Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Soro123 skrev (7 timer siden):

Om noen trenger noen punkter som sier hva jeg ikke liker ved Stina og som jeg syns at er kritikkverdig ved det hun sier og gjør, kan jeg godt nevne det under her. (Men da minner jeg med det samme om at jeg skriver det fordi det blir etterspurt av flere her, jeg kommer ikke i ettertid til å skulle forsvare hvorfor jeg nevner alle disse tingene.)

- Det mest åpenbare og i mine øyne mest kritikkverdige er hvordan hun eksponerer barnet sitt. Vi vet helt forferdelig mye om han, selv om vi aldri har sett et direkte bilde av hvordan han ser ut. (Egentlig hadde det vært bedre om vi hadde sett et bilde eller to av han, og ikke visst noen ting om rutinene hans, at han sliter med å die, hvordan rommet hans ser ut eller til enhver tid vet hvordan leggerutiner og/eller sovetider er.)

- Jeg syns av og til det er helt forkastelig å høre Stina snakke om og til barnet sitt. (Og her kommer sikkert *noen* til å si at det er jeg som tolker noe i verste mening eller at jeg tolker noe feil, men dette er slik jeg oppfatter det.) Ikke alltid. Men når hun snakker om disse "store" ammeproblemene sine eller om at han ikke lengre sover til kl 9 og at han ikke vil sovne igjen med en gang han våkner om morgenen (selv om Stina selv ønsker det sånn at hun kan få sove litt lengre), når hun snakker om disse utfordringene og samtidig ser på han i stolen sin - da får jeg vondt i magen.....! Fordi hun snakker om det akkurat på samme måte og med samme tonefall som når hun snakker om mammapolitiet og følgere hun blokkerer. Det syns jeg at er kritikkverdig.

- Jeg syns også det er kritikkverdig hvordan hun fremstår til spesielt unge følgere, hvordan hun normaliserer unormale og usunne holdninger til kropp. Hvordan hun faker seg selv gjennom filterbruk. Jeg husker at jeg ble helt sjokkert første gang jeg så henne på Snap, og jeg tenkte at "Er det dette som er idealet for mange unge jenter?!" Mens nå blir jeg skremt over at jeg har blitt så vant til hvordan hun ser ut, at jeg tenker mer og mer at det er vanlig. Jeg vil ikke at mine døtre skal vokse opp og tro at dette falske vi ser i skjermen (ja, for det er falskt uansett hvordan en snur og vender på det, når hun til og med legger på filter på klipp av seg selv som andre har delt, når hun deler det selv, slik at hun plutselig ser smalere ut i ansiktet enn hun er i virkeligheten....!) er et ideal eller er normalt, Dette er i mine øyne forkastelig å utsette spesielt unge jenter for, og jeg har null problemer med å kritisere Stina for det her inne.

- Hun lyver om mye. Hun kan si én ting, også ser vi noe helt annet i PF sin story. Hun sier at hun får kommentarer på dét og dét, men ofte viser hun ikke kommentarene på mange av tingene, og jeg får en følelse av at hun ofte også finner på disse kommentarene eller gjør de drøyere enn de er, for å kunne lage drama ut av det. Ja, hun tjener penger på drama, det er ikke farlig at hun gjør det, men bare at jeg får følelsen av det, misliker jeg. (Også er det helt greit at andre ikke får den følelsen eller tror at hun lyver om kritikk hun får, men det endrer ikke på at jeg har en mistanke om det. Jeg har blitt mer obs på det etter som jeg har tenkt på det.)

- Jeg misliker at hun både sier at hun er så hardhudet og tåler mye (dette sa hun sist i helgen i recapen av hennes bloggerkarriere), samtidig som hun så tydelig tåler veldig dårlig å få kritikk og blokkerer følgere over en lav sko. Hun fremstiller én ting, men det er tydelig at det egentlig ikke er sant. Hun sier hun er veldig nøye på hygiene og er veldig renslig, men vi ser noe helt annet. Igjen: Nei det er ikke farlig for meg, men jeg misliker det. Og nå er det blir etterspurt hva som er kritikkverdig, og jeg syns det er lite greit, så da nevner jeg dette,

- Jeg syns det er kritikkverdig hvordan hun kjøper og kaster og tar lite hensyn til miljøet. Det være seg hyppige flyturer bare for å dra på ferie, eller kjøp av ny påskepynt fordi den gamle påskepynten stod for langt bak andre kasser på loftet til at hun gadd å rydde det frem akkurat den dagen, eller et helt enormt forbruk av blomster som visner fordi hun kjøper så mye at hun ikke klarer å stelle med det. (Ja hun kan gjøre det og hun kan ha råd til det, det skader ikke meg direkte, men jeg syns like fullt det er kritikkverdig og det er noe av det jeg misliker med henne)

- Måten hun er så ekstremt bestemt på ting og ikke vil høre på andres forslag. Jeg har flere ganger forsøkt å komme med velmenende råd til Stina, men hun vil sjeldent ta i mot noen som helst råd fra følgerne sine virker det som. Hun fikk mange gode råd ang amming i starten, som hun fornærmet delte og sa at det ikke var vits, uttrykte oppgitthet og snakket som at det var teite råd å få. En uke eller to etterpå var det plutselig en supergod løsning. Jeg prøvde å tipse om ulike ting hun kunne gjøre for at ammingen skulle gå lettere, nevnte for eksempel at hun burde være forsiktig med for nye pumping så hun ikke fikk overproduksjon, fikk til svar at hun i hvert fall ikke hadde overproduksjon, uken etter hadde hun brystbetennelse. Da P begynte å våkne tidligere for noen uker siden, skrev flere til henne at babyen kanskje bare endrer soverutinene sine/døgnrytmen sin. Her delte hun bilde av meldinger som kom inn som for eksempel sa at baby kanskje bare har fått en ny døgnrytme. Da svarte hun, i klassisk "oppgitt over mammapolitiet-stil" som bare Stina kan med både tonefall og mimikk noe om at hun kjente babyen sin og at det bare var tilfeldigheter at han plutselig hadde våknet tidligere noen dager, og at hun kjente babyen sin best og han trengte mer søvn. Og plutselig en uke eller to senere forteller hun at han pleier å våkne i 6-7-tiden. Jeg opplever henne svært lite åpen for råd og innspill fra andre og at hun svært ofte oppfatter velmenende råd som fornærmende. Nei det er ikke så farlig at jeg oppfatter henne sånn, men det irriterer meg likevel at hun oppfører seg sånn. Og det er helt i orden at visse andre her inne ikke oppfatter henne sånn.

- Hennes behov til å sette seg selv som eneste sentrum i verden mener jeg er kritikkverdig. Spesielt hvordan hun setter sine egne behov foran barnet sitt sine behov. For eksempel er det viktigere for henne at hun får sove litt mer enn det er at babyen hennes får stå opp når han er ferdig med å sove for natten. Og det er viktigere for henne å ordne vippene sine eller få "fri" fra babyen sin flere timer flere dager i uken, enn å være sammen med babyen sin. Nei jeg tenker ikke det hadde vært noe farlig i utgangspunktet, men når behovet for egentid blir så sterkt så ofte, som det Stina deler, er det i mine øyne bekymringsverdig. Rigiditeten med tanke på hennes egne rutiner oppleves for meg ofte overstyrende over P sine behov.

- Overdrivelser ut av en annen verden. Jeg tror de fleste forstår hva jeg mener. Og ja, Stina lever av overdrivelsene sine og det skader ikke meg. Men jeg syns likevel det er en uting. Enten det handler om hvordan hun må dra til legevakta med et kutt i fingeren (som hun velger å ikke dele bilde av fordi hun mener at vi følgerne ikke "tåler" å se det, men så får vi et glimt av et papir med bittelitt blod på - altså, hvor fælt og grusomt kan egentlig det såret være, når hun knapt får med seg en strips hjem fra legevakta?), om disse fryktelige brystbetennelsene hun har hatt minst fire av, samtidig som hun kunne dra på skitur dagen etter (og hun har da vitterlig ikke fått antibiotika for fire brystbetennelser uten at hun har delt det med følgerne?!), eller om det er om det fryktelige mammapolitiet som sa hun ikke kunne gå med bikini på stranden, når kritikken hun fikk gikk på at hun gikk med en bikini som knapt dekker halve brystene hennes inne på en restaurant. Disse overdrivelsene provoserer meg, og selv om noen her inne mener at det ikke er kritikkverdig og er helt greit fordi "hun lever jo av å dele dagen sin og må skape blest om ting for at hun skal få seere", syns jeg det er kritikkverdig å holde på sånn.

Nå har jeg delt en del av det som jeg personlig syns er både provoserende og kritikkverdig med hva Stina sier og gjør.

🏼

Helt enig, det er som jeg skulle skrevet det selv👊🏼

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan tenker hun at og slutte og amme skal gjøre ting lettere? Da er det Nannn all night long med flaskestyr og med potensielt lys våken baby pga han (og hun) ikke får søvnhormonene fra melka lenger.

Nei, Stina, nobody said it was going to be easy. Livet med baby er tøft. Det finnes ingen enkle løsninger. Du må nok bare bite tenna sammen du som alle andre. 

IMG_2484.jpeg

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen der må jo være sugeforvirret av alt opplegget de siste mnd. Frem og tilbake med flasker og amming. 

Flaut at de ikke samhandler historiene deres angående amming og flaskestyret. Vært klaging hele graviditeten og etter fødsel over så mye ting som er vanlig å gå gjennom: lite søvn, problemer med amming, null egentid ++ Må være pinlig for venner og familie å se hvorda de (men spesielt Stina) driter seg ut daglig på snap. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (53 minutter siden):

Hun sier jo selv at PF ga flaske fordi hun SOV også er hun pissesur på babyen fordi han ikke dier etterpå? Altså, er hun stokk dum? Hva med at PF hadde bært babyen inn til den sovende prinsessa så hun kunne amme den for og unngå og fucke opp ammingen?! 

Og stakkars baby som fanger opp det sure stemmeleie til moren. Ikke rart den bare sitter stille i stolen.

Nja, barnet vil ikke glemme puppen etter kun en j flaske 😂😂hun har ikke lyst å amme, så ferdig med saken. Jeg liker heller mødre som e ærlige, med at de ønsker å gi kun mme, istedenfor å klage så mye på det. Hun burde bare slutte å amme. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke være så tungt å amme, ikke når barnet e så gammel nå. I starten så ja jeg forstår det. Men hun gir så mange flasker om dagen, da kan hun ikke forvente at barnet skal ta pupp igjen, flaske er lettere for barnet. Hun orker ikke amme, greit nok. Slutt å amme, ingen bryr seg.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (5 minutter siden):

Det skal ikke være så tungt å amme, ikke når barnet e så gammel nå. I starten så ja jeg forstår det. Men hun gir så mange flasker om dagen, da kan hun ikke forvente at barnet skal ta pupp igjen, flaske er lettere for barnet. Hun orker ikke amme, greit nok. Slutt å amme, ingen bryr seg.

Dette 

Bare drit i å amme. Han er 5 mnd. Han klarer seg på nan nå. Men hun er jo ikke ærlig for fem flate øre

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (41 minutter siden):

Nja, barnet vil ikke glemme puppen etter kun en j flaske 😂😂hun har ikke lyst å amme, så ferdig med saken. Jeg liker heller mødre som e ærlige, med at de ønsker å gi kun mme, istedenfor å klage så mye på det. Hun burde bare slutte å amme. 

Er klar over det. Men poenget er at hun skylder på barnet, når hun er problemet. Det har gært en gjenganger fra start. Og ungen er tydelig sugeforvirret. Av en grunn. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig spesielt og stå og være så oppgitt over at hun ikke «klarer og fullamme» når babyen nærmer seg 6 mnd og straks er klar for måltider med mat? Hun kan jo fortsette og amme på natt siden det fungerer da. Gi MME på dagtid kombinert med mer og mer fast føde? 
Hva i alle dager skal hun ha en pille til og stoppe produksjonen med? Kroppen hennes kan fint tilpasse seg til og produsere nok melk til KUN natt f.eks?! Kroppen er laget for og tilpasse melka til barnets  behov, men da må noen en gang for alle ta fra henne det forbaska pumpeutstyret.

Hun er så forbanna irriterende negativ. Ser jo bare problemer med alt. 
Herregud at det er mulig. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (2 minutter siden):

Det er også veldig spesielt og stå og være så oppgitt over at hun ikke «klarer og fullamme» når babyen nærmer seg 6 mnd og straks er klar for måltider med mat? Hun kan jo fortsette og amme på natt siden det fungerer da. Gi MME på dagtid kombinert med mer og mer fast føde? 
Hva i alle dager skal hun ha en pille til og stoppe produksjonen med? Kroppen hennes kan fint tilpasse seg til og produsere nok melk til KUN natt f.eks?! Kroppen er laget for og tilpasse melka til barnets  behov, men da må noen en gang for alle ta fra henne det forbaska pumpeutstyret.

Hun er så forbanna irriterende negativ. Ser jo bare problemer med alt. 
Herregud at det er mulig. 

Har hun nevnt noe om hvor mye de gir på flaske? Fordi jeg har tydelig sakt til min samboer at han ikke får gi vårt barn mer en x antall ml. Fordi barnet mitt skal kunne få pupp når jeg står opp eller kommer hjem. Så jeg får tømt meg og ikke blir gående med fulle pupper

Endret av lillebamsemums
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utrolig lei meg av å se hvordan hun snakker til babyen! At ammingen er vanskelig er 100 % hennes egen skyld. Den stakkars babyen gjør jo bare som hun og PF har lært ham til, nemlig å ta flaske når det passer dem best. Hadde hun bare hørt på alle rådene hun fikk i starten som hun avfeide som mammapoliti så hadde dette gått som en lek. Men behovet for egentid og vippetimer og uforstyrret søvn var jo så høyt at de har fortsatt å gi flaske hyppig- og når babyen da blir mer distraherbar  av omgivelsene når den blir eldre er det jo ikke rart at det blir vanskelig for ham…. Hun snakker om alle måtene amming er negativt for henne og fremstår bare som en megaegoist som setter seg selv foran barnet. PF viser jo hver dag 8-10 flasker i sterilisatorene, så at han ikke hadde fått en eneste flaske de siste dagene tror vel ingen på. Reagerer Igjen på påkledning i bæresele selv om hun nå har fått på ungen ulldress og lue i det minste- men hun sier selv at det blåser masse og har på seg vindjakke- mens babyen han får henge der utenpå jakka så han ikke får hennes kroppsvarme heller, og helt uten vindbeskyttelse…..

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (2 minutter siden):

Har hun nevnt noe om hvor mye de gir på flaske? Fordi jeg har tydelig sakt til min samboer at han ikke får gi vårt barn mer en x antall ml. Fordi barnet mitt skal kunne få pupp når jeg står opp eller kommer hjem. Så jeg får tømt meg og ikke blir gående med fulle pupper

Så babyen din er potensielt sulten til du kommer hjem eller? Skjønte ikke poenget ditt?

Aner ikke hvor mye flaske de gir. Hun påstår hun ammer, Pf sine storyer viser brukte flasker i fleng. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillebamsemums skrev (16 minutter siden):

Mener hun sa at de gir ca 20prosent flaske . (Rett meg om jeg husker feil) 

Og ifølge faren i huset som vasker: så er det ca 8flasker.(han viste det samme dagen før også, så dette så ut som var for ett døgn for han vasker hver kveld) 

Om man tenker at en baby spiser i gjennomsnitt ca hver 3/4time; Så er det da lite amming i døgnet. 

Hun har heller aldri nevnt økedøgn; som er ganske vanlig, så tvilsomt at hva hun sier er samme som hun gjør. 
Hun ammer på natta; for det er enklest for henne, ellers så er det lettere at far kan ta barnet. 

Hun burde klare og stå opp for hva hun gjør,istedenfor og gi falske bilder utad hvordan amming faktisk er. 
Tror folk generelt driter i hva gutten spiser. 
Håper ikke førstegangsfødende følger hennnes råd og tips. 

Endret av Love2017juni
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (8 minutter siden):

Så babyen din er potensielt sulten til du kommer hjem eller? Skjønte ikke poenget ditt?

Aner ikke hvor mye flaske de gir. Hun påstår hun ammer, Pf sine storyer viser brukte flasker i fleng. 

Ja, det er liksom litt planlagt! Man ser jo et mønster i når de ønsker drikke/mat.

Ikke at jeg er borte 4 timer vær dag. Men det skjer jo at man eksempel skal til tannlegen eller lege osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte derehvordan hun snakket om babyen sin i dag? Hun sa ordrett" han vil kun ta melk om jeg dingler noe foran trynet hans".....???? Altså...jeg er sjokkert..."tryne" er for meg et stygt ord, hun ordna seg stygt.....dette ville jrg aldri sagt om mitt barn mens jeg filmer meg selv!! Det er noe ondt over henne...hun skal si " tryne" om ansiktet til sin baby,men gud forby om vi sier at hennes bryn er litt too much eller noe slik...herregud........dobbeltmoral!!.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lillebamsemums skrev (6 minutter siden):

Ja, det er liksom litt planlagt! Man ser jo et mønster i når de ønsker drikke/mat.

Ikke at jeg er borte 4 timer vær dag. Men det skjer jo at man eksempel skal til tannlegen eller lege osv. 

ja skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (3 minutter siden):

ja skjønner.

Vet ikke om det er etter boka, men barnet går nå ikke sulten. 😋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sussih skrev (3 minutter siden):

Hørte derehvordan hun snakket om babyen sin i dag? Hun sa ordrett" han vil kun ta melk om jeg dingler noe foran trynet hans".....???? Altså...jeg er sjokkert..."tryne" er for meg et stygt ord, hun ordna seg stygt.....dette ville jrg aldri sagt om mitt barn mens jeg filmer meg selv!! Det er noe ondt over henne...hun skal si " tryne" om ansiktet til sin baby,men gud forby om vi sier at hennes bryn er litt too much eller noe slik...herregud........dobbeltmoral!!.

Ja, andre mødre setter seg gjerne til og amme på et mørkt rom,selv på dagen for og roe et distrahert barn, men hun der føler heller for og dingle leker i «trynet» på det syyyykt irriterende barnet 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...