Trulsa Skrevet 20. april 2025 #15881 Skrevet 20. april 2025 Palmemor skrev (6 timer siden): Men hun trenger fortsatt ikke ta hensyn til sykedager. Og hun må ikke være noe sted klokka 8. eller noe som helst klokkeslett for den saks skyld Stina Bakken har et enpersonsforetak som er registrert som et firma som driver med blogging. Dette betyr at hun betaler skatt. I 2023 tjente hun 2,5 millioner. Disse pengene har hun jobbet for. Ifjor tjente hun enda mere, så inntekt er det. Hun jobber også selvom hun er småsyk. 1
JegErIkkeMeg Skrevet 20. april 2025 #15882 Skrevet 20. april 2025 Trulsa skrev (33 minutter siden): Stina Bakken har et enpersonsforetak som er registrert som et firma som driver med blogging. Dette betyr at hun betaler skatt. I 2023 tjente hun 2,5 millioner. Disse pengene har hun jobbet for. Ifjor tjente hun enda mere, så inntekt er det. Hun jobber også selvom hun er småsyk. «Jobbet» 15
MariaIsabel Skrevet 20. april 2025 #15883 Skrevet 20. april 2025 Klink skrev (På 19.4.2025 den 11.35): Men hvorfor kaller du det klaging? Det er helt vanlige utfordringer som følger med det å ha barn. Det ER dårlig søvn, det KAN være vanskelig å amme. Jeg kjenner igjen det, selv om hun har litt vel lav terskel for hva som er dårlig søvn og hun kunne sikkert gjort tiltak for å få til ammingen som poengteres her hele tiden. Igjen hvis jeg sier at jeg sover dårlig på grunn av 3 oppvåkninger pr natt (som et konstruert eksempel) så kommer det en og blir irritert for den sover dårlig på grunn av 5 unger som våkner 5 ganger pr natt. Ja, det er helt vanlige utfordringer, men de fleste av oss gnåler likevel ikke om det dag ut og dag inn. Det hender jeg nevner kort at "joda, det blir jo ikke så mye sammenhengende søvn" eller "jeg er som regel litt i underskudd" dersom det kommer opp i samtaler, også slenger jeg på en liten "men det går greit, det er jo bare for en periode", og det er slik jeg opplever at de fleste mødre svarer på slikt. Jeg har aldri opplevd at noen andre, hverken på sosiale medier eller i normale samtaler med folk, holder på slik som Stina. 17 3
NiceOrNothing Skrevet 20. april 2025 #15884 Skrevet 20. april 2025 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Jeg kaller hvertfall ikke det å gå og prate til mobilen din og så legge det ut på snap for JOBB! De (fleste influensere) gjør det fordi de aldri hadde klart å fungere i en skikkelig jobb. De fleste av oss har en jobb fordi den genererer penger . Uansett hva du kaller det Stina gjør , genererer den masse penger . Å da er den vel pr definisjon en jobb . Det er rimelig sykt å tenke på at det er vi : titterene / forbrukerene deres , som er årsaken til det. Vi sitter å klikker oss gjennom så mye tanketomt og uviktig . Kaster bort tid. Å de :ler ( av oss ) hele veien til banken . 1 5
Himmelen_91 Skrevet 21. april 2025 #15885 Skrevet 21. april 2025 Bibbi_ skrev (6 timer siden): Jeg kaller hvertfall ikke det å gå og prate til mobilen din og så legge det ut på snap for JOBB! De (fleste influensere) gjør det fordi de aldri hadde klart å fungere i en skikkelig jobb. Nettopp!!! Stakkars influensere, de får ikke tatt seg noe ferie heller. De må jobbe 24/7! Hun har holdt på med dette i 15 år, vil tro dem tjener greit også. Trist at dem ikke klarer å koble av mobilen i 1-2 dager. De er så avhengige, ikke bryr de seg om sine følgere heller, for hun elsker å blokkere. Hun som klarte å «cashe « ut for bilen, burde klare å slappe litt av innimellom uten å klage så sinnsykt mye på barnet sitt og hvor slitsomt alt e! Hadde vært deilig å sett henne, rekke en jobb kl 08 😭😭😭 3 2
Dojakitty Skrevet 21. april 2025 #15886 Skrevet 21. april 2025 Av respekt for jobber som sykepleiere,barnehageansatte,butikkarbeidere,ambulansepersonell etc etc kommer jeg aldri til å kalle dette for en jobb. Dere som gjør det får stå for det selv, men jeg har heldigvis litt mer mellom øra og skjønner at dette ikke kan kalles en jobb. Dere som mener det motsatte må jo versågod gjøre som dere vil! 33 1
Klink Skrevet 21. april 2025 #15887 Skrevet 21. april 2025 Dojakitty skrev (34 minutter siden): Av respekt for jobber som sykepleiere,barnehageansatte,butikkarbeidere,ambulansepersonell etc etc kommer jeg aldri til å kalle dette for en jobb. Dere som gjør det får stå for det selv, men jeg har heldigvis litt mer mellom øra og skjønner at dette ikke kan kalles en jobb. Dere som mener det motsatte må jo versågod gjøre som dere vil! Store norske leksikon: Jobb er et arbeid eller en ansettelse; som fast arbeid, et lønnet verv eller virksomhet; eller som midlertidig, tilfeldig lønnet arbeid. Wikipedia Arbeid eller lønnsarbeid er aktiviteter eller deltakelse i yrkeslivet som gir lønnsinntekt. statistisk sentralbyrå: arbeidsforhold brukes som synonymt med jobb som kompenseres i form av lønn e.l store norske leksikon: Arbeid er menneskers målrettede, bevisste virksomhet. Arbeid kan være lystbetont og givende, eller det kan være strevsomt og belastende. Så kan jo du mene hva du vil. 1 4
Dojakitty Skrevet 21. april 2025 #15888 Skrevet 21. april 2025 Klink skrev (10 minutter siden): Store norske leksikon: Jobb er et arbeid eller en ansettelse; som fast arbeid, et lønnet verv eller virksomhet; eller som midlertidig, tilfeldig lønnet arbeid. Wikipedia Arbeid eller lønnsarbeid er aktiviteter eller deltakelse i yrkeslivet som gir lønnsinntekt. statistisk sentralbyrå: arbeidsforhold brukes som synonymt med jobb som kompenseres i form av lønn e.l store norske leksikon: Arbeid er menneskers målrettede, bevisste virksomhet. Arbeid kan være lystbetont og givende, eller det kan være strevsomt og belastende. Så kan jo du mene hva du vil. Ja det gjør jeg heldigvis! 7
lillebamsemums Skrevet 21. april 2025 #15889 Skrevet 21. april 2025 Dojakitty skrev (1 time siden): Av respekt for jobber som sykepleiere,barnehageansatte,butikkarbeidere,ambulansepersonell etc etc kommer jeg aldri til å kalle dette for en jobb. Dere som gjør det får stå for det selv, men jeg har heldigvis litt mer mellom øra og skjønner at dette ikke kan kalles en jobb. Dere som mener det motsatte må jo versågod gjøre som dere vil! Veldig enig, hadde hun gjort mer ut av det så kunne jeg til dels endret mening. Altså samarbeid, fiksa rabattkoder, dratt på eventer osv. utfordret seg selv litt med å sette ulike mål osv. det er så mye hun kunne ha gjort. I stede bruker hu kanalen sin på å strikke de samme genserne 10 ganger, kutte appelsiner og legge igjen halve appelsinen på benken, klage over sønnen sin osv. 17 1
Himmelen_91 Skrevet 21. april 2025 #15890 Skrevet 21. april 2025 Klink skrev (1 time siden): Store norske leksikon: Jobb er et arbeid eller en ansettelse; som fast arbeid, et lønnet verv eller virksomhet; eller som midlertidig, tilfeldig lønnet arbeid. Wikipedia Arbeid eller lønnsarbeid er aktiviteter eller deltakelse i yrkeslivet som gir lønnsinntekt. statistisk sentralbyrå: arbeidsforhold brukes som synonymt med jobb som kompenseres i form av lønn e.l store norske leksikon: Arbeid er menneskers målrettede, bevisste virksomhet. Arbeid kan være lystbetont og givende, eller det kan være strevsomt og belastende. Så kan jo du mene hva du vil. Vi er i en ganske f tid, der sånne som Stina tjener mer enn leger og overleger 😭eller sykepleiere som står å sliter dagen lang. Du får kalle det jobb det Stina også gjør. Men vi får mene hva vi vil. 9 8
Palmemor Skrevet 21. april 2025 #15891 Skrevet 21. april 2025 Trulsa skrev (9 timer siden): Stina Bakken har et enpersonsforetak som er registrert som et firma som driver med blogging. Dette betyr at hun betaler skatt. I 2023 tjente hun 2,5 millioner. Disse pengene har hun jobbet for. Ifjor tjente hun enda mere, så inntekt er det. Hun jobber også selvom hun er småsyk. Jeg og jobber selvom jeg er småsyk. Har tilogmed jobba med feber, jeg. I en jobb hvor jeg må dukke opp klokka 08:00 på morningen. Eller «midt på natta» for noen. Alle vet at hun tjente «langt mer» i fjor. Vi må bare vente til neste år før hun kan si det… Hele dama er patetisk. Hun burde virkelig skjønne hvor forbanna heldig hun er som kan tjene latterlige summer på å stå å kline appelsin i hårbunnen sin 19 4
Klink Skrevet 21. april 2025 #15892 Skrevet 21. april 2025 En jobb er å sitte på ræva og fise dersom noen betaler deg for å gjøre det. 5
Zenhouse Skrevet 21. april 2025 #15893 Skrevet 21. april 2025 Klink skrev (7 minutter siden): En jobb er å sitte på ræva og fise dersom noen betaler deg for å gjøre det. Det krever nesten mer innsats enn Stina legger ned, men ja- er enig med deg i hva som definerer en jobb. 🤭 4
Love2017juni Skrevet 21. april 2025 #15894 Skrevet 21. april 2025 (endret) Pelle snappa at han steriliserte 8flasker; men tut igår, Stina forteller på sin snap idag at hun har ikke pumpa på mange dager og bare gitt en flaske igår.. 😂😂 Hun er så gla for at ammingen fungerer; Babyen må bare distraheres når han skal ammes😅 Er det at HUN bare har gitt en flaske, mens han har gitt flere i sin «pappatid», hvordan i huleste går det an og dele noe så forskjellig. (Han steriliserte flasker dagen før der også, når han både handla og gjorde alt fordi Stina va pjusk) Endret 21. april 2025 av Love2017juni 21 1
Zenhouse Skrevet 21. april 2025 #15895 Skrevet 21. april 2025 Husker før- da samme diskusjonen gikk her, om det Stina gjør kan kalles jobb eller ikke. Da skrev hun hvertfall all tekst selv, og sa det gikk minst et par timer hver dag det. Idag auto tekster hun, og så bedagelig som hun er, tviler jeg på at hun legger ned jobb i å tekste igjen, når likevel kronasjene ruller inn. En kan mene hva en vil, men liker en ikke den type «jobb», så bør en hvertfall slutte å støtte opp om den, ved å klikke inn på storyene. 8
Poly Skrevet 21. april 2025 #15896 Skrevet 21. april 2025 Lurer på hva hun sier til legen i morgen for og komme inn. «Jeg har vært pjusk i tre uker, trenger akuttime i dag!» 7
Palmemor Skrevet 21. april 2025 #15897 Skrevet 21. april 2025 Poly skrev (6 minutter siden): Lurer på hva hun sier til legen i morgen for og komme inn. «Jeg har vært pjusk i tre uker, trenger akuttime i dag!» Håper ikke hun får time 2 7
Oline5 Skrevet 21. april 2025 #15898 Skrevet 21. april 2025 Klink skrev (2 timer siden): Store norske leksikon: Jobb er et arbeid eller en ansettelse; som fast arbeid, et lønnet verv eller virksomhet; eller som midlertidig, tilfeldig lønnet arbeid. Wikipedia Arbeid eller lønnsarbeid er aktiviteter eller deltakelse i yrkeslivet som gir lønnsinntekt. statistisk sentralbyrå: arbeidsforhold brukes som synonymt med jobb som kompenseres i form av lønn e.l store norske leksikon: Arbeid er menneskers målrettede, bevisste virksomhet. Arbeid kan være lystbetont og givende, eller det kan være strevsomt og belastende. Så kan jo du mene hva du vil. Du som alltid forstår hva Stina egentlig mener med "gidde", "sjukt", "ekstremt"... du forstår vel egentlig hva mange av oss mener om "jobb" også da, eller ??? 2 6
Faina Skrevet 21. april 2025 #15899 Skrevet 21. april 2025 Altså. Han steriliserte 8 flasker i går og hun har kun ammet de siste dagene. Ikke verken pumpet eller gitt flaske. Adder ikke up altså 🙄 10 9
Faina Skrevet 21. april 2025 #15900 Skrevet 21. april 2025 Love2017juni skrev (31 minutter siden): Pelle snappa at han steriliserte 8flasker; men tut igår, Stina forteller på sin snap idag at hun har ikke pumpa på mange dager og bare gitt en flaske igår.. 😂😂 Hun er så gla for at ammingen fungerer; Babyen må bare distraheres når han skal ammes😅 Er det at HUN bare har gitt en flaske, mens han har gitt flere i sin «pappatid», hvordan i huleste går det an og dele noe så forskjellig. (Han steriliserte flasker dagen før der også, når han både handla og gjorde alt fordi Stina va pjusk) Ja, kanskje det er sånn de tenker 🤔 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå