Palmemor Skrevet i går, 12:03 #15521 Del Skrevet i går, 12:03 AntiBullshit skrev (10 minutter siden): Hun virker jo veldig tafatt og lite voksen som ved den minste motstand snur seg etter mulighetene for å kjøpe nytt. F.eks. med den påskepynten. Esken på loftet sto bak noe greier så da dra hun heller på rusta og kjøpte nytt enn å måtte flytte på eksene så hun kom fram til pynten på loftet. Nå med sykkelen så lanserer hun tidlig tanken om at «kan ikke bare gå å kjøpe ny heller for den kostet 20k» - det er ganske tydelig at det er sånn hun pleier å løse ting. Hun gidder ikke/klarer ikke(?) ta vare på nøkler og ladere, kan jo bli spennende når barnet blir større og hun er forventet å holde styr på både egne og barnets ting og tang. Det var jo noe med den vogna også når de kjøpte den i sin tid, de klarte å rote vekk laderen til den og måtte kjøpe ny lader - før babyen i det hele tatt var født. Nei, jeg synes det er litt urovekkende måten hun prater om det på, det er liksom med voldsomt glimt i øyet og veldig gøy Hun er ekstremt umoden og fattig på annet enn penger. Det er jo sånn det blir når man lever av å snakke inn i en skjerm hver dag. Hun strør rundt seg med penger som det er konfetti og har ingen tanker om å f.eks. investere de i noe fornuftig. Hu kunne vært steinrik om hu hadde investert halvparten av matpengene hun bruker. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet i går, 12:45 #15522 Del Skrevet i går, 12:45 Klink skrev (1 time siden): Hvis man googler så finner man ikke så mye om det å snuble og/eller miste vogna i nedoverbakke annet enn at det er veldig mange mødre som er redd for at det skal skje. Og har man kjøpt en såpass dyr vogn bør en kunne kreve at det skal virke. Ja men det er noe helt annet enn at det er helt sjuuuukt skummelt! Du missa litt av poenget. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet i går, 12:50 #15523 Del Skrevet i går, 12:50 J.. skrev (4 timer siden): Da tar du feil. Er en grunn til at håndtak man fester rundt håndledd som et ekstra sikkerhetstiltak finnes idag. Finn gjerne dokumtasjon på det. Kan ikke huske å hørt om noen som noen gang har mistet vogna. Er man så svak at man ikke klarer å holde igjen, evt trille en vogn så har man kanskje ikke trent så sjuuuuukt mye. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet i går, 12:51 #15524 Del Skrevet i går, 12:51 Klink skrev (1 time siden): Hvis man googler så finner man ikke så mye om det å snuble og/eller miste vogna i nedoverbakke annet enn at det er veldig mange mødre som er redd for at det skal skje. Og har man kjøpt en såpass dyr vogn bør en kunne kreve at det skal virke. Det er klart det skal funke. Men at det er sjuuuuukt skummelt uten brems på vogna 😂😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet i går, 13:21 #15525 Del Skrevet i går, 13:21 Poly skrev (5 timer siden): Ja, ødelagt fra start. Men det kunne blitt fikset om hun la vekk pumpingen. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor hun driver og pumper enda. Nå gir de jo nannn ved behov. Hun må jo få veldig mye mer produksjon enn etterspørsel av dette. Er jo bare pinlig og fremstille seg som et offer når hun er skyld i situasjonen selv. Man ødelegger ikke noe fra starten. Har flere tilfeller der noen har startet å amme etter flere måneder med bare pumping. Alt kan fungere bare sånn at dette også kommer fram. Det kan gå helt fint uten amming fra start. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet i går, 13:24 #15526 Del Skrevet i går, 13:24 Palmemor skrev (1 time siden): Hun er ekstremt umoden og fattig på annet enn penger. Det er jo sånn det blir når man lever av å snakke inn i en skjerm hver dag. Hun strør rundt seg med penger som det er konfetti og har ingen tanker om å f.eks. investere de i noe fornuftig. Hu kunne vært steinrik om hu hadde investert halvparten av matpengene hun bruker. Hun betaler ned mye på huset. Det er kanskje ikke å investere? Hun kjøpte også bilen kontant, det er vel feil det også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 13:39 #15527 Del Skrevet i går, 13:39 Trulsa skrev (13 minutter siden): Hun betaler ned mye på huset. Det er kanskje ikke å investere? Hun kjøpte også bilen kontant, det er vel feil det også? Hvorfor er det feil å betale bil kontant? Det er jo aldri en god ide å ha billån. Hun eier bare 1/3 av huset. Med den inntekten hun har kunne hun investert masse. Isteden sløser hun det bort på fjas. Men det er jo fint det. Det huset ramler nok sammen før de bruker penger på å pusse det opp så er ikke akkurat en investering det heller. Men da behøver man kanskje ikke å fremstille seg så innmari økonomisk fornuftig heller 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesp Skrevet i går, 13:57 #15528 Del Skrevet i går, 13:57 Palmemor skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det feil å betale bil kontant? Det er jo aldri en god ide å ha billån. Hun eier bare 1/3 av huset. Med den inntekten hun har kunne hun investert masse. Isteden sløser hun det bort på fjas. Men det er jo fint det. Det huset ramler nok sammen før de bruker penger på å pusse det opp så er ikke akkurat en investering det heller. Men da behøver man kanskje ikke å fremstille seg så innmari økonomisk fornuftig heller Det er vel kun de siste årene inntekten har vært så høy? Tidligere har den vel vært mer normal eller kanskje ligget litt under en alminnelig inntekt? Når det er sagt så hadde jeg heller fokusert på å betale ned gjelden enn å bruke penger på så mye unødvendig, spesielt nå som hun har tjent så mye. Er jo også litt trist (?) at hun syns det er så skummelt å kjøre vogn ned en bakke uten å ha hjelp av en motor som bremser. Hadde forstått det om det var en glatt, bratt bakke, det syns jeg også er litt ekkelt. Har kjent pulsen når bena glipper og jeg går med vogn. Men på sommer? Og hun har kun en unge oppi der.. Får vel satse på hun lærer og blir tryggere etter hvert 🤞 Er enig i mye her inne, samtidig som det kan bli litt vel mye pirk og negativitet. Forstår hun fremstiller ting på en viss måte, som gjerne fører til mye negativ oppmerksomhet, enten det er bevisst eller ubevisst. Samtidig som det er ekstremt lett å finne feil hos ALLE så lenge man aktivt leter etter feil. Sitatet gjelder kun første delen av teksten Palmemor, resten er kun generell synsing fra min side. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 15:54 #15529 Del Skrevet i går, 15:54 vesp skrev (1 time siden): Det er vel kun de siste årene inntekten har vært så høy? Tidligere har den vel vært mer normal eller kanskje ligget litt under en alminnelig inntekt? Når det er sagt så hadde jeg heller fokusert på å betale ned gjelden enn å bruke penger på så mye unødvendig, spesielt nå som hun har tjent så mye. Er jo også litt trist (?) at hun syns det er så skummelt å kjøre vogn ned en bakke uten å ha hjelp av en motor som bremser. Hadde forstått det om det var en glatt, bratt bakke, det syns jeg også er litt ekkelt. Har kjent pulsen når bena glipper og jeg går med vogn. Men på sommer? Og hun har kun en unge oppi der.. Får vel satse på hun lærer og blir tryggere etter hvert 🤞 Er enig i mye her inne, samtidig som det kan bli litt vel mye pirk og negativitet. Forstår hun fremstiller ting på en viss måte, som gjerne fører til mye negativ oppmerksomhet, enten det er bevisst eller ubevisst. Samtidig som det er ekstremt lett å finne feil hos ALLE så lenge man aktivt leter etter feil. Sitatet gjelder kun første delen av teksten Palmemor, resten er kun generell synsing fra min side. Ja det er kanskje det. Er kanskje derfor hun bare eier 1/3 også, siden han tjener mer. Skjønner godt hun er usikker og det kan virke skummelt om bakken er bratt. Reagerte mer på at hun anså det som trening - hun er tross alt sammen med en meget godt trent mann, så skulle tro lista var litt høyere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet i går, 16:16 #15530 Del Skrevet i går, 16:16 Trulsa skrev (2 timer siden): Man ødelegger ikke noe fra starten. Har flere tilfeller der noen har startet å amme etter flere måneder med bare pumping. Alt kan fungere bare sånn at dette også kommer fram. Det kan gå helt fint uten amming fra start. Poenget er jo at man må velge noe konsekvent for og få det veletablert. Ikke skifte mellom det ene og det andre og skylde på et sugeforvirret barn for at det ikke fungerer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet i går, 16:42 #15531 Del Skrevet i går, 16:42 J.. skrev (8 timer siden): Da tar du feil. Er en grunn til at håndtak man fester rundt håndledd som et ekstra sikkerhetstiltak finnes idag. For en bombe at forsvaret er ute …. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet i går, 16:46 #15532 Del Skrevet i går, 16:46 FruRosa skrev (19 timer siden): Folk har i alle år klart seg med vogn uten elektrisk brems og rem rundt håndleddet i nedoverbakker, og jeg har aldri hørt at noen har mistet tak i vogna. Tungt er det heller ikke, med en baby på knappe 5 måneder. Jeg hadde tvillinger i vogn på 80 tallet tenk at både de og jeg overlevde nedoverbakke uten brems ! Og oppoverbakke uten motor 🥳🎉 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 16:51 #15533 Del Skrevet i går, 16:51 JojoMoyes skrev (5 minutter siden): Jeg hadde tvillinger i vogn på 80 tallet tenk at både de og jeg overlevde nedoverbakke uten brems ! Og oppoverbakke uten motor 🥳🎉 Sykt bra trening da 😁 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet i går, 16:56 #15534 Del Skrevet i går, 16:56 JojoMoyes skrev (10 minutter siden): Jeg hadde tvillinger i vogn på 80 tallet tenk at både de og jeg overlevde nedoverbakke uten brems ! Og oppoverbakke uten motor 🥳🎉 Det er faktisk helt sinnsykt sjukt at det gikk bra👏🏼 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet i går, 16:57 #15535 Del Skrevet i går, 16:57 Palmemor skrev (5 minutter siden): Sykt bra trening da 😁 Ekstremt faktisk😁 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet i går, 17:20 #15536 Del Skrevet i går, 17:20 Vanskelig og velge dagens antrekk ja. Er jo veldig nøye også. Søndag og henge hjemme hele dagen. Men fin magetopp hun valgte seg ut da 🤡 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet i går, 17:37 #15537 Del Skrevet i går, 17:37 Cornett skrev (10 timer siden): Hva var greien med det speilbildet nå??? Kunne ikke lukke jakken før video nei. Måtte vise kroppen først🥴Hu der🤮 Jaja,ekstreeeemt viktig det🤮 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet i går, 19:12 #15538 Del Skrevet i går, 19:12 Til og med jernmangel klarer Stina å gjøre ekstraordinært og få det til å høres helt unikt ut. Også har hun tatt jerntilskudd noen dager og kjenner seg allerede mye bedre. Imponerende at hun kjenner bedring så raskt, det er ikke fysisk mulig..... For ikke å glemme "Dag 8 som syk" - hun legger ut om at hun har vært syk i åtte dager, men hun har da vitterlig vært frisk nok til både butikkturer, pyntet til påske, vippetime og så videre. Jeg prøver å se for meg hvordan hun hadde håndtert for eksempel behov for en akutt operasjon på grunn av blindtarmbetennelse eller plutselig alvorlig sykdom (og da mener jeg alvorlig sykdom som kreft, ikke alvorlig sykdom i hodet til Stina, som for eksempel en runde influensa) 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet i går, 19:16 #15539 Del Skrevet i går, 19:16 Soro123 skrev (1 minutt siden): Til og med jernmangel klarer Stina å gjøre ekstraordinært og få det til å høres helt unikt ut. Også har hun tatt jerntilskudd noen dager og kjenner seg allerede mye bedre. Imponerende at hun kjenner bedring så raskt, det er ikke fysisk mulig..... For ikke å glemme "Dag 8 som syk" - hun legger ut om at hun har vært syk i åtte dager, men hun har da vitterlig vært frisk nok til både butikkturer, pyntet til påske, vippetime og så videre. Jeg prøver å se for meg hvordan hun hadde håndtert for eksempel behov for en akutt operasjon på grunn av blindtarmbetennelse eller plutselig alvorlig sykdom (og da mener jeg alvorlig sykdom som kreft, ikke alvorlig sykdom i hodet til Stina, som for eksempel en runde influensa) Haha ja, hva prøvde hun egentlig å få fram i den «jern-samtalen»? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet i går, 19:16 #15540 Del Skrevet i går, 19:16 (endret) Har ikke ungen vært pjusk så sjukt lenge nå a? Men å dra med'n ut,uten lue,da blir'n brått myyye friskere🤡 Er ikke vanskelig å se at det blåser,når til og med heksehåret blafrer! Har til og med droppa trilleturer fordi ungen har vært pjusk... Da drar vi likesågodt på med å gå ut med lite klær... Endret i går, 19:19 av clåvviii Edit 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå