Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Poly skrev (23 minutter siden):

Lurer på hva hun sier til legen i morgen for og komme inn. «Jeg har vært pjusk i tre uker, trenger akuttime i dag!»

Hva slags pjusk er hun? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Hva slags pjusk er hun? 

ChatGPT har diagnostisert henne med bihulebetennelse 😅

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

«Må til legen» og 17 snapper om amminga…. Gratulerer med verdens dårligste clickbait

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Selv om hun nå mener at hun kun fullammer, og kun trenger å gi en flaske… begynner jeg å lure på hvor ofte PF har han, siden han steriliserer så mange flasker? 🤔

Endret av Milo277
Skrivefeil
  • Liker 12
Skrevet
Milo277 skrev (33 minutter siden):

Selv om hun nå mener at hun kun fullammer, og kun trenger å gi en flaske… begynner jeg å lure på hvor ofte PF har han, siden han steriliserer så mange flasker? 🤔

Hvis han hadde hatt han veldig mye, tror du ikke han hadde dokumentert det også? Sånn ut over de faste, fire timene. Veldig enig da, er utrolig merkelig når de poster så selvmotsigende storyer. Litt rart om de lar flaskene ligge flere dager før de rengjøres. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Han poster jo bilde av at det rengjøres flasker daglig, så tror ikke de er fra flere dager… men noe stemmer ikke 🙈

Endret av Milo277
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Milo277 skrev (1 time siden):

Kanskje det er dét hun mener. HUN gir kun én flaske? Også gir han de resterende 7? 

• Liker 7
Gjest Sur sitron
Skrevet
vesp skrev (1 time siden):

Hvis han hadde hatt han veldig mye, tror du ikke han hadde dokumentert det også? Sånn ut over de faste, fire timene. Veldig enig da, er utrolig merkelig når de poster så selvmotsigende storyer. Litt rart om de lar flaskene ligge flere dager før de rengjøres. 

Ja, må si at jeg reagerte da jeg så at det lå skitne flasker og samlet seg opp på et fat. Det første jeg lærte da jeg hadde baby var å skylle flasken med tilhørende smokk i kaldt vann så snart jeg var ferdig med gi babyen melk. Så satte jeg flasken på benken med iskaldt vann til det var tid for å vaske og sterilisere. 

Skrevet
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

Ja, må si at jeg reagerte da jeg så at det lå skitne flasker og samlet seg opp på et fat. Det første jeg lærte da jeg hadde baby var å skylle flasken med tilhørende smokk i kaldt vann så snart jeg var ferdig med gi babyen melk. Så satte jeg flasken på benken med iskaldt vann til det var tid for å vaske og sterilisere. 

Og nå er vel den ungen så stor at det må gå an å slenge de flaskene i oppvaskmaskinen vel

• Liker 7
Skrevet
Palmemor skrev (51 minutter siden):

Og nå er vel den ungen så stor at det må gå an å slenge de flaskene i oppvaskmaskinen vel

Ja. Men de liker og gjøre ting ekstra komplisert for seg selv 

• Liker 8
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Flaskene som har vært brukt til mme må uansett steriliseres da, men usikker med morsmelk.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (2 timer siden):

Kanskje det er dét hun mener. HUN gir kun én flaske? Også gir han de resterende 7? 

Jeg tolka det sånn først, men så sier hun at hun ikke trenger å pumpe mer siden amminga går så bra. Men hvor mye amming blir det med 7 flasker mme da? Ikke vet jeg altså, bare syns det høres rart ut… 

Endret av Milo277
  • Liker 9
Skrevet
vesp skrev (47 minutter siden):

Flaskene som har vært brukt til mme må uansett steriliseres da, men usikker med morsmelk.

Er det noe veldig nytt?

Her ble ikke flaskene brukt til mme sterilisert når de kunne gå i oppvaskmaskinen. Husker ikke om det var 4 eller 6 måneder...

• Liker 4
Gjest Sur sitron
Skrevet
vesp skrev (51 minutter siden):

Ja, flasker brukt til MME skal steriliseres uansett alder på barnet lærte jeg. Morsmelk gav jeg aldri på flaske så det vet jeg ikke, men for meg tilsier vanlig renslighet å skylle slikt etter bruk. 

Skrevet
Sur sitron skrev (6 minutter siden):

Ja, flasker brukt til MME skal steriliseres uansett alder på barnet lærte jeg. Morsmelk gav jeg aldri på flaske så det vet jeg ikke, men for meg tilsier vanlig renslighet å skylle slikt etter bruk. 

Det er ganske normalt og kaste appelsinskall i bosset etterhvert også men vanlig renslighet gjelder ikke i det huset der. 

• Liker 8
Skrevet
Faina skrev (7 minutter siden):

Er det noe veldig nytt?

Her ble ikke flaskene brukt til mme sterilisert når de kunne gå i oppvaskmaskinen. Husker ikke om det var 4 eller 6 måneder...

Litt usikker faktisk. Ammehjelpen og Helsedirektoratet anbefaler å koke/sterilisere flasker brukt til mme hele den tiden det får mme. Det kommer jo stadig nye anbefalinger, så kan være disse ikke gjaldt for noen år siden. Sjansen for at barnet blir sykt pga flasker som ikke er steriliserte etter mme når det har nådd en viss alder er også liten, men den er der. Så er vel for å være på den helt sikre siden. 

• Liker 5
Skrevet
vesp skrev (20 minutter siden):

Litt usikker faktisk. Ammehjelpen og Helsedirektoratet anbefaler å koke/sterilisere flasker brukt til mme hele den tiden det får mme. Det kommer jo stadig nye anbefalinger, så kan være disse ikke gjaldt for noen år siden. Sjansen for at barnet blir sykt pga flasker som ikke er steriliserte etter mme når det har nådd en viss alder er også liten, men den er der. Så er vel for å være på den helt sikre siden. 

Det var nytt for meg. Men så er min yngste 12 år og tredjemann så han har overlevd på luftboller og ventesuppe. Og åpenbart skitne flasker 

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer så på om de legger ut storyer som motsier hverandre med meningen, eller om det blir lagt ut uten å tenke seg om. Tenker spesielt på PF som viser alt han steriliserer, mens hun selv ammer på fulltid, samtidig som det hoper seg opp flasker. 

Sitter de sammen om kvelden og ser på alle spekulasjonene folk har pga storyene de legger ut og går sammen om hva de kan poste så seertallet holder seg oppe og spekulasjonene like så, eller er det kun uheldig posting fra de begge. 

Lurer vel egentlig på om det hele er kalkulert og planlagt eller kun tilfeldig 😅

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (4 minutter siden):

Det var nytt for meg. Men så er min yngste 12 år og tredjemann så han har overlevd på luftboller og ventesuppe. Og åpenbart skitne flasker 

Ikke sant, mye endring på den tiden da. Overlever på det og si 🤭 Er jo stadig nye ting vi må passe oss for.. 

• Liker 1
Skrevet
vesp skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer så på om de legger ut storyer som motsier hverandre med meningen, eller om det blir lagt ut uten å tenke seg om. Tenker spesielt på PF som viser alt han steriliserer, mens hun selv ammer på fulltid, samtidig som det hoper seg opp flasker. 

Sitter de sammen om kvelden og ser på alle spekulasjonene folk har pga storyene de legger ut og går sammen om hva de kan poste så seertallet holder seg oppe og spekulasjonene like så, eller er det kun uheldig posting fra de begge. 

Lurer vel egentlig på om det hele er kalkulert og planlagt eller kun tilfeldig 😅

Sånn at folk skal gidde å ta de på alle feil? Det er bare her vi driver med det. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...