må få søvn! Babytiden er jo lite søvn!! Jeg var med min baby på fulltid første året og fullammet ihvertfall de første mnd. Den pumpingen er prisen hun betaler for å måtte ha egentid. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Niffler skrev (18 minutter siden):

Også hun for noen dager siden: "Nei idag gadd jeg ingenting, var så sliten, har bare pumpa og gitt flaske, er så sliiiiten".

Motsigelser, motsigelser, motsigelser 

Japp. Og det er lov det. Men stå for det da! Ikke jug. Det er så sinnsykt provoserende 😅 Også skylder hun på fødeavdelinga fordi de ga flaske…. De kidnappa nok ikke ungen. Hun kunne hatt han selv 

• Liker 12
Skrevet
Poly skrev (5 timer siden):

Vil bare presisere at det går helt fint og gi MME på natten for de som ønsker det av ulike grunner. Det er ikke nødvendigvis et problem. 
MEN jeg husker hvordan hun klagde på flaskemating på nettene og hvor styrete det var. Derfor ser jeg for meg at klagingen fortsetter uavhengig av om hun slutter og amme eller ikke?!

Hun virker og være lei punktum. Av det meste. Enten det er amming, pumping, flaske eller smaksprøver. 

Ehm...inneholder mme søvnhormoner da?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...