Palmemor Skrevet onsdag kl 17:00 #15401 Del Skrevet onsdag kl 17:00 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Du kan da ikke vite om hun mente det enne eller andre. Om hun snaket om smitsome sykdomer, gir det jo mening at hun mente hun ikke hadde vørt smitsom.... Utrolig hva folk kan henge seg opp i, du kan ikke vøre lett å småorate med om du altid har denne instilingen! Nei, jeg kan vite det like mye som at du vet hun mente motsatt av hva jeg tolket det som. Og den diskusjonen er ikke fruktbar og den gidder jeg ikke. Jeg er dritgod på smalltalk jeg, men så har jeg ikke den innstillingen til folk jeg småprater med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet onsdag kl 17:01 #15402 Del Skrevet onsdag kl 17:01 Klink skrev (23 minutter siden): Var det ikke i sammenheng med at hun snakket om amming, beskytte barnet mot sykdom hun sa da? Og at hun ikke hadde blitt smittet av PF da han var syke mente hun fordi hun ammet? Jo, hun sa hun ikke hadde blitt syk fordi hun ammet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SigridElise Skrevet onsdag kl 17:01 #15403 Del Skrevet onsdag kl 17:01 Altså de steriliserer mer flasker i løpet av en dag som jeg gjorde med tvillingene mine som var hovedsakelig flaskebarn. Ingenting galt i det men da kan man ikke si at man omtrent fullammer .. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SigridElise Skrevet onsdag kl 17:03 #15404 Del Skrevet onsdag kl 17:03 Tror forresten hun har misforstått litt 🤣 med mindre hun ammer seg selv så er det ingen grunn hun skal være mer frisk. Man blir ikke mindre syk av å amme 😂 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet onsdag kl 17:04 #15405 Del Skrevet onsdag kl 17:04 Palmemor skrev (2 minutter siden): Jo, hun sa hun ikke hadde blitt syk fordi hun ammet. Nettopp så da utgår brystbetennelse da i akkurat den sammenhengen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SigridElise Skrevet onsdag kl 17:05 #15406 Del Skrevet onsdag kl 17:05 elskersommer skrev (1 time siden): Har du hatt brystbetennelse ? Jeg har høy smerteterskel men de to gangene jeg hadde brystbetennelse og høy feber så vil jeg si det var ett helvete😟 unner ingen nybakte mødre og få det Jeg har hatt det. Og lå og kasta opp i dusjen. Stina derimot dro med brystbetennelse sin på skitur med en venninne så det er forskjell på brystbetennelse og. Og ut ifra hennes snapper så var det ikke den heftigste. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet onsdag kl 17:05 #15407 Del Skrevet onsdag kl 17:05 SigridElise skrev (2 minutter siden): Tror forresten hun har misforstått litt 🤣 med mindre hun ammer seg selv så er det ingen grunn hun skal være mer frisk. Man blir ikke mindre syk av å amme 😂 Ja det har hun. Misforstått litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet onsdag kl 17:09 #15408 Del Skrevet onsdag kl 17:09 Klink skrev (4 minutter siden): Nettopp så da utgår brystbetennelse da i akkurat den sammenhengen. Mottatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl 17:14 #15409 Del Skrevet onsdag kl 17:14 Palmemor skrev (12 minutter siden): Nei, jeg kan vite det like mye som at du vet hun mente motsatt av hva jeg tolket det som. Og den diskusjonen er ikke fruktbar og den gidder jeg ikke. Jeg er dritgod på smalltalk jeg, men så har jeg ikke den innstillingen til folk jeg småprater med. Helt enig at det er en litte fruktbart samtale emne, nettopp derfor jeg syntes det var morsomt nok til å komentere... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet onsdag kl 18:10 #15410 Del Skrevet onsdag kl 18:10 Pippi Lotta skrev (56 minutter siden): Helt enig at det er en litte fruktbart samtale emne, nettopp derfor jeg syntes det var morsomt nok til å komentere... Gøy du finner det morsomt 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl 18:14 #15411 Del Skrevet onsdag kl 18:14 Palmemor skrev (2 minutter siden): Gøy du finner det morsomt 👏 Ja, influenser trådene er de morsomste på helle KG! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet onsdag kl 18:17 #15412 Del Skrevet onsdag kl 18:17 Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Ja, influenser trådene er de morsomste på helle KG! Helt enig!😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline5 Skrevet onsdag kl 18:37 #15413 Del Skrevet onsdag kl 18:37 Klink skrev (1 time siden): Var det ikke i sammenheng med at hun snakket om amming, beskytte barnet mot sykdom hun sa da? Og at hun ikke hadde blitt smittet av PF da han var syke mente hun fordi hun ammet? Nei, det var ikke i den sammenhengen. Ammesnakket var for noen dager siden. Dette sa hun i dag, og det handlet ikke om amming eller noe.: Barnet ble syk på fredag, og hun noen dager etter. Hun hadde ikke vært syk siden rett før hun føda, så hun var i grunnen veldig heldig...ikke ordrett, men noe i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet onsdag kl 18:45 #15414 Del Skrevet onsdag kl 18:45 Oline5 skrev (8 minutter siden): Nei, det var ikke i den sammenhengen. Ammesnakket var for noen dager siden. Dette sa hun i dag, og det handlet ikke om amming eller noe.: Barnet ble syk på fredag, og hun noen dager etter. Hun hadde ikke vært syk siden rett før hun føda, så hun var i grunnen veldig heldig...ikke ordrett, men noe i den duren. Ok, da har jeg tatt feil 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet onsdag kl 19:48 #15415 Del Skrevet onsdag kl 19:48 (endret) elskersommer skrev (4 timer siden): Har du hatt brystbetennelse ? Jeg har høy smerteterskel men de to gangene jeg hadde brystbetennelse og høy feber så vil jeg si det var ett helvete😟 unner ingen nybakte mødre og få det Man stikker ikke på skitur med brystbetennelse😉Eller jo,men ikke med de sjukt ekstreme heftige betennelsene hu har hatt! Endret onsdag kl 19:53 av clåvviii Edit 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlenene Skrevet onsdag kl 20:51 #15416 Del Skrevet onsdag kl 20:51 Har hun astma eller noe annen form for pustebesvær, eller er det bare at hun har sykt dårlig kondis? 👀 den pustinga hennes når hun kommer inn med varer osv, girl, vent med å filme til du har fått tilbake pusten 😅 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet onsdag kl 20:53 #15417 Del Skrevet onsdag kl 20:53 Palmemor skrev (På 31.3.2025 den 8.17): Nei, jeg vet ikke hvem som passet han mens hun var i butikken. Men du skjønte jo hva jeg mente. Og nei, jeg mener heller ikke at en forelder er barnevakt til eget barn. Men hun trenger barneFRI hver eneste dag, i timesvis, fordi hun syns det er så sjukt slitsomt å ha barn Hadde det vært så ille da om feks bestemor var barnevakt en halvtime? Synes det er fint at barn kan bli kjent med familien. Plutselig trenger man litt hjelp og da er det fint å kunne spørre besteforeldre eller egne søsken om litt barnepass. Husker selv at jeg hadde ønsket meg litt hjelp til barnepass, men hadde ingen jeg kunne spørre. Livet er ikke bare helt svart/hvitt, det er noe midt i mellom også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet onsdag kl 20:54 #15418 Del Skrevet onsdag kl 20:54 clåvviii skrev (1 time siden): Man stikker ikke på skitur med brystbetennelse😉Eller jo,men ikke med de sjukt ekstreme heftige betennelsene hu har hatt! Skitur? Det er vel ikke skiføre nå? Går det ikke i loop her.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet onsdag kl 21:00 #15419 Del Skrevet onsdag kl 21:00 Palmemor skrev (På 31.3.2025 den 9.51): "skulle kanskje presisert barnevakt eller barnefri". Herunder når far har barnet, og når andre passer barnet. Jeg sier jeg har barnefri når jeg drar alene på butikken. Eller drar til byen uten barn. Eller når far tar med barna avgårde. Det er min tolkning. Hele poenget her er at ingen bryr seg om den butikkturen. Det folk syns er rart er det ekstreme behovet for å tenke på seg selv i enhver setting. På sykehuset måtte hun ha 8 timer søvn, så kom de hjem og delte opp døgnet så begge fikk sove 8 timer. Så fant de ut at det er bedre at Stina tar han på natta så PF får sove, og så kan hun "ringe på han" på morningen når natta har vært sjukt tøff fordi ungen ikke gidder å drikke av henne... Jeg kjenner _ingen_ som holder på sånn som de to gjør. Og det er jo totalen. Ikke at hun en gang drar å fikser vippene sine. Du vet at du følger og snakker om influensere? Jobben deres er å påvirke og at det er det du får når du ser Snapchat historier.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlii Skrevet torsdag kl 04:41 #15420 Del Skrevet torsdag kl 04:41 Poly skrev (11 timer siden): Litt på siden men amming beskytter da ikke mor mot smittsom sykdom uansett? Vel, dette har jeg ikke lest meg opp på. Men jeg har hatt et dårlig immunforsvar siden jeg fikk barn. De to første fikk jeg ikke ammet lenger enn 5 mnd. men 3 ammet jeg til han var 2år foruten om en gang med omgangssyke så var jeg ikke syk de 2 årene, ikke så mye som litt snufs en gang. Jeg sov mye bedre da jeg ammet, så det kan jo være en medvirkende faktor. Da jeg sluttet å amme så var det tilbake til samme mønster med 4-5 forkjølelser i året. Men jeg har som sakt ikke lest meg opp på tema så aner ikke om det har en sammenheng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå