Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Det gnåles over en lav sko om hvor misfornøyd den ungen er til enhver tid!! Gidder ikke spise grøt,gidder ikke å sove,gidder ikke å ligge i vogna osv osv. Håper han får høre litt andre ting når han blir større å skjønner mer..

IMG_9679.png

Endret av Katinkalille
Edit
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal hun lære han å spise halv-hel-fabrikata grøt/babymat først, for å få han til å like det, før hun skal GIDDE å bruke energi på å lage hjemmelaget mat for å prøve å gi han. Hvis han ikke liker halv-hel-fabrikata gidder hun hvertfall ikke bruke av sin egen dyrebare tid på å lage hjemmelaget babymat...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chsa skrev (2 timer siden):

Nå skal hun lære han å spise halv-hel-fabrikata grøt/babymat først, for å få han til å like det, før hun skal GIDDE å bruke energi på å lage hjemmelaget mat for å prøve å gi han. Hvis han ikke liker halv-hel-fabrikata gidder hun hvertfall ikke bruke av sin egen dyrebare tid på å lage hjemmelaget babymat...

Hun vet ikke hva hjemmelaget mat er for hun lever av  ultraprossesert og ferdigmat selv !

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har gått all inn for og gi han diverse grøter og tror faktisk at han plutselig skal begynne og spise en porsjon og sove lenge.  OG hun går for de søte grøtene/smoothiene fordi morsmelka er søt, så hun tror det er den smaken han vil ha og det er der problemet ligger… 

Tippe kostholdet til denne tassen ikke blir noe og rope hurra for. De fleste prøver og unngå at barna skal begynne med det søte de første årene😅 

Og ang allergi; følger en annen med baby like stor som Stina’s. Hun skal la babyen smake usaltet peanøttpålegg som første ting, pga allergi. Dette er faktisk anbefalt..

Men igjen så sover jo ikke babyen mer av og teste pittelitt peanøttpålegg i munnen.. Så DET dropper nok Stina😅

Endret av Love2017juni
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At industri grøt liksom skal mette så mye mer enn brystmelk er bare en myte. Helt normalt og spise på natta for så små babyer. Litt tidlig og bli lei dette allerede Stina.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love2017juni skrev (55 minutter siden):

Hun har gått all inn for og gi han diverse grøter og tror faktisk at han plutselig skal begynne og spise en porsjon og sove lenge.  OG hun går for de søte grøtene/smoothiene fordi morsmelka er søt, så hun tror det er den smaken han vil ha og det er der problemet ligger… 

Tippe kostholdet til denne tassen ikke blir noe og rope hurra for. De fleste prøver og unngå at barna skal begynne med det søte de første årene😅 

Og ang allergi; følger en annen med baby like stor som Stina’s. Hun skal la babyen smake usaltet peanøttpålegg som første ting, pga allergi. Dette er faktisk anbefalt..

Men igjen så sover jo ikke babyen mer av og teste pittelitt peanøttpålegg i munnen.. Så DET dropper nok Stina😅

Dette rådet  hadde eg forhørt meg med fagfolk før eg følgde. Hos oss har vi hyperallergi og måtte følge legens råd og  ha prøvinga på sjukehus. Allergi skal ein ikkje tulle med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oss-to skrev (48 minutter siden):

Dette rådet  hadde eg forhørt meg med fagfolk før eg følgde. Hos oss har vi hyperallergi og måtte følge legens råd og  ha prøvinga på sjukehus. Allergi skal ein ikkje tulle med.

Dette kommer fra fagfolk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfins skrev (38 minutter siden):

Dette kommer fra fagfolk

Svært usikker på om eit råd gitt i ein situasjon gjeld for alle. Som sagt her har vi måtte prøvd ut ved tilsyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (12 minutter siden):

Svært usikker på om eit råd gitt i ein situasjon gjeld for alle. Som sagt her har vi måtte prøvd ut ved tilsyn. 

Hvordan vet man om barn er allergiske før en har gitt dem det de er allergiske mot? Vi har bare gitt allergener fra start uten problemer og det er det som ble anbefalt. Er det vanlig å teste barn før en gir eller hva da? 

Forstår dersom en av foreldrene er veldig allergisk mot noe og det kan være arvelig? Ellers kommer jeg ikke på noe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (16 minutter siden):

Dette er et råd man får på helsestasjonen. Jeg har et barn født i april 2024 og vi fikk beskjed om å introdusere peanøtt, egg og div andre allergier fra 4 mnd for å forebygge at barnet utvikler allergier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet man om barn er allergiske før en har gitt dem det de er allergiske mot? Vi har bare gitt allergener fra start uten problemer og det er det som ble anbefalt. Er det vanlig å teste barn før en gir eller hva da? 

Forstår dersom en av foreldrene er veldig allergisk mot noe og det kan være arvelig? Ellers kommer jeg ikke på noe? 

Ja,som du skriver,hvordan vet man at barn er allergiske før man har prøvd?? Og det er jo anbefalt å gi allergener! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (1 time siden):

Det er råd fra fagfolk så du burde lese deg opp litt 😊👌 jeg var livredd for reaksjon på allergener da barnefar er allergisk. Jeg testet i bilen utenfor akuttmottaket og smørte peanøttsmør på leppa. Tok ikke sjansen med en smak i munn. Barnet mitt fikk smake det man "vanligvis" er allergisk mot fra 4mnd. Hu er dog allergisk, men det kommer i form av magevondt på alt av cerealer, mye krydder og melkeprotein. Men så lenge det ikke er allergisk sjokk og hevelse i munn kan man jobbe opp toleranse for det man reagerer på. Nå tåler barnet mitt alt unntatt ren melk og ris. Takket være at jeg har samarbeidet med fagfolk, tatt til meg råd, jobbet SAKTE(!!!) opp toleranse. Typ startet med en kvart skje glutenfri havregrøt, jobbet opp til en full porsjon. Brukt 15mnd og jobber fremdeles med melk og ris 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (13 minutter siden):

Det er jo i forhold til når en av foreldra er veldig allergisk. Etter som eg har forstått er far kjempe allergisk.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kikkamikka skrev (6 minutter siden):

Det er råd fra fagfolk så du burde lese deg opp litt 😊👌 jeg var livredd for reaksjon på allergener da barnefar er allergisk. Jeg testet i bilen utenfor akuttmottaket og smørte peanøttsmør på leppa. Tok ikke sjansen med en smak i munn. Barnet mitt fikk smake det man "vanligvis" er allergisk mot fra 4mnd. Hu er dog allergisk, men det kommer i form av magevondt på alt av cerealer, mye krydder og melkeprotein. Men så lenge det ikke er allergisk sjokk og hevelse i munn kan man jobbe opp toleranse for det man reagerer på. Nå tåler barnet mitt alt unntatt ren melk og ris. Takket være at jeg har samarbeidet med fagfolk, tatt til meg råd, jobbet SAKTE(!!!) opp toleranse. Typ startet med en kvart skje glutenfri havregrøt, jobbet opp til en full porsjon. Brukt 15mnd og jobber fremdeles med melk og ris 

🙌🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (8 timer siden):

(IDet gnåles over en lav sko om hvor misfornøyd den ungen er til enhver tid!! Gidder ikke spise grøt,gidder ikke å sove,gidder ikke å ligge i vogna osv osv. Håper han får høre litt andre ting når han blir større å skjønner mer..

IMG_9679.png

Fikk misfornøyd genene til morra si, si.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chsa skrev (7 timer siden):

Skulle tro barnet var midlertidig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke helt greia, de spiser jo poteter, gulrøtter osv til middag. Er det ikke bare å sette av litt kokte gulrøtter biter også mose det med litt morsmelk? I stede for å kjøpe et glass. Må jo være bedre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (1 time siden):

Forstår ikke helt greia, de spiser jo poteter, gulrøtter osv til middag. Er det ikke bare å sette av litt kokte gulrøtter biter også mose det med litt morsmelk? I stede for å kjøpe et glass. Må jo være bedre?

Er du gal ? Det blir for enkelt , det må kjøpes ekstra ditt og ekstra datt . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har sluttet å følge henne. Helt forferdelig å høre på noen klage så mye som henne.

Anbefales.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...