Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Klink skrev (På 1.4.2025 den 13.27):

Jeg lurer fremdeles på hva dere tenker er konsekvensene av at de velger å gjøre det på den måten? (Er unormale, merkelige og rigide). 

Ekspander  

Ja hva er konsekvensen for at de velger og dele ansvaret for barnet sitt.? Vil gutten få psykiske problemer av å se mamma og pappa like mye? Vil han ikke  okse opp og bli en staut kar fordi han er litt hos begge?

Hvordan blir barn som vokser opp med skilte foreldre? Vil de ta skade av det?

Kom gjerne med link på forskning som sier hvordan det vil gå med disse stakkars barna😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trulsa skrev (På 31.3.2025 den 16.23):

Det er sjukt slitsomt å ha småbarn. De som ikke er enige får rekke opp handa

Ekspander  

Jeg har seks barn. Tre av de er fem år og yngre. Har ikke hatt barnefri i fire timer på det jeg kan huske. Synes likevel ikke det er «sjukt slitsomt» å ha småbarn… 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 1.4.2025 den 13.50):

Jeg har seks barn. Tre av de er fem år og yngre. Har ikke hatt barnefri i fire timer på det jeg kan huske. Synes likevel ikke det er «sjukt slitsomt» å ha småbarn… 

Ekspander  

Mens jeg har tre unger og syns det er sjukt slitsomt til tider. Vi er alle forskjellige. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie91 skrev (På 1.4.2025 den 13.50):

Får håper Stina blir fort frisk igjen. Logger jo helt av bare fordi hu blir forkjøla.

Ekspander  

"Alle" sier jo hun poster det samme og kjedelig content,da er det vel ikke noe savn heller.

Og få konstant "konstruktiv kritikk" 100 ganger om dagen er vel ikke noe hun orker å forholde seg til når hun er syk,forståelig nok.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 1.4.2025 den 13.50):

Ekspander  

Lurer på hva Stina hadde gjort hadde Pelle hatt en 8-16 jobb ute av huset, eller enda verre, en jobb som gjorde at han var borte flere dager av gangen. Jenta hadde ikke taklet det, ikke søren. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (På 1.4.2025 den 15.25):

Lurer på hva Stina hadde gjort hadde Pelle hatt en 8-16 jobb ute av huset, eller enda verre, en jobb som gjorde at han var borte flere dager av gangen. Jenta hadde ikke taklet det, ikke søren. 

Ekspander  

Og poenget er???

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Erru gæern. Jeg er forøvrig imponert over at de ikke har ringt amk enda siden ungen er pjusk 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Men så er ikke situasjonen deres slik,så da spiller det jo ingen rolle.

Whataboutisme er så meningsløs måte å sparke i gang en død tråd..

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie91 skrev (På 1.4.2025 den 13.50):

Får håper Stina blir fort frisk igjen. Logger jo helt av bare fordi hu blir forkjøla.

Ekspander  

Å da er det også galt.. galt att hun logger av

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (På 1.4.2025 den 14.11):

Mens jeg har tre unger og syns det er sjukt slitsomt til tider. Vi er alle forskjellige. 

Ekspander  

Ja vi er forskjellige.. å barn kommer ikke i en støpt a4 form. Det som er synd er alle som ber nybakte mødre om stålsette seg fordi det er slitsomt og ha barn,våkenetter,gråting dagen lang ++++

Alle er ikke slik

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (På 1.4.2025 den 8.43):

So kjekt dykk har det 😊. Takk for du delar om dine erfaringar.  Dette er nettopp dine erfaringar.

Problemet oppstår når nokon påpeikar at deiras måte er bedre enn andre. So  lenge sambuarane er nøgd så er det bra. Og som mannen har sagt opp til fleire gangar, dei delar ikkje alt.

Ekspander  

Jeg svarte bare på at det er mere kvalitetstid spille ludo enn å se tv😅 

har ikke sagt noe om at det ene er bedre enn det andre. Jeg har ikke tatt de på at de spiser forann tv, slik mange her gjør. Det gjorde vi ofte selv med sen middag før første barnet begyne å spise mat. Men endret seg selvfølgelig når barnet begyne med faste måltider. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (På 1.4.2025 den 13.27):

Jeg lurer fremdeles på hva dere tenker er konsekvensene av at de velger å gjøre det på den måten? (Er unormale, merkelige og rigide). 

Ekspander  

Tja at gutten går glipp av frisk luft fordi det snart er pappa tid f.eks. for meg veldig rart at man ikke bare kan ta med barnet ut på tur men må drøye det fordi det snart er tid for å være med pappa 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (På 1.4.2025 den 16.02):

Tja at gutten går glipp av frisk luft fordi det snart er pappa tid f.eks. for meg veldig rart at man ikke bare kan ta med barnet ut på tur men må drøye det fordi det snart er tid for å være med pappa 

Ekspander  

Ja høres ut som en samværsavtale blant skilte foreldre 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (På 1.4.2025 den 16.02):

Ekspander  

Kanskje pappa tar han med ut i pappa tiden, eller Stina gjør det senere? Etter hvert når ungen vokser til så ser de nok nytten av å ha «utetid»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Klink skrev (På 1.4.2025 den 16.06):

Og de ungene går det rett til helvete med? 

Ekspander  

Ja det er kjent at ungdom med skilte foreldre sliter mer enn de uten

Forskning viser at ungdom med skilteeller separerte foreldre har i gjennomsnittet dårligere mental helse, får lavere karakterer på skolen, har lavere sannsynlighet for å fullføre videregående opplæring og til å ta høyere utdanning, enn ungdom som vokser opp med begge foreldre.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (På 1.4.2025 den 16.07):

Forskning viser at ungdom med skilteeller separerte foreldre har i gjennomsnittet dårligere mental helse, får lavere karakterer på skolen, har lavere sannsynlighet for å fullføre videregående opplæring og til å ta høyere utdanning, enn ungdom som vokser opp med begge foreldre.

Ekspander  

Å nok en gang så gjelder ikke dette alle.. å hadde flere skilte foreldre gitt mer blaffen i seg selv og samarbeidet mer rundt barnet så ville ting vært en smule bedre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (På 1.4.2025 den 16.07):

Ekspander  

Jo, det  stemmer , men likevel er det mange foreldre som skiller seg. 
Og en løsning som Stina og PF har, er i så fall ikke noe verre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (På 1.4.2025 den 16.09):

Å nok en gang så gjelder ikke dette alle.. å hadde flere skilte foreldre gitt mer blaffen i seg selv og samarbeidet mer rundt barnet så ville ting vært en smule bedre

Ekspander  

Herrregud, selv ikke forskning hører du på i din iver etter å forsvare folk..

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...