Orly Skrevet tirsdag kl 16:11 #15301 Del Skrevet tirsdag kl 16:11 Klink skrev (Akkurat nå): Jo, det stemmer , men likevel er det mange foreldre som skiller seg. Og en løsning som Stina og PF har, er i så fall ikke noe verre enn det. Å flere av barna deres sliter, som Forskninren sier 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 16:16 #15302 Del Skrevet tirsdag kl 16:16 Orly skrev (1 minutt siden): Å flere av barna deres sliter, som Forskninren sier Jo, men det er fremdeles helt vanlig å skille seg. Nå har ikke Stina og PF gått fra hverandre og samarbeider fint slik det ser ut på some. Så ser ikke at ungen skal ha større sannsynlighet for å slite enn andre barn. Og man er ikke akkurat dødsdømt om man har skilte foreldre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 16:20 #15303 Del Skrevet tirsdag kl 16:20 Orly skrev (16 minutter siden): Tja at gutten går glipp av frisk luft fordi det snart er pappa tid f.eks. for meg veldig rart at man ikke bare kan ta med barnet ut på tur men må drøye det fordi det snart er tid for å være med pappa Veldig so en heng seg opp i den gangen influensaren sa dette. Det kan ikkje være ein kvit løgn for å sleppe gå ut.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet tirsdag kl 16:28 #15304 Del Skrevet tirsdag kl 16:28 oss-to skrev (7 minutter siden): Veldig so en heng seg opp i den gangen influensaren sa dette. Det kan ikkje være ein kvit løgn for å sleppe gå ut.... Veldig som du henger deg opp i hva andre skriver også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet tirsdag kl 16:29 #15305 Del Skrevet tirsdag kl 16:29 Klink skrev (11 minutter siden): Jo, men det er fremdeles helt vanlig å skille seg. Nå har ikke Stina og PF gått fra hverandre og samarbeider fint slik det ser ut på some. Så ser ikke at ungen skal ha større sannsynlighet for å slite enn andre barn. Og man er ikke akkurat dødsdømt om man har skilte foreldre. Hva så om det er vanlig, det gir fortsatt mere utfordringer for de som har skilte foreldre. Men selv ikke forskning er bra nok for dere 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 16:29 #15306 Del Skrevet tirsdag kl 16:29 (endret) Orly skrev (2 timer siden): Ja det er kjent at ungdom med skilte foreldre sliter mer enn de uten Forskning viser at ungdom med skilteeller separerte foreldre har i gjennomsnittet dårligere mental helse, får lavere karakterer på skolen, har lavere sannsynlighet for å fullføre videregående opplæring og til å ta høyere utdanning, enn ungdom som vokser opp med begge foreldre. https://www.uib.no Ungdoms psykiske helse og sosiale ulikheter knyttet til foreldres skilsmisse Men er ikkje dette ein enorm avsporing. Dei er jo ikkje skilt, barnet er 3- 4 mnd. Snakk om å ta ting ut av sammanheng. Er det tillstandar som i Handmaid's tale de vil ha? Endret tirsdag kl 18:21 av oss-to Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet tirsdag kl 16:30 #15307 Del Skrevet tirsdag kl 16:30 oss-to skrev (Akkurat nå): Men er ikkje dette ein enorm avsporing. De er jo ikkje skilt barnet er 3- 4 mnd. Snakk om å ta ting ut av sammanheng. Er det tillstandar som i Handmaid's tale de vil ha? Det ble spurt etter informasjon om det. Da får du heller ta de spm spurte da.ærlig talt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 16:32 #15308 Del Skrevet tirsdag kl 16:32 Orly skrev (3 minutter siden): Veldig som du henger deg opp i hva andre skriver også. Men du ser poenget mitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 16:49 #15309 Del Skrevet tirsdag kl 16:49 Orly skrev (37 minutter siden): Herrregud, selv ikke forskning hører du på i din iver etter å forsvare folk.. Forsvarer ingen jeg.. men synest det er helt bak mål og legge seg opp i hvordan ett par oppdrar sitt barn. Finnes ingen like folk så la alle få gjøre som de selv vil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 16:54 #15310 Del Skrevet tirsdag kl 16:54 Orly skrev (24 minutter siden): Hva så om det er vanlig, det gir fortsatt mere utfordringer for de som har skilte foreldre. Men selv ikke forskning er bra nok for dere Det er da bra nok. Nå er ikke de to skilt og det kan gå bra med ungen selv om. Det er tross alt veldig, veldig vanlig med skilte foreldre i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet tirsdag kl 16:59 #15311 Del Skrevet tirsdag kl 16:59 Jeg har, vi har, de har,.. det er ikke poenget Poenget er at hun, og han, fremstiller seg ganske egoistiske (han litt mindre) på snap, hvor det er fokus på «meg meg meg» hele tiden. Ikke barnet, ikke partner, meg. For de fleste av oss er det merkelig. Og det må da være lov å si høyt uten at vi skal måtte mikroforsvare hver en ting. La være å hiss dere opp på andres vegne. Slutt å bli krenka på vegne av andre. De velger selv hvordan de vil fremstille seg. Og de gjør en fryktelig dårlig figur til tider. Og det må være lov å kommentere 11 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 17:19 #15312 Del Skrevet tirsdag kl 17:19 Palmemor skrev (19 minutter siden): Jeg har, vi har, de har,.. det er ikke poenget Poenget er at hun, og han, fremstiller seg ganske egoistiske (han litt mindre) på snap, hvor det er fokus på «meg meg meg» hele tiden. Ikke barnet, ikke partner, meg. For de fleste av oss er det merkelig. Og det må da være lov å si høyt uten at vi skal måtte mikroforsvare hver en ting. La være å hiss dere opp på andres vegne. Slutt å bli krenka på vegne av andre. De velger selv hvordan de vil fremstille seg. Og de gjør en fryktelig dårlig figur til tider. Og det må være lov å kommentere Og det må være lov å diskutere det som blir skrevet her og komme med et annet perspektiv på ting. Så kan man gjerne argumentere for eller mot. Gjerne uten personangrep. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet tirsdag kl 17:20 #15313 Del Skrevet tirsdag kl 17:20 (endret) Palmemor skrev (22 minutter siden): Jeg har, vi har, de har,.. det er ikke poenget Poenget er at hun, og han, fremstiller seg ganske egoistiske (han litt mindre) på snap, hvor det er fokus på «meg meg meg» hele tiden. Ikke barnet, ikke partner, meg. For de fleste av oss er det merkelig. Og det må da være lov å si høyt uten at vi skal måtte mikroforsvare hver en ting. La være å hiss dere opp på andres vegne. Slutt å bli krenka på vegne av andre. De velger selv hvordan de vil fremstille seg. Og de gjør en fryktelig dårlig figur til tider. Og det må være lov å kommentere Men gjer dei ein dårlig figur?. Er det ikkje det vi diskuterar. Det er altfor mykje barn ,om en med merke på , i skjermen. Det er eg einig i . Men dei har funnet ei ordning som passar for dei , som er heilt grei. Til være influensar foregår det jo svært lite på den kanalen. Og diskusjonsida her går varm. Hadde hatt lyst å tipsa influensaren om at å utvide til 5 timar måtte være ein veldig engasjerande aprilspøk. Endret tirsdag kl 17:22 av oss-to 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet tirsdag kl 17:23 #15314 Del Skrevet tirsdag kl 17:23 Palmemor skrev (23 minutter siden): Jeg har, vi har, de har,.. det er ikke poenget Poenget er at hun, og han, fremstiller seg ganske egoistiske (han litt mindre) på snap, hvor det er fokus på «meg meg meg» hele tiden. Ikke barnet, ikke partner, meg. For de fleste av oss er det merkelig. Og det må da være lov å si høyt uten at vi skal måtte mikroforsvare hver en ting. La være å hiss dere opp på andres vegne. Slutt å bli krenka på vegne av andre. De velger selv hvordan de vil fremstille seg. Og de gjør en fryktelig dårlig figur til tider. Og det må være lov å kommentere 👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet tirsdag kl 17:25 #15315 Del Skrevet tirsdag kl 17:25 Palmemor skrev (25 minutter siden): Jeg har, vi har, de har,.. det er ikke poenget Poenget er at hun, og han, fremstiller seg ganske egoistiske (han litt mindre) på snap, hvor det er fokus på «meg meg meg» hele tiden. Ikke barnet, ikke partner, meg. For de fleste av oss er det merkelig. Og det må da være lov å si høyt uten at vi skal måtte mikroforsvare hver en ting. La være å hiss dere opp på andres vegne. Slutt å bli krenka på vegne av andre. De velger selv hvordan de vil fremstille seg. Og de gjør en fryktelig dårlig figur til tider. Og det må være lov å kommentere 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet tirsdag kl 17:28 #15316 Del Skrevet tirsdag kl 17:28 Palmemor skrev (26 minutter siden): Jeg har, vi har, de har,.. det er ikke poenget Poenget er at hun, og han, fremstiller seg ganske egoistiske (han litt mindre) på snap, hvor det er fokus på «meg meg meg» hele tiden. Ikke barnet, ikke partner, meg. For de fleste av oss er det merkelig. Og det må da være lov å si høyt uten at vi skal måtte mikroforsvare hver en ting. La være å hiss dere opp på andres vegne. Slutt å bli krenka på vegne av andre. De velger selv hvordan de vil fremstille seg. Og de gjør en fryktelig dårlig figur til tider. Og det må være lov å kommentere Hun (og han til dels) er nok ganske egoistisk ja! Først meg selv og så meg selv. Babyen når jeg gidder. Bare det at en nybakt mor får seg til å si at hun ikke kommer til å tilpasse seg babyen (noe i den duren) er bare kvalmt og ikke minst vondt å høre. 🤮 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet tirsdag kl 17:28 #15317 Del Skrevet tirsdag kl 17:28 oss-to skrev (5 minutter siden): Men gjer dei ein dårlig figur?. Er det ikkje det vi diskuterar. Det er altfor mykje barn ,om en med merke på , i skjermen. Det er eg einig i . Men dei har funnet ei ordning som passar for dei , som er heilt grei. Til være influensar foregår det jo svært lite på den kanalen. Og diskusjonsida her går varm. Hadde hatt lyst å tipsa influensaren om at å utvide til 5 timar måtte være ein veldig engasjerande aprilspøk. Jeg syns de gjør en dårlig figur i form av at de er influensere og bruker stemmen sin dårlig. Hun fremstiller det som det vanskeligste i verden å amme (ja jeg vet mange sliter), får det til å høres ut som at vi har elendig helsevesen fordi hun måtte venter «over 30 minutter» og det hadde hun ikke tid til, hun nekter å si at hun har silikon, hun lyver om å ha fylt opp leppene mens hun ammer… hun er ett dårlig forbilde for de som ikke evner å være kritiske. Hun presenterer mye som en sannhet, uten å være kildekritisk… så ja. Jeg syns hun (ikke han i like stor grad) gjør en dårlig figur. Det kan for alt jeg vet være løgn, og hun kan være stikk motsatt av hva hun presenterer, men jeg må forholde meg til det jeg ser. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet tirsdag kl 17:46 #15318 Del Skrevet tirsdag kl 17:46 Orly skrev (1 time siden): Hva så om det er vanlig, det gir fortsatt mere utfordringer for de som har skilte foreldre. Stina og Pelle er ikke skilt eller gått fra hverandre.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlii Skrevet tirsdag kl 17:54 #15319 Del Skrevet tirsdag kl 17:54 elskersommer skrev (8 timer siden): Hvorfor? Blir det en mindre harmonisk familie? Klarer ikke barn seg videre i livet? Eller hva? Jeg er et barn av foreldre som mente middagen, ei heller andre måltider ikke kunne spises uten tv. Jeg har ingen gode minner fra middager da jeg var barn. Svært lite harmoni.. Det var stort sett eneste gangen i løpet av dagen alle var samlet. Jeg vil påstå, med en god del forskning i ryggen at det ikke er positivt å se på tv eller annen skjerm når man spiser. Og jo, jeg klarer meg greit, men jeg har ikke lært på en ordentlig måte hjemmefra hvordan man kommuniserer i slike sammenhenger, og det bærer jeg preg av. Det er svært vanskelig å gjøre om på, men jeg jobber med det hver dag. Og her i huset er det totalforbud mot skjerm ved måltider. 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 18:12 #15320 Del Skrevet tirsdag kl 18:12 Jeg lurer på om den perfekte oppdragelsen finnes og om det finnes et menneske som aldri har blitt utsatt for noe i barndommen som har påvirket litt i voksenlivet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå