Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Nordblomst skrev (2 timer siden):

Kvaliteten på ammingen har da ingenting med hvor mye tid man bruker! Babyer vil ha forskjellige mengder, alt etter om de er mye eller lite sultne, om de er trøtte mens de spiser, om det er mye som skjer rundt, og tusen andre faktorer. Å si at "denne gangen diet han 5 minutter istedenfor 15, da blir han jo ikke mett" er helt feil. Det viser jo bare nettopp at trackingen overstyrer det å se barnets behov.

Samme gjelder det at de har egen babyvekt. Babyer vokser i rykk og napp, og man har hyppige kontroller på helsestasjonen i starten nettopp for å følge med på vekt. Å veie hjemme og gi nan fordi kurven hopper litt, er faktisk unødvendig, og kan hindre barnet fra å finne sin kurve. Kanskje er barnet på 50percentilen den første måneden, men er ment til å lande på 25 percentilen? Det er naturlige variasjoner i både vekt og lengde.

Skjønner jo at det ikke blir tillatt i en verden hvor alt skal være likt. Søvnmengde endrer seg, humør endrer seg, interesser, ALT. Livet er ikke statisk.

Det du skriver om ammingen er helt riktig og noe Stina burde fått veiledning på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (9 timer siden):

Hæ? 

Det er en strofe fra en sang DDE har. Rompa mi heter sangen og der synger han «æ grille mæ i solarium» 😅 nå følte jeg meg gammal 😆

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjärd skrev (15 minutter siden):

Det er en strofe fra en sang DDE har. Rompa mi heter sangen og der synger han «æ grille mæ i solarium» 😅 nå følte jeg meg gammal 😆

Ja, jeg er like gammel 🤣 Skjønte ikke helt,  så ikke de solariumbrillene først. Og ser fremdeles ikke helt humoren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun står og sier at amming aldri har fungert skikkelig og derfor har hun pumpa, pumpa og pumpa for at han skal få mest mulig morsmelk likevel. At hun ikke forstår at pumpingen er grunnen til at det ikke fungerer…?!

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (19 timer siden):

Tror også det er stikk til Stina 😅 Han gjør det der veldig ofte . Kanskje han ikke tør ta det opp face to face 

Enig, for ikke å snakke om alle gangene han må dra på butikken for å «handle FOR Stina» 🤣 Lurer på om hun noen gang gjør noe FOR han?! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cami9 skrev (6 minutter siden):

Enig, for ikke å snakke om alle gangene han må dra på butikken for å «handle FOR Stina» 🤣 Lurer på om hun noen gang gjør noe FOR han?! 

Hun lager middag på bursdagen hans...

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (14 minutter siden):

Hun lager middag på bursdagen hans...

Også får han smake kyllingfilet med bretagnesaus en gang i blant fordi en pakke er for mye til henne

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (Akkurat nå):

Også får han smake kyllingfilet med bretagnesaus en gang i blant fordi en pakke er for mye til henne

Raust 🙈😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forklarer i alle fall hvorfor de steriliserer så mye da. Og det var ikke fordi de gir nan hele dagen. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (4 timer siden):

Vilket erbjudande😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Hun forklarer i alle fall hvorfor de steriliserer så mye da. Og det var ikke fordi de gir nan hele dagen. 

Hva var forklaringen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pigaloppa skrev (3 minutter siden):

Du gir deg aldri😆

Jeg svarte på ett spørsmål. Det må da være innafor uten at du skal gå til personangrep på meg, vel?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Jeg svarte på ett spørsmål. Det må da være innafor uten at du skal gå til personangrep på meg, vel?

Må få lov å flire litt av det komiske i uttalelsen din siden du har kommet med den usannheten før. Men beklager hvis jeg gikk for langt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pigaloppa skrev (1 minutt siden):

Må få lov å flire litt av det komiske i uttalelsen din siden du har kommet med den usannheten før. Men beklager hvis jeg gikk for langt

Hvilken usannhet? Du trenger ikke beklage for kalkulert oppførsel 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (På 30.3.2025 den 1.12):

Stina er noe med det tøffeste, som står i all skittkasting hun får fra Gud og enhver mann. Kanskje var du heldig når du ammet,om du er mor da..og fikk til amming 100 prosent,null problem og stress. Aldri forlot du ungen et sekund for å gjøre egoistiske ting. Da er det kanskje ikke rart at du ikke klarer å sette deg inn i hvordan sårt det kan være å ikke være like vellykket

Stor forskjell på å være helt perfekt og helt talentløs som Stina er altså. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (På 1.4.2025 den 9.01):

Er det mere kvalitetstid å spille ludo sammen enn å se film eller fotball på tv... Er det bedre å sitte på stol enn i sofa å spise mat? Har det egentlig noe å si?

Du spør om det er mer kvalitetstid å prate sammen enn å stirre på en skjerm..? Ehm, ja?

For all del, her i hus stopper vi ofte filmer når vi ser på, for å diskutere filmen, men for det første er det (etter responsen vi får fra andre) de færreste som gjør det, og uansett er det selvsagt fortsatt mer kvalitetstid å spille et brettspill eller noe slikt. Rundt frokost/middagsbordet prater man. Spiser man foran tv-en gjør man vanligvis ikke det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...