kittykaat Skrevet tirsdag kl 19:53 #15341 Del Skrevet tirsdag kl 19:53 hvorfor bruker hun så mange åpenbart billige gensere når hun har strikket så mye fint opp gjennom årene? hva skjedde med alle de fine genserne hun viste frem som hun hadde strikket på bloggen for noen år siden og la ut oppskriften til? er genuint interessert i hvorfor hun ikke bruker dem, men bruker i stedet gensere som ser ut som de er kjøpt pa temu (sorry not sorry) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 19:54 #15342 Del Skrevet tirsdag kl 19:54 Poly skrev (3 minutter siden): Tapte du diskusjonen og måtte ty til det der? Nei. Eg syntes @Palmemor hadde eit flott innlegg, før du og orskarsreide kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet tirsdag kl 19:54 #15343 Del Skrevet tirsdag kl 19:54 Bibbi_ skrev (21 minutter siden): Det at hun sprer dette til sine følgere er farlig. Enten må hun sette seg inn i det hun delee, eller så får hun holde seg til frokostlaging, vipper og garn. Det er absolutt ikke bra!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 19:56 #15344 Del Skrevet tirsdag kl 19:56 Oline5 skrev (12 minutter siden): Siden du ønsker tilbakemelding: Denne kommentaren var vel om person(er), og ikke sak? Jepp, men om du les sidene før så tenker eg tu tek poenget 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet tirsdag kl 20:01 #15345 Del Skrevet tirsdag kl 20:01 (endret) Klink skrev (12 minutter siden): Jeg syns Stina viser at hun ivaretar hans behov jeg. Hun starter jo med å si at ingen er pjusk og trengte å være inntil henne i dag og at hun derfor valgte å ikke ha «frokost talk». Det er å sette hans behov først. I tillegg har hun han inntil seg. Ja, fint det. Men skulle bare mangle Hun måtte dessverre også prioritere bilvask. Kan ikke bli for mye kos vet du Endret tirsdag kl 20:02 av Poly 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlii Skrevet tirsdag kl 20:10 #15346 Del Skrevet tirsdag kl 20:10 Klink skrev (1 time siden): Takk for et fint innlegg. Jeg her helt enig DERSOM dette systemet fortsetter nårbarnet blir eldre. Jeg syns det virker som at de tilpasser seg og endrer slik at det passer både for seg og barnets behov. Jeg har flere ganger spurt om det er til skade for barnet det som diskuteres og får til svar at det ikke er relevant? Så med det vil jeg påstå at jeg ikke er spesielt opptatt av å forsvare hennes følelser. Jeg er opptatt av å få fram at det som er merkelig eller unormalt ikke nødvendigvis egentlig gjør noe. Og det er der vi er uenig åpenbart, bare fordi ikke barnet forstår nå hvorfor/at han er stresset i mors fravær så er det ikke bedre at hun holder på sånn nå enn senere. Det er ikke bare når han kan uttrykke med kroppsspråk/ord at han ikke liker at hun drar. Nei, merkelig/unormalt er ikke nødvendigvis galt, MEN som mor å sette egne behov over barnets ER galt. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet tirsdag kl 20:10 #15347 Del Skrevet tirsdag kl 20:10 Jeg er enig i at én tur på butikken, én vippetime eller én tur ut og vaske bil ikke er en bug deal. Og det tror jeg de fleste her inne er enig i. Men det jeg og mange andre reagerer på er totalpakken! Det er ikke mange dager i uka at Stina ikke drar ut av huset og vekk fra baby, og hun kan gjerne være vekk både tre og fire timer mange av gangene (dette får vi med oss fordi Stina kan for eksempel si at hun snart må hjem fordi PF er ferdig med sin P-tid, osv) Og med viten om babyers behov for tilknytningspersonen/hovedomsorgspersonen sin (som vi helt klart i dette tilfellet må si at er Stina, ikke Per Fredrik) og hvor skadelig det er for en baby å være vekk fra denne personen - det er dette som blir reagert på her. Ikke den ene vippetimen eller den ene turen på Rusta eller Meny. Det blir fort mange timer i løpet av en uke. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet tirsdag kl 20:19 #15348 Del Skrevet tirsdag kl 20:19 Kanskje PF skulle deep dive litt i tema spedbarnstilknytning. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet tirsdag kl 20:21 #15349 Del Skrevet tirsdag kl 20:21 kittykaat skrev (26 minutter siden): hvorfor bruker hun så mange åpenbart billige gensere når hun har strikket så mye fint opp gjennom årene? hva skjedde med alle de fine genserne hun viste frem som hun hadde strikket på bloggen for noen år siden og la ut oppskriften til? er genuint interessert i hvorfor hun ikke bruker dem, men bruker i stedet gensere som ser ut som de er kjøpt pa temu (sorry not sorry) Redd for gulp kanskje? Blir jo fort en del av det uansett hvor flink man er med kluter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline5 Skrevet tirsdag kl 20:21 #15350 Del Skrevet tirsdag kl 20:21 oss-to skrev (11 minutter siden): Jepp, men om du les sidene før så tenker eg tu tek poenget 👍 Jeg er ganske ny her inne, men oppdaget veldig fort at det er lett å spore av, og lett for å bli brukerdebatt. Det finnes massevis av bra innlegg, men de kan fort drukne i helt uvesentlige kommentarer og kveruleringer...Tror det er mye av grunnen til at KG har dårlig rykte. Det kan diskuteres fillesaker i dagevis, og alt spinner liksom ut av kontroll (for eksempel som i dag, der Stina og PFs "adskilte" liv plutselig blir en diskusjon om skilsmisse-barn) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 20:24 #15351 Del Skrevet tirsdag kl 20:24 Oline5 skrev (2 minutter siden): Jeg er ganske ny her inne, men oppdaget veldig fort at det er lett å spore av, og lett for å bli brukerdebatt. Det finnes massevis av bra innlegg, men de kan fort drukne i helt uvesentlige kommentarer og kveruleringer...Tror det er mye av grunnen til at KG har dårlig rykte. Det kan diskuteres fillesaker i dagevis, og alt spinner liksom ut av kontroll (for eksempel som i dag, der Stina og PFs "adskilte" liv plutselig blir en diskusjon om skilsmisse-barn) Dette👆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 20:26 #15352 Del Skrevet tirsdag kl 20:26 Poly skrev (24 minutter siden): Ja, fint det. Men skulle bare mangle Hun måtte dessverre også prioritere bilvask. Kan ikke bli for mye kos vet du Da er PF som også er en omsorgsperson sammen med han! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 20:27 #15353 Del Skrevet tirsdag kl 20:27 Poly skrev (8 minutter siden): Kanskje PF skulle deep dive litt i tema spedbarnstilknytning. https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/baby/du-og-barnet/pappa-og-den-nyfodte/ Synast han gjer jobben bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet tirsdag kl 20:27 #15354 Del Skrevet tirsdag kl 20:27 Klink skrev (Akkurat nå): Da er PF som også er en omsorgsperson sammen med han! Ja, vi vet jo at han har samværsavtale 4 timer hver dag. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet tirsdag kl 20:34 #15355 Del Skrevet tirsdag kl 20:34 (endret) oss-to skrev (7 minutter siden): https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/baby/du-og-barnet/pappa-og-den-nyfodte/ Synast han gjer jobben bra. Altså hva nivå er vi på her egentlig? Du sender meg en link med basic knowledge om pappas forhold til baby. Jeg sier at han burde fordype seg i det psykologiske tema spedbarnstilknytning. Han er jo kjent for og elske og fordype seg i ulike tema. Jeg er sikker på det kanskje hadde gått et lys eller to opp for han om han hadde lest noe forskning på området. Endret tirsdag kl 20:35 av Poly 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 20:41 #15356 Del Skrevet tirsdag kl 20:41 (endret) Poly skrev (7 minutter siden): Altså hva nivå er vi på her egentlig? Du sender meg en link med basic knowledge om pappas forhold til baby. Jeg sier at han burde fordype seg i det psykologiske tema spedbarnstilknytning. Han er jo kjent for og elske og fordype seg i ulike tema. Jeg er sikker på det kanskje hadde gått et lys eller to opp for han om han hadde lest noe forskning på området. Trur både du og eg er på nivå under fars evne til å sette seg inn i saker . Og hadde vi fått han i tale, hadde han nok lagt fram forskning som støttar/ viser viktigheita av fars og mors.tilstedeværelse som omsorgspersonar. Endret tirsdag kl 20:42 av oss-to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet tirsdag kl 20:45 #15357 Del Skrevet tirsdag kl 20:45 Soro123 skrev (34 minutter siden): Jeg er enig i at én tur på butikken, én vippetime eller én tur ut og vaske bil ikke er en bug deal. Og det tror jeg de fleste her inne er enig i. Men det jeg og mange andre reagerer på er totalpakken! Det er ikke mange dager i uka at Stina ikke drar ut av huset og vekk fra baby, og hun kan gjerne være vekk både tre og fire timer mange av gangene (dette får vi med oss fordi Stina kan for eksempel si at hun snart må hjem fordi PF er ferdig med sin P-tid, osv) Og med viten om babyers behov for tilknytningspersonen/hovedomsorgspersonen sin (som vi helt klart i dette tilfellet må si at er Stina, ikke Per Fredrik) og hvor skadelig det er for en baby å være vekk fra denne personen - det er dette som blir reagert på her. Ikke den ene vippetimen eller den ene turen på Rusta eller Meny. Det blir fort mange timer i løpet av en uke. I andre land så er både mor og far tilbake på jobb når babyen bare er noen uker gammel. Og da er det snakk om 8 timer i daycare. Vi er veldig privilegerte her i landet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chsa Skrevet tirsdag kl 20:47 #15358 Del Skrevet tirsdag kl 20:47 kittykaat skrev (53 minutter siden): hvorfor bruker hun så mange åpenbart billige gensere når hun har strikket så mye fint opp gjennom årene? hva skjedde med alle de fine genserne hun viste frem som hun hadde strikket på bloggen for noen år siden og la ut oppskriften til? er genuint interessert i hvorfor hun ikke bruker dem, men bruker i stedet gensere som ser ut som de er kjøpt pa temu (sorry not sorry) Det var jo også noe å henge seg opp i. Stina har selv sagt på snap flere ganger at hun bruker billigere klær hun ikke er redd for nå i småbarnstiden nettopp fordi det er så mye gulping og søl med baby, og hun vil bevare strikkeplaggene sine uten gulp på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlenene Skrevet tirsdag kl 20:49 #15359 Del Skrevet tirsdag kl 20:49 (endret) Lawyer skrev (6 minutter siden): I andre land så er både mor og far tilbake på jobb når babyen bare er noen uker gammel. Og da er det snakk om 8 timer i daycare. Vi er veldig privilegerte her i landet. Selv om de gjør andre ting i andre land, så vil ikke det si at vi ikke kan gjøre bedre her! Ærlig talt. Trodde man var ferdig med den type argumentasjon. Bare fordi naboen rundjuler kona, betyr ikke det at din partner kan fike til deg med god samvittighet, fordi naboen er jo verre! Endret tirsdag kl 20:53 av Marlenene Skrivefeil 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet tirsdag kl 20:51 #15360 Del Skrevet tirsdag kl 20:51 Marlenene skrev (1 minutt siden): Selv om de gjør andre ting i andre land, så vil ikke det si at vi ikke kan gjøre bedre her! Ærlig talt. Trodde man var ferdig med den type argumentasjonen. Bare fordi naboen rundjuler kona, betyr ikke det at din partner kan fike til deg med god samvittighet. For naboen er jo verre! Hahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå