Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (På 11.4.2025 den 7.05):

Shit så mye klær hu har!!🤣 trodde jeg var ekstrem

Og det er ikke alt.. Hun har minst like mye på loftet. Og donerte bort sånn cirka 17 søppelsekker med klær i høst. Jeg tror ikke vi har så mye klær tilsammen i hele familien vår på 5😅

Men for all del, hadde jeg hatt penger til det, hadde sikkert mitt klesskap også vært litt mer velfylt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stabbursmusa skrev (2 minutter siden):

Og det er ikke alt.. Hun har minst like mye på loftet. Og donerte bort sånn cirka 17 søppelsekker med klær i høst. Jeg tror ikke vi har så mye klær tilsammen i hele familien vår på 5😅

Men for all del, hadde jeg hatt penger til det, hadde sikkert mitt klesskap også vært litt mer velfylt. 

Oij! Det var drøyt mye! 

joda, greit man kan kjøpe seg mye når man har penger, men man skal jo få brukt alt og da. Kanskje derfor hun bare vasker klær en gang hver 14.dag, fordi hu har så mye å rullere på 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså! I går orket hun ikke gjøre noe som helst som krevde en innsats...ikke jobb, ikke spise sunt, ikke amme.

Det er altså lettere å sette sammen pumpeutstyr, ledninger, putte det på plass, pumpe, ta av igjen alt, helle på flasker. Alt det er lettere enn å amme barnet sitt???

Hun sendte ganske så syrlige stikk til PF også i dag, innpakket i sukkersøt stemme. Han kan legge seg når han vil, sove så lenge han vil, stå opp når han vil. "Mannfolk er heldige, altså".

Hun fremstiller seg selv som så enestående og bedrevitende at jeg blir helt oppgitt. Noen rundt henne MÅ jo snart ta affære! Det er jo direkte flaut å se på hvordan hun dummer seg ut. 

• Liker 11
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen glemmer Stinamor sine privilegier. Bare syting og klaging og drittslenging mot mannen sin. 

Hun er heldig hun, som bare kan lempe ungen over på mannen sin, drite i alt av jobb og oppgaver og bare ta en dag fri. Fyfaen jeg blir kvalm av henne. Hva skjedde med dama som sleit med å bli gravid og som gledet seg så mye etter barn. Det er greit vi alle har dårlige dager men hver gang man klikker seg inn så er det BARE syting om dårlig søvn, pes med amming osv osv.

For å ikke snakke om at hun kødder det skikkelig til for seg selv når hun ene dagen klager på at ungen ikke tar pupp, hun har lav produksjon og han bruker for lang tid når hun ammer, til å så nekte ungen pupp en hel dag kun fordi hun har fått nok? Rart ungen blir sugeforvirret a gitt. 

Stina, vær så jævla snill å skaff no hjelp. Gi opp amming, gi mme så kan du og Per Fredrik dele å ha ungen på natta? Istedenfor å stå foran flere hundre tusen og vær passiv aggressiv mot mannen  din som faktisk gjør en goooood del mer enn de fleste når det kommer til hus, hjem og barn. Du er HELDIG. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dama lever virkelig på sin egen planet. Virker som at hu tror hu har verdens rekord i å gi barnet sitt morsmelk lengst, fem måneder er ikke noe verdens rekord. Og ikke sovet en hel natt siden juli? Det er ganske normalt at man har dårlige netter som gravid/nybakt mor/far. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 timer siden):

Hun skjønner jo virkelig ikke hvorfor den ammingen ikke funker?? Jeg blir så matt!!

Hu gadd faktisk ikke å amme i går,hu var så sjukt sjuk... 🤡

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå har jeg amma i 5 måneder. Det kommer til å gi han livsvarige endringer som er superfine".

Hva er det dama snakker om?

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chsa skrev (8 minutter siden):

"Nå har jeg amma i 5 måneder. Det kommer til å gi han livsvarige endringer som er superfine".

Ikke noe hun har peiling på hvertfall …

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chsa skrev (15 minutter siden):

😂Tror ikke hu skjønner hva a prater om sjøl 😂

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niffler skrev (2 timer siden):

Igjen glemmer Stinamor sine privilegier. Bare syting og klaging og drittslenging mot mannen sin. 

Hun er heldig hun, som bare kan lempe ungen over på mannen sin, drite i alt av jobb og oppgaver og bare ta en dag fri. Fyfaen jeg blir kvalm av henne. Hva skjedde med dama som sleit med å bli gravid og som gledet seg så mye etter barn. Det er greit vi alle har dårlige dager men hver gang man klikker seg inn så er det BARE syting om dårlig søvn, pes med amming osv osv.

For å ikke snakke om at hun kødder det skikkelig til for seg selv når hun ene dagen klager på at ungen ikke tar pupp, hun har lav produksjon og han bruker for lang tid når hun ammer, til å så nekte ungen pupp en hel dag kun fordi hun har fått nok? Rart ungen blir sugeforvirret a gitt. 

Stina, vær så jævla snill å skaff no hjelp. Gi opp amming, gi mme så kan du og Per Fredrik dele å ha ungen på natta? Istedenfor å stå foran flere hundre tusen og vær passiv aggressiv mot mannen  din som faktisk gjør en goooood del mer enn de fleste når det kommer til hus, hjem og barn. Du er HELDIG. 

Kan vi ikke bare kopiere denne og sende denne til henne x antall ganger?!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niffler skrev (2 timer siden):

Der hjemme er det faktisk PF som er kjerringa. Jeg kan heller ikke droppe alt og ta en sykdag. Det heter ANSVAR. Mannen derimot kan ligge som et slakt på sofa/senga når han er syk😉 Men nå har jeg begynt å demonstrere så blir vell ingen som ligger på soffan snart😋

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellowcow skrev (1 time siden):

Den dama lever virkelig på sin egen planet. Virker som at hu tror hu har verdens rekord i å gi barnet sitt morsmelk lengst, fem måneder er ikke noe verdens rekord. Og ikke sovet en hel natt siden juli? Det er ganske normalt at man har dårlige netter som gravid/nybakt mor/far. 

Jeg har ikke sovet en hel natt på snart 3 år😅😅 Tror det er ganske vanlig for småbarnsforeldre 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kikkamikka skrev (På 11.4.2025 den 8.21):

For eksempel overlege på barneavdeling på sykehuset og spesialist i allergi anbefaler dette! Helsesykepleiere mener forskjellig ut fra hvor mye de gidder å lese seg opp, så de hører jeg ikke på det. Her anbefaler helsestasjonen på det sterkeste Nestlé, så jeg dobbeltsjekker ALLE råd fra helsestasjon med barnelege og opp mot forskning. Selv med barn som reagerer på alt av cerealer og melkeprotein fikk jeg streng beskjed om at grøten kunne jeg ikke lage selv, jeg måtte gi Nestlé eller sinlac, som begge inneholder melk og ris. Så helsestasjonen her er en gjeng med fjols som ikke aner hva de snakker om når det kommer til kosthold. Nå er jeg dog meget nøye på kosthold og lager all mat selv. Vært heldig for mitt barn nekter å spise mat på glass😁👌 Det er for tiden også vært fokus i media på introduksjon av allergener. Anbefaler å følge feks ernæringsmamma og barebrabarnemat så får du masse råd, tips og ny kunnskap som også er forankret faglig. Gi det 2-3år så anbefaler alle allergener fra 4mnd. 

Greit å ikke stole blindt på fagfolk heller nei, dessverre.. jeg har 3 barn, særlig med første, og litt andre fulgte jeg helsestasjonens råd ang. Mat. Ung, og livredd for å ikke gjøre alt riktig.

Ungene slet med treg mage fra start med fast føde, og til nærmere 2 år. Jeg fikk beskjed om å ikke gi førstemann for mye frukt, men heller klemmeposer og div ferdigmat.. Nr. 3 fikk ingen form for ultraprossesert første 2 årene (noe som forøvrig har vært en kjempe utfordring). Han har nesten ikke vært syk, og aldri hatt treg mage. Tilfeldig? Kanskje, men jeg velger å tro det har noe å si.

Jeg er selv utdannet sykepleier, var ikke det med de 2 første. Men vet jo veldig godt at det er svært varierende hvor mye helsepersonell leser seg opp på ny forskning. Noen har det i turnus, men jeg tror det er et fåtall. 

Love2017juni skrev (9 timer siden):

Hun klager over amming og underproduksjon av melk; Men igår var hun sååååå dårlig at hun ikke gadd og amme noenting, kun pumpa.. 

Og om man legger sammen mannen sin snap igår; Han hadde vært hele dagen med sønnen. 🙄 

Så var det vel en pause fra og være mor igår. For det orka hun faktisk ikke. 

Stina har null klagerett på ammeproblemer når hun ene dagen lar babyen ta flaske hele dagen og ellers klager over at han ikke gidder «drikke fra henne»; Stakkars gutten er så sugeforvirra.

Hun har skapt sine problemer; og skaper dem fortsatt. Jeg synes synd på dem som faktisk prøver og gå all inn for og amme men ikke klarer det… 

Med tredjemann var jeg en gang så dårlig med omgangssyke at jeg knapt visste hvem jeg var, da var mannen inne med baby så han fikk diet. Det er ingen konkurranse, men det finnes jo måter å løse ting på selvom man ikke er så godt i stand til å ta vare på seg selv, hvis man faktisk er opptatt av å få til amming da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi holde denne tråden til diskusjon om Stina? Syns det blir så mange historier om egne barn… 

Endret av Milo277
Skrivefeil
  • Liker 8
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo277 skrev (5 minutter siden):

Kan vi holde denne tråden til diskusjon om Stina? Syns det blir så mange historier om egne barn… 

Istedefor å klage kan du ikke lage et innlegg om Stina da? Kom med dine meninger? 
Bare sscroll over liksom, skjønner ikke problemet.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (14 minutter siden):

Istedefor å klage kan du ikke lage et innlegg om Stina da? Kom med dine meninger? 
Bare sscroll over liksom, skjønner ikke problemet.

Poenget er at kreti og pleti sine erfaringer er totalt uinteressante og ikke relevante og derfor ikke har noe som helst i denne tråden å gjøre. 

Det korrekte ville være at alle egenerfaringene ble tatt på et mammaforum, ikke at alle her må scrolle gjennom metervis av uinteressante mammahistorier. 

Og for å snakke om Stina, de to voksne i huset der burde sette seg ned og snakke sammen i stedet for å sende sure stikk i hver sin snapkanal. 

• Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...