Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
MariaIsabel skrev (20 timer siden):

Ja. Avhengighet er en sykdom, men ikke en sykdom man er fullstendig uskyldig i. Man har selv valgt å prøve narkotiske stoffer, vel vitende om at avhengighet er en risiko. Man har deretter valgt å fortsette å ta stoffene. Man velger å avvise hjelp, stjele/svindle til seg penger til stoff, ødelegge ikke bare seg selv, men andre mennesker rundt seg. Jeg har selv prøvd (ikke sprøyter, men likevel sterke stoffer), men jeg valgte å stoppe før det gikk for langt. Om jeg ikke hadde stoppet, ville det også vært et valg, og hele greia ville uansett vært selvforskyldt fordi jeg valgte å prøve. 

Jeg mener helt ærlig at jeg fortjener bedre enn dem.

😅😅😅 klapp på skulderen din for at du klarte å slutte, så flink du er. Vil du ha en  medalje???  Jeg håper virkelig på at du ikke får det bedre enn dem. Vi mennesker er forskjellig, noen klarer å slutte mens andre klarer det ikke. Mange av dem er blitt sviktet av sine nærmeste. Ikke tro at du er noe bedre 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hyacinth skrev (4 timer siden):

Det er kanskje frustrerende, men å si sånne ting er så nedlatende og respektløst. Det er ingen av oss som er bedre enn andre eller fortjener mer enn andre. Det er veldig mange som har store vanskeligheter i livet sitt uten komme med slike kommentarer. 

En sprøytenarkoman bør virkelig ikke få barn og Stina blir en bedre forelder enn en natkoman jo! 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hyacinth skrev (4 timer siden):

Det er kanskje frustrerende, men å si sånne ting er så nedlatende og respektløst. Det er ingen av oss som er bedre enn andre eller fortjener mer enn andre. Det er veldig mange som har store vanskeligheter i livet sitt uten komme med slike kommentarer. 

Vel, der er vi uenige. Jeg mener nemlig ikke at alle mennesker fortjener like mye.

For å fortjene noe, må man ha gjort seg fortjent til det. Å fortjene, betyr å ha gjort seg verdig/berettiget til. 

En som er sunn og har livet sitt på stell, har gjort seg mer fortjent til at kroppen deres skal fungere, og til å bli foreldre, enn en som er ekstremt usunn (f.eks narkoman), og har en livsstil som medfører total kaos for en selv og alle rundt seg.

Så er det likevel slik at livet er urettferdig, og ofte rammer tilfeldig elendighet, som infertilitet, kreft osv, gode mennesker som egentlig har gjort det meste riktig i livet. Det er urettferdig, fordi man føler man ikke fortjener det. Da kommer naturlig nok tanker om at noen ville fortjent det mer. Det er ikke en politisk korrekt uttalelse, men det er en naturlig tanke, som heller ikke egentlig er feil sånn rent konkret. Om man graver seg ned i denne tanken og snakker om det konstant, så blir det selvsagt et problem, for man bør ikke ha fokuset der, men at tanken streifer et par ganger og at man da nevner det i et ærlig, sårt, rått og ufiltrert øyeblikk i den verste fasen av sorgen, det er faktisk helt greit.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Nonish91 skrev (20 minutter siden):

😅😅😅 klapp på skulderen din for at du klarte å slutte, så flink du er. Vil du ha en  medalje???  Jeg håper virkelig på at du ikke får det bedre enn dem. Vi mennesker er forskjellig, noen klarer å slutte mens andre klarer det ikke. Mange av dem er blitt sviktet av sine nærmeste. Ikke tro at du er noe bedre 

Å, da må jeg skuffe deg med at jeg i løpet av 2 år etter å ha kuttet dem ut, giftet meg med drømmemannen (bryllupet var som tatt rett ut av et eventyr), kjøpte drømmehuset og drømmebilen, startet bedriften jeg hadde drømt om, og bygde opp en ny, fantastisk vennekrets. 

At du sier du håper jeg ikke får bedre enn folk som har kidnappet meg, banket meg opp, løftet meg oppetter halsen, truet meg med kniv og pistol, dopet meg ned, stjålet omtrent alt av verdisaker fra både meg og sønnen min, stjålet bilen min på fylla og vraket den, og mye mer - sier mer om deg enn om meg.

At man er sviktet av noen, gir ingen rett til å behandle andre mennesker på den måten. Jeg har blitt forsøkt drept av mine nærmeste, men jeg lar da for helvete ikke det gå utover mannen min eller andre rundt.

Jeg tror ikke jeg er bedre. Jeg vet jeg er bedre.

Endret av MariaIsabel
  • Hjerte 4
Skrevet
Abrahima skrev (13 timer siden):

Forskjellen er at hun er en offentlig person. Når hun er på "jobb" er hun nødt til å klare å holde seg for god til å si slike ting. 

Det er vesentlig forskjell på å tenke noe og å dele det med 100k følgere. 

Jobben hennes er å dele eget privatliv. Det var kanskje ikke verdens smarteste uttalelse, men vi må huske på at dette ble sagt på et tidspunkt hun nettopp fikk vite at den sårt etterlengta graviditeten ikke gikk veien. Kan vi ikke ha litt «slækk» for folk i krise og en tung perisode? Når man er såret, sliten og redd for at man ikke skal oppleve det største i livet for en selv er det lett å komme med kommentarer og tanker som ikke alltid er politisk korrekte. 

• Liker 5
  • Hjerte 5
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

En sprøytenarkoman bør virkelig ikke få barn og Stina blir en bedre forelder enn en natkoman jo! 

Det gjør hun sikkert men det er ikke det det handler om. Synes bare det er så utrolig foraktfullt å si overfor andre. Men er ikke noe poeng å si noe mer om dette, avslutter den diskusjonen nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
MariaIsabel skrev (2 timer siden):

Vel, der er vi uenige. Jeg mener nemlig ikke at alle mennesker fortjener like mye.

For å fortjene noe, må man ha gjort seg fortjent til det. Å fortjene, betyr å ha gjort seg verdig/berettiget til. 

En som er sunn og har livet sitt på stell, har gjort seg mer fortjent til at kroppen deres skal fungere, og til å bli foreldre, enn en som er ekstremt usunn (f.eks narkoman), og har en livsstil som medfører total kaos for en selv og alle rundt seg.

Så er det likevel slik at livet er urettferdig, og ofte rammer tilfeldig elendighet, som infertilitet, kreft osv, gode mennesker som egentlig har gjort det meste riktig i livet. Det er urettferdig, fordi man føler man ikke fortjener det. Da kommer naturlig nok tanker om at noen ville fortjent det mer. Det er ikke en politisk korrekt uttalelse, men det er en naturlig tanke, som heller ikke egentlig er feil sånn rent konkret. Om man graver seg ned i denne tanken og snakker om det konstant, så blir det selvsagt et problem, for man bør ikke ha fokuset der, men at tanken streifer et par ganger og at man da nevner det i et ærlig, sårt, rått og ufiltrert øyeblikk i den verste fasen av sorgen, det er faktisk helt greit.

Det har med menneskeverd å gjøre. Skal ikke kommentere noe mer for er ikke noe poeng. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Måne, admin. 

Skrevet
Nussepus skrev (18 timer siden):

Så da mener du at å kalle mennesker med downs for mongo også? Det er jo bare en forkortelse🤷‍♀️

Mongo er ikke en forkortelse for Down Syndrom.

• Liker 2
Skrevet
MariaIsabel skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke alle som fortjener noe.

• Liker 2
Gjest Alexandrine
Skrevet
Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Mongo er en forkortelse for mongoloid - en betegnelse som ble brukt på mennesker med Down Syndrom.

Skrevet
Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Jo, indirekte er det det.

Før i tiden ble mennesker med Downs syndrom kalt "mongoloide" (pga at utseende deres minner om mennesker med mongolsk opprinnelse). "Mongo" ble brukt som forkortelse for dette, men anses dag som nedlatende, respektløst og gammeldags.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Honey Dew skrev (29 minutter siden):

Kan folk slutte å avspore i tråden? 

Skrevet

Herrejesus. 12 sider med svada!! Jenta er knust og da sier man ofte ting i affekt. Man må ikke ta alt så sabla bokstavelig hele tiden. Alle er jo enige med henne men selvfølgelig skulle det jo blitt sagt 100% politisk korrekt i følge dere. Hvem pokker tenker i de baner når de er så på bunnen som hun var. 

JA hun har et visst ansvar når hun deler så mye som hun gjør men kjære vene. Gi henne litt slækk! Hun er rimelig politisk korrekt ÅRET rundt, hver BIDIGE dag så om hun har én utblåsning med ETT «feil» ord, blir det 12 sider på KG. Gratulerer! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg synes det er fint å se at hun takler dette såpass bra, og allerede har begynt på IVF medisinene. 

Jeg tror det er bra for dem begge å ha dette å fokusere på framover.

Det var fint å se henne kose seg i solen i drivhuset sitt i dag. Sikkert godt for henne at våren nærmer seg, hun er så glad i hagearbeid.

Krysser fingrene for at IVF blir en god opplevelse for dem, og at de snart får ønsket om barn oppfylt!

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Nonish91 skrev (På 2.2.2024 den 22.57):

Veldig trist med det som skjedde 😕 Men jeg synes er litt spesielt at hun mener at det er synd at usunne folk blir gravide og sprøyte narkiser, mens hu som er sunn ikke blir gravid! Altså det er helt normalt å miste, at kroppen ikke er helt klar for det. Mistet 2 ganger i uke 9. Beste er jo ta en liten pause, så mye hu stresser rundt dette. 

Enig! Og stusser også litt over hva hun definerer som «sunt» Er det å leve sunt det samme som å kutte ut sukker, eller være hysterisk for det etter mitt syn.  Det er ikke sånn at et normalt forhold til sukker er å sammenligne med gift. Imens ser man jo kun inntak av samme frokosten hver dag, salat og ferdigbakte hvitløksbrød fra meny. Det virker ikke spesielt sunt 🤷‍♀️ poenget mitt er, tror nesten aldri jeg har sett en «vanlig» middag bli laget der hjemme. Annet enn ferdigmat ala Fjordland etc. og PK sin daglige «laksbrokkoliris» da… 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Granneman82 skrev (På 3.2.2024 den 8.49):

Bare fordi man er lei seg og har det tøft, så kan man ikke skvæle ut hva som helst av dritt mot andre mennesker (ref. sprøytenarkomane og usunne mennesker)😵‍💫 Stina burde muligens ta seg en lang pause fra SoMe nå........

Hun forventer respekt selv, så da bør man isåfall gå foran som et godt eksempel selv i førsteomgang. Uansett hvilken skjebne ulike mennesker måtte ha. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lzzy skrev (14 minutter siden):

Enig! Og stusser også litt over hva hun definerer som «sunt» Er det å leve sunt det samme som å kutte ut sukker, eller være hysterisk for det etter mitt syn.  Det er ikke sånn at et normalt forhold til sukker er å sammenligne med gift. Imens ser man jo kun inntak av samme frokosten hver dag, salat og ferdigbakte hvitløksbrød fra meny. Det virker ikke spesielt sunt 🤷‍♀️ poenget mitt er, tror nesten aldri jeg har sett en «vanlig» middag bli laget der hjemme. Annet enn ferdigmat ala Fjordland etc. og PK sin daglige «laksbrokkoliris» da… 

Grunnen til at hun ikke spiser sukker er at hun da erstatter måltider med godteri og annet usunt,og at hun ender opp med å spise sukker hver eneste dag. Så det at hun klarer å holde seg unna sukker er bare en bra ting. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (10 minutter siden):

Grunnen til at hun ikke spiser sukker er at hun da erstatter måltider med godteri og annet usunt,og at hun ender opp med å spise sukker hver eneste dag. Så det at hun klarer å holde seg unna sukker er bare en bra ting. 

Ja, veldig imponerende. Jeg sliter med det samme, sliter med å holde meg unna sukker. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sunfl0wer skrev (20 minutter siden):

Det er jo en lur  måte å gjøre det på hvis man ikke har selvkontroll. Men det er ikke spesiellt sunt å erstatte alt søtt med kunstig søtning. 

Endret av Nussepus
  • Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...