MariaIsabel Skrevet 5. februar 2024 #1561 Skrevet 5. februar 2024 Lzzy skrev (4 timer siden): Joa, sant nok. Men det er fortsatt ikke sånn at de har et levende barn enda da… og det var poenget. Det var poenget med hva egentlig? Hva er det du skal frem til her? Spør fordi jeg genuint ikke forstår grunnen til at du tok opp dette. 1 1
Zenhouse Skrevet 5. februar 2024 #1562 Skrevet 5. februar 2024 Lzzy skrev (17 timer siden): Og man glemmer at det faktisk ikke er alle som KAN få barn sammen heller, av ulike årsaker. Kjenner til flere par som har prøvd det meste, og senere fått barn med andre partnere. Så det er dessverre sånn naturen er. Klink skrev (14 timer siden): Igjen, så kan man få hjelp i Norge til å få barn. Og Stina og samboeren kan tydeligvis bli gravide sammen siden hun har blitt det to ganger alt. Dere har begge rett. Og det drives forskning på dette at selv om det ikke er noen «feil» på partene, så kan likevel være noe som ikke er helt som det skal, som gjør at noen ikke er like kompatible. Fant noe i farten her: https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/AyWrM/12-gener-bestemmer-om-du-faar-barn 2
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1563 Skrevet 5. februar 2024 Lzzy skrev (14 timer siden): Joa, sant nok. Men det er fortsatt ikke sånn at de har et levende barn enda da… og det var poenget. Nei, men det er hovedsakelig fordi først så satte det seg på feil plass pg Stina har mistet en eggleder som gjør at det tar ekstra tid å bli gravid. 2
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1564 Skrevet 5. februar 2024 Zenhouse skrev (16 minutter siden): Dere har begge rett. Og det drives forskning på dette at selv om det ikke er noen «feil» på partene, så kan likevel være noe som ikke er helt som det skal, som gjør at noen ikke er like kompatible. Fant noe i farten her: https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/AyWrM/12-gener-bestemmer-om-du-faar-barn Ja har hørt om dette altså, men det ser ikke ut til at det gjelder i dette tilfellet. 2
Sannhetsøkende Skrevet 5. februar 2024 #1565 Skrevet 5. februar 2024 Skjønner Stina ønsker å la følgerene sine være med på reisen. Både oppturer og nedturer. Og at det ikke skal være noe tabu og alt det der. Men, nå er det aldri lurt å annonsere graviditet når man bare er 3-4 uker på vei. Det handler ikke om tabu, men at det blir en ekstra påkjenning når man mister. Først så kommer gladnyheten, så like etter er det dårlig nytt. 12 uker er vel grensa, selv om man aldri har garanti da heller. Men men. Får gjøre som man vil 8 1
Birdo Skrevet 5. februar 2024 #1566 Skrevet 5. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (4 minutter siden): Skjønner Stina ønsker å la følgerene sine være med på reisen. Både oppturer og nedturer. Og at det ikke skal være noe tabu og alt det der. Men, nå er det aldri lurt å annonsere graviditet når man bare er 3-4 uker på vei. Det handler ikke om tabu, men at det blir en ekstra påkjenning når man mister. Først så kommer gladnyheten, så like etter er det dårlig nytt. 12 uker er vel grensa, selv om man aldri har garanti da heller. Men men. Får gjøre som man vil Hvorfor er det ekstra påkjenning? Hvorfor skal kvinner måtte late som alt er perfekt og gjemme det faktum at de går gjennom noe skikkelig kjipt? Jeg har aldri skjønt, og vil heller aldri skjønne, hvorfor det er så viktig å holde slike ting skjult! 13 1 6
Gjest Sprite Skrevet 5. februar 2024 #1567 Skrevet 5. februar 2024 Birdo skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det ekstra påkjenning? Hvorfor skal kvinner måtte late som alt er perfekt og gjemme det faktum at de går gjennom noe skikkelig kjipt? Jeg har aldri skjønt, og vil heller aldri skjønne, hvorfor det er så viktig å holde slike ting skjult! Handler vel ikke om å holde det skjult men vg oppslag før IKM er vel å dra det alvorlig langt
Lzzy Skrevet 5. februar 2024 #1568 Skrevet 5. februar 2024 MariaIsabel skrev (12 timer siden): Det var poenget med hva egentlig? Hva er det du skal frem til her? Spør fordi jeg genuint ikke forstår grunnen til at du tok opp dette. Poenget er at ikke alle passer til å få barn sammen, genmessig. Det er så enkelt og komplisert som det. Og ja, man kan bli gravid men fosteret er ikke levedyktig på bakgrunn av ulike «feil». Som KAN være «dårlige» gener sammen. Det er ikke sånn at jeg skriver dette fordi jeg ønsker noen vondt, mer fordi de fleste tror det er «enkelt» å få barn. Det er mange ting som skal klaffe, selvom de fleste av oss tar det som en selvfølge å bli gravide.
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1569 Skrevet 5. februar 2024 Birdo skrev (14 minutter siden): Hvorfor er det ekstra påkjenning? Hvorfor skal kvinner måtte late som alt er perfekt og gjemme det faktum at de går gjennom noe skikkelig kjipt? Jeg har aldri skjønt, og vil heller aldri skjønne, hvorfor det er så viktig å holde slike ting skjult! Helt enig! 2 1
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1570 Skrevet 5. februar 2024 Lzzy skrev (4 minutter siden): Poenget er at ikke alle passer til å få barn sammen, genmessig. Det er så enkelt og komplisert som det. Og ja, man kan bli gravid men fosteret er ikke levedyktig på bakgrunn av ulike «feil». Som KAN være «dårlige» gener sammen. Det er ikke sånn at jeg skriver dette fordi jeg ønsker noen vondt, mer fordi de fleste tror det er «enkelt» å få barn. Det er mange ting som skal klaffe, selvom de fleste av oss tar det som en selvfølge å bli gravide. Det er ikke rart for det er jo det som er normalt! Flest par får fremdeles barn naturlig.
Sannhetsøkende Skrevet 5. februar 2024 #1571 Skrevet 5. februar 2024 (endret) Birdo skrev (16 minutter siden): Hvorfor er det ekstra påkjenning? Hvorfor skal kvinner måtte late som alt er perfekt og gjemme det faktum at de går gjennom noe skikkelig kjipt? Jeg har aldri skjønt, og vil heller aldri skjønne, hvorfor det er så viktig å holde slike ting skjult! Ikke gjør dette til en kvinnesak! Hva du skjønner eller ikke får du slite med selv. Hvis du ikke ser selv at det ER en påkjenning for den det handler om så er du blind. Det er normalt sett ikke alle som syns det er greit å annonsere at de de gravide i uke 3 eller 4, for så etterpå å fortelle at de mistet....igjen. Da handler det ikke bare om å dele lenger, men få flere følgere for å holde spenningen oppe. Og som jeg skrev. De får gjøre som de vil👍 Endret 5. februar 2024 av Sannhetsøkende 5 3
Lzzy Skrevet 5. februar 2024 #1572 Skrevet 5. februar 2024 Klink skrev (7 minutter siden): Det er ikke rart for det er jo det som er normalt! Flest par får fremdeles barn naturlig. Nå handlet vel diskusjonen om vansker med å få barn 🤷♀️ 1
Birdo Skrevet 5. februar 2024 #1573 Skrevet 5. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (26 minutter siden): Ikke gjør dette til en kvinnesak! Hva du skjønner eller ikke får du slite med selv. Hvis du ikke ser selv at det ER en påkjenning for den det handler om så er du blind. Det er normalt sett ikke alle som syns det er greit å annonsere at de de gravide i uke 3 eller 4, for så etterpå å fortelle at de mistet....igjen. Da handler det ikke bare om å dele lenger, men få flere følgere for å holde spenningen oppe. Og som jeg skrev. De får gjøre som de vil👍 Jeg har flere i min omgangskrets som har delt spontanaborter tidlig, og det har kun hjulpet de. Så ikke skjær alle over en kam. 2 2
Sannhetsøkende Skrevet 5. februar 2024 #1574 Skrevet 5. februar 2024 Birdo skrev (2 minutter siden): Jeg har flere i min omgangskrets som har delt spontanaborter tidlig, og det har kun hjulpet de. Så ikke skjær alle over en kam. Og for mange blir det en besettelse som ikke er så sunt i lengden. 3
*blueberry* Skrevet 5. februar 2024 #1575 Skrevet 5. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (4 minutter siden): Og for mange blir det en besettelse som ikke er så sunt i lengden. Men nå er vel dette tråden om Stina og hun sier det riktige for henne er å dele og være åpen fra start. 2 6
Sannhetsøkende Skrevet 5. februar 2024 #1576 Skrevet 5. februar 2024 *blueberry* skrev (2 minutter siden): Men nå er vel dette tråden om Stina og hun sier det riktige for henne er å dele og være åpen fra start. Jeg skjønte det. Og for henne er det blitt en besettelse. Det er sikkert fint for noen å følge med, men for veldig mange blir det altfor oppslukende. 4
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1577 Skrevet 5. februar 2024 Lzzy skrev (53 minutter siden): Nå handlet vel diskusjonen om vansker med å få barn 🤷♀️ Og Stina sine vansker er at hun har fjernet en eggleder pga svangerskap utenfor livmoren og at hun hadde en kjemisk som er helt normalt å ha. 1
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1578 Skrevet 5. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (20 minutter siden): Jeg skjønte det. Og for henne er det blitt en besettelse. Det er sikkert fint for noen å følge med, men for veldig mange blir det altfor oppslukende. Da trenger man ikke følge henne. Og om en sliter med å få barn så blir det veldig altoppslukende en periode, helt naturlig. 2 1
*blueberry* Skrevet 5. februar 2024 #1579 Skrevet 5. februar 2024 (endret) Sannhetsøkende skrev (24 minutter siden): Jeg skjønte det. Og for henne er det blitt en besettelse. Det er sikkert fint for noen å følge med, men for veldig mange blir det altfor oppslukende. Besettelse er kanskje et sterkt ord. Det preger jo mye av livet hennes, men det er normalt i en sånn situasjon. Man må ikke følge henne om man synes det er for mye. Endret 5. februar 2024 av *blueberry* 1
Lzzy Skrevet 5. februar 2024 #1580 Skrevet 5. februar 2024 Klink skrev (6 minutter siden): Og Stina sine vansker er at hun har fjernet en eggleder pga svangerskap utenfor livmoren og at hun hadde en kjemisk som er helt normalt å ha. Påpekte kun at det kan være flere årsaker til ufrivillig barnløshet, såvidt meg bekjent har de ikke gått ut med andre årsaker enn du nevner over her. Så hvem vet 😇
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå