Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Folk har i alle år klart seg med vogn uten elektrisk brems og rem rundt håndleddet i nedoverbakker, og jeg har aldri hørt at noen har mistet tak i vogna.

Tungt er det heller ikke, med en baby på knappe 5 måneder. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MariaIsabel skrev (På 4.4.2025 den 21.07):

🖐🏼 Ja, jeg ❤️

Jeg har ikke én eneste ting å klage på, og mannen min, barndomsvennene mine, og til og med venner jeg har fått i voksen alder, ser på mine foreldre som sine ekstraforeldre. 

Vi var mye ute, vi gjorde mye kreativt, jeg fikk veldig ofte være med på matlaging, baking osv, vi gjorde mye sportslige aktiviteter sammen, og vi reiste mye. De har alltid stilt opp, både i gode og dårlige tider. De er utrolig varme, ærlige, tålmodige mennesker begge to - slike som alle både er glade i og respekterer, med gode verdier som alltid skinte igjennom i alt de gjorde. De har alltid hatt et godt, stabilt forhold, god, stabil økonomi, og god helse, og er svært ressurssterke på alle måter. De er tydelige, på en omsorgsfull måte. Vi hadde noen grunnrutiner, men det var alltid veldig avslappet. Ingen barn følte noengang på forskjellsbehandling, for selv om vi ikke alltid ble behandlet likt (fordi vi ikke er like), ble vi behandlet like bra. Vi ble/blir alltid sett. De har aldri vært opptatt av å feste, og har alltid satt familien først, både i små og store situasjoner. Tlf bruker de hovedsakelig til å ringe med, og i barndommen min ble tv-en kun skrudd på om det var noe spesielt vi skulle se på. Vi drakk vann og melk i ukedagene og en halvliter brus hver på lørdagen.

Jeg mener faktisk oppriktig at mine foreldre er fasiten, og alle som har møtt dem er enige.

Skal man trekke en parallell til Stina og hennes lille familie, så er jo fordelene at de har god økonomi, og et trygt, stabilt forhold (vi ser selvsagt ikke alt, men jeg har ikke inntrykk av at tallerkenene flyr veggemellom der akkurat). Ihvertfall faren vil nok ta med P på masse aktiviteter og leke med ham. Selv om Stina stadig kritiseres for å ikke være ute nok, så synes jeg nå faktisk hun er ute en del ifht at hun ikke har større barn ennå, og jeg antar hun kommer til å være mer ute når P blir stor nok til å ha ordentlig glede av det. Selv var jeg vesentlig mye mindre ute i perioden fra jeg flyttet hjemmefra til jeg hadde barnehagebarn, enn jeg er nå. De er ganske rolige, og prioriterer ikke festing høyt.

I negativ retning er det viktigste at hun mangler den tilstedeværelsen som jeg opplevde i min barndom, og jeg klarer dessverre ikke helt å se for meg Stina droppe vippetimer, sminke osv fordi barnet har et plutselig behov for noe. Det vil nok bli en del "vent litt, mamma skal bare ..." Når han kommer hjem fra skolen imens hun filmer en video, ser jeg ikke for meg at hun stopper den med en gang for å spørre hvordan dagen har vært. Rigidheten tror jeg er problematisk. Jeg husker jeg hadde noen venninner hvor foreldrene hadde så strenge rutiner at ungene ikke tålte den minste forandring uten at det var fullstendig krise. Hverdagen der blir nok også litt kjedelig og ensformig, og matvanene kan gjøre livet hans vanskelig om han følger sine foreldre. Dette opplegget med at de spiser hver sin mat og er så kresne også, gjør jo at ungen lærer at man bare spiser det man selv synes er kjempegodt, og de fleste som har barn, har opplevd at man må ha mange samtaler om det å prøve ulik mat og spise variert - hva slags forbilde skal de være ifht det? Mine foreldre spiste nesten alt, og de smakte alltid på alt, og da gjorde jeg det samme.

Gratulerer med et perfekt liv.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt hun overdriver altså, men jeg også synes faktisk det er skummelt å gå med barnevogn i nedoverbakke.

Med førstemann bodde vi midt i en veldig lang, veldig bratt gate, og hadde ikke bil. Måtte gå i bakken frem og tilbake til butikken, helsestasjonen og alt annet. Spesielt etter en butikktur, når det var ekstra vekt på vogna, husker jeg at det var litt ubehagelig. Det er noe av grunnen til at vi også kjøpte e-priam (samme som Stina) denne gangen.

Likevel bare litt skummelt da, ikke "sjukt skummelt". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Se selv? 

Trodde jeg var for sent ute og nå er det jo hvertfall borte. Men da får jeg leve i uvitenhet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradine skrev (5 timer siden):

Trodde jeg var for sent ute og nå er det jo hvertfall borte. Men da får jeg leve i uvitenhet da. 

Noe med at maskinene går så ofte fordi det er pumpeutstyret hennes som tar plass. Enda en grunn til og legge vekk pumping men hun forstår jo ikke det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (32 minutter siden):

Noe med at maskinene går så ofte fordi det er pumpeutstyret hennes som tar plass. Enda en grunn til og legge vekk pumping men hun forstår jo ikke det.

Man kan si hva man vil om pumping, men hun velger helt selv at dette er problematisk. 
De fleste som ønsker å få til amming fokuserer på det i starten, så kan man gå over til flaske ved behov når babyen har etablert og fått til amming. De gikk rett på flaske, 8 timer søvn før mor hver natt og intens pumping fordi hun ble «stinn». Hun ødela dette fra start, da blir det for dumt å fremstille seg som noe offer nå 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var greien med det speilbildet nå??? Kunne ikke lukke jakken før video nei. Måtte vise kroppen først🥴Hu der🤮

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 time siden):

Man kan si hva man vil om pumping, men hun velger helt selv at dette er problematisk. 
De fleste som ønsker å få til amming fokuserer på det i starten, så kan man gå over til flaske ved behov når babyen har etablert og fått til amming. De gikk rett på flaske, 8 timer søvn før mor hver natt og intens pumping fordi hun ble «stinn». Hun ødela dette fra start, da blir det for dumt å fremstille seg som noe offer nå 

Ja, ødelagt fra start. Men det kunne blitt fikset om hun la vekk pumpingen. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor hun driver og pumper enda. Nå gir de jo nannn ved behov. Hun må jo få veldig mye mer produksjon enn etterspørsel av dette. Er jo bare pinlig og fremstille seg som et offer når hun er skyld i situasjonen selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (11 timer siden):

Syyyykt skummelt med vogna som ikke bremser i nedoverbakke faktisk... det er noe av det dummeste jeg har hørt!! Hvordan har unger i all tid overlevd i vogn,i nedoverbakke,UTEN elektrisk brems? Tror neppe det finnes ei ulykke pga det. 

Jeg tenkte at hvis hun ikke klarer å holde igjen en vogn nedover bakke betyr det at hun er enormt svak i armene. I hvert fall når det ikke er is ned bakke .  

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (9 minutter siden):

Ja, ødelagt fra start. Men det kunne blitt fikset om hun la vekk pumpingen. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor hun driver og pumper enda. Nå gir de jo nannn ved behov. Hun må jo få veldig mye mer produksjon enn etterspørsel av dette. Er jo bare pinlig og fremstille seg som et offer når hun er skyld i situasjonen selv. 

Nei hun sier jo hun må «tømmes». Hun skjønner jo ikke dette med tilbud og etterspørsel. Jeg pumpa og amma om hverandre selv jeg, så jeg dømmer ingen. Men jeg klaga ikke på at jeg ikke «fikk til» ammingen. Jeg vet jo hvorfor det ikke gikk 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornett skrev (34 minutter siden):

Hva var greien med det speilbildet nå??? Kunne ikke lukke jakken før video nei. Måtte vise kroppen først🥴Hu der🤮

Hun synes hun var sååå fin i dag 😍🥰🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (11 timer siden):

Syyyykt skummelt med vogna som ikke bremser i nedoverbakke faktisk... det er noe av det dummeste jeg har hørt!! Hvordan har unger i all tid overlevd i vogn,i nedoverbakke,UTEN elektrisk brems? Tror neppe det finnes ei ulykke pga det. 

Da tar du feil. Er en grunn til at håndtak man fester rundt håndledd som et ekstra sikkerhetstiltak finnes idag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (8 minutter siden):

Da tar du feil. Er en grunn til at håndtak man fester rundt håndledd som et ekstra sikkerhetstiltak finnes idag.

Finn dokumentasjon på at det finnes mange ulykker på det da. Det vanligste er at babyer faller ned fra stellebord, seng, sofa. Ikke at foreldre mister vogna. Gud bedre. Hun er talentløs. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Dag 8 med sykdom». Skjønner hu ikke har mye å fylle dagene med når absolutt alt trackes 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Ja men leser du i det hele tatt det som blir skrevet?? Eller hører det som blir sagt?? Det var så sjuuuukt skummelt uten den elektriske bremsen. Jeg skrev INGENTING om den snora. Var elektrisk brems som ble sagt noe om nå! Så nei,akkurat DER tar jeg ikke feil! Uansett hvor mye du ønsker det! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (2 timer siden):

Finn dokumentasjon på at det finnes mange ulykker på det da. Det vanligste er at babyer faller ned fra stellebord, seng, sofa. Ikke at foreldre mister vogna. Gud bedre. Hun er talentløs. 

Ja jeg leser gjerne dokumentasjon på det jeg også! Dessuten var det ikke den snora det var snakk om,men at det var sjuuukt skummelt at den elektriske bremsen ikke fungerte. Men enda blir det dratt fram ting som ikke nevnes. Men skjer det andre veien er hylekoret på plass! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt man vil ha elektrisk brems på barnevogn jeg, ekstra trygghet er da bare fint. Mye annet å kritisere enn det syns jeg 

Endret av Orly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man googler så finner man ikke så mye om det å snuble og/eller miste vogna i nedoverbakke annet enn at det er veldig mange mødre som er redd for at det skal skje. 
Og har man kjøpt en såpass dyr vogn bør en kunne kreve at det skal virke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo veldig tafatt og lite voksen som ved den minste motstand snur seg etter mulighetene for å kjøpe nytt. F.eks. med den påskepynten. Esken på loftet sto bak noe greier så da dra hun heller på rusta og kjøpte nytt enn å måtte flytte på eksene så hun kom fram til pynten på loftet. Nå med sykkelen så lanserer hun tidlig tanken om at «kan ikke bare gå å kjøpe ny heller for den kostet 20k» - det er ganske tydelig at det er sånn hun pleier å løse ting. Hun gidder ikke/klarer ikke(?) ta vare på nøkler og ladere, kan jo bli spennende når barnet blir større og hun er forventet å holde styr på både egne og barnets ting og tang. Det var jo noe med den vogna også når de kjøpte den i sin tid, de klarte å rote vekk laderen til den og måtte kjøpe ny lader - før babyen i det hele tatt var født. Nei, jeg synes det er litt urovekkende måten hun prater om det på, det er liksom med voldsomt glimt i øyet og veldig gøy 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...