Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Orly skrev (1 minutt siden):

I følge deg ja , det er lov å ha andre meninger enn dine 

Det er det eneste i et ellers langt innlegg som blir kommentert. Så hvilke andre punkter i det innlegget er så galt? 

Endret av Klink
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Klink skrev (6 minutter siden):

Det er det eneste i et ellers langt innlegg som blir kommentert. Så hvilke andre punkter i det innlegget er så galt? 

Ja å hva er problemet med at jeg kommenterer det ene punktet og ikke alle? Slutt å angrip alle som ikke har lik mening som deg, det begynner å bli kjedelig . Om jeg vil kommentere ett eller to av punktene i ett innlegg er opp til meg 

Endret av Orly
  • Liker 3
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)
Orly skrev (6 minutter siden):

Ja å hva er problemet med at jeg kommenterer det ene punktet og ikke alle? Slutt å angrip alle som ikke har lik mening som deg, det begynner å bli kjedelig 

Ok. I et langt innlegg så kommenteres det flere ting som diskuteres her med spørsmålstegn om hva som er så big deal. 
Alle sier at hun eksponere barnet sitt som er et av punktene. Det er riktig. 
Resten av dem kommenteres ikke. 
Jeg poengterer at ja det er det eneste de gjør som egentlig er en big deal. Du skriver at det ef i følge meg. 

Så i følge deg hvilke andre punkter i det innlegget er så farlig? 

Det er ikke et angrep? 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Ok. I et langt innlegg så kommenteres det flere ting som diskuteres her med spørsmålstegn om hva som er så big deal. 
Alle sier at hun eksponere barnet sitt som er et av punktene. Det er riktig. 
Resten av dem kommenteres ikke. 
Jeg poengterer at ja det er det eneste de gjør som egentlig er en big deal. Du skriver at det ef i følge meg. 

Så i følge deg hvilke andre punkter i det innlegget er så farlig? 

Det er ikke et angrep? 

Må det være kun punkter i det innlegget man reagerer på eller kan det finnes punkter man reagerer på som ikke står der? Altså ærlig talt..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Trulsa skrev (19 timer siden):

Stina Bakken har et enpersonsforetak som er registrert som et firma som driver med blogging. Dette betyr at hun betaler skatt. I 2023 tjente hun 2,5 millioner. Disse pengene har hun jobbet for. Ifjor tjente hun enda mere, så inntekt er det. Hun jobber også selvom hun er småsyk. 

Selvfølgelig jobber hu som småsyk, skulle hu tatt en egenmeldingsdag eller sykemelding fra å dele appelsiner og smøre rundstykker/knekkebrød? 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Vintermåne skrev (1 time siden):

Jeg skjønner virkrlig ikke hvorfor de her får SÅ vanvittig mye kritikk (eller «kritikk» - for det er jo mest ufinheter, håp om at de ikke får til ting, lange avhandlinger om egen barneoppdragelse/husvasking/arbeidsmoral etc etc) 

ikke eksponerer de ungen sin

ikke lurer de folk 

ikke selger de «kurs» eller turer osv 

ikke henger de ut folk (som jeg har fått med meg) 

ikke driver de masse villedende reklame 

ikke «designer» de ræl for salg 

ikke promoterer de thinspo/slanke kosthold (hverfall ikke hun, har ikke fulgt så med på han, skjønner han har et sært kosthold?) 

Hva er egentlig greia? At de bor i et vanlig hus som tydeligvis trenger oppussing (i følge noen) at de ikke har det gullende rent, at de ikke har samme bad, at de ikke spise samme mat?? 
Jeg er helt enig i at det er latterlig villt at influencere tjener seg søkkrike på å stå å filme seg selv og bable i kamera…… men det er jo ikke unikt for henne? Jeg synes på en måte hun er mer «ekte» - hun er jo bare hent vanlig, driver med sine ting som hun liker- ikke driver hun å later som følgerne er verdens beste venner, ikke driver hun den der «bondinga» med påfølgende reklame …… 

Hva er egentlig problemet egentlig ?? 

Bortsett fra eksponering av barnet er eg einig med deg.

For somme synes det å gje mestringskjensle gjennom systematisk nedvurdere influensaren og andre deltakarar .Her er ikkje kultur for meiningsutveksling på dinna sida desverre.

• Liker 5
Skrevet
Orly skrev (36 minutter siden):

Må det være kun punkter i det innlegget man reagerer på eller kan det finnes punkter man reagerer på som ikke står der? Altså ærlig talt..

Ja argumenter med det da? 😊

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (4 timer siden):

Jo jeg skjønner greia, men det blir liksom så dumt å gidde å ta dem på det. Det er dumt/unødvendig/ingen vits  å lyve om fra Stinas side, men å drive å ta henne på det blir like dumt. Det er lite interessant om den ungen får morsmelk, grøt,  erstatning, hvor mange flasker om dagen eller  om hun har ammet 3 eller 7 ganger. Og at hun gidder lyve om ammingen pga mammapoliti er bare trist. 
For all del hun tjener jo penger på at folk gidder bry seg med det, men. 

Hvorfor er det dumt å ta Stina i å lyve? Klart det er dumt for Stina og forsvarerene hennes. Men lurer veldig på hvorfor hun ikke kan være ærlig om ting? 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (42 minutter siden):

Ja argumenter med det da? 😊

Beklager men jeg skjønner ikke hvorfor du tenker T du kan diktere meg ,  jeg svarte på ett innlegg og du kommer ilende inn for å ta folk , nå er jeg ferdig med dette, jeg svarer når jeg selv vil og på det jeg vil

• Liker 8
Skrevet
Orly skrev (2 minutter siden):

Beklager men jeg skjønner ikke hvorfor du tenker T du kan diktere meg ,  jeg svarte på ett innlegg og du kommer ilende inn for å ta folk , nå er jeg ferdig med dette, jeg svarer når jeg selv vil og på det jeg vil

Den er grei.

• Liker 5
Skrevet
Bibbi_ skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det dumt å ta Stina i å lyve? Klart det er dumt for Stina og forsvarerene hennes. Men lurer veldig på hvorfor hun ikke kan være ærlig om ting? 

Jeg syns begge deler er like dumt egentlig. 

• Liker 2
Skrevet
Dojakitty skrev (2 timer siden):

Bare at første punktet ditt er «ikke eksponerer de ungen» gjør at jeg ikke gidder (😆) å svare deg på resten for du har åpenbart ikke peiling 

Ok, altså- jeg tåler helt fint å bli korrigert/ få motargumenter jeg ….. og ja, muligens har jeg ikke peiling, men da kan du jo diskutere og argumentere da? Ikke bare bedrive hersketeknikk? 

jeg har ikke fulgt så nøye med på all pratinga hennes (jeg er i grunn ikke noe særlig intressert i henne😅) men, du, og de sndre som påpekte det, har rett - hun eksponerer barnet sitt med info hun legger ut- og enig, det er IKKE greit….. 

men det diskuteres egentlig ikke noe særlig i denne tråden?  

Vil du svare på resten nå da? 😁

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Ja å hva er problemet med at jeg kommenterer det ene punktet og ikke alle? Slutt å angrip alle som ikke har lik mening som deg, det begynner å bli kjedelig . Om jeg vil kommentere ett eller to av punktene i ett innlegg er opp til meg 

Hm- du ser ikke at dette med å angripe de med ulik mening gjelder litt fler i denne tråden? 🤔🤔 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Vintermåne skrev (2 timer siden):

Ok, altså- jeg tåler helt fint å bli korrigert/ få motargumenter jeg ….. og ja, muligens har jeg ikke peiling, men da kan du jo diskutere og argumentere da? Ikke bare bedrive hersketeknikk? 

jeg har ikke fulgt så nøye med på all pratinga hennes (jeg er i grunn ikke noe særlig intressert i henne😅) men, du, og de sndre som påpekte det, har rett - hun eksponerer barnet sitt med info hun legger ut- og enig, det er IKKE greit….. 

men det diskuteres egentlig ikke noe særlig i denne tråden?  

Vil du svare på resten nå da? 😁

Det har da blitt nevnt utallige ganger all eksponeringen hun utsetter babyen sin for?!

• Liker 5
Skrevet

Så man skal skrive meningen sin og ingen andre skal få argumentere for noe annet. Og om noen gjør det så er det angrep. Derimot å gi andre kallenavn som delulu som et eksempel fra over her , det er greit!? 

• Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (3 minutter siden):

Så man skal skrive meningen sin og ingen andre skal få argumentere for noe annet. Og om noen gjør det så er det angrep. Derimot å gi andre kallenavn som delulu som et eksempel fra over her , det er greit!? 

Jeg har ikke sagt noe om at ingen skal få si meningen sin, men nå var nå en gang du en av de som etterspurte hvorfor folk bare kommenterte det første punktet i en liste som noen hadde valgt å skrive. Derfor skreiv jeg hva jeg syns. Du må gjerne få si din mening, men jeg svarte på hva som ble etterspurt.

Jeg har aldri kalt Stina for noen kallenavn, og heller ikke likt for eksempel den kommentaren du nevner, og jeg har heller aldri sagt at jeg syns det er greit.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Vintermåne skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner virkrlig ikke hvorfor de her får SÅ vanvittig mye kritikk (eller «kritikk» - for det er jo mest ufinheter, håp om at de ikke får til ting, lange avhandlinger om egen barneoppdragelse/husvasking/arbeidsmoral etc etc) 

ikke eksponerer de ungen sin

ikke lurer de folk 

ikke selger de «kurs» eller turer osv 

ikke henger de ut folk (som jeg har fått med meg) 

ikke driver de masse villedende reklame 

ikke «designer» de ræl for salg 

ikke promoterer de thinspo/slanke kosthold (hverfall ikke hun, har ikke fulgt så med på han, skjønner han har et sært kosthold?) 

Hva er egentlig greia? At de bor i et vanlig hus som tydeligvis trenger oppussing (i følge noen) at de ikke har det gullende rent, at de ikke har samme bad, at de ikke spise samme mat?? 
Jeg er helt enig i at det er latterlig villt at influencere tjener seg søkkrike på å stå å filme seg selv og bable i kamera…… men det er jo ikke unikt for henne? Jeg synes på en måte hun er mer «ekte» - hun er jo bare hent vanlig, driver med sine ting som hun liker- ikke driver hun å later som følgerne er verdens beste venner, ikke driver hun den der «bondinga» med påfølgende reklame …… 

Hva er egentlig problemet egentlig ?? 

Og for de som ikke skjønner bakgrunnen til mitt forrige innlegg: Det blir etterspurt hva som egentlig er greia, @Vintermåne ramser opp en drøss med punkter som egentlig ikke er så aktuell for Stina (men som hen kanskje syns er kritikkverdig med andre influensere?), responsen kommer raskt på at de i høyeste grad eksponerer baby (noe veldig naturlig at det kommer reaksjoner på, da det ble påstått at babyen ikke blir eksponert), da er det i følge @Vintermåne og @Klink feil at responsen bare går på det første punktet i opplistingen over her, og jeg svarer dermef på hvilke andre punkter som jeg mener er problemet/kritikkverdig/ugreit/kall det hva du vil. 

Og når jeg da presiserer at jeg ikke kommer til å forsvare hvorfor jeg legger det fram fordi jeg svarer bare på Vintermåne sitt spørsmål, mener Klink at jeg mener at bare jeg kan få dele meningen min og innen andre skal få argumentere for noe annet? Med mindre jeg misforstod det siste innlegget?

Jeg kan sikkert diskutere punktene, men jeg kommer ikke til å diskutere HVORFOR JEG NEVNER DEM - for det er bare fordi det ble etterspurt hva som er "problemet".

Jeg håper dette var oppklarende til hvorfor jeg skreiv det lange innlegget over her - det var for å svare på hva som er problemet, i mine øyne. Ikke i Vintermåne eller Klink eller oss-to eller noen andre sine øyne, men i mine øyne.

Endret av Soro123
  • Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Soro123 skrev (19 minutter siden):

Og for de som ikke skjønner bakgrunnen til mitt forrige innlegg: Det blir etterspurt hva som egentlig er greia, @Vintermåne ramser opp en drøss med punkter som egentlig ikke er så aktuell for Stina (men som hen kanskje syns er kritikkverdig med andre influensere?), responsen kommer raskt på at de i høyeste grad eksponerer baby (noe veldig naturlig at det kommer reaksjoner på, da det ble påstått at babyen ikke blir eksponert), da er det i følge @Vintermåne og @Klink feil at responsen bare går på det første punktet i opplistingen over her, og jeg svarer dermef på hvilke andre punkter som jeg mener er problemet/kritikkverdig/ugreit/kall det hva du vil. 

Og når jeg da presiserer at jeg ikke kommer til å forsvare hvorfor jeg legger det fram fordi jeg svarer bare på Vintermåne sitt spørsmål, mener Klink at jeg mener at bare jeg kan få dele meningen min og innen andre skal få argumentere for noe annet? Med mindre jeg misforstod det siste innlegget?

Jeg håper dette var oppklarende til hvorfor jeg skreiv det lange innlegget over her - det var for å svare på hva som er problemet, i mine øyne. Ikke i Vintermåne eller Klink eller oss-to eller noen andre sine øyne, men i mine øyne.

Jeg vet ikke hvorfor du mener at du må forsvare hvorfor du skriver det du gjør?  Man må tåle at andre har andre synspunkter og argumenterer for det. 
Jeg er ikke enig i alt , men jeg syns innlegget ditt var både fint og saklig og står i kontrast til en del som kommuniseres i denne tråden. Hva jeg mener har jeg skrevet om flere ganger før. 
Selvfølgelig er det sett med dine øyne og ikke mine eller andre brukere sine øyne.  Jeg klarer fint å uttrykke min egen mening om saken. Det som derimot kan være lurt er å se ting fra forskjellige sider slik at alt ikke blir svart/hvitt. Spesielt i tilfeller der en dømmer ut fra små mengder informasjon og  framstiller det som om det er hele sannheten.  Flere sier de ikke gidder klikke seg inn for å se, man velger heller å lese om hva som skjer her. Da blir en fjær fort til fem høns. Det er flere enn Stina som kan å overdrive. 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tror at hovedgrunnen til at mange oppfatter Stina som de gjør, er hele bakteppet som jeg nevnte deler av i innlegget over. Folk blir oppgitte over ting, og hadde en ikke hatt det bakteppet hadde en heller ikke blitt like raskt oppgitt, enn om en hadde sett på én og én enkelt hendelse hver for seg. 

I starten tenkte jeg ikke like mye om det jeg så, men etterhvert som jeg fikk med meg at hun sa hun blokkerte følgere som ikke hadde noe fint å si, framsto som lite åpen for tilbakemeldinger, framsto mer og mer bedrevitende, egosentrisk, osv, jo mer oppgitt blir jeg også av hva hun sier og gjør.

Derfor er det ikke så lett å ikke "dømme ut fra små mengder informasjon", folk har med seg hele bakteppet inn i tolkningen.

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...